[b4 1.9 tdi] Słaby TDi
- Brylantoos
- Forum Audi 80
- Posty: 155
- Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
- Lokalizacja: Kraków
[b4 1.9 tdi] Słaby TDi
Witam!!Na wstepie chcialem sie przyznac ze jezeli chodzi o mechanike samochodowa to jestem totalnym noobem wiec prosze nie krzyczec.Zaczne od tego co w temacie,czyli ze moja niunia znacznie ostatnio oslabla.Bardzo duzo sie naczytalem na forum o roznych przyczynach takiego oslabienia silnika ale mimo to zakladam ten temat zeby wyjasnic pare spraw.Po otworzeniu maski zaczolem szukac tego calego n75 poniewaz mam rocznik 92 to skupilem sie na lewej stronie .I moim oczom ukazalo sie cos takiego .[URL=http://imageshack.us][img]http://i ... .jpg[/img] .Chodzi mi oczywiscie o te dwa gumowe przewody ktore na koncach maja biala izolacje ale ,za nim ta izolacja sie na nich znalazla to oczywiscie byly pekniete i ledwo obejmowaly te dwa plastikowe cycki na ktore sie je naklada.Teraz tak je wcisnolem ze nawet nie chca zejsc.I tu moje pierwsze pytanie czy to mogl byc jeden z powodow oslabienia silnika??Teraz chcialem zamiescic 2 fotki mojego silnika i prosic zeby ktos mnie poinstruowal jak domowym sposobem mozna posprawdzac szczelnosc ukladow itp. (najlepiej jak by ktos sciagnal te fotki na dysk i przy pomocy painta je edytowal i wsadzil na forum) SILNIK1 , SILNIK2.Teraz mam pytanie apropo turbiny.Kiedy 2 miechy temu kupowalem audi to mialem 3 do wyboru i jedna byla z 94 roku i kiedy dawalo sie jej gazu to ta turbina dawala taki "fajny" dzwiek,kiedy sie zapytalem dlaczego ta czerowna(obecnie moja wlasnosc) nie daje takiego dzwieku to gosc powiedzial ze jest w niej starszy silnik (rok 92) i jest w nim mniej elektroniki.Turbina w mojej niuni raczej tak jakby gwizda a nie syczy tak jak w tamtej z roku 94.Nie wiem jak mam wam to inaczej wytlumaczyc.narazie to tyle co chcialem sie apytac,jak watek sie przyjmie i bedzie dyskusja to bede wdzieczny.Pozdrawiam i dziekuje
- Brylantoos
- Forum Audi 80
- Posty: 155
- Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
- Lokalizacja: Kraków
ja sie nie smieje tylko pytam-bo sam nie wiem!!! na obudowie paska rozrzadu powinines miec karteczke z oznaczeniem silnika...ale widze ze jej nie masz... wiec sprawdz w dowodzie rejestr.ile masz KW?? jesli 66 to masz tdi jesli 55 to tylko td. mozna to jeszcze sprawdzic po kodach wyposazenia-ale nie mam odpowiednich danych!!
- Brylantoos
- Forum Audi 80
- Posty: 155
- Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
- Lokalizacja: Kraków
oj wiele już było o zamulonym TDI
viewtopic.php?t=5500&highlight=tdi+mocy
viewtopic.php?t=1675&highlight=tdi+mocy
viewtopic.php?t=2516&highlight=tdi+mocy
viewtopic.php?t=5500&highlight=tdi+mocy
viewtopic.php?t=1675&highlight=tdi+mocy
viewtopic.php?t=2516&highlight=tdi+mocy
- Brylantoos
- Forum Audi 80
- Posty: 155
- Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
- Lokalizacja: Kraków
barteq289 pisze:nom - dla kogos kto widzi to codziennie u siebie to z pewnoscia!! :lol: zdziwilo mnie iz w 92' juz pchali tdi myslalem ze dopiero od 93-94!!chips pisze:barteq289 pisze:a Ty napewno masz 1z??nie przypadkiem AAZ??
Kolego już na pierwszy rzut oka widać, że to jest tdi
W Audi 100 już w 1990 roku wsadzali 2,5 TDI Jeszcze w starej budzie, tzw. "cycarze"), a Ford Transit diesela na bezpośrednim wtrysku miał już w połowie lat 80tych.
audi 100 to wyzsza klasa od 80-tki wiec tam mogli pchac Tdi!! a transit nijak nie ma sie do audi :mrgreen:chips pisze:barteq289 pisze:nom - dla kogos kto widzi to codziennie u siebie to z pewnoscia!! :lol: zdziwilo mnie iz w 92' juz pchali tdi myslalem ze dopiero od 93-94!!chips pisze:
Kolego już na pierwszy rzut oka widać, że to jest tdi
W Audi 100 już w 1990 roku wsadzali 2,5 TDI Jeszcze w starej budzie, tzw. "cycarze"), a Ford Transit diesela na bezpośrednim wtrysku miał już w połowie lat 80tych.
- Brylantoos
- Forum Audi 80
- Posty: 155
- Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
- Lokalizacja: Kraków
Sprawdz przewody nadciśnienia ( w 1Z sterowanie turbiną jest nadciśnieniem) biegnace pod akumulatorem.
Jeden z nich biegnie do komp. sterującego.
U mnie oba te przewody były przepalone i komp nie dostawał wogóle sygnału ciśnienia jekie jest na kolektorze ssącym.
Jeżeli bedą przerwane oraz je połączysz i nie zauwarzysz zmiany to je połącz odwrotnie.
Jeżeli wszystko tam jest ok. to sprawdz przewody do IC i dokręć opaski oraz zawór udustowy poinien yć z boku przy turbie takie metalowe ciegno powinno się poruszać w rękach.
Na koniec sprawdz zawór N75, najlepiej podnień od znajomedo na chwile.
U Ciebie N75 to jest ta mniejsza puszka przykręcona do tej większej (na zdjęciu czarny przewód od góry prostopadle wchodzi z biało taśmą, drugi czarny w bok i trzeci przewód od dołu - nie widoczny na zdj. i jest też tam wtyczka).
Pozdrawiam
Jeden z nich biegnie do komp. sterującego.
U mnie oba te przewody były przepalone i komp nie dostawał wogóle sygnału ciśnienia jekie jest na kolektorze ssącym.
Jeżeli bedą przerwane oraz je połączysz i nie zauwarzysz zmiany to je połącz odwrotnie.
Jeżeli wszystko tam jest ok. to sprawdz przewody do IC i dokręć opaski oraz zawór udustowy poinien yć z boku przy turbie takie metalowe ciegno powinno się poruszać w rękach.
Na koniec sprawdz zawór N75, najlepiej podnień od znajomedo na chwile.
U Ciebie N75 to jest ta mniejsza puszka przykręcona do tej większej (na zdjęciu czarny przewód od góry prostopadle wchodzi z biało taśmą, drugi czarny w bok i trzeci przewód od dołu - nie widoczny na zdj. i jest też tam wtyczka).
Pozdrawiam
- Brylantoos
- Forum Audi 80
- Posty: 155
- Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
- Lokalizacja: Kraków