Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Problem z przeniesieniem napędu-dziwny stuk.

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

[B3] Problem z przeniesieniem napędu-dziwny stuk.

Post autor: swiety82 » 10 sie 2008, 14:19

Witam, po ostatniej wymiance amortyzatorów, w okolicy przedniej prawej strony slyszę dziwny stuk. Stuk, ponieważ występuje tylko raz, Tylko podczas ruszania-na pierwszym biegu, na kierownicy czuć jakby coś przeskakiwało. Podczas jazdy cichutko, przy skręcaniu też (więc pewnie przeguby odpadają), nie wiem czy na to jakiś związek z poprzednią naprawą(coś źle skręciłem???).

Dodam że skrzynia nie wyje i nie ma z nią żadnych problemów, wina ewidentnie w mechanizmach przeniesienia napędu, ale nie wiem gdzie? Chodzi mi po głowie, że coś z półośką, ale tam nie ma co się zepsuć chyba? Czy np. ustawienie kolumny, zbieżność itp. może mieć na to jakikolwiek wpływ? Czy jest to niebezpieczne podczas jazdy lub może w jakiś sposób unieruchomić auto?(jak np. zerwany przegub?). Dodam że stuk zaczął się objawiać jakiś tydzień po naprawie.

Nie mam pojęcia co sie dzieje, jesli ktoś może pomóc to bardzo proszę!

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 sie 2008, 11:00

Sprawdz raz jeszcze czy wszysyko pozadnie skreciłeś, dokrecenie przegubu, końcówki drzaka, łacznika stablizatora i sworznia, jesli tam wszystko jest ok, sprawdz czy sama sprezyna dobrze siedzie w gniezdzie i czy łozysko pod kolumna nie ma luzu, mogło sie stac tak ze jesli ktoś dokrecał gure kolumny (przy kieluichu nasadka 22mm) pneumatem to czesto lubi odkrecić sie ta kontra na lozysku spod spodu, dla tego ten element nalezy dokrecac trzymajac kluczem imbusowym srodek sróby. <ok>

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 11 sie 2008, 11:26

dzięki bardzo, dziś popatrzę!

[ Dodano: 2008-08-23, 15:54 ]
Dziś dokładnie posprawdzaliśmy i okazało się że winę ponosi zużyty element od zbieżności...

LESTAT95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 sie 2008, 21:49
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: LESTAT95 » 23 sie 2008, 23:10

lestat95 problem wygląda podobnie do mojego, u mnie strzał następuje przy skręcie koła kierownicy w prawo i w lewo, podczas przyśpieszenia lub przyhamowania.W kole kierownicy nic nie przeskakuje. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 25 sie 2008, 04:23

lestat temu może być też winna któraś(eś) tulejka wahacza...

kudlaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 07 sie 2008, 19:01
Lokalizacja: cz-wa

Post autor: kudlaty » 17 wrz 2008, 00:48

mam w mojej b3 2.0E bardzo podobny objaw, pojawił się po wymianie tulejek wahaczy
później zmieniałem jeszcze sprzęgło i kompletne półosie wraz z przegubami i sprawdzałem amorki
niestety stuk przy ruszaniu słychać dalej i brakuje mi koncepcji
pozdrawiam

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 17 wrz 2008, 13:07

Wszystkiemu winny sworzeń wahacza-a właściwie jego zamocowanie do wahacza. Jeśli go nie dokręciłeś albo przekręciłeś gwint to będzie stukał. My to sprawdziliśmy tak: Wsiadasz do auta, i mocno ruszasz tak żeby "strzeliło", a ktoś stoi z boku i patrzy.
Jeśli to sworzeń to będzie widać jak koło lata w błotniku-przesuwa się delikatnie podczas ruszania. Mi wszystko wyszło na przeglądzie, było widać jak nie wiem co na trzepaczkach.....

Pozdrawiam, daj znać co i jak.

kudlaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 07 sie 2008, 19:01
Lokalizacja: cz-wa

Post autor: kudlaty » 18 wrz 2008, 07:12

u mnie jest dokładnie tak jak napisałeś - luz na sworzniu wahacza - już wyeliminowany
ale z kolei pojawił się problem przy ustawianiu zbieżności - zapieczona końcówka drążka i śruba do regulacji :(

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 18 wrz 2008, 17:34

no w tym przypadku to tylko wd40 i trochę pracy siłowej:) Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga