[80 b4 2.0E abk] Jaki olej do skrzyni manual?
[80 b4 2.0E abk] Jaki olej do skrzyni manual?
Witam
Chce wymienic olej w skrzyni biegów.Bo cos zaczeły ciężko wchodzić.
Jaki olej polecacie i czy da się wymienić domowym sposobem ? co ile się powinno wymienać ten olej?
Wszystkie rady miło widziane:)
Chce wymienic olej w skrzyni biegów.Bo cos zaczeły ciężko wchodzić.
Jaki olej polecacie i czy da się wymienić domowym sposobem ? co ile się powinno wymienać ten olej?
Wszystkie rady miło widziane:)
Ostatnio zmieniony 25 gru 2007, 19:14 przez halas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ogólnie to oleju w skrzyni się nie wymienia. Jeśli skrzynia nie ma wycieków to nie ma takiej potrzeby. Ale jeśli ktoś o tym nie wiedział i myślał że w skrzyni wymienia się olej tak jak w silniku to mógł zalać olej mineralny co wiązałoby się z trudnościami zmiany biegów podczas mrozów.
Jeśli chcesz już wymieniać olej to tylko na pełen syntetyk. Minerału nie masz co lać bo albo nic się nie poprawi albo będzie jeszcze gorzej.
Jeśli chcesz już wymieniać olej to tylko na pełen syntetyk. Minerału nie masz co lać bo albo nic się nie poprawi albo będzie jeszcze gorzej.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
To zapewne nie kwestia oleju, a zużytego sprzęgła i chłodu na zewnątrz.halas pisze:Chce wymienic olej w skrzyni biegów.Bo cos zaczeły ciężko wchodzić.
U siebie wymieniłem sprzęgło, wsiadam rano do zaszronionego auta, odpalam i jadę. Biegi wchodzą jak jednym palcem. Przed wymianą również ciężko wchodziły.
Mi tam wymiana oliwy w skrzyni pomogła. Wlałem ok 2,5 litra 75W90, a spuściłem 1,5l czegoś na wzór przepracowanego superolu... warto przynajmniej zobaczyć. A co do wymiany domowym sposobem: Da się to zrobić potrzebny jest duży ampul (nie wiem dokładne jaki, bo ja dorabiałem ze śruby i nakretki). kup Sobie olej z lejkiem (zdaje się, że vaxoll...), albo kawałek węża i zwykly lejek.
Ja ostatnio tego szukałem - do obydwu korków - spustowego POD skrzynią i dolewkowego PO PRAWEJ potrzebny jest ampulowy nr 17 - trudno dostępny w wersji zwykłej ja kupiłem 1/2" nasadkę Stanleya za 25zł.a.malek pisze:Da się to zrobić potrzebny jest duży ampul (nie wiem dokładne jaki...)
Spotkałem się też z kimś kto miał jakiegoś dużego Torxa w B4 z końca produkcji.
Tylko w wypadku, gdy jesteś pewny, że to olej jest winny takich objawów wymień go, tak jak koledzy pisali potrzebny jest full syntetyk 75W-90, wchodzi go od 2.4 do 2.9 litra, więc tak czy inaczej musisz kupić trzy butle. Nie jest to tania inwestycja, bo litr kosztuje około 50zł. Moim zdaniem najpierw sprawdz czy rzeczywiście nie jest to wina sprzęgła ( jego konkretnych elementów), bo prawie 200zł nie chodzi ulicą .
Ciezkie wchodzenie biegów może byc przyczyna zuzytego oleju chodz nie musi... Najlepiej sprawdzic jego stan przez korek w skrzyni. Jak bedzie brudny albo bedzie miec jakies opiłki w kolorze złotym z synchronizatorów to powinno się go wymienic. Do tej skrzyni starczy GL4 75w90 , mam taki w swoim sklepie w cenie 20zł za litr , posiada wyciagana rurke wiec łatwiej go wlac do skrzyni, mozesz porównac sobie jego parametry z innymi olejami . Zalewamy go do skrzyń i nie ma żadnych problemów. A tak nawiasem mówiąc to branza olejowa to jedna banda i jedna rafineria robi oleje dla kilku producentów...