[Audi 80 1.6 TDi SB] przy jakiej tem. wlaczna sie wiatrak
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
[Audi 80 1.6 TDi SB] przy jakiej tem. wlaczna sie wiatrak
Witam wymienilem w Audi 80 termostat i czujniek temperatury ale nie wiem czy wlancz sie wiatrak ( na krotko dziala) auto rozgrzewa sie do ok 98 oC i daj nic nie pojdzie ale w sumie wiatrak tez sie nie wlancza. Nie wiem czy wszytko jest ok a boje sie tak nim jezdzic bo nie chce przegrzac zeby glowica nie pekla. Czy to moze poprostu wskaznik nie pokazuje dokladnie temperatury a ogolnie wszystko jest ok ??
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
tak dokladnie od wiatraka ale juz chyba doszedlem do tego temperatura silnika jest wyzsza niz temperatura w cieczy w chlodnic. A za wlacznie wiatraka odpowiada czujnik w chlodnicy gdzie temp jest inna (nizsza) niz w samym silniku Mam nadzieje ze dobrze mysle:) wiec jak auto mi trzyma tempetature w silniku ok 98 oC to za Chiny mi sie nie wlaczy wiatrak na chlodnicy zaczne sie martwic jak sie zacznie temperatura silnika zblizy do 110oC i dalej sie nie wlaczy:/ Wtedy Ewentulanie zmienie czujnik na taki ktory sie wlacza szybciej
Dzieki za pomoc
Dzieki za pomoc
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Może i by tak było bieniek1984 gdyby nie było takiego urządzenia jak pompa wodna. Na początku oczywiście tempereatura cieczy w silniku będzie wyższa niż w chłodnicy, ale gdy tem dojdzie do 87 otworzy się termostat, wtedy płyn zaczyna krążyć po dużym obiegu i to raczej z dość dużą prędkością. Wtedy różnice tem cieczy w silniku i w chłodnicy nie powinny być wielkie.
Na początku pisałeś że wymieniałeś termostat. A czy przed wymianą też grzał ci sie do 98 stopni. Moim zdaniem jest to temperatura znacznie za wysoka. Powinieneć mieć 87, maks 90 stopni.
Na początku pisałeś że wymieniałeś termostat. A czy przed wymianą też grzał ci sie do 98 stopni. Moim zdaniem jest to temperatura znacznie za wysoka. Powinieneć mieć 87, maks 90 stopni.
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
nie wczesniej byl niedogrzany ok 60oC max termostat to smiec byl caly czas duzy obieg byl wlaczony a po wymianie wskazywal 90-98 zlezy a u Ciebie jak pokazuje ??
[ Dodano: 2007-10-31, 16:35 ]
to znalazlem w ksiazce wiec w miare ok
[ Dodano: 2007-10-31, 16:47 ]
w siazce jest napisane ze termostat zaczyna sie lekko otwierac przy 87 oC moze poprostu mam zle wskaznik ustwiony i dlatego tak pokazuje a tak ogolnie wszytko jest ok zreszta sprawdze to jakims termometrem i zobacze
jaka jest dokladnie temperatura bede wszystko wiedzial
[ Dodano: 2007-10-31, 17:01 ]
pelne otwarcie termostatu nastepuje przy 102 oC a mi sie jeszcze nigdy tak nie zagrzal a niby wemtylator sie pownien wlaczyc w temp 91oC (oryginalny) a ten moze miec inna a nie wiem jak ma ten wlacznik temperature otwarcia bo nie bylo mnie przy tym a kartonika nie ma Zobaczymy mam nadzieje ze bedzie dobrze
[ Dodano: 2007-10-31, 16:35 ]
to znalazlem w ksiazce wiec w miare ok
[ Dodano: 2007-10-31, 16:47 ]
w siazce jest napisane ze termostat zaczyna sie lekko otwierac przy 87 oC moze poprostu mam zle wskaznik ustwiony i dlatego tak pokazuje a tak ogolnie wszytko jest ok zreszta sprawdze to jakims termometrem i zobacze
jaka jest dokladnie temperatura bede wszystko wiedzial
[ Dodano: 2007-10-31, 17:01 ]
pelne otwarcie termostatu nastepuje przy 102 oC a mi sie jeszcze nigdy tak nie zagrzal a niby wemtylator sie pownien wlaczyc w temp 91oC (oryginalny) a ten moze miec inna a nie wiem jak ma ten wlacznik temperature otwarcia bo nie bylo mnie przy tym a kartonika nie ma Zobaczymy mam nadzieje ze bedzie dobrze
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kurcze szczerze powiem to mnie kolega trochę zamotał. Powiem jak powinno być: Normalnie w trasie powinien trzymać temperature ciut poniżej 90, tak gdzieś 87. Po ciśnieciu mu lub w mieście może skoczyć do 90. W korkach nawet wyżej, tak do 92-93 i wtedy powinien już włączyć się wentylator. Jeśli coś odbiega od tego co powiedziałem to znaczy że coś nie gra i trzeba szukać przyczyny.
1. Wyższa temp może być spowodowana wadliwym termostatem, ale wtedy powinien włanaczać sie wentylator, no chyba że on też jest walnięty albo jego czujnik.
2. Temperatura może być ok, ale czujnik od wskazywania temperatury może być walnięty i zawyża odczyty - wtedy wentylator by się nie włanczał bo temp silnika była by ok, tylko wskaźnik by zawyżął.
Tak to wygląda według mnie.
1. Wyższa temp może być spowodowana wadliwym termostatem, ale wtedy powinien włanaczać sie wentylator, no chyba że on też jest walnięty albo jego czujnik.
2. Temperatura może być ok, ale czujnik od wskazywania temperatury może być walnięty i zawyża odczyty - wtedy wentylator by się nie włanczał bo temp silnika była by ok, tylko wskaźnik by zawyżął.
Tak to wygląda według mnie.
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
oki wiec mowie jak jest wymienilem termostat bo byl silnik niedogrzany pokazywal ok 60 oC Po wymianie temperatura skoczyla odrazu do ok 95oC ale nigdy nie wiecej cos powyzej 100oC nigdy. Mysle ciekawe czy sie wlacza wentylator i pojechalem do elektryka i okazalo sie ze wlacznik jest walniety( wentylator dziala). Po wymianie wlacznika nic sie nie zmienilo wentylator sie nie wlaczanawet jak jest na wskasniku 95 i troche wiecej. Jezdze generalnie w miesicie i temperatura trzyma sie ok 95oC. jak jest taka temperatura otwieram maske patrze a gorny waz od chlodnicy goracy a dolny zimny. wiec juz sam nie wiem co to moze byc.
[ Dodano: 2007-10-31, 20:41 ]
oki sprawdzilem termostat dzial bo jak sie zagrzal silnik do ok 110( wedlug wskaznika) to sie otworzyl i temperatura spadlado ok 95 oC ale napewnio nie miala 110 stopni bo jak wlozylem palec do zbiorniczka to chwile moglem trzymac wiec moze czujnik jest uszkodzony wazne ze nie termostat
[ Dodano: 2007-10-31, 20:43 ]
nie do 110 tylko do 100:)
[ Dodano: 2007-10-31, 20:41 ]
oki sprawdzilem termostat dzial bo jak sie zagrzal silnik do ok 110( wedlug wskaznika) to sie otworzyl i temperatura spadlado ok 95 oC ale napewnio nie miala 110 stopni bo jak wlozylem palec do zbiorniczka to chwile moglem trzymac wiec moze czujnik jest uszkodzony wazne ze nie termostat
[ Dodano: 2007-10-31, 20:43 ]
nie do 110 tylko do 100:)
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Przy takiej tem to już pownien włączyć się wentylator. Jeśli mówisz że z wentylatorem jest wszystko OK i że jego czujnik też jest dobry to wskazywałoby na to że jest to wina czujnika tem odpowiedzialnego za wyświetlanie. Bo jeśli włąnczałby się wentylator (oczywiście zakładamy że jest sprawny) to w takim wypadku 100% wina termostatu który może mieć zbyt późną tem otwarcia (powinien mieć 87 stopni).
Przy temperaturze powyżej 87 stopni nie ma opcji żeby dolny wąż był zimny. Jeśli tak jest to termostat się nie otwiera. wniosek: jest zły. Po jeździe i zagrzaniu silnika dolny wąż powinien być ciepły bez względu na to co pokazuje wskaźnik. Termostat będzie też zły jeśli dolny waż zacznie nagrzewać sie równomiernie z górnym (rano przy zimnym silniku). Wtedy będzie to oznaczało ze otwiera się za szybko lub jest otwarty cały czas. Wnioski wyciągam po przeczytaniu postów na ten temat.