[B4 1z] Rozmiar piasty i dystansów w B4
[B4 1z] Rozmiar piasty i dystansów w B4
Proszę podać jakie mam kupić dystanse do swojego B4 1.9 TDi z 94 roku? Mam seryjne alufelgi R15 195/65 opony. Czy rozstaw śrub to 4x 108? a średnica piasty 57.1?? Prosze napiszcie jakie ma te wymiary żebym mógł dokupić dystanse.
Dziekuje
Dziekuje
Ostatnio zmieniony 31 gru 2011, 01:00 przez rabbit, łącznie zmieniany 1 raz.
[B4 1Z] Piasta
To wymiar średnicy piasty wynosi ona 57.1 cm. Rafał a powiedz może miałeś do czynienia z czymś takim jak dystanse.Właśnie chce dotoczyć sobie takie na przód szerokości 10mm na tył 15 mm. Tylko nie wiem jaką wytoczyć średnice pod piastę dystansu może być ona troszkę większa np 58? i czy musi mieś kołnierz? Pozdro
co nieco przerabialem,ale na temat pierscieni centrujacych.i tak :dystanse musza byc 57,1 bo podczas jazdy miedzy90 a 120km\h bedzie odczuwalne drgania na kierownicy[tak mi tlumaczyli z pierscieniami] ale tu jest podobni gdyz jak dystans ulozy sie krzywo to automatycznie bedzie bicie tak jakbys nie mial wywazonych kol.a czy z kolniezem?jezeli masz alufelgi to tak bo na alusach przewaznie sa pierscienie centrujace.kiedy sa to musisz je sciagnac i wymiezyc jaki jest otwor w feldze,i wtedy zrobic taki kolnierz w dystansie mam nadzieje ze nic nie pokrecilem ,i to cos pomoglo :lol:
[B4 1Z] Długość śrub do dystansów 10mm
Mam seryjne alufelgi audi R15 4x108, zakładam dystanse na przód po 5mm na strone a na tył po 10mm na strone.Moje pytanie brzmi czy na przodzie jak założe dystans 5mm moge zostawić na tych samych śrubach czy musze już kupić dłuższe, a na tył jak mam 10mm to raczej muszę chyba tak?
dzieki
dzieki
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Ja bym raczej proponował kupic na przod i tył nowe śruby. Nie wiem jak yo jest z długoscia na przodzie jak wsadzisz dystans tylko 5mm ale co do tyłu to musisz kupic dłuzsze napewno bo 10mm to jest duzo na śrubie. Ja bym kupił i tył i przod dłuzszy.rabbit pisze:Moje pytanie brzmi czy na przodzie jak założe dystans 5mm moge zostawić na tych samych śrubach czy musze już kupić dłuższe, a na tył jak mam 10mm to raczej muszę chyba tak?
dzieki
Jak zmieniałem felgi i dokładałem dystanse to znalazłem gdzieś w internecie że śruba powinna wkręcić się około 10 mm w piastę, znajomy wulkanizator też tą informację potwierdził.
Sprawdziłem dla pewności na starych felgach i śrubach , było jakieś 12 mm gwintu wkręcone.
Najlepiej wyczyść śrubę wkręć i zmierz , swoją drogą jedna śruba kosztuje u nas jakieś 6 zł, wolałbym wymienić niż gonić koło po drodze :lol:
Sprawdziłem dla pewności na starych felgach i śrubach , było jakieś 12 mm gwintu wkręcone.
Najlepiej wyczyść śrubę wkręć i zmierz , swoją drogą jedna śruba kosztuje u nas jakieś 6 zł, wolałbym wymienić niż gonić koło po drodze :lol:
gdzie tamhołard pisze:A czy takie poszerzające dystanse nie wpływają na bezpieczeństwo w czasie jazdy czy jakość prowadzenia auta? Rozumiem ze wszystko zależy od doboru odpowiedniego rozmiaru :roll:
nawet rekord polski w kategorii najszybsze auto w PL pojechało na dystansach
chodzi o "słynną Supre użytkownika SR pod Nickiem TwinTrubo"
Sruby do wymiany, dystanse zalozylbym nieco szersze tak ok.20 mm. Jesli chcesz poprawic prowadzenie autka, ktore z natury jest znacznie podsterowne to zaloz wieksze dystanse na przod niz na tyl. Pomaga to w uciekaniu przodu na zewnetrzna czesc zakretu. Audi 80 jezdzace na torach zakladaly zdecydowanie szersze gumy i dystanse na przod. Oczywiscie nie zmieni to Twego autka w M3 czy podobny Driftowoz ale delikatnie pomoze w zakretach.
panowie najlepsze dystanse robi sie ze starych tarcz ja mam u siebie tak zrobiony przód i tył ..bierzemy stare tarcze do tokarz obcina nam część scierną później toczy nam pierścień centrujący na wymiar wew. naszej piasty a zew. do felg następnie j pierścionek wciskamy na prasie do obciętej tarczy (w zależności do jakich narzędzi mamy dostęp może być imadło) do obciętej tarczy i mamy gotowe dystanse!! ja juz na tych dystansach zrobiłem ze 20 tys i żadnych drgań na kierownicy czy cos takiego a koszt nie wielki ja zapłaciłem 50zl za toczenie + tracze FREE