Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi] Słaby TDi

Awatar użytkownika
Brylantoos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
Lokalizacja: Kraków

[b4 1.9 tdi] Słaby TDi

Post autor: Brylantoos » 14 lip 2007, 13:31

Witam!!Na wstepie chcialem sie przyznac ze jezeli chodzi o mechanike samochodowa to jestem totalnym noobem wiec prosze nie krzyczec.Zaczne od tego co w temacie,czyli ze moja niunia znacznie ostatnio oslabla.Bardzo duzo sie naczytalem na forum o roznych przyczynach takiego oslabienia silnika ale mimo to zakladam ten temat zeby wyjasnic pare spraw.Po otworzeniu maski zaczolem szukac tego calego n75 poniewaz mam rocznik 92 to skupilem sie na lewej stronie .I moim oczom ukazalo sie cos takiego .[URL=http://imageshack.us][img]http://i ... .jpg[/img] .Chodzi mi oczywiscie o te dwa gumowe przewody ktore na koncach maja biala izolacje ale ,za nim ta izolacja sie na nich znalazla to oczywiscie byly pekniete i ledwo obejmowaly te dwa plastikowe cycki na ktore sie je naklada.Teraz tak je wcisnolem ze nawet nie chca zejsc.I tu moje pierwsze pytanie czy to mogl byc jeden z powodow oslabienia silnika??Teraz chcialem zamiescic 2 fotki mojego silnika i prosic zeby ktos mnie poinstruowal jak domowym sposobem mozna posprawdzac szczelnosc ukladow itp. (najlepiej jak by ktos sciagnal te fotki na dysk i przy pomocy painta je edytowal i wsadzil na forum) SILNIK1 , SILNIK2.Teraz mam pytanie apropo turbiny.Kiedy 2 miechy temu kupowalem audi to mialem 3 do wyboru i jedna byla z 94 roku i kiedy dawalo sie jej gazu to ta turbina dawala taki "fajny" dzwiek,kiedy sie zapytalem dlaczego ta czerowna(obecnie moja wlasnosc) nie daje takiego dzwieku to gosc powiedzial ze jest w niej starszy silnik (rok 92) i jest w nim mniej elektroniki.Turbina w mojej niuni raczej tak jakby gwizda a nie syczy tak jak w tamtej z roku 94.Nie wiem jak mam wam to inaczej wytlumaczyc.narazie to tyle co chcialem sie apytac,jak watek sie przyjmie i bedzie dyskusja to bede wdzieczny.Pozdrawiam i dziekuje

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 14 lip 2007, 14:40

a Ty napewno masz 1z??nie przypadkiem AAZ??

Awatar użytkownika
Brylantoos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Brylantoos » 14 lip 2007, 16:11

hmmmm :-) chyba 1Z bo mam tdi a aaz to sa TD bez i.Oczywiscie moge sie mylic i prosze sie ze mnienie smiac ;-)

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 14 lip 2007, 18:31

ja sie nie smieje tylko pytam-bo sam nie wiem!!! na obudowie paska rozrzadu powinines miec karteczke z oznaczeniem silnika...ale widze ze jej nie masz...:( wiec sprawdz w dowodzie rejestr.ile masz KW?? jesli 66 to masz tdi jesli 55 to tylko td. mozna to jeszcze sprawdzic po kodach wyposazenia-ale nie mam odpowiednich danych!!

Awatar użytkownika
Brylantoos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Brylantoos » 14 lip 2007, 18:42

to napewno jest 1Z bo mam 90 kucy i w dowodzie wbite tdi i 66KW.Pozro

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 14 lip 2007, 20:53


Awatar użytkownika
Brylantoos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Brylantoos » 14 lip 2007, 22:38

cobra, z calym szacunkiem dla Ciebie wem ze bylo duzo razy ale mimo wszystko moze ktos sie wypowie,podpowie.No w koncu jest to najlepsze forum o AUDI wiec gdzie indziej sie mam udac z ta sprawa.Pozdro

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 15 lip 2007, 12:52

barteq289 pisze:a Ty napewno masz 1z??nie przypadkiem AAZ??

Kolego już na pierwszy rzut oka widać, że to jest tdi

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 15 lip 2007, 14:23

chips pisze:
barteq289 pisze:a Ty napewno masz 1z??nie przypadkiem AAZ??

Kolego już na pierwszy rzut oka widać, że to jest tdi
nom - dla kogos kto widzi to codziennie u siebie to z pewnoscia!! :lol: zdziwilo mnie iz w 92' juz pchali tdi myslalem ze dopiero od 93-94!!

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 15 lip 2007, 14:58

barteq289 pisze:
chips pisze:
barteq289 pisze:a Ty napewno masz 1z??nie przypadkiem AAZ??

Kolego już na pierwszy rzut oka widać, że to jest tdi
nom - dla kogos kto widzi to codziennie u siebie to z pewnoscia!! :lol: zdziwilo mnie iz w 92' juz pchali tdi myslalem ze dopiero od 93-94!!

W Audi 100 już w 1990 roku wsadzali 2,5 TDI Jeszcze w starej budzie, tzw. "cycarze"), a Ford Transit diesela na bezpośrednim wtrysku miał już w połowie lat 80tych.

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 15 lip 2007, 15:22

chips pisze:
barteq289 pisze:
chips pisze:
Kolego już na pierwszy rzut oka widać, że to jest tdi
nom - dla kogos kto widzi to codziennie u siebie to z pewnoscia!! :lol: zdziwilo mnie iz w 92' juz pchali tdi myslalem ze dopiero od 93-94!!

W Audi 100 już w 1990 roku wsadzali 2,5 TDI Jeszcze w starej budzie, tzw. "cycarze"), a Ford Transit diesela na bezpośrednim wtrysku miał już w połowie lat 80tych.
audi 100 to wyzsza klasa od 80-tki wiec tam mogli pchac Tdi!! a transit nijak nie ma sie do audi :mrgreen:

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 15 lip 2007, 15:29

Chodzi mi o samą koncepcję silnika tdi, a nie konkretnie o transita, a skoro był w 100 to nie dziwne, że w krótkim czasie trafił i do 80

Awatar użytkownika
Brylantoos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Brylantoos » 15 lip 2007, 19:47

panowie nie chcialbym wam przerywac tych historycznych wywodow na temat TDI ale nie czujecie ze zeszlismy "delikatnie" z tematu calego watku?? :-P

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 16 lip 2007, 10:54

Sprawdz przewody nadciśnienia ( w 1Z sterowanie turbiną jest nadciśnieniem) biegnace pod akumulatorem.
Jeden z nich biegnie do komp. sterującego.
U mnie oba te przewody były przepalone i komp nie dostawał wogóle sygnału ciśnienia jekie jest na kolektorze ssącym.
Jeżeli bedą przerwane oraz je połączysz i nie zauwarzysz zmiany to je połącz odwrotnie.
Jeżeli wszystko tam jest ok. to sprawdz przewody do IC i dokręć opaski oraz zawór udustowy poinien yć z boku przy turbie takie metalowe ciegno powinno się poruszać w rękach.
Na koniec sprawdz zawór N75, najlepiej podnień od znajomedo na chwile.
U Ciebie N75 to jest ta mniejsza puszka przykręcona do tej większej (na zdjęciu czarny przewód od góry prostopadle wchodzi z biało taśmą, drugi czarny w bok i trzeci przewód od dołu - nie widoczny na zdj. i jest też tam wtyczka).
Pozdrawiam :-D

Awatar użytkownika
Brylantoos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Brylantoos » 16 lip 2007, 21:48

wreszcie jakies konkrety.Wielkie dzieki zaraz biegne sprawdzic.Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga