Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 19TDI AVANT] Jakie amortyzatory

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 17 sty 2008, 23:00

Julek, ja cały czas pisze o cenach hurtowych, czyli tyle ja jako sprzedawca muszę zapłacić hurtowni za amory, bez żadnej marży, także ceny jakie podał autocars.pl, są kuszące jako detal, ale co hurtowna to hurtownia. :idea:

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 18 sty 2008, 00:19

Nie wiem tylko dlaczego wielu z Was upiera się na olejowo-gazowe amortyzatory.
Właśnie wymieniłem u siebie na KYB olejowe. Nie ma to nic wspólnego z jazdą na tapczanie, jak to przyjęło się.

Problem jest taki, że wiele osób ma olejowe, fabryczne amortyzatory, później montuje olejowo-gazowe i powiada WOW jest sztywniej, olejowe to badziewie. Szkoda tylko, że nie bierze pod uwagę, że te jego zdemontowane to zwykły zużyty szajs na którym auto pływało po drodze jak na morzu.

Mój teść - mechanik pojazdowy, założył olejowo-gazowe amortyzatory do swojego VW Scirocco II i po tygodniu zmienił je na olejowe. Nie podobało mu się pokonywanie krókich nierówności typu studzienki, garby itp.

Zdecydowanie polecam olejowe amortyzatory do Audi B3, B4 i starszych. Auto jest sztywne, nie rozlazłe na drodze, nie unosi się przy szybkim starcie i nie pikuje przy hamowaniu. Trakcja jest znakomita, tłumienie również, auto absolutnie nie kładzie się wybitnie na zakrętach, nie ma to nic wspólnego. Nie słyszymy na wybojach połowy plastików, które wysłużyły się po tylu latach, a które prędzej usłyszymy na teleskopach olejowo-gazowych.

Moim zdaniem do tak starego auta, nie sportowego, wysłużonego jakby nie było najlepszym wyjściem są dobre, olejowe amortyzatory. Audi B4 bez wybitnych przeróbek czy tuningu to nie auto do sportowej jazdy.

Ja założyłem dzisiaj Kayaba Premium olejowego z 2 letnią gwarancją producenta w cenie 90 zł sztuka, oraz odboje i osłony firmy sachs. Do tego kilka innych pierdołek typu poduszki amorów Lemford, łączniki stabilizatora Moog.

Obrazek


Polecam i pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
koko666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 275
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:21
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: koko666 » 18 sty 2008, 23:44

o wlasnie DOC, ja teraz zaluje ze zalozylem olejowo-gazowe... ale wlasnie takie wychodzily z katalogu dla 2,8, dla 2,0 sa olejaki, i tylko dlatego takie kupilem. i masz racje, czuje studzienki i poprzeczne dziury, wqr....wiajace to starsznie. na wiosne chyba zmienie na olejaki i mam nadzieje ze to pomoze. i fakt, auto jest sztywne, powiedzialbym nawet ze za bardzo. jezdze szybko, ale lubie tez komfort...

Julek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 06 lip 2007, 10:11
Lokalizacja: łódź

Post autor: Julek » 19 sty 2008, 00:02

Wystarczy sobie poczytać o ściśliwości tych dwóch substancji, w tym przypadku gaz i olej i mozna sobie łatwo wyobraźić jak bedą sie sprawowały dane amorki. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 22 sty 2008, 08:41

nie bede zakładał nowego tematu tylko sie podepne

chciałbym wiedzieć czy przy wymianie tylnych amortyzatorów trzeba jeszcze cos wymienić chodzi mi o jakies odboje albo łożyska tak ja z przodu?
bo na dniach przymierzam sie do ich wymiany i chciałbym wiedzieć co jeszcze kupić oprucz amorków.

I jak sie ma sprawa z ich wymiana potrzebny jest jakiś sciagach do sprężyn?

Julek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 06 lip 2007, 10:11
Lokalizacja: łódź

Post autor: Julek » 22 sty 2008, 21:12

No jak juz to rozbierzesz to odboje z osłonami wypada tez wymienić. Sciągacz do sprężyn i podstawowe klucze płaskie i gięte oczkowe. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 23 sty 2008, 21:20

Julek pisze:No jak juz to rozbierzesz to odboje z osłonami wypada tez wymienić.
Zgadza sie, bardzo wypada - nie zapomnij o tym. Koszt to ok 40 zl komplet, dwie sztuki dobrej firmy typu sasch.

Awatar użytkownika
pawelzak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:50
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: pawelzak » 25 sty 2008, 10:02

Witam,

polecam Sachs-y Advantage - nr 170426. Wymieniłem jakieś 500 km temu razem z odbojami i osłonami, słowem cały komplet i bardzo sobię chwalę. Cena 150 zł/szt. też nie powala.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
helmut23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 sty 2007, 13:42
Lokalizacja: Sławno

Post autor: helmut23 » 25 sty 2008, 12:06

Polecam SACHSY oryginalne, olejowo-gazowe, załozyłem rok temu kayabę i auto było miekkie jak duży fiat, teraz na Sachsach świetnie się trzyma!

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 25 sty 2008, 20:27

helmut23 pisze:załozyłem rok temu kayabę i auto było miekkie jak duży fiat
To ciekawe, bo ja zamontowałem, otwieram maskę, łapie za przedni pas, bujam góra dół i auto jest bardzo sztywne. Na starych mogłem je bujać jak na tapczanie.

Spicymir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 26 sty 2008, 13:54
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Spicymir » 26 sty 2008, 20:29

Zostałem zmuszony wymienić amory przednie - jeden z nich był nieszczelny. Kupiłem wkłady SACHSA i jestem zadowolony. Zrobiłem na nich 20 kkm i podczas przeglądu technicznego uzyskały po 75%. Przy okazji wymieniłem silentbloki wachaczy i sworznie.
Zwracajcie uwagę na dokręcenie nakrętki mocowania wkładu, wymagany jest odpowiedni moment. U mnie mechanik nie dokręcił i bujałem się z problemem dlaczego coś stuka. Po dokręceniu OK. Polecam SACHSA.

Awatar użytkownika
Prezesik_lodz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 lut 2008, 14:43
Lokalizacja: Łódź/Szczecin
Kontakt:

Post autor: Prezesik_lodz » 18 lut 2008, 18:24

Kayaba przynajmniej u mnie kosztuja 95 PLN ale jeszcze o rabacie nie gadalem

Miro1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 28 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Miro1 » 27 kwie 2008, 20:01

Witam koledzy niebawem w mojej audice będe wykonywał taki profilaktyczny remoncik przedniej zawiechy bo coś tam powoli popukuje, nie ma tragedii ale 94 rok wszystkie częsci są jeszcze ori 180 tys km oprócz łączników (bo wymieniałem) maja prawo się powoli odezwać tym bardziej że autkiem śmigam od 2000 roku po Polsce i jestem bardzo zadowolony dlatego mam takie pytanko będe zakladał raczej części lemfordera (tak wynika z opinii że jest najlepszy w stosunku do ceny) jakie amorki założyć najlepiej i jakiej firmy. Myśle że lepiej zasięgnąć takiej opinii na forum niż w jakim kolwiek sklepie moje autko to 2.0 ABT. dzieki z góry

noorbi

Post autor: noorbi » 27 kwie 2008, 20:36

Ja założyłem kayaby olejowe na przód i tył. Tragedia, twarde, skrzypią w zimie. Nie polecam.

gonzales
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 01 paź 2007, 08:50
Lokalizacja: Chełm/Biłgoraj

Post autor: gonzales » 06 maja 2008, 13:29

Co jest potrzebne przy wymianie amorów z przodu??? Chodzi mi o to jakie części jeszcze trzeba kupić i mniej-więcej jak ceny się kształtują???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga