Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK]Temperatura silnika, nowy wątek??

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 26 kwie 2007, 10:11

ten czyjnik do ECU podaje temp. do kompa który steruje wtryski, skład mieszanki, jak podlaczysz VAGA to pokaże jaka podaje własnie ten czyjnik i wtedy bedziesz wiedział co kantuje ;-)

Awatar użytkownika
Veter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 26 kwie 2007, 12:42
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój

Post autor: Veter » 26 kwie 2007, 19:43

JA MAM PODOBNIE W SILNIKU 1,8 TEMPERATURA NA WSKAZNIKU NIE PRZEKRACZA PIERWSZYCH TRZECH KRESEK CZYT 60ST WODE MIERZYLEM I MIALA 80/90 WENTYLATOR CHODZI I JEST OKEY ALE OBROTY MAM NA BIEGU JALOWYM NA SSANIU OK 1500 A NORMALNIE 1100 CO TO MOZE BYC DODAM ZE MAM INACZEJ JE ZAMONTOWANE JAK JEST NA ZDJECIU Z 1 STR U MNIE JEST CZARNY Z TRZEMA DZIURAMI PIERWSZY OD LEWEJDRUG I JEST NIEBIESKI PO PRAWEJ AN DWIE DZIURY WTYCZKI NIE WIEM KTORY NAWALA PROSZE O PORADY BEDE WDZIECZNY

OREŁ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: SCI/KR

Post autor: OREŁ » 26 kwie 2007, 23:15

wilu8 pisze:ten czyjnik do ECU podaje temp. do kompa który steruje wtryski, skład mieszanki, jak podlaczysz VAGA to pokaże jaka podaje własnie ten czyjnik i wtedy bedziesz wiedział co kantuje ;-)
Czyli generalnie rzecz ujmując jak podepnę VAGA to sie wszytko wyjaśni co jest nawalone (albo nienawalone)?

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 27 kwie 2007, 21:25

OREŁ pisze:
wilu8 pisze:ten czyjnik do ECU podaje temp. do kompa który steruje wtryski, skład mieszanki, jak podlaczysz VAGA to pokaże jaka podaje własnie ten czyjnik i wtedy bedziesz wiedział co kantuje ;-)
Czyli generalnie rzecz ujmując jak podepnę VAGA to sie wszytko wyjaśni co jest nawalone (albo nienawalone)?
tak bo na VAGU ci pokaże jaką podaje ten dwu pinowy czyjnik ,ew bledy w jego pracy , zabaczysz jak to wszystko wyglada ;-)

OREŁ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: SCI/KR

Post autor: OREŁ » 27 kwie 2007, 21:39

wilu8 pisze:
OREŁ pisze:
wilu8 pisze:ten czyjnik do ECU podaje temp. do kompa który steruje wtryski, skład mieszanki, jak podlaczysz VAGA to pokaże jaka podaje własnie ten czyjnik i wtedy bedziesz wiedział co kantuje ;-)
Czyli generalnie rzecz ujmując jak podepnę VAGA to sie wszytko wyjaśni co jest nawalone (albo nienawalone)?
tak bo na VAGU ci pokaże jaką podaje ten dwu pinowy czyjnik ,ew bledy w jego pracy , zabaczysz jak to wszystko wyglada ;-)
wilu a ty znasz sie na Vagach? Bo się z bratem zastanawiam czy by tego nie zakupić on ma A6/C4 i potrzebował bym zeby ktos ze stronki VIAKENa pomógł dobrac jedno do obu modeli

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 27 kwie 2007, 21:52

nie ja nie mam osobiscie zawsze jazdze do kumpla ma warsztat lpg i ma również ten program i złacze

marcel173
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:19
Lokalizacja: Szprotawa

[80 B4 1.6 101KM]90C na wskazniku

Post autor: marcel173 » 25 lip 2007, 23:29

Witam mam pytanko a mianowicie kupiłem niedawno audi 80 b4 1.6 na pełnej szprycy i zauważyłem ze mam prawie cały czas 90 stopni na wskaźniku od temperatury silnika w gorące dni i w chłodniejsze dodam ze auto jest z klimą może to dlatego ze chłodnica klimy jest pierwsza tzn. przed chłodnicą która chłodzi silnik. Mam jeszcze jedno audi ale b3 1.8 na gaźniku i tam wskaźnik pokazuje 80-85 stopni 90 stopni to już musi być naprawdę gorąc albo jak stoi się w korkach lub na światłach może ktoś mi to wyjaśnić pozdrawiam. :-|
Ostatnio zmieniony 26 lip 2007, 09:26 przez marcel173, łącznie zmieniany 1 raz.

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 25 lip 2007, 23:40

W twoim silniku 90 to temperatura bardzo pozadana, ze wzgledu na temp. otwarcia termostatu ktora jest rowna 87 stopni, w audi z silnikiem 1.8 na gazniku w b3 prawdopodobnie temp otwarcia jest nizsza niz w twoim, lub poprostu termostat jest juz zurzyty.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4628
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 26 lip 2007, 00:59

krychu pisze:W twoim silniku 90 to temperatura bardzo pozadana, ze wzgledu na temp. otwarcia termostatu ktora jest rowna 87 stopni, w audi z silnikiem 1.8 na gazniku w b3 prawdopodobnie temp otwarcia jest nizsza niz w twoim, lub poprostu termostat jest juz zurzyty.
Amen.

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 26 lip 2007, 15:14

marcel173 pisze:Mam jeszcze jedno audi ale b3 1.8 na gaźniku i tam wskaźnik pokazuje 80-85 stopni 90 stopni to już musi być naprawdę gorąc
Potwierdzam słowa kolegów na własnym przykładzie bardzo podobnej Audicy - wymiana termostatu spowodowała że dość szybko osiąga się 90st a kiedyś było jak u ciebie.

marcel173
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:19
Lokalizacja: Szprotawa

[ silnik 1.6cm 74kw/101km ]

Post autor: marcel173 » 26 lip 2007, 17:43

Witam i chcę podziękować za wyjaśnienia spróbuję jeszcze wymienic termostat bo mnie troszkę drażni ta temperatura mogłaby być ciut niższa dzięki i pozdrawiam.

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 26 lip 2007, 23:37

Witam i chcę podziękować za wyjaśnienia spróbuję jeszcze wymienic termostat bo mnie troszkę drażni ta temperatura mogłaby być ciut niższa dzięki i pozdrawiam.
Chyba nie do końca zrozumiałeś wypowiedzi innych. W Twojej b4 jest wszystko ok. Wymień termostat w b3 bo tam masz za niską temp.

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 27 lip 2007, 13:17

shelby pisze:Chyba nie do końca zrozumiałeś wypowiedzi innych. W Twojej b4 jest wszystko ok. Wymień termostat w b3 bo tam masz za niską temp.
Marcel. dokładnie tak :!: Nie martw się temp. w B4 bo tam wsio ok - dopóki nie będzie pokazywać znacznie ponad 90 (bliżej 100) na stałe. A szybkie osiąganie takiej temp. to tylko oznaka zdrowego termostatu.
Na wadliwej B3 "nauczyłeś" się niskich temperatur ale to tam jest źle bo silnik szczególnie zimą jest długo niedogrzany - termostat prawdopodobnie jest cały zacięty w pozycji otwarty na "duży obieg" chłodzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga