Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] olej silnikowy???

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jarema
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 26 gru 2006, 15:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarema » 06 mar 2007, 22:25

Organista18 pisze:
jarema pisze: więc z tym minerałem to ostrożnie
Przecież z syntetykiem i półsyntetykiem to trzeba ostrożnie! te oleju mogą narobić bałaganu jeśli się je nie odpowiednio zastosuje! Zresztą poczytaj sobie to forum bo jest duzo wypowiedzi na ten temat. I napewno żadna się nie zagdza z twoją teorią
Kto Ci tak powiedział, że syntetyku z półsyntetykiem nie można mieszać ??
Ja już nie muszę czytać literatury bo mam naprawdę dużo praktyki za sobą

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 06 mar 2007, 22:29

Przecież mi nie chodzi o mieszanie!!!! o ogólnym zastosowaniu mówię! Zresztą ta dyskusja nie ma sensu. bo absolutnie się nie zgadzam z tym co piszesz.


PS. Czytaj uważnie!

Awatar użytkownika
jarema
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 26 gru 2006, 15:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarema » 06 mar 2007, 22:37

Organista18 pisze:Przecież mi nie chodzi o mieszanie!!!! o ogólnym zastosowaniu mówię! Zresztą ta dyskusja nie ma sensu. bo absolutnie się nie zgadzam z tym co piszesz.


PS. Czytaj uważnie!
Wiesz chyba na koniec tej "ciekawej"dyskusji dodam, że najważniejsze aby ten olej był w silniku ;)

PS. niepotrzebnie się unosisz

xxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:36
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: xxx » 06 mar 2007, 23:08

czy leci z nami moderator ???

nawaliliscie juz dwie strony a konkretne odpowiedzi to mozna policzyc na palcach jednej reki.
Z tego to widze w podpisach macie panowie silniki benzynowe czyli bez turbiny wiec lejcie sobie olej jaki sie wam podoba. Zalozyciel tematu ma TDI i pierwsze co powinien sie dowiedzic z tematu ze mineralny olej i TDI to nieporozumienie
Do zalozyciela tematu - olej powinien spelniac norme 505.00, w roznych zrodlach mozna roznie przeczytac ale wiele osob posiadajacych TDI wlasnie polecaja olej Shell lub Mobil

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 07 mar 2007, 12:41

xxx pisze:czy leci z nami moderator ???
Leci... ale ino nie nadąża za "mądrą dyskusją" więc jest trochę z tyłu

Ja już pisałem wiele razy że olej do Diesla to tylko i wyłącznie full syntetyk... turbina siada na minerale... jeżeli przebieg jest powyżej 200tyś to można przejść na semi... ale nikt nikogo do niczego nie zmusi... gdyby silnik przy 250tyś nie brał oleju, nie było wycieków a synetetyk byłby zalewany od maleńkości to nie widzę problemu żeby dalej lać syntetyk...
jesli zalewany był semi, to zdałoby się nalać semi, aczkolwiek znam kilka osób które przeszły w mądry sposób z semi na fullsyntetyk i nic złego się nie stało... przeciwnie, silnik odżył (głównie w porannej zimowe porze :-P )...

Minerał to ostateczność dla diesla: gorsze rozruchy zimą bo olej jest gęsty jak cholera, a turbina jest nieodpowiednio chłodzona...

z semisyntetyków polecam ML Valvolinea, sam już smigam 2 wymianę :mrgreen:

salutwit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 08 lut 2007, 21:29

Post autor: salutwit » 07 mar 2007, 20:54

b4 1z
Jeżeli mozna sie podłaczyc ?
To mam pytanie co sądzicie o castrol magnatec 10w-40?
Może ktoś ma doswiadczenie z tym oejem

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 mar 2007, 10:54

ja śmigam na full syntetyku 5W/40 505.01

salutwit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 08 lut 2007, 21:29

Post autor: salutwit » 08 mar 2007, 19:33

Jaki przebieg i czy bierze olej
Bo moja ninunia bierze na 10000 1 litr!
Nie dymi

Awatar użytkownika
jarema
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 26 gru 2006, 15:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarema » 08 mar 2007, 21:46

xxx pisze:czy leci z nami moderator ???

nawaliliscie juz dwie strony a konkretne odpowiedzi to mozna policzyc na palcach jednej reki.
Z tego to widze w podpisach macie panowie silniki benzynowe czyli bez turbiny wiec lejcie sobie olej jaki sie wam podoba. Zalozyciel tematu ma TDI i pierwsze co powinien sie dowiedzic z tematu ze mineralny olej i TDI to nieporozumienie
Do zalozyciela tematu - olej powinien spelniac norme 505.00, w roznych zrodlach mozna roznie przeczytac ale wiele osob posiadajacych TDI wlasnie polecaja olej Shell lub Mobil
Czy to ważne jaki mam motor ?? Odpowiadam na pytania założyciela postu , a że niektórzy zachowują się tak jakby byli conajmniej szejkami naftowymi to juz nie mój problem.

xxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:36
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: xxx » 09 mar 2007, 00:02

jarema pisze:
xxx pisze:czy leci z nami moderator ???

nawaliliscie juz dwie strony a konkretne odpowiedzi to mozna policzyc na palcach jednej reki.
Z tego to widze w podpisach macie panowie silniki benzynowe czyli bez turbiny wiec lejcie sobie olej jaki sie wam podoba. Zalozyciel tematu ma TDI i pierwsze co powinien sie dowiedzic z tematu ze mineralny olej i TDI to nieporozumienie
Do zalozyciela tematu - olej powinien spelniac norme 505.00, w roznych zrodlach mozna roznie przeczytac ale wiele osob posiadajacych TDI wlasnie polecaja olej Shell lub Mobil
Czy to ważne jaki mam motor ?? Odpowiadam na pytania założyciela postu , a że niektórzy zachowują się tak jakby byli conajmniej szejkami naftowymi to juz nie mój problem.
nie chcialem nikogo urazic - ale przekopywanie sie przez kilka stron aby dobrac sie do odpowiedzi na jedno pytanie (nie mowie konkretnie o tym watku) jest troche meczace
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jarema
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 26 gru 2006, 15:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarema » 09 mar 2007, 18:10

Wiesz to jest tak jak na jedno pytanie konkretne jest 15 odpowiedzi ;) Potem się robi mętlik.
Pozdrawiuam

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

przejście na syntetyk

Post autor: Gienek » 20 mar 2007, 10:13

Witam.
Mam pytanie, głównie do moderatora, ale opinie innych użytkowników silnika TDI też mile widziane.

Gdy kupiłem swoją B4 handlarz powiedział, że jest zalana półsyntetykiem. Ale odniosłem wrażenie, że on nie ma w ogóle pojęcia jaki jest olej w silniku.

Mechanik polecił mi olej Agip F1 Super 15W-40.

Po wymianie oleju odnoszę wrażenie, że samochód stracił trochę na dynamice.

Pytanie brzmi: czy przy najbliższej wymianie przejść na inny olej np. Castrol Magnatec Diesel 10W-40 (na stronie Castrol taki olej figuruje jako zalecany do Audi 80 B4 TDI, co ciekawe jako ewentualny jest polecany olej mineralny Magnatec 15W-40) lub olej syntetyczny. Czy dla bezpieczeństwa lepiej już stosować 15W-40 półsyntetyk

xxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:36
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: xxx » 20 mar 2007, 19:53

Mechanik polecił mi olej Agip F1 Super 15W-40.
15W40 jest olejem mineralnym, wiec dziwie sie ze mechanik polecil ci wlasnie ten olej
Po wymianie oleju odnoszę wrażenie, że samochód stracił trochę na dynamice
a ile przejechales na tym oleju - turbina nie lubi mineralnego
Pytanie brzmi: czy przy najbliższej wymianie przejść na inny olej np. Castrol Magnatec Diesel 10W-40
ja bym nie czekal na nastepna wymiane
Czy dla bezpieczeństwa lepiej już stosować 15W-40 półsyntetyk
stosuj 10W40 - polsyntetyk

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: przejście na syntetyk

Post autor: cobra » 20 mar 2007, 22:43

Gienek pisze: Mam pytanie, głównie do moderatora, ale opinie innych użytkowników silnika TDI też mile widziane.
rozumiem, że do mnie? :-)

Wszytsko praktycznie napisał Ci już xxx. Spokojnie możesz zalać półsyntetyk i się nie bać że coś się stanie. Zwykle po remontach silnika mechanicy zalewają minerał, a potem spokojnie karzą przechodzić z powrotem na semisyntetyk (10W). Castrola to specjalnie nie polecam, bo podrób to jest na polskim rynku od grzyba, ale polecam Valvolinea (bardzo dobry gdy szybko znika Ci oliwa), Shella, a nawet Orlenowski Paltinum - ten to jest przede wszystkim w rozsądnej cenie :mrgreen:

pamiętaj, nigdy nie katuj motorka z turbiną olejem mineralnym, bo kiedyś odmówi Ci posłuszenstwa (turbina).

mówisz, że mineralny mobila jest zalecany to 1z, a wiesz dlaczego? Bo 1z to są stare konstrukcje z początku 91r, wtedy syntetyki nie były praktycznie znane i normy spełniały mineralne - i tak też zostało, ale doszły oleje produkowane na bazie syntetycznej i półsyntetycznej, które także spełniają normy producenta. Czasami zdarzy się nawet tak (np valvoline) że olej nie spełnia norm, ale możesz go spokojnie lać... zapewne firma Valvoline nie starała się o rekomendację audi/vw :mrgreen:

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

Dzięki

Post autor: Gienek » 21 mar 2007, 10:29

XXX i COBRA:Dzięki serdeczne za pomoc.

Super, że istnieje ta strona. Szkoda tylko, że mechaników takie sprawy nie interesują, a przyjamniej nie wszystkich. Jak na razie byłem u dwóch i obydwaj dali ciała. Jeden z olejem, drugi tak mi robił przednie zawieszenie (tulejki w górnych saniach i górne mocowania amortyzatorów), że mi przestał działać ABS.

Następnym razem skorzystam z usług warsztatu poleconego na tym forum, bodajże w Starych Babicach. Mam nadzieję, że nie będę zawiedziony.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2007-04-16, 14:15 ]
Witam.
Jak pisałem wcześniej, mechanik wbrew mej woli wlał mi olej mineralny. Jeździłem na nim 2 miesiące. Przejechałem ok. 2500 km.

Dzięki pomocy kolegów z forum podjąłem decyzję o przejściu na półsyntetyk.

Zalałem Agip Sint TD 10W-40. Przejechjałem ok 200 km. Mam wrażenie, że silnik pracuje znacznie ciszej zanim się rozgrzeje niż poprzednio i lepiej reaguje na dodanie gazu. Plamy oleju na podłodze garażu też nie ma, więc może się nie rozszczelni.

[ Dodano: 2007-04-27, 14:06 ]
Wczoraj widziałem spód samochodu. Niestety jest mocno zaolejony. Zastanawiam się co robić: jeździć i dolewać olej, czy zmienić na minerał z powrotem. Remont mi się nie uśmiecha.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga