Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] Hamulce-drżenie kierownicy

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

[80 B4] Hamulce-drżenie kierownicy

Post autor: nitro20 » 18 lut 2007, 08:44

Witam mam problem z moim b4 :( otóż przy hamowaniu przy prędkościach powyżej 100 km/h zaczyna mi drżeć kierownica nie wiem czym to jest spowodowane wymieniałem we wrześniu łożyska na przedzie i przy okazji na nowe tarcze i kolocki (komplet lucasa) ryginalnie siedziały identyczne jak te co wsadziłem. Po zamontowaniu ok 500 km przejeżdziłem na dotarciu nie hamowałem zbyt ostro i nie rozpędzałem zbytnio samochodu więc nie są przegrzane tego wcale nie podejrzewam. Może coś w zawieszeniu chociaz nie wiem nie stuka nie puka mi nic w nim wszystko jest ok. Co moze mieć wpływ na taki stan rzeczy przy hamowaniu?
Ostatnio zmieniony 10 paź 2010, 14:32 przez nitro20, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 18 lut 2007, 09:21

W żadne sposób Cię nie ściąga? występuje tylko samo drżenie kiery?może gdzieś na którąś stronę są lekko przypowietrzone.

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 18 lut 2007, 09:26

przy hamowaniu jest ok co do zapowietrzenia bede musiał sprawdzic Ale jak wymieniałem tarcze płynu hamulcowego miała pod korek przy wciskaniu tłoczka troszkę sobie wyleciało,wiem ze przewody hamulcowe nie są pierwszej młodości i takie troche popękane jak pamiętam.

YAMATO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 25 lis 2006, 14:27
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: YAMATO » 18 lut 2007, 10:19

Miałem to prze rok - wtym czasie wymieniłem tarcze klocki wszystkie zimerblocki zawieszenia i nic nie pomagało - dopiero po dokręceniu śruby kasującej luz na maglownicy (przekładi kierownicy) przestało-oooooo

Awatar użytkownika
jarema
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 26 gru 2006, 15:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarema » 18 lut 2007, 10:27

Moim zdaniem wygląda to na tarcze hamulcowe. Jeśli masz taką możliwość to załóż na próbę inne tarcze h-cowe, bo to jest typowy objaw, choć wiem , że są nowe.Bywało już tak, że się kupi nowe i do bani.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 18 lut 2007, 10:31

...u mnie było to samo..wymieniłem tarcze+klocki hamulcowe i teraz jest wszytsko dobrze... :-D

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 18 lut 2007, 12:00

Ok jezeli to tarcze to czy przy mocniejszym przyciśnieciu pedału to drżenie powinno sie nasilić? Dodam ze jest odwrotnie a z drżeniem nie zawsze ono występuje i to mnie dziwi. Tarcze myślełem ze Lucas to porządna firma w sumie były praktycznie w tej samej cenie jak brembo chyba 40 zł tańsze. zastanawiam sie czy przypadkiem oponiaż nie mogł przeciągnąc za mocno śrub przy dokręcaniu kół.? Moze to jest powodem całego zajscia wczesniej przy zmianie opon z zimowych na letnie tez pojawił mi sie ten sam problem co prawda w innym audi :)

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 18 lut 2007, 14:15

nitro20 pisze:Ok jezeli to tarcze to czy przy mocniejszym przyciśnieciu pedału to drżenie powinno sie nasilić? Dodam ze jest odwrotnie a z drżeniem nie zawsze ono występuje i to mnie dziwi. Tarcze myślełem ze Lucas to porządna firma w sumie były praktycznie w tej samej cenie jak brembo chyba 40 zł tańsze. zastanawiam sie czy przypadkiem oponiaż nie mogł przeciągnąc za mocno śrub przy dokręcaniu kół.? Moze to jest powodem całego zajscia wczesniej przy zmianie opon z zimowych na letnie tez pojawił mi sie ten sam problem co prawda w innym audi :)
_________________
proponuje ci pojechac na wulkanicacje i sprawdzic kola przednie,czy nie bije ktores :-)
jak sie okaze ze jest ok to mozesz miec ktoras tarcze zwichrowana... ale raczej stawianm na opone albo felge

Awatar użytkownika
jarema
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 26 gru 2006, 15:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarema » 18 lut 2007, 15:02

Czasami bywa tak, że felga ciężko wchodzi na piastę koła i możliwe jest delikatne przekoszenie felgi na piaście co powoduje podobne obiawy. Należy w takim przypadku dokładnie oczyścic piasty przednich kół.

YAMATO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 25 lis 2006, 14:27
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: YAMATO » 18 lut 2007, 18:37

Wymiana tarcz to koszt paru stówek dokręcenie i poluzowanie jednej śrubki 10 minut

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 18 lut 2007, 19:00

Ja stawiam na opony bo gdyby to były tarcze to czuł byś to pod nogą w trakcie hamowania(efekt pływającego pedału hamulca)
Chociaż to co pisze YAMATO też jest bardzo prawdopodobne.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 18 lut 2007, 20:25

nitro20, jak ja tak miałem to była to wima kół walczylem a tym całe lato, zmień całkiem na inne koła i sprawdz
POWODZENIA :-D

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 19 lut 2007, 07:55

Klocki Lucasa to naprawdę wielkie gówno.. sam mam je w passacie. I po przejechaniu kilku set kilometrów zaczyna drgać kierownice teraz to już ledwo kierownice w rękach trzymam tak bije. A dodam że klocki i tarcze Lucasa kupiłem oczywiście nowe. Teraz znowu musze je zmienić. Lepiej dołożyć i kupić coś konkretnego. I to wcale nie jest wina opon czy kół tak jak ci wyżej mówili.To klocki albo tarcze wymien to i to najlepiej bo te Lucasy to gówno.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 lut 2007, 14:42

Jeżeli tarcze są proste i nie sa przegrzane to po tym wszystkim co napisaliście dochodze do wniosku, że przyczyna bicia może być skrzywiona lub skorodowana piasta koła. Ja zawsze przy zmianie tarcz szlifuję powierzchnię styku piasty z tarczą, tak, aby nie było tam jakichkolwiek "wyprysków" rdzy bądź innych nierówności. Jak poczytacie sobie w warunkach gwarancji tarcz, to każdy ich producent wymaga aby bicie piasty z tarczą nie było większe niż setne części milimetra i to mierzone po obwodzie a nie w środku. Ile dokładnie to nie pamiętam, ale jak kiedyś przeczytałem to stwierdziłem że tą powierzchnie trzeba przynajmniej dokładnie wyczyścić, bo na zmiane piast mnie nie było stać. Przy dużej tarczy o średnicy 280 mm jakiekolwiek bicie boczne na piaście przykładowo 0,1 mm bedzie powiększone w miejscu styku tarczy z klockiem prawie trzykrotnie. W przypadku kolegi sprawdziłbym jeszcze czy tarcza ma odpowiednie fazki otworu centrującego i czy tarcza wchodzi dokładnie na piastę.

ScaniaDriver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 18 sty 2007, 23:57

Post autor: ScaniaDriver » 19 lut 2007, 17:47

A moze tarcza dobrze nie dolega do piasty stare w rdzy siedzialy dobrze a mechanik nie oczyscił piasty i teraz nie dolega tak jak powinna

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga