Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 80 ABK] szybkie pytanie o instalację lpg

Wszystko co związane z LPG
balcer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 03 wrz 2007, 20:04

[b4 80 ABK] szybkie pytanie o instalację lpg

Post autor: balcer » 17 kwie 2008, 20:19

witam
wczoraj byłem u pewnego gazownika który zakłada gaz brc i wspołpracuje z firmą czakram i twierdzi, że do abk nie da się założyć sekwencji bo mam ciągły wtrysk paliwa :shock:
chyba mu się coś pomyliło czy mi się wydaje?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 kwie 2008, 20:28

Coś mu się chyba pomyliło z wtryskiem mechanicznym lub przestraszył się "fullgrupy". Połowa klubowiczów w swoim ABK ma sekwencję i są zadowoleni z tego typu instalacji. Nie sądzę byś miał ABK z innej planety. Musi się dać, trzeba tylko pamiętać o prawidłowym doborze wtryskiwaczy.

balcer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 03 wrz 2007, 20:04

Post autor: balcer » 17 kwie 2008, 20:43

odrazu mi sie zdawało ze się nie zna... a pozatym on pracuje tam jakieś 4 lata i sam jeździ b4 z ABK :-P ma gaz II generacji hehe, powiedz mi na czym polega ten prawidłowy wybór wtryskiwaczy, może jakieś przykłady?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 kwie 2008, 21:25

balcer pisze:odrazu mi sie zdawało ze się nie zna... a pozatym on pracuje tam jakieś 4 lata i sam jeździ b4 z ABK :-P ma gaz II generacji hehe, powiedz mi na czym polega ten prawidłowy wybór wtryskiwaczy, może jakieś przykłady?

Zapukaj do Danka, on się w tym specjalizuje.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 18 kwie 2008, 00:54

no wiesz gazownicy to taki dziwny gatunek który idzie na łatwiznę (chociaż czasami ich podziwiam w jaki sposób i w jakich miejscach montują reduktory i inny osprzet LPG <ok> )
wychodzą z założenia ze jak jest metalowy kolektor ssący to mozna założyć instalację 2 gen chociarz już widziałem wiele samochodów po TJIUNINGU pewnego gazownika który np do Matrixa (daewoo matiz; plastikowy kolektor) założył instalację 1 gen :shock: auto oczywiscie strzela jak wsciekłe odgłos jak z granatu :-D ale gość twierdzi ze tak ma byc <ok>


co do wyboru wtryskiwaczy to wydaje mi się ze chodzi o prędkość wtryskiwacza, moment otwierania wtryskiwacza i czas trwania wtrysku i chyba o to aby wtryskiwacz działał na zasadzie sterowania saturacyjnego czyli sterowane niskim stałym impulsem pradowym
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Adam Jakubowski

Post autor: Adam Jakubowski » 18 kwie 2008, 07:24

A jaki może być koszt w przybliżeniu zmodyfikowania instalacji II gen na sekwencję ? ( mam reduktor BRC ECO 100 KW i Bingo s-4 )

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 18 kwie 2008, 08:18

balcer, proponuję Stag 300 z wtryskami Valtek (żółte) albo magicjet, dysza 1,8-1,9 . Co do gazownika to zostawię bez komentarza.
Adam Jakubowski, myślę, że niewiele mniejszy od montażu całej nowej instalacji. Ze starej zostaje tylko zbiornik czyli ok. 300 zł mniej, ale dochodzi koszt demontażu starej instalki.

mysza240
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 02 sty 2008, 15:27
Lokalizacja: Wąbrzeżno

Post autor: mysza240 » 18 kwie 2008, 21:32

Mam 2 pytania bo sam na dniach będe zakładał instalację gazową do abk
1.czy stag 300 nie obciaża za mocno sondy
2.zastanawiam się czy oby sekwencja nie jest tylko niepotrzebnym wydatkiem w abk ponieważ wtrysk nie jest sekwencyjny tylko na wszystkie 4 na raz czyli nic to nie ma wspólnego z sekwencją i tu mam pytanie po co sekwencja właśnie zamiast normalnego gazu czy chodzi o to że gazownik ma na sekwencji ponad 1000zł zarobku ? <ok>

Jeszcze chciałbym kilka słow powiedzieć z tego co zaobserwowałem
odwiedziłem około 20 warsztatów co zakładaja gaz tylko jeden proferował staga 300 jeżdziłem nawet autami 2 które od roku jeżdzą na zwykłym gazie bez elektroniki i to chodzi
Wiem że można dostać obłedu wśród bajek gazowników ale moje zdanie jest już takie że sekwencja to strata kasy i mam pytanie do Danka czemy promujesz głównie staga300 czy oficjalnie jest to sponsor w jakim sensie.Bez obrazy Pozdrawiam mysza240
Dużo jeżdze po naszych drogach jak widze wariatów co jeżdzą po 240km/h to mnie złość dopada ledwo co ich wyprzedzam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 kwie 2008, 01:21

mysza240 pisze:2.zastanawiam się czy oby sekwencja nie jest tylko niepotrzebnym wydatkiem w abk ponieważ wtrysk nie jest sekwencyjny tylko na wszystkie 4 na raz
Dlaczego sekwencja? Bo III generacja (a taka instalacja byłaby tu najwłaściwsza) jest paradoksalnie droższa od IV (sekwencja). Dlaczego Stag? Bo to doskonały sterownik obsługujący wszelkie dostępne wtryskiwacze i układy zasilania benzyną (sekwencja, półsekwencja, fullgrupa). Sterowniki KME (np. Diego) mają problemy z obsługą szybkich wtryskiwaczy gazowych i nie obsługują wtrysków 1 ohmowych (dopiero Diego-Ego ma to poprawione), poza tym do strojenia wymagają dodatkowego urządzenia w postaci MAP-sensora, który tani nie jest (Stag tego nie wymaga). Dlaczego nie II generacja? Bo, jak już wiele razy pisałem mimo nieco wyższej ceny sekwencja daje nam niemal pewność, że nie dojdzie do strzału i nie ogranicza mocy (nie dławi dolotu).
Nie mam sponsora w postaci producenta Staga, powiem więcej np. zawsze i wszędzie będę powtarzał, że Stag 2-L to porażka nie sterownik do II generacji. Tak więc moja opinia na temat sterowników nie wynika z jakichś hipotetycznych profitów :-). Sterowniki zagraniczne to owszem całkiem dobre produkty ale... Dostęp do legalnego softu jest utrudniony o ile nie niemożliwy. Bardzo często brak wsparcia technicznego ze strony producenta czy też innych gazowników. W razie awarii utrudniony dostęp do serwisu.
mysza240 pisze:1.czy stag 300 nie obciąża za mocno sondy
Po pierwsze wejście sondy w stagu, czy jakimkolwiek innym urządzeniu tego typu jest wejściem wysokorezystancyjnym i w żadnym razie nie obciąża sondy. Po drugie podłączanie sondy w sekwencji nie jest konieczne. Komp LPG dostaje sygnały z ECU. Sondy w sekwencji się nie "rozcina" tak jak w II generacji.

mysza240
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 02 sty 2008, 15:27
Lokalizacja: Wąbrzeżno

Post autor: mysza240 » 19 kwie 2008, 09:18

Dzięki Danek za odpowiedż
Właśnie skończyłem obdzwaniać warsztaty w naszej okolicy i powiem że jest tragedia zdecydować się sytuacja znów się powturzyła nikt nie oferował instalacji sekwencyjnej do audi 80.Już kurcze nie bende się dłużej zastanawiał założę zwykłą tylko teraz kwestia jakiej firmy najlepsze są bo każdy co zakłada ma nejlepszą :lol:
Tu bym może poprosił o wypowiedzi użytkowników owych instalacji jak się sprawują w praktyce i z jakimi markami jest najwięcej problemu

Ps. a może ma ktoś z Was zaufany warsztat w Toruniu lub okolicach?
Dużo jeżdze po naszych drogach jak widze wariatów co jeżdzą po 240km/h to mnie złość dopada ledwo co ich wyprzedzam

4pietro4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 mar 2008, 10:03
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: 4pietro4 » 19 kwie 2008, 10:21

Witam
>Danek , a system Lambda Gas BLITZ to jaka to właściwie ( która ) generacja i co to warte w/g Ciebie ?
Pozdr.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 kwie 2008, 14:04

Blitz to coś na poziomie Stag 2-L czyli coś co jest niby II generacją ale tak naprawdę to generacja I i pół :-) . Wg. mnie nie warto wydawać na to pieniędzy, a jak ktoś już ma to ja bym to zmienił na coś porządnego czyli co najmniej Bingo, Stag 150, Autronic AL 700, Lecho Maxi Lambda, Protec Digital - (ze wskazaniem na Staga :-) )

4pietro4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 mar 2008, 10:03
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: 4pietro4 » 21 kwie 2008, 10:03

To znaczy - ja to już miałem na pokładzie przy zakupie. Wygląda że jest to regulowane ( dozowanie LPG )jakimś zaworkiem , czy silnikiem krokowym przykręconym do reduktora.
I teraz nie wiem , czy taka kiszka i czy rozglądać się za lepszym sterownikiem , czy na razie na tym jeździć ?
W wielkie koszty nie chciałbym się ładować.
Pozdr.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 kwie 2008, 10:57

Koszty wymiany to ok. 300-350 zł łącznie z wymianą i regulacją. Naprawdę warto.

4pietro4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 mar 2008, 10:03
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: 4pietro4 » 21 kwie 2008, 12:39

Właśnie przed chwilą rozmawiałem z gazownikiem i bardzo mi polecał to Bingo a jeszcze bardziej jakieś Landi... coś tam.
Staga z kolei nie polecał i już nic nie wiem teraz :(
Ale zmartwił mnie , bo potwierdził Twoją , Danku opinię , że mój Lamda Gas Blitza to "atrapa"
Buuu , znowu kasa ...
Ale co , butla i reduktor zostaje , tak ? Przerabia się tylko elektronikę ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga