[80 B4 All] montaz sterownika centralnego z pilota
[80 B4 All] montaz sterownika centralnego z pilota
Witam
Chciał bym sobie założyć pilota do centralnego, ale nie zabardzo się znam na tych sterownikach i całej zabawie. Wiem ze w Audi jest centralny pneumatyczny i ze jest jakoś inaczej sterowany, bodajrze + na otwieranie i - na zamykanie, ale czy tak jest naprawde i czym sie to rózni od innych centralnych z normalnymi silownikami, to tego juz nie wiem.
Jezeli ktoś mogłby rozjaśnic troche ten temat, napisać na co trzeba zwrócić uwage podczas dobory takiego sterownika, aby ten działał porawnie i pasował do tego pneumatycznego zamka, to bede wdzieczny, a i podejrzewam ze innym sie przyda.
Z góry dzieki i pozdrawiam.
Chciał bym sobie założyć pilota do centralnego, ale nie zabardzo się znam na tych sterownikach i całej zabawie. Wiem ze w Audi jest centralny pneumatyczny i ze jest jakoś inaczej sterowany, bodajrze + na otwieranie i - na zamykanie, ale czy tak jest naprawde i czym sie to rózni od innych centralnych z normalnymi silownikami, to tego juz nie wiem.
Jezeli ktoś mogłby rozjaśnic troche ten temat, napisać na co trzeba zwrócić uwage podczas dobory takiego sterownika, aby ten działał porawnie i pasował do tego pneumatycznego zamka, to bede wdzieczny, a i podejrzewam ze innym sie przyda.
Z góry dzieki i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2007, 17:58 przez FuBu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Przyda sie przyda. Sam kiedys też juz trochę na ten temat sie interesowałem, tylko nie za badzo był czas i fundusze zeby zrealizować pomysł. Bo często na aukcjach pisze tam że sterowanie jest na + lub -. Z tego co wiem to w Audi jest taki i tak, czyli sterowanie plusem i minusem. Dobrze jest wysłać maila z zapytaniem do sprzedawcy czy to będzie pasowało do naszego autka. Wiem że sporo osób juz coś takiego robiło, więc nie powinno być zbyt wiele problemów z tym.
Po pierwsze, centralka musi obsługiwać centralny zamek pneumatyczny - czyli sygnał z centralki musi być 3sekundowy (większość sterowników obsługuje zamki pneumatyczne i te zwykłe elektryczne - zwykle się w ustawieniach centrali wybiera czas sterowania (1s albo 3s))
Po drugie, najlepij gdyby centarlka działała + (otwieranie), - (zamykanie), ale jeśli tak nie będzie, można to obejść stosując przekaźniki przełączne - jak już sobie wybierzesz sterownik to odezwij się to Ci narysuję schemat podłączenia. Chodzi o to że pompka audi sterowana jest +/- z siłownika master w drzwiach kierowcy lub pasażera, ale da się podłączyć do audi nawet -/- bez większego problemu.
Po trzecie, zastanów się czy warto wyrzucać 80zł na sam sterownik, a nie lepiej byłoby dorzucić 50zł i zamówić cały zestaw alarmowy z dodatkowymi czujnikami? Taka mała wygoda połączona z bezpieczeństwem (może minimalnym, ale zawsze to coś więcej niż zamkniete auto)
Po drugie, najlepij gdyby centarlka działała + (otwieranie), - (zamykanie), ale jeśli tak nie będzie, można to obejść stosując przekaźniki przełączne - jak już sobie wybierzesz sterownik to odezwij się to Ci narysuję schemat podłączenia. Chodzi o to że pompka audi sterowana jest +/- z siłownika master w drzwiach kierowcy lub pasażera, ale da się podłączyć do audi nawet -/- bez większego problemu.
Po trzecie, zastanów się czy warto wyrzucać 80zł na sam sterownik, a nie lepiej byłoby dorzucić 50zł i zamówić cały zestaw alarmowy z dodatkowymi czujnikami? Taka mała wygoda połączona z bezpieczeństwem (może minimalnym, ale zawsze to coś więcej niż zamkniete auto)
No to ja sie podepne do tego tematu,
to moj pierwszy post takze moglem cos zrobic zle aczkolwiek regulamin czytalem
Kupilem sobie niedawno sterownik CZ i nie za bardzo wiem jak sie zabrac za montaz. Z centralki wychodzi 13 przewodow i jednak wole sie upewnic w 100% ktory do czego ma byc podlaczony, nie chcialbym na poczatku czegoś spalić (tudzież zepsuć).
Wiem tyle: ten zielony kabel na centralce nalezy przeciac w celu ustawienia na zamki pneumatyczne (4s), czerwony kabel z bezpiecznikiem do aku, czarny masa, dwa brazowe z bezpiecznikami do kierunkowskazow i to praktycznie tyle moje wiedzy.
Dodaje jeszcze schematy oryginalny i przetlumaczony
z gory dzieki za odpowiedz
to moj pierwszy post takze moglem cos zrobic zle aczkolwiek regulamin czytalem
Kupilem sobie niedawno sterownik CZ i nie za bardzo wiem jak sie zabrac za montaz. Z centralki wychodzi 13 przewodow i jednak wole sie upewnic w 100% ktory do czego ma byc podlaczony, nie chcialbym na poczatku czegoś spalić (tudzież zepsuć).
Wiem tyle: ten zielony kabel na centralce nalezy przeciac w celu ustawienia na zamki pneumatyczne (4s), czerwony kabel z bezpiecznikiem do aku, czarny masa, dwa brazowe z bezpiecznikami do kierunkowskazow i to praktycznie tyle moje wiedzy.
Dodaje jeszcze schematy oryginalny i przetlumaczony
z gory dzieki za odpowiedz
Witam! Pozostałe przewody służą do sterowania centralnym zamkiem, łączysz je zgodnie z opisem dla zamka sterowanego (-) - opcja pierwsza od góry.
Pomarańczowy oraz pomarańczowo/czarny - pozostawiasz nie podłączone;
żółty oraz żółto/czarny łączysz ze sobą i podłączasz do masy;
biały oraz biało/czarny podłączasz do instalacji centralnego zamka samochodu do przewodów:
- brązowo/szary;
- brązowo/zielony.
Przewody te najłatwiej znaleźć pod tylną kanapą, jest tam tylko kilka i łatwiej będzie Ci nie popełnić błędu przy podłączeniu. Teraz już nie pamiętam, który przewód to otwieranie a który zamykanie, ale jak podłączysz i będzie działało odwrotnie to zamienisz je ze sobą. Jeszcze raz napiszę, że od modelu B4/C4 sterowanie centralnym zamkiem można wykonać za pomocą sygnałów (-). Ten sposób podłączenia nie wymaga żadnego rozcinania przewodów tylko wystarczy się podłączyć do odpowiednich przewodów. Dzięki opisanemu sposobowi podłączenia nie tracimy możliwości sterowania centralnym zamkiem z kluczyka.
Tak przy okazji to przewody od kierunkowskazów to: czarno/biały oraz czarno/zielony.
Pomarańczowy oraz pomarańczowo/czarny - pozostawiasz nie podłączone;
żółty oraz żółto/czarny łączysz ze sobą i podłączasz do masy;
biały oraz biało/czarny podłączasz do instalacji centralnego zamka samochodu do przewodów:
- brązowo/szary;
- brązowo/zielony.
Przewody te najłatwiej znaleźć pod tylną kanapą, jest tam tylko kilka i łatwiej będzie Ci nie popełnić błędu przy podłączeniu. Teraz już nie pamiętam, który przewód to otwieranie a który zamykanie, ale jak podłączysz i będzie działało odwrotnie to zamienisz je ze sobą. Jeszcze raz napiszę, że od modelu B4/C4 sterowanie centralnym zamkiem można wykonać za pomocą sygnałów (-). Ten sposób podłączenia nie wymaga żadnego rozcinania przewodów tylko wystarczy się podłączyć do odpowiednich przewodów. Dzięki opisanemu sposobowi podłączenia nie tracimy możliwości sterowania centralnym zamkiem z kluczyka.
Tak przy okazji to przewody od kierunkowskazów to: czarno/biały oraz czarno/zielony.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kierunki ma kolega w bronzowej kostce nad nogami kierowcy (czarno biały i czarno zielony). Mase ma kolega z lewej strony - przykręcona do karoserii. A jak kolega spojrzy do góry to będzie tam widać skrzynke bezpieczników, i dużo często grubych czerwonych kabli wychodzących z niej. TO jest plus. Można tam znaleźć wolne miejsce do wpięcia sie.
Rozumie że ma kolega orginalny zamek centralny, czyli pneumatyczny. Jesli tak to dokłądną instrukcje ma kolega podaną na tej kartce (zamek pneumatyczny). Ja w centralny wpinałem sie w kabel wychodzący z drzwi kierowcy. Kabel idący od drzwi obrazuje ten kabel kttory idzie od siłownika do pompki (przewód zielono-niebieski lub żółto-niebieski w B4 lub zielono-czerwony w B3 wychodzący ze słupka drzwi.).
Rozumie że ma kolega orginalny zamek centralny, czyli pneumatyczny. Jesli tak to dokłądną instrukcje ma kolega podaną na tej kartce (zamek pneumatyczny). Ja w centralny wpinałem sie w kabel wychodzący z drzwi kierowcy. Kabel idący od drzwi obrazuje ten kabel kttory idzie od siłownika do pompki (przewód zielono-niebieski lub żółto-niebieski w B4 lub zielono-czerwony w B3 wychodzący ze słupka drzwi.).
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kolego - Ty czytasz co się na forum pisze czy walisz na ślepo swoje teorie? Po co mieszasz koledze w głowie? Napisałem wyraźnie w jakie przewody ma się wpiąć i gdzie. Napisałem wyraźnie, że podłączenie c. zamka wykonać wg schematu z pierwszego rysunku czyli opcja sterowana (-). Nie opisałem gdzie podłączyć masę i zasilanie +12V bo uważałem to za oczywiste. Kolory przewodów od kierunkowskazów też podałem, nie wiem co jeszcze jest tam niezrozumiałe.Labiel pisze:To nie jest bez różnicy. Tam masz schematy w przypadku zamka sterowanego dwoma plusami i zamka sterowanego dwoma minusami. A przypadku orginalnych zamków Audi, czyli pneumatycznych sterowanie odbywa się plusem i minusem, czyli musi być to schemat sterowania zamkiem pneumatycznym.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
sylwiasty, sorki, ale ja pisałem to znacznie wcześniej, tyle że forum nie działało i wrzuciłem to dopiero po czasie (nie zamykałem tej strony i nie odświerzałem, więc nie zwórciłem uwagi czy było coś pisane), więc nie musisz się tak unosić odrazu.
Po za tym pisze na podstawie swojego przykładu, jak i instrukcji w dziale Download. Wcześniej zakładałem u siebie identyczny zamek więc wiem co piszę. Samo podłączenie zajęło mi jakąś godzine i nie musiałem ciągnąć kabli przez pół samochodu. Wszystko załatwiłem pod nogami kierowcy.
Po za tym pisze na podstawie swojego przykładu, jak i instrukcji w dziale Download. Wcześniej zakładałem u siebie identyczny zamek więc wiem co piszę. Samo podłączenie zajęło mi jakąś godzine i nie musiałem ciągnąć kabli przez pół samochodu. Wszystko załatwiłem pod nogami kierowcy.
Spoko - wcale się nie uniosłem! Twój opis jest też jak najbardziej poprawny ale dla kogoś, kto ma chociaż podstawowe pojęcie z zakresu elektryki samochodowej. Analizując pytanie zadane przez autora tematu stwierdziłem, że nie miał za wiele do czynienia z takimi rzeczami więc zaproponowałem jak najprostsze rozwiązanie. Wcale nie trzeba ciągnąć przewodów przez cały samochód, opisane przeze mnie przewody znajdują sie też w wiązce idącej w progu ale jest ich tam tyle, że kolega raczej by się nie połapał w tej kabelkologi. Uważam, że zaproponowane rozwiązanie jest najprostsze. W przypadku B3 rozwiązanie zaproponowane przez Ciebie jest jedynym słusznym rozwiązaniem. <ok>
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co do tego że idzie tam trochę kabli to muszę się zgodzić bo tak jak u mnie z pełną elektryką to z samych drzwi kierowcy wychodzi potężna wiązka przewodów a do tego całe mnustwo dodatkowych przekaźników. Ostatnio zokładałem centralke u wujaszka który ma ten sam model co ja tyle że bez elektryki. Ile tam wolnego miejsca :mrgreen: Nie to co u mnie.
A co do tego że w B4 sterowanie cenralki można podłączyć jeszcze inaczje to przyznam się szczerze że nie miałem pojęcia. Nigdzie o tym na forum nie pisało, przynajmniej w dziale download, bo tam było opisane tym sposobem co ja robiłem. Pozdrawiam
A co do tego że w B4 sterowanie cenralki można podłączyć jeszcze inaczje to przyznam się szczerze że nie miałem pojęcia. Nigdzie o tym na forum nie pisało, przynajmniej w dziale download, bo tam było opisane tym sposobem co ja robiłem. Pozdrawiam