[b4 80 ABK] szybkie pytanie o instalację lpg
>WOJTEK26
Tak , też mam na zboczu opadającym tak podobno jest korzystniej.
Ale co dziwne wydaje mi się że przed odpięciem akumulatora kiedyś na całą noc przerzutka na LPG była albo przy wchodzeniu na obroty , albo przy dużo niższych obrotach.To drugie raczej na pewno bo przeskakiwał nieco ponad 2000 a teraz muszę sypnąć blisko 3000 i dopiero jak spada z obrotów jest "pstryyk"
Ale te centralki mają raczej przełącznikami wszystko a nie softem ... sam już zgłupiałem
Tak , też mam na zboczu opadającym tak podobno jest korzystniej.
Ale co dziwne wydaje mi się że przed odpięciem akumulatora kiedyś na całą noc przerzutka na LPG była albo przy wchodzeniu na obroty , albo przy dużo niższych obrotach.To drugie raczej na pewno bo przeskakiwał nieco ponad 2000 a teraz muszę sypnąć blisko 3000 i dopiero jak spada z obrotów jest "pstryyk"
Ale te centralki mają raczej przełącznikami wszystko a nie softem ... sam już zgłupiałem
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Próg obrotów w starszych modelach jest stały, w nowszych regulowany potencjometrem, przełącznikiem można wybrać czy ma przełączać przy wzroście czy przy opadaniu obrotów. Poza tym switch'ami wybiera się rodzaj emulacji i rodzaj sondy, potencjometrem ustawia się stosunek wypełnienia fali przy emulacji "fala". To wszystko, reszta regulacji przy pomocy DiagnosticBoxa lub po zwarciu dwóch odpowiednich pinów w gnieździe (niestety nie pamiętam których) i z użyciem analizatora spalin.
Gdy auto posiada plastikowy kolektor ssący i plastikowy dolot a jest założona instalacja i gen to w przypadku wybuchu gazu w kolektorze może rozerwać to wszystko na strzępymagu pisze::shock: Co, jak dlaczego :!: :?:widmo pisze:...a pozatym istniej ryzyko pożaru.
Czy możesz to dokładniej wyjaśnić?
i może to wszystko się zapalić !
Mój szwagier ma forda mondeo mk1 1.8 zetec, powinna być tam minumum II gen a najlepiej sekwencja.
pewnego dnia odpalił auto i jak strzeliło to cały koletor i dolot sie rozleciał i zapalił, do tego zapaliła sie mata wygłuszająca maskę :shock: :-|
dobrze ze pod ręką miałem gasnice bo gdyby nie to mondziak by sie zjarał
i powiem ze nie był to byle jaki płomyczek tylko naprawdę dość spory ogien.
dlatego w niektórych autach gazownicy montują tzw klapki anty-bum ze wprzypadku wybuchu otwiera sie taka klapka i nie rozerwie kolektora, i nie uszkodzi przepływki (podobno)
[ Dodano: 2008-04-23, 19:54 ]
też tak myśle, bo przy gwałtownym ruszeniu z benzyny i przełączeniu na gaz nie występuje szarpnięcie spowodowane chwilowym brakiem paliwa i czasem nakładania PB-LPG4pietro4 pisze:Tak , też mam na zboczu opadającym tak podobno jest korzystniej.
widmo, no wszystko fajnie, dzięki za wyjaśnienie, tylko moje pytanie dotyczyło audi z silnikiem ABK (tutaj nie ma plastykowego kolektora).
Powtórzę pytanie:
Czy są jakieś przesiwskazania aby w audi z silnikiem ABK była założona instalacja LPG I generacji?
II gen. ma już sterowanie dawką gazu, czy tak? W moim przypadku jest register (żadnych attuatorów, silniczków krokowych itp.). Centralka z automatycznym odpalaniem na benzynce a po przygazowaniu przeskakuje na gaz ale rozumiem, że to nie zmienia faktu, że jest to generacja I?
Powtórzę pytanie:
Czy są jakieś przesiwskazania aby w audi z silnikiem ABK była założona instalacja LPG I generacji?
II gen. ma już sterowanie dawką gazu, czy tak? W moim przypadku jest register (żadnych attuatorów, silniczków krokowych itp.). Centralka z automatycznym odpalaniem na benzynce a po przygazowaniu przeskakuje na gaz ale rozumiem, że to nie zmienia faktu, że jest to generacja I?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Podstawowe p-wskazanie to właśnie brak sterowania mieszanką co jest niezgodne z obowiązującym prawem, poza tym znacznie zwiększa niebezpieczeństwo strzału i co za tym idzie uszkodzenia przepływki lub/i obudowy filtra.magu pisze:Czy są jakieś przesiwskazania aby w audi z silnikiem ABK była założona instalacja LPG I generacji?
Tak to jest w dalszym ciągu I generacja.Centralka z automatycznym odpalaniem na benzynce a po przygazowaniu przeskakuje na gaz ale rozumiem, że to nie zmienia faktu, że jest to generacja I?
dobra panowie ja z innej beczki, znajomy w tarnowie polecił mi pewnego gazownika że jest poprostu dobry i wart zaufania. Jednak ceny wydają mi się dość zaporowe, bo sekwencja się zaczyna ponoć od 3 tys... czy to duzo? może mi ktoś poleci jakiegoś gazownika z małopolski i okolic? Jest przeciez czakram, expert roczniak i inne firmy....
Gdy szukałem gazownika to dzwoniłem po warsztatach i pytałem. W czakram w Rzeszowie usłyszałem ze do full-grupy nie da rady założyć sekwencji. Ostatecznie założyłem w expert roczniak, jeżdżę już pół roku i dopiero niedawno zauważyłem że mam wtryski 3-omowe, a takich chyba nie powinienem mieć ... Generalnie nie mam co narzekać bo całość jakoś chodzi bez problemów, ale co do stwierdzeń typu "na sekwencji auto pali gazu tyle co benzyny" czy "na sekwencji nie czujesz różnicy mocy" to nie mogę się zgodzić - w obu przypadkach jest różnica, większa czy mniejsza ale jest.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
rsdziadek, strata mocy na sekwencji będzie występowała zawsze. Wynika to z gorszej kaloryczności LPG w fazie lotnej. Z tej samej przyczyny zużycie gazu również będzie nieco większe niż benzyny. Dopiero przy wtrysku LPG w fazie ciekłej (V generacja), nie ma strat mocy i spalanie jest na poziomie benzyny.
Jeśli chodzi o wtryskiwacze to w zasadzie nie ma znaczenia ich rezystancja, najważniejsza jest szybkość.
Balcer 3 tys. za sekw. to zależy jakiej f-my sterownik, reduktor i wtryski. Jeśli to będzie Prince to jest to bardzo niska cena, jak BRC to mniej więcej normalna, jak Diego lub Stag 300 to ciut za dużo. Jednakże jeśli będzie to zrobione porządnie to czasem warto dołożyć te 200-300 zł i cieszyć się jazdą, a nie jeździć na wieczne poprawki.
Jeśli chodzi o wtryskiwacze to w zasadzie nie ma znaczenia ich rezystancja, najważniejsza jest szybkość.
Balcer 3 tys. za sekw. to zależy jakiej f-my sterownik, reduktor i wtryski. Jeśli to będzie Prince to jest to bardzo niska cena, jak BRC to mniej więcej normalna, jak Diego lub Stag 300 to ciut za dużo. Jednakże jeśli będzie to zrobione porządnie to czasem warto dołożyć te 200-300 zł i cieszyć się jazdą, a nie jeździć na wieczne poprawki.
zamontujesz II gen w ABK i zaoszczędzisz trochę ale później te pieniądze wydasz na inne rzeczy które gazownicy skopali. Pozatym auto bedzie przymulone z pwodu zmiany przekroju dolotu powietrza bo gdzieś ten mikser muszą wsadzić. Auto straci troche polotu na II gen. do tego możliwość wystrzału, uszkodzenia dolotu powietrza i przepływomierza.balcer pisze:powiedzcie czy 3 pakyki to duzo za sekwencje? jeszcze nie wiem jaka firma jutro mam jechac na szczegołową wycene... II generacja wacha sie pomiędzy 1600-1900zł, warto więc dopłacic?
co do zakładów gdzie montują LPG to ja Ci mogę osobiscie polecić 2 w Krakowie
1. w tym ja montowałem gaz
GAZ-HURT Patoła Jan
31-553 KRAKÓW, ul. Cystersów 21
tel. (0-12) 410-60-45, (0-12) 413-88-21, fax (0-12) 413-88-21
tel. komórkowy (605) 46-39-65
2. tu montowali znajomi i nie narzekają na jakieś 'błędy w fachu'
Auto Gaz Kar Gaz. Montaż instalacji gazowych
Geodetów 18b, 31-764 Kraków
tel. 0 12 645 55 87
[ Dodano: 2008-04-24, 23:23 ]
W takim razie trzeba pogratulować, bo najważniejsze ze wszystko działa czyli gazownicy dobrze wykonali robotę i dobrze poustawialimagu pisze:Dzięki Danek.
No to póki mój ABK jest zaprzeczeniem tego faktu Jak dotąd nie wydał z siebie nawet delikatnego kichnięcia, a co dopiero demolujących strzałow. Mam nadzieję, że tak zostanie
A czy moze zna ktos porzadnego gazownika ze Slaska?
Od paru dni robie wywiad dotyczacy instalacji LPG do swojego ABK i generalnie co gaziarz to inna teoria ale wiekszosc osob sugeruje jednak do tego auta sekwencje. Na lpg.info.pl doradzili mi ze do full grupy musza byc szybkie wtryskiwacze (odradzaja valteki), tak wyglada zalecana instalacja:
- STAG 4
- reduktor ZAVOLI
- listwa/wtryskiwacze MATRIX lub MAGIC-JET
Za w/w zestaw chca okolo 2500PLN (butla w kole, zawor pod klapka wlewu paliwa) Jeden gazownik u ktorego robilem wczesniej Seja (II generacja) moze mi zainstalowac sekwencje na STAG 300. Czy ktos z Was ma moze taka instalke? Jesli tak to prosze o info jak ona sie sprawuje.
Od paru dni robie wywiad dotyczacy instalacji LPG do swojego ABK i generalnie co gaziarz to inna teoria ale wiekszosc osob sugeruje jednak do tego auta sekwencje. Na lpg.info.pl doradzili mi ze do full grupy musza byc szybkie wtryskiwacze (odradzaja valteki), tak wyglada zalecana instalacja:
- STAG 4
- reduktor ZAVOLI
- listwa/wtryskiwacze MATRIX lub MAGIC-JET
Za w/w zestaw chca okolo 2500PLN (butla w kole, zawor pod klapka wlewu paliwa) Jeden gazownik u ktorego robilem wczesniej Seja (II generacja) moze mi zainstalowac sekwencje na STAG 300. Czy ktos z Was ma moze taka instalke? Jesli tak to prosze o info jak ona sie sprawuje.
Witam
Mam I generacje gazu, kolega Danek radził założycz minimum II generacje. Zadzwoniłem więc do firmy koło Tarnowa i zapytałem ile kosztowała by mnie przeróbka na sekwencje(IV gen). Gościu, który odebrał powiedział że musiał by zobaczyć co i jak ale na oko to od 600 zł do 1300 zł.
Wydaje mi sie nie drogo co wy na to? Co trzeba zmienić przy zakładaniu sekwencji,co radzicie założyć? Czy V generacja jest dużo droższa od IV?
Pozdrawiam
Mam I generacje gazu, kolega Danek radził założycz minimum II generacje. Zadzwoniłem więc do firmy koło Tarnowa i zapytałem ile kosztowała by mnie przeróbka na sekwencje(IV gen). Gościu, który odebrał powiedział że musiał by zobaczyć co i jak ale na oko to od 600 zł do 1300 zł.
Wydaje mi sie nie drogo co wy na to? Co trzeba zmienić przy zakładaniu sekwencji,co radzicie założyć? Czy V generacja jest dużo droższa od IV?
Pozdrawiam