[B4 80 ALL] Stabilizator napięcia w liczniku
[B4 80 ALL] Stabilizator napięcia w liczniku
Witam
Jak wielu posadaczy audi80 b4 mam problem ze wskaznikiem paliwa i temperatury, mianowicie działają one jak chcą i pokazuja to co chcą, a nie to co powinny.
Przewertowalem juz wszystkie posty na ten temat z forum i w jednym z nich pisało ze jest to wina zle działającego regulatora napiecia wmontowanego w licznk. Jest to ponoć mała kosteczka z trzema nogami na z której jedna to masa, druga to wejscie napiecia, a trzecia to wyjscie gdzie cały czas powinno byc 10V. Ponoc taka kostka ma miec wytrzymałość prądową do 1A.
Tyle udało mi sie wyczytac z jednego z tematów na tym forum. Czy ktos moze powiedziec cos wiecej na ten temat, znaczy o jakich oznaczeniach miał by być taki regulator który mozna by tam wstawić, gdzie on dokładnie zjaduje sie w liczniku, czy trudno go przelutować itp.
Wogóle czy móze wypowiedziec sie w tym temacie, ktos kto przerabiał ten temat z warjującymi wskaznikami paliwa i temperatury.
P.S.
Prosze MODÓW o wyrozumiałość i nie kasowanie tematu, poniewarz pomimo dużej ilosci tematów zwiazanych z błednymi wskazaniami owych wskazników, znalazlem tylko jeden topik o tym regulatorze napiecia i sadze ze warto było by rozwinąć temat.
Pozdrawiam
Jak wielu posadaczy audi80 b4 mam problem ze wskaznikiem paliwa i temperatury, mianowicie działają one jak chcą i pokazuja to co chcą, a nie to co powinny.
Przewertowalem juz wszystkie posty na ten temat z forum i w jednym z nich pisało ze jest to wina zle działającego regulatora napiecia wmontowanego w licznk. Jest to ponoć mała kosteczka z trzema nogami na z której jedna to masa, druga to wejscie napiecia, a trzecia to wyjscie gdzie cały czas powinno byc 10V. Ponoc taka kostka ma miec wytrzymałość prądową do 1A.
Tyle udało mi sie wyczytac z jednego z tematów na tym forum. Czy ktos moze powiedziec cos wiecej na ten temat, znaczy o jakich oznaczeniach miał by być taki regulator który mozna by tam wstawić, gdzie on dokładnie zjaduje sie w liczniku, czy trudno go przelutować itp.
Wogóle czy móze wypowiedziec sie w tym temacie, ktos kto przerabiał ten temat z warjującymi wskaznikami paliwa i temperatury.
P.S.
Prosze MODÓW o wyrozumiałość i nie kasowanie tematu, poniewarz pomimo dużej ilosci tematów zwiazanych z błednymi wskazaniami owych wskazników, znalazlem tylko jeden topik o tym regulatorze napiecia i sadze ze warto było by rozwinąć temat.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 cze 2013, 05:48 przez FuBu, łącznie zmieniany 1 raz.
tu nie ma co dyskutować... jesli masz zjarany, to musisz kupić nowy.... wymiana jest banalna - odkręcasz jedną śrubkę wyciagasz go z 3 pinów, wsadzasz nowy, przykręcasz 1 śrubką i po sprawie...
ja takie używane, ale sprawne stabilizatory sprzedaję po 15zł/szt i daję gwarancję że działają...
a odpowiadają one, jak juz sam wczesniej wspomniałeś za prawidłowe wskazania paliwa i temperatury cieczy chłodzącej, poprzez utrzymanie stałego napięcia na tychże wskaźnikach
ja takie używane, ale sprawne stabilizatory sprzedaję po 15zł/szt i daję gwarancję że działają...
a odpowiadają one, jak juz sam wczesniej wspomniałeś za prawidłowe wskazania paliwa i temperatury cieczy chłodzącej, poprzez utrzymanie stałego napięcia na tychże wskaźnikach
A czy jest taka mozliwość ze te stabilizator działa i nie zjarał sie w 100% bo te wskazniki od poziomu paliwa i tem. cieczy jakoś tam działają, raz dobrze raz nie, tylko ten stabilizator troche sie nadpalił i raz działa prawidłowo a raz nie prawidłowo?
Czy poprostu jak działa to zawsze bedzie działał prawidłowo i usterki nalezy szukac gdzie indziej , czy zdazy sie ze pomimo jego uszkodzienia wskazniki beda raz działać tak jak trzeba a innym razem nie?
Czy poprostu jak działa to zawsze bedzie działał prawidłowo i usterki nalezy szukac gdzie indziej , czy zdazy sie ze pomimo jego uszkodzienia wskazniki beda raz działać tak jak trzeba a innym razem nie?
możecie spróbować czyścić, ale gdyby nie przepływał prąd to w ogóle by nie działały wskaźniki, a gdyby przepływał prąd to działałyby prawidłowo, a z tego co przeczytałem to wynika, że raz działają dobrze, a raz działają ale źle
on nie jest przylutowany, on wchodzi w takie piny, ale dobrze dociskają do nóżek
oznaczenie to:
TCA 700Y
LINK DO MOJEJ AUKCJI ZE ZDJECIEM
on nie jest przylutowany, on wchodzi w takie piny, ale dobrze dociskają do nóżek
oznaczenie to:
TCA 700Y
LINK DO MOJEJ AUKCJI ZE ZDJECIEM
nieszczesny regulator napiecia deski
Przepraszam, ze sie podlączam ale tez mam z tym problemy, czytalem na forum ale moj przypadek jest jeszcze inny - wiem, ze ten regulator zasila wskaznik paliwa i temp. cieczy chlodzacej, u mnie wyglada to tak : od jakiegos pol roku wskaznik temp. zawieszal sie ( wogole sie nie podnosil, tak jak przy wylaczonym zaplonie, wentylator sie wlaczal silnik normalnie rozgrzewal), mial takie napady, ze sam nagle sie podnosil w czasie jazdy i dochodzil do 90 stopni, ale bylo to calkowicie losowe, mogl tak dzialac ok. pare godzin a mogl za chwile sam opasc- tak jak bym wylaczyl zaplon. Po jakims czasie podnosil sie tylko po tym jak popukalem palcem w deske ( na wys. czujnika), od jakichs dwoch tyg. wogole sie nie rusza, nawet pukanie nic nie daje, natomiast wskaznik paliwa dziala ale tez nie do konca prawidlowo - zwlaszcza przy mniejszej ilosci paliwa potrafi wogole sie ne podniesc, ew. podniesc na wys. pierwszej bialej kreski, za chwile znowu opasc itd.
Stad moje pytanie czy waszym zdaniem jest to wina slabego kontaktu pinow stabilizatora z plyta deski ? Czy ew. jego nadpalenie i poprostu brak wydajnosci pradowej ? Czy tez poprostu mechaniczne uszkodzenie ( przytarcie, zastanie czy cos w tym rodzaju) samych wskaznikow ? Rozebrac deske, dobrac sie do nich, rozruszac palcem delikatnie, ew. czyms spryskac ? Poczyscic kontakt miedzy stabilizatorem a plyta ? Wymienic stabilizator na nowy ? ( gdzie go kupic, moze jakis zamiennik? jakie ma dokladnie parametry?- jestem elektronikiem i wiem, ze jakby sie przepalil to juz koniec, no chyba, ze ten w Audi jest jakis specjalistyczny i poprostu nie ma juz takiej wydajnosci pradowej zeby bujac obydwa wskazniki) Dzieki za odpowiedz, sorry, ze sie rozpisalemprosze o konkrety, kogos kto przerabial ten tamat w podobnym wydaniu jak u mnie..
GG.9515488
Stad moje pytanie czy waszym zdaniem jest to wina slabego kontaktu pinow stabilizatora z plyta deski ? Czy ew. jego nadpalenie i poprostu brak wydajnosci pradowej ? Czy tez poprostu mechaniczne uszkodzenie ( przytarcie, zastanie czy cos w tym rodzaju) samych wskaznikow ? Rozebrac deske, dobrac sie do nich, rozruszac palcem delikatnie, ew. czyms spryskac ? Poczyscic kontakt miedzy stabilizatorem a plyta ? Wymienic stabilizator na nowy ? ( gdzie go kupic, moze jakis zamiennik? jakie ma dokladnie parametry?- jestem elektronikiem i wiem, ze jakby sie przepalil to juz koniec, no chyba, ze ten w Audi jest jakis specjalistyczny i poprostu nie ma juz takiej wydajnosci pradowej zeby bujac obydwa wskazniki) Dzieki za odpowiedz, sorry, ze sie rozpisalemprosze o konkrety, kogos kto przerabial ten tamat w podobnym wydaniu jak u mnie..
GG.9515488
rozbierz zegary, spróbuj odkręcić nakrętki ze wskażników paliwa i temperatury. Pokręc wskazówką tych wskaźników i sprawdź czy chodzą gładko...
poruszaj też stabilizatorem w tych 3 gniazdkach w których siedzą jego nóżki, przeczyśc je itp
może być tak że prąd przechodzi, ale jest zbyt mały by poruszyć wskaznikiem paliwa, lub porusza go ale tylko trochę...
poruszaj też stabilizatorem w tych 3 gniazdkach w których siedzą jego nóżki, przeczyśc je itp
może być tak że prąd przechodzi, ale jest zbyt mały by poruszyć wskaznikiem paliwa, lub porusza go ale tylko trochę...
Możesz zaopatrzyć się od razu w zamiennik z serii78L10-trzynóżkowy w cenie 2-3 pln,gdyż oryginalny około 70pln(tak mi w sklepie powiedzieli)-ma inne wyprowadzenia w tym sensie,że jakby na plecach trzeba go zamontować,ale jest tam trochę miejsca,więc się uda-koledze tak zrobiłem i śmiga już dwa lata.Można zamontować jak poprzedni do radiatora,ale wówczas nóżki skrajne trzeba podłączyć na krzyż.
Witam. Przerabiałem podobny problem kilka miesięcy temu. Najpierw wymieniłem stabilizator a że oryginał TCA 700Y był drogi (kilkadziesiąt zł.) zamontowałem zamiennik czyli LM 7810 (za około 1 zł.). Jedyna wada 7810 to zamieniona polaryzacja (tam gdzie w TCA jest wejście to w 7810 jest wyjście i na odwrót). Niestety nie dało to rezultatu. Rozebrałem więc zegary na części pierwsze i okazało się że po prostu nie było styku na wejściach woltomierzy (wskaźniki poziomu paliwa i temperatury to tylko woltomierze), wystarczyło poprawić styk śrubek mocujących wskaźniki (zaznaczone na foto) i po kłopocie. Działa już od 6 miesięcy jak tralala.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Dzieki Jacku, zaczne chyba od rozebrania i popatrzenia jak z tym kontaktowaniem, wiem , ze wskazniki to woltomierze- jestem elektronikiem-praktykujacym tak sie zlozylo, ale tego problemu w audiku nie przerabialem wiec dlatego pytam.
Jeszcze raz wielkie dzieki za wszelkie wskazowki, znajde chwile czasu i sie za to wezme, bo naprawde zaczynaja mnie juz denerwowac te moje zegary, no i smieja sie, ze w samochodzie elektronika, ktory naprawia fury, radia...podobno szewc bez butow chodzi i toby sie zgadzalo.
Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dzieki
Jeszcze raz wielkie dzieki za wszelkie wskazowki, znajde chwile czasu i sie za to wezme, bo naprawde zaczynaja mnie juz denerwowac te moje zegary, no i smieja sie, ze w samochodzie elektronika, ktory naprawia fury, radia...podobno szewc bez butow chodzi i toby sie zgadzalo.
Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dzieki