Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 1.6 TDi SB] przy jakiej tem. wlaczna sie wiatrak

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

[Audi 80 1.6 TDi SB] przy jakiej tem. wlaczna sie wiatrak

Post autor: bieniek1984 » 31 paź 2007, 11:07

Witam wymienilem w Audi 80 termostat i czujniek temperatury ale nie wiem czy wlancz sie wiatrak ( na krotko dziala) auto rozgrzewa sie do ok 98 oC i daj nic nie pojdzie ale w sumie wiatrak tez sie nie wlancza. Nie wiem czy wszytko jest ok a boje sie tak nim jezdzic bo nie chce przegrzac zeby glowica nie pekla. Czy to moze poprostu wskaznik nie pokazuje dokladnie temperatury a ogolnie wszystko jest ok ??

krisch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 cze 2007, 23:00
Lokalizacja: Scięgny

Post autor: krisch » 31 paź 2007, 11:23

Układ chłodzenia :Ciśnienie1.2 - 1.5(bar)Termostat otwiera się przy85(°C)Wentylator działa przy 93 -98(°C)

[ Dodano: 2007-10-31, 11:25 ]
Jeśli chodzi na krótko ( zwarte przewody) to wymień termowyłącznik w chłodnicy.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 31 paź 2007, 11:53

wiem ze przy tylu sie powinien wlaczyc :) ale pokazuje prawie 100oC i sie nie wlancza wymienilem czujnuk i termostat i moje pytanie brzmi czy jest mozeliwe ze klamie wskaznik moze jest zle ustawiony czy cos takiego:/ i tak naprawde nie ma 100oC tylko mniej i dlatego sie nie wlancza

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 paź 2007, 11:55

Jeśli termostat masz dobry to raczej nie ma czego się bać. Ja obstawiałbym czujnik temperatury, często są z nimi problemy, nawet z nowymi. Czasem lepiej kupić sprawny orginał gdzieś ze szrotu niż bawić się z tymi zamiennikami.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 31 paź 2007, 12:00

nie wiem ale jak go sprawdzili gdzies tam na krotko to dziala i wlaczyl wiatrak a jak zamotowalem i chciame nagrzac zey sie wlaczyl to nie chcial sie zalaczyc :/

[ Dodano: 2007-10-31, 12:12 ]
czy jest jakas mozleiwosc srawdzenia czy jest wszystko ok ?? czy tylko nagrzac na maksa samochod i zbaczyc ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 paź 2007, 12:16

Koledze chodzi pewnie o czujnik temperatury od wiatraka :?: Ale są jeszcze czujniki w głowicy i wydaje mi się że to one odpowiadają za wskazania temperatury silnika.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 31 paź 2007, 12:58

tak dokladnie od wiatraka ale juz chyba doszedlem do tego :) temperatura silnika jest wyzsza niz temperatura w cieczy w chlodnic. A za wlacznie wiatraka odpowiada czujnik w chlodnicy gdzie temp jest inna (nizsza) niz w samym silniku :) Mam nadzieje ze dobrze mysle:) wiec jak auto mi trzyma tempetature w silniku ok 98 oC to za Chiny mi sie nie wlaczy wiatrak na chlodnicy zaczne sie martwic jak sie zacznie temperatura silnika zblizy do 110oC i dalej sie nie wlaczy:/ Wtedy Ewentulanie zmienie czujnik na taki ktory sie wlacza szybciej :)
Dzieki za pomoc :) :-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 paź 2007, 15:44

Może i by tak było bieniek1984 gdyby nie było takiego urządzenia jak pompa wodna. Na początku oczywiście tempereatura cieczy w silniku będzie wyższa niż w chłodnicy, ale gdy tem dojdzie do 87 otworzy się termostat, wtedy płyn zaczyna krążyć po dużym obiegu i to raczej z dość dużą prędkością. Wtedy różnice tem cieczy w silniku i w chłodnicy nie powinny być wielkie.

Na początku pisałeś że wymieniałeś termostat. A czy przed wymianą też grzał ci sie do 98 stopni. Moim zdaniem jest to temperatura znacznie za wysoka. Powinieneć mieć 87, maks 90 stopni.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 31 paź 2007, 16:25

nie wczesniej byl niedogrzany ok 60oC max termostat to smiec byl caly czas duzy obieg byl wlaczony a po wymianie wskazywal 90-98 zlezy a u Ciebie jak pokazuje ??

[ Dodano: 2007-10-31, 16:35 ]
to znalazlem w ksiazce wiec w miare ok

[ Dodano: 2007-10-31, 16:47 ]
w siazce jest napisane ze termostat zaczyna sie lekko otwierac przy 87 oC moze poprostu mam zle wskaznik ustwiony i dlatego tak pokazuje a tak ogolnie wszytko jest ok zreszta sprawdze to jakims termometrem i zobacze
:) jaka jest dokladnie temperatura bede wszystko wiedzial

[ Dodano: 2007-10-31, 17:01 ]
pelne otwarcie termostatu nastepuje przy 102 oC a mi sie jeszcze nigdy tak nie zagrzal a niby wemtylator sie pownien wlaczyc w temp 91oC (oryginalny) a ten moze miec inna a nie wiem jak ma ten wlacznik temperature otwarcia bo nie bylo mnie przy tym a kartonika nie ma :/ Zobaczymy mam nadzieje ze bedzie dobrze

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 paź 2007, 18:09

Kurcze szczerze powiem to mnie kolega trochę zamotał. Powiem jak powinno być: Normalnie w trasie powinien trzymać temperature ciut poniżej 90, tak gdzieś 87. Po ciśnieciu mu lub w mieście może skoczyć do 90. W korkach nawet wyżej, tak do 92-93 i wtedy powinien już włączyć się wentylator. Jeśli coś odbiega od tego co powiedziałem to znaczy że coś nie gra i trzeba szukać przyczyny.

1. Wyższa temp może być spowodowana wadliwym termostatem, ale wtedy powinien włanaczać sie wentylator, no chyba że on też jest walnięty albo jego czujnik.

2. Temperatura może być ok, ale czujnik od wskazywania temperatury może być walnięty i zawyża odczyty - wtedy wentylator by się nie włanczał bo temp silnika była by ok, tylko wskaźnik by zawyżął.

Tak to wygląda według mnie.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 31 paź 2007, 19:58

oki wiec mowie jak jest wymienilem termostat bo byl silnik niedogrzany pokazywal ok 60 oC Po wymianie temperatura skoczyla odrazu do ok 95oC ale nigdy nie wiecej cos powyzej 100oC nigdy. Mysle ciekawe czy sie wlacza wentylator i pojechalem do elektryka i okazalo sie ze wlacznik jest walniety( wentylator dziala). Po wymianie wlacznika nic sie nie zmienilo wentylator sie nie wlaczanawet jak jest na wskasniku 95 i troche wiecej. Jezdze generalnie w miesicie i temperatura trzyma sie ok 95oC. jak jest taka temperatura otwieram maske patrze a gorny waz od chlodnicy goracy a dolny zimny. wiec juz sam nie wiem co to moze byc.

[ Dodano: 2007-10-31, 20:41 ]
oki sprawdzilem termostat dzial bo jak sie zagrzal silnik do ok 110( wedlug wskaznika) to sie otworzyl i temperatura spadlado ok 95 oC ale napewnio nie miala 110 stopni bo jak wlozylem palec do zbiorniczka to chwile moglem trzymac wiec moze czujnik jest uszkodzony :/ wazne ze nie termostat :)

[ Dodano: 2007-10-31, 20:43 ]
nie do 110 tylko do 100:)

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 31 paź 2007, 20:46

bieniek1984 pisze:jak jest taka temperatura otwieram maske patrze a gorny waz od chlodnicy goracy a dolny zimny.
w takim wypadku termostat sie nie otwiera ,może jest wadliwy ? :-/

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 31 paź 2007, 20:52

tyle ma jak jade po miescie

[ Dodano: 2007-10-31, 20:53 ]
termostat jest oki sprawdzilem

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 paź 2007, 21:07

Przy takiej tem to już pownien włączyć się wentylator. Jeśli mówisz że z wentylatorem jest wszystko OK i że jego czujnik też jest dobry to wskazywałoby na to że jest to wina czujnika tem odpowiedzialnego za wyświetlanie. Bo jeśli włąnczałby się wentylator (oczywiście zakładamy że jest sprawny) to w takim wypadku 100% wina termostatu który może mieć zbyt późną tem otwarcia (powinien mieć 87 stopni).

markush
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 23 lis 2007, 18:41
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: markush » 21 gru 2007, 18:30

Przy temperaturze powyżej 87 stopni nie ma opcji żeby dolny wąż był zimny. Jeśli tak jest to termostat się nie otwiera. wniosek: jest zły. Po jeździe i zagrzaniu silnika dolny wąż powinien być ciepły bez względu na to co pokazuje wskaźnik. Termostat będzie też zły jeśli dolny waż zacznie nagrzewać sie równomiernie z górnym (rano przy zimnym silniku). Wtedy będzie to oznaczało ze otwiera się za szybko lub jest otwarty cały czas. Wnioski wyciągam po przeczytaniu postów na ten temat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga