[B3] wymiana przełacz zesp.z B4 a swiatła awaryjne
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Częstochowa
[B3] wymiana przełacz zesp.z B4 a swiatła awaryjne
Panowie jestem zmuszony wymienic pajaka przy kierownicy, dorwałem takiego z B4 bez swiatełek awaryjnych niestety i mam pytanie czy moze mi ktoś naswietlić jak podłaczyć awaryjne w deske tak jak to jest w B4 które przewody powinienem wypiac z kostki przy kierownicy i jak je podpiac w ten przełacznik na desce ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Częstochowa
Rocznik samochodu to 88 ale nie wiem czy to ma coś wpólnego z rocznikiem kostki mam takie prostokatne dwu kolorowe niewazne, wypiąłem stary przełacznik wpiąłem nowy ten z B4 i wszystko działa oprócz własnie awaryjnych (brak tej wajchy która była w starym pajaku ) ale mam taki przełacznik w deske od b4 i chciałem go zaaplikowac u siebie kwestia tylko które przewody
Podłączenie jest dość proste jeżeli masz odrobinę wiedzy o prądzie powinieneś przerobić to bez problemu, ja przerabiałem wg tych schematów i jest ok.jak to wszystko połaczyć do przełącnika w deske ?
Teraz oznaczenia schematu
M7 - prawy kierunek
M5 - lewy kierunek
J2 - przerywacz
E2 - przełącznik kierunków
E3 - przełązcnik awaryjnych
Kolory kabli:
ro/sw - różowo-biały
ro/bl - różowo-błękitny
sw/gn - czarno-zielony
sw/ws - czarno-biały
br - brązowy
sw/ws/gn - czarno-biało-zielony
Cała operacja polega na poprzekładaniu przewodów z kostki przełącznika pod kierownicą do podłączeniu ich do przełącznika w konsoli, po przeanalizowaniu schematów będzesz wiedział który gdzie podłączyć. Gdybym czegoś nie zrozumiał lub nie wiedział to napisz i rozwieję wątpliwości.
Pod zacisk (3) przełącznika jest podpięty przewód błękitno-różowy (plus po zapłonie, dalej podłączony jest do przełącznika wycieraczek do styku 53a)nightwish pisze:co to za kable są podpięte pod zacisk (3)
Zgadza się to jest przewód podłączony do masy, tylko że masa w tym przewodzie zasila tylko kontrolki podświetlania przycisku.nightwish pisze:czy zacisk 4/31 to masa.
Witam mam kolejne pytania w starym włączniku świateł awaryjnych był przewód niebiesko-zielony o oznaczeniu ''K". W nowym nie ma takiego oznaczenia, co mam uczynic z tym przewodem??? Następne moje pytanie to: zdublowałem przewody do włącznika awaryjnych i do włącznika kierunków o oznaczeniach "L" (czarno-biały) i "R" (czarno-zielony) czy to mogło spowodowac brak możliwości włączenia kierunków ( Włącznik awaryjnych działa )Zgóry dziękuje.
Ten przewód w starym przełączniku był podłączony do kontrolki awaryjnych w liczniku, nowy przełącznik posiada kontrolkę wewnątrz, więc przewód pozostaje wolny.nightwish pisze:przewód niebiesko-zielony o oznaczeniu ''K". W nowym nie ma takiego oznaczenia, co mam uczynic z tym przewodem?
Jeżeli podłączyłeś przewód pomiędzy stykami 5/L a L i 6/R a R to żadnego znaczenia nie miało. Skoro masz awaryjne a nie masz kierunków to sprawdź połączenie pomiędzy stykiem 49a przerywacza i przełącznika kierunków. Dodam tylko że zaznaczone w kółeczkach A5 i A6 oznacza połączenie wszystkich trzech przewodów.nightwish pisze:czy to mogło spowodowac brak możliwości włączenia kierunków
Wystarczy jak poprowadzisz zasilanie ze styku 53a przełącznika wycieraczek do przełącznika awaryjnych styk 3 i będzie ok. Wydaje mi się że tak jest najmniej roboty, wystarczy dolutować lub zacisnąć przewód do tej końcówki, puścić go ori wiązką do przełącznika i po kłopocie.nightwish pisze:drugi z przewodów dochodzących do zacisku 3 włącznika awaryjnych.