[80 B4] Hamulce-drżenie kierownicy
[80 B4] Hamulce-drżenie kierownicy
Witam mam problem z moim b4 otóż przy hamowaniu przy prędkościach powyżej 100 km/h zaczyna mi drżeć kierownica nie wiem czym to jest spowodowane wymieniałem we wrześniu łożyska na przedzie i przy okazji na nowe tarcze i kolocki (komplet lucasa) ryginalnie siedziały identyczne jak te co wsadziłem. Po zamontowaniu ok 500 km przejeżdziłem na dotarciu nie hamowałem zbyt ostro i nie rozpędzałem zbytnio samochodu więc nie są przegrzane tego wcale nie podejrzewam. Może coś w zawieszeniu chociaz nie wiem nie stuka nie puka mi nic w nim wszystko jest ok. Co moze mieć wpływ na taki stan rzeczy przy hamowaniu?
Ostatnio zmieniony 10 paź 2010, 14:32 przez nitro20, łącznie zmieniany 2 razy.
Ok jezeli to tarcze to czy przy mocniejszym przyciśnieciu pedału to drżenie powinno sie nasilić? Dodam ze jest odwrotnie a z drżeniem nie zawsze ono występuje i to mnie dziwi. Tarcze myślełem ze Lucas to porządna firma w sumie były praktycznie w tej samej cenie jak brembo chyba 40 zł tańsze. zastanawiam sie czy przypadkiem oponiaż nie mogł przeciągnąc za mocno śrub przy dokręcaniu kół.? Moze to jest powodem całego zajscia wczesniej przy zmianie opon z zimowych na letnie tez pojawił mi sie ten sam problem co prawda w innym audi
proponuje ci pojechac na wulkanicacje i sprawdzic kola przednie,czy nie bije ktoresnitro20 pisze:Ok jezeli to tarcze to czy przy mocniejszym przyciśnieciu pedału to drżenie powinno sie nasilić? Dodam ze jest odwrotnie a z drżeniem nie zawsze ono występuje i to mnie dziwi. Tarcze myślełem ze Lucas to porządna firma w sumie były praktycznie w tej samej cenie jak brembo chyba 40 zł tańsze. zastanawiam sie czy przypadkiem oponiaż nie mogł przeciągnąc za mocno śrub przy dokręcaniu kół.? Moze to jest powodem całego zajscia wczesniej przy zmianie opon z zimowych na letnie tez pojawił mi sie ten sam problem co prawda w innym audi
_________________
jak sie okaze ze jest ok to mozesz miec ktoras tarcze zwichrowana... ale raczej stawianm na opone albo felge
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Klocki Lucasa to naprawdę wielkie gówno.. sam mam je w passacie. I po przejechaniu kilku set kilometrów zaczyna drgać kierownice teraz to już ledwo kierownice w rękach trzymam tak bije. A dodam że klocki i tarcze Lucasa kupiłem oczywiście nowe. Teraz znowu musze je zmienić. Lepiej dołożyć i kupić coś konkretnego. I to wcale nie jest wina opon czy kół tak jak ci wyżej mówili.To klocki albo tarcze wymien to i to najlepiej bo te Lucasy to gówno.
Jeżeli tarcze są proste i nie sa przegrzane to po tym wszystkim co napisaliście dochodze do wniosku, że przyczyna bicia może być skrzywiona lub skorodowana piasta koła. Ja zawsze przy zmianie tarcz szlifuję powierzchnię styku piasty z tarczą, tak, aby nie było tam jakichkolwiek "wyprysków" rdzy bądź innych nierówności. Jak poczytacie sobie w warunkach gwarancji tarcz, to każdy ich producent wymaga aby bicie piasty z tarczą nie było większe niż setne części milimetra i to mierzone po obwodzie a nie w środku. Ile dokładnie to nie pamiętam, ale jak kiedyś przeczytałem to stwierdziłem że tą powierzchnie trzeba przynajmniej dokładnie wyczyścić, bo na zmiane piast mnie nie było stać. Przy dużej tarczy o średnicy 280 mm jakiekolwiek bicie boczne na piaście przykładowo 0,1 mm bedzie powiększone w miejscu styku tarczy z klockiem prawie trzykrotnie. W przypadku kolegi sprawdziłbym jeszcze czy tarcza ma odpowiednie fazki otworu centrującego i czy tarcza wchodzi dokładnie na piastę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 127
- Rejestracja: 18 sty 2007, 23:57