[80 B4]regenerowanie zacisków hamulcowych
[80 B4]regenerowanie zacisków hamulcowych
Historia jakich pełno wśród użytkowników Audi80 B4 z tarczami z tyłu. Dźwignia która porusza tłoczkiem przy zaciąganiu ręcznego w jednym z zacisków nie odbijała i bardzo ciężko chodziła. No to poczytałem tu i tam (głównie AKP i Trójmiejski Klub Audi) i wyczaiłem że co niektórzy regenerują te zaciski i potem jest już dobrze. No to nabyłem zestaw uszczelek i uszczeleczek za 26zł i wybrałem się do mojego mechanika. No i zdjęliśmy zacisk i calutki rozmontowaliśmy. Szło to strasznie opornie bo był bardzo pordzewiały. no ale wyczyściłem wszystko pięknie i nasmarowałem gdzie trzeba, założyliśmy komplet nowych uszczelek i rzeczywiście pięknie to chodziło - lekko i płynnie. No tośmy podłączyli do układu hamulcowego i tu niestety pojawił się problem. Wszystko extra, ale płyn niestety wyciekał. Co się okazało - trzpień wychodzący z tłoczka, na którym mocowana jest dźwignia od linki ręcznego był tak przerdzewiały, że zmniejszyła się jego średnica i uszczelka nie trzymała ciśnienia. Wyj.... więc ten zacisk, pojechałem na szrot i za 150zł wziąłem działający i po kwadransie go zamontowaliśmy. I dopiero to zadziałało.
Wniosek: regeneracji zacisków mówię NIE, lepiej kupic działającą używkę. drogo ale nie ma tyle chrzanienia się co z regenerowaniem.
Aczkolwiek plusem jest też to że dogłębnie poznałem konstrukcję tegoż ustrojstwa.... :mrgreen:
Wniosek: regeneracji zacisków mówię NIE, lepiej kupic działającą używkę. drogo ale nie ma tyle chrzanienia się co z regenerowaniem.
Aczkolwiek plusem jest też to że dogłębnie poznałem konstrukcję tegoż ustrojstwa.... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 12 gru 2006, 22:00 przez foxbat, łącznie zmieniany 1 raz.
Miałem tego pecha że kupiłem już autko z niedziałającym ręcznym. Musiał nie chodzi już parę lat, bo po rozebraniu okazało się że w jednym miejscu trzpień tłoczka ma średnicę o ponad 1mm mniejszą niż w oryginale i wygląda tak )( zamiast tak: || dźwigienka od linki ręcznego która na tym trzpieniu jest miała od strony zacisku też potężne wżery. Z tą regeneracją to jest zupełna loteria, chyba że komuś chodziło dobrze i dopiero po pewnym czasie się zatarło niezbyt mocno - to wtedy jeszcze tak. Mój przypadek był po prostu beznadziejny.
No ale jeszcze parę tysięcy zł i autko będzie jak z fabryki...
No ale jeszcze parę tysięcy zł i autko będzie jak z fabryki...
Masz może kolego jakieś foty takich zacisków ? Może jakiś link do allegro albo coś ? Przeglądałem takie zaciski i wszędzie jakaś sprężyna jest na zewnątrz albo dźwignia nie osłonięta więc ciężko mi wyczaić o który zacisk dokładnie ci chodziło. Albo może dokładny model/rocznik jesteś w stanie podać w którym taki zacisk był ?Maroonio pisze:szczerze Wam powiem że ta regeneracja to na krótko pomaga....taka konstrukcja zacisku
Jedyną tak naprawdę radą jest wymiana zacisków na takie z Golfa III, Toledo i wszystkich innych aut ze stajni VAG do roku 97 - te na 100% pasują. Zaciski tylne w tych samochodach mają nieco inną konstrukcję. Nie ma już tej zewnętrznej sprężyny a dźwignia ręcznego osłonięta jest takim gumowym kapturem przez co nie dostaje się do niej syf i ręczny się nie zapieka. Przećwiczyłem to w poprzednim aucie no i jeden klubowicz z AKP skorzystał z etgo pomysłu i twierdzi teraz że jeszcze nigdy nie miał takiego ręcznego
Witam
U brata w B4 ABK też przestał działać ręczny w prawym kole. Przyczyna jeszcze nie jest dokładnie zbadana ale z tego co wyczytałem na tym forum i tak potrzebna będzie regeneracja zacisku. Dotychczas jeśli czytałem o wymianie zacisku to nikt nie wspominał o tym z golfa czy z innego seata.
I tu moje pytanie: Czy jeżeli potrzebna wymiana zacisku to może to być np taki
http://allegro.pl/item520869036_zacisk_ ... 0_trw.html
albo taki
http://allegro.pl/item509270558_zacisk_ ... f_iii.html
albo jeszcze taki
http://allegro.pl/item507801631_zacisk_ ... _seat.html
U brata w B4 ABK też przestał działać ręczny w prawym kole. Przyczyna jeszcze nie jest dokładnie zbadana ale z tego co wyczytałem na tym forum i tak potrzebna będzie regeneracja zacisku. Dotychczas jeśli czytałem o wymianie zacisku to nikt nie wspominał o tym z golfa czy z innego seata.
I tu moje pytanie: Czy jeżeli potrzebna wymiana zacisku to może to być np taki
http://allegro.pl/item520869036_zacisk_ ... 0_trw.html
albo taki
http://allegro.pl/item509270558_zacisk_ ... f_iii.html
albo jeszcze taki
http://allegro.pl/item507801631_zacisk_ ... _seat.html
Czyli wnioski są takie: Można wstawić do B4 zaciski od np golfa, które są mniej podatne na wytarcia i dzięki temu są pewniejsze.
Jak zajmiemy się z braciszkiem tematem naprawy ręcznego i trzeba będzie kupić zaciski to zwrócę się o pomoc w dobraniu odpowiednich zacisków,
a na razie dzięki Ci Maroonio za pomoc.
Jak zajmiemy się z braciszkiem tematem naprawy ręcznego i trzeba będzie kupić zaciski to zwrócę się o pomoc w dobraniu odpowiednich zacisków,
a na razie dzięki Ci Maroonio za pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 25 kwie 2007, 21:54
- Lokalizacja: Olsztyn
Regeneracja zacisków hamólcowych.
Po pierwsze niema rzeczy której by się niedało z regenerować (W POLSCE).
Miałem ten sam problem z zaciskami co kolega. Rozebrałem cały zacisk na części i doszedłem do wniosku że nie wywale 150 zł żeby kupić ze szrotu. więć wziołem sufmiarkę sprawdziłem średnice w miejscu gdzie nie była starta. Znajomy spawacz obspawał mi dookoła zużytą częśc a reszte dokonał tokarz...
Działa jak ta lala i nie wycieka płyn
P.S (aby zdjąć wewnętrzne zabezpieczenie w zacisku trzeba zaopatrzyć sie w szczypce firmy MODECO do zdejmowania pierścieni seegera wewnetrznych duże i używając pilnika do metali zetrzeć kocówki do średnicy pasującej do zawleczki)
Miałem ten sam problem z zaciskami co kolega. Rozebrałem cały zacisk na części i doszedłem do wniosku że nie wywale 150 zł żeby kupić ze szrotu. więć wziołem sufmiarkę sprawdziłem średnice w miejscu gdzie nie była starta. Znajomy spawacz obspawał mi dookoła zużytą częśc a reszte dokonał tokarz...
Działa jak ta lala i nie wycieka płyn
P.S (aby zdjąć wewnętrzne zabezpieczenie w zacisku trzeba zaopatrzyć sie w szczypce firmy MODECO do zdejmowania pierścieni seegera wewnetrznych duże i używając pilnika do metali zetrzeć kocówki do średnicy pasującej do zawleczki)