[b4 80 ABK] szybkie pytanie o instalację lpg
[b4 80 ABK] szybkie pytanie o instalację lpg
witam
wczoraj byłem u pewnego gazownika który zakłada gaz brc i wspołpracuje z firmą czakram i twierdzi, że do abk nie da się założyć sekwencji bo mam ciągły wtrysk paliwa :shock:
chyba mu się coś pomyliło czy mi się wydaje?
wczoraj byłem u pewnego gazownika który zakłada gaz brc i wspołpracuje z firmą czakram i twierdzi, że do abk nie da się założyć sekwencji bo mam ciągły wtrysk paliwa :shock:
chyba mu się coś pomyliło czy mi się wydaje?
no wiesz gazownicy to taki dziwny gatunek który idzie na łatwiznę (chociaż czasami ich podziwiam w jaki sposób i w jakich miejscach montują reduktory i inny osprzet LPG <ok> )
wychodzą z założenia ze jak jest metalowy kolektor ssący to mozna założyć instalację 2 gen chociarz już widziałem wiele samochodów po TJIUNINGU pewnego gazownika który np do Matrixa (daewoo matiz; plastikowy kolektor) założył instalację 1 gen :shock: auto oczywiscie strzela jak wsciekłe odgłos jak z granatu ale gość twierdzi ze tak ma byc <ok>
co do wyboru wtryskiwaczy to wydaje mi się ze chodzi o prędkość wtryskiwacza, moment otwierania wtryskiwacza i czas trwania wtrysku i chyba o to aby wtryskiwacz działał na zasadzie sterowania saturacyjnego czyli sterowane niskim stałym impulsem pradowym
wychodzą z założenia ze jak jest metalowy kolektor ssący to mozna założyć instalację 2 gen chociarz już widziałem wiele samochodów po TJIUNINGU pewnego gazownika który np do Matrixa (daewoo matiz; plastikowy kolektor) założył instalację 1 gen :shock: auto oczywiscie strzela jak wsciekłe odgłos jak z granatu ale gość twierdzi ze tak ma byc <ok>
co do wyboru wtryskiwaczy to wydaje mi się ze chodzi o prędkość wtryskiwacza, moment otwierania wtryskiwacza i czas trwania wtrysku i chyba o to aby wtryskiwacz działał na zasadzie sterowania saturacyjnego czyli sterowane niskim stałym impulsem pradowym
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
balcer, proponuję Stag 300 z wtryskami Valtek (żółte) albo magicjet, dysza 1,8-1,9 . Co do gazownika to zostawię bez komentarza.
Adam Jakubowski, myślę, że niewiele mniejszy od montażu całej nowej instalacji. Ze starej zostaje tylko zbiornik czyli ok. 300 zł mniej, ale dochodzi koszt demontażu starej instalki.
Adam Jakubowski, myślę, że niewiele mniejszy od montażu całej nowej instalacji. Ze starej zostaje tylko zbiornik czyli ok. 300 zł mniej, ale dochodzi koszt demontażu starej instalki.
Mam 2 pytania bo sam na dniach będe zakładał instalację gazową do abk
1.czy stag 300 nie obciaża za mocno sondy
2.zastanawiam się czy oby sekwencja nie jest tylko niepotrzebnym wydatkiem w abk ponieważ wtrysk nie jest sekwencyjny tylko na wszystkie 4 na raz czyli nic to nie ma wspólnego z sekwencją i tu mam pytanie po co sekwencja właśnie zamiast normalnego gazu czy chodzi o to że gazownik ma na sekwencji ponad 1000zł zarobku ? <ok>
Jeszcze chciałbym kilka słow powiedzieć z tego co zaobserwowałem
odwiedziłem około 20 warsztatów co zakładaja gaz tylko jeden proferował staga 300 jeżdziłem nawet autami 2 które od roku jeżdzą na zwykłym gazie bez elektroniki i to chodzi
Wiem że można dostać obłedu wśród bajek gazowników ale moje zdanie jest już takie że sekwencja to strata kasy i mam pytanie do Danka czemy promujesz głównie staga300 czy oficjalnie jest to sponsor w jakim sensie.Bez obrazy Pozdrawiam mysza240
1.czy stag 300 nie obciaża za mocno sondy
2.zastanawiam się czy oby sekwencja nie jest tylko niepotrzebnym wydatkiem w abk ponieważ wtrysk nie jest sekwencyjny tylko na wszystkie 4 na raz czyli nic to nie ma wspólnego z sekwencją i tu mam pytanie po co sekwencja właśnie zamiast normalnego gazu czy chodzi o to że gazownik ma na sekwencji ponad 1000zł zarobku ? <ok>
Jeszcze chciałbym kilka słow powiedzieć z tego co zaobserwowałem
odwiedziłem około 20 warsztatów co zakładaja gaz tylko jeden proferował staga 300 jeżdziłem nawet autami 2 które od roku jeżdzą na zwykłym gazie bez elektroniki i to chodzi
Wiem że można dostać obłedu wśród bajek gazowników ale moje zdanie jest już takie że sekwencja to strata kasy i mam pytanie do Danka czemy promujesz głównie staga300 czy oficjalnie jest to sponsor w jakim sensie.Bez obrazy Pozdrawiam mysza240
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Dlaczego sekwencja? Bo III generacja (a taka instalacja byłaby tu najwłaściwsza) jest paradoksalnie droższa od IV (sekwencja). Dlaczego Stag? Bo to doskonały sterownik obsługujący wszelkie dostępne wtryskiwacze i układy zasilania benzyną (sekwencja, półsekwencja, fullgrupa). Sterowniki KME (np. Diego) mają problemy z obsługą szybkich wtryskiwaczy gazowych i nie obsługują wtrysków 1 ohmowych (dopiero Diego-Ego ma to poprawione), poza tym do strojenia wymagają dodatkowego urządzenia w postaci MAP-sensora, który tani nie jest (Stag tego nie wymaga). Dlaczego nie II generacja? Bo, jak już wiele razy pisałem mimo nieco wyższej ceny sekwencja daje nam niemal pewność, że nie dojdzie do strzału i nie ogranicza mocy (nie dławi dolotu).mysza240 pisze:2.zastanawiam się czy oby sekwencja nie jest tylko niepotrzebnym wydatkiem w abk ponieważ wtrysk nie jest sekwencyjny tylko na wszystkie 4 na raz
Nie mam sponsora w postaci producenta Staga, powiem więcej np. zawsze i wszędzie będę powtarzał, że Stag 2-L to porażka nie sterownik do II generacji. Tak więc moja opinia na temat sterowników nie wynika z jakichś hipotetycznych profitów . Sterowniki zagraniczne to owszem całkiem dobre produkty ale... Dostęp do legalnego softu jest utrudniony o ile nie niemożliwy. Bardzo często brak wsparcia technicznego ze strony producenta czy też innych gazowników. W razie awarii utrudniony dostęp do serwisu.
Po pierwsze wejście sondy w stagu, czy jakimkolwiek innym urządzeniu tego typu jest wejściem wysokorezystancyjnym i w żadnym razie nie obciąża sondy. Po drugie podłączanie sondy w sekwencji nie jest konieczne. Komp LPG dostaje sygnały z ECU. Sondy w sekwencji się nie "rozcina" tak jak w II generacji.mysza240 pisze:1.czy stag 300 nie obciąża za mocno sondy
Dzięki Danek za odpowiedż
Właśnie skończyłem obdzwaniać warsztaty w naszej okolicy i powiem że jest tragedia zdecydować się sytuacja znów się powturzyła nikt nie oferował instalacji sekwencyjnej do audi 80.Już kurcze nie bende się dłużej zastanawiał założę zwykłą tylko teraz kwestia jakiej firmy najlepsze są bo każdy co zakłada ma nejlepszą :lol:
Tu bym może poprosił o wypowiedzi użytkowników owych instalacji jak się sprawują w praktyce i z jakimi markami jest najwięcej problemu
Ps. a może ma ktoś z Was zaufany warsztat w Toruniu lub okolicach?
Właśnie skończyłem obdzwaniać warsztaty w naszej okolicy i powiem że jest tragedia zdecydować się sytuacja znów się powturzyła nikt nie oferował instalacji sekwencyjnej do audi 80.Już kurcze nie bende się dłużej zastanawiał założę zwykłą tylko teraz kwestia jakiej firmy najlepsze są bo każdy co zakłada ma nejlepszą :lol:
Tu bym może poprosił o wypowiedzi użytkowników owych instalacji jak się sprawują w praktyce i z jakimi markami jest najwięcej problemu
Ps. a może ma ktoś z Was zaufany warsztat w Toruniu lub okolicach?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Blitz to coś na poziomie Stag 2-L czyli coś co jest niby II generacją ale tak naprawdę to generacja I i pół . Wg. mnie nie warto wydawać na to pieniędzy, a jak ktoś już ma to ja bym to zmienił na coś porządnego czyli co najmniej Bingo, Stag 150, Autronic AL 700, Lecho Maxi Lambda, Protec Digital - (ze wskazaniem na Staga )
To znaczy - ja to już miałem na pokładzie przy zakupie. Wygląda że jest to regulowane ( dozowanie LPG )jakimś zaworkiem , czy silnikiem krokowym przykręconym do reduktora.
I teraz nie wiem , czy taka kiszka i czy rozglądać się za lepszym sterownikiem , czy na razie na tym jeździć ?
W wielkie koszty nie chciałbym się ładować.
Pozdr.
I teraz nie wiem , czy taka kiszka i czy rozglądać się za lepszym sterownikiem , czy na razie na tym jeździć ?
W wielkie koszty nie chciałbym się ładować.
Pozdr.
Właśnie przed chwilą rozmawiałem z gazownikiem i bardzo mi polecał to Bingo a jeszcze bardziej jakieś Landi... coś tam.
Staga z kolei nie polecał i już nic nie wiem teraz
Ale zmartwił mnie , bo potwierdził Twoją , Danku opinię , że mój Lamda Gas Blitza to "atrapa"
Buuu , znowu kasa ...
Ale co , butla i reduktor zostaje , tak ? Przerabia się tylko elektronikę ?
Staga z kolei nie polecał i już nic nie wiem teraz
Ale zmartwił mnie , bo potwierdził Twoją , Danku opinię , że mój Lamda Gas Blitza to "atrapa"
Buuu , znowu kasa ...
Ale co , butla i reduktor zostaje , tak ? Przerabia się tylko elektronikę ?