[B4 80 2.0 ABT B+G] Emulacja lpg, ECU "wariuje"
[B4 80 2.0 ABT B+G] Emulacja lpg, ECU "wariuje"
Witam,
Auto posiada gaz I generacji z tego co wiem, sterownik firmy gas system reduktor lovato
Napisałem "z tego co wiem" gdyż na wężu od reduktora do miksera jest tylko śruba do regulacji ale tez występuje kabel z wtyczka ale chyba poprzedni właściciel lub "mądry" gazownik wywalił korkowca bo po co by dawali tam kabel.
jak wyglądają objawy: po resecie ECU (lambda podpięta bezpośrednio do ECU omijając "komputer" gazu) auto jeździ na benzynie sprawnie nie ma żadnego problemu. Gdy zaś "komputer" gazu zostanie podpięty do instalacji tzn (sygnał z lambdy przechodzi przez niego do ECU) zaczynają się problemy takie jak: za doże spalanie BP czuć benzynę występuje zalewanie układu. Po przełączeniu na LPG nie trzyma obrotów jałowych cały czas gaśnie bez względu jak jest regulowana instalacja, występuje objaw jak by silnik krokowy przestał działać, lecz jest sprawny.
posiadam to auto od roku i poszukuje rozwiązania problemu, tak wiec trochę już wgryzłem się w temat, próbowałem tez rozwiązań takiego typu.
1: po przełączeniu na LPG podaje masę do ECU za pomocą przekaźnika 2: lambda odłączona, te dwa rozwiązania nie przyniosły efektu, co prawda rozwiązanie 2 dało efekt na tydzień po tym czasie mapa wtrysku benzyny się rozjechała i zaczęły się falowania obrotami na BP po kilku dniach przestał trzymać obroty jałowe na LPG.
Po diagnostyce "vagiem" na BP brak błędów, gdy podłączam gaz pojawia się lambda zwarcie do masy.
Instalacja gazowa została wyczyszczona, wymieniony filtr, membrany reduktora, wyczyszczone elektrozawory.
Dolot szczelny sprawdzone.
potrzebuje sposobu jak sobie z tym poradzić żeby dało się jeździć tez na LPG, jedno co przychodzi mi na myśl to wymiana sterownika na taki z dobra emulacja żeby ECU nie głupiał ale pewnie to będzie droga zabawa, jeśli znacie inne rozwiązanie problemu pomóżcie.
Być możne sposoby zastosowane przeze mnie maja błąd, to proszę o sugestie.
liczę na pomoc, pozdrawiam.
Auto posiada gaz I generacji z tego co wiem, sterownik firmy gas system reduktor lovato
Napisałem "z tego co wiem" gdyż na wężu od reduktora do miksera jest tylko śruba do regulacji ale tez występuje kabel z wtyczka ale chyba poprzedni właściciel lub "mądry" gazownik wywalił korkowca bo po co by dawali tam kabel.
jak wyglądają objawy: po resecie ECU (lambda podpięta bezpośrednio do ECU omijając "komputer" gazu) auto jeździ na benzynie sprawnie nie ma żadnego problemu. Gdy zaś "komputer" gazu zostanie podpięty do instalacji tzn (sygnał z lambdy przechodzi przez niego do ECU) zaczynają się problemy takie jak: za doże spalanie BP czuć benzynę występuje zalewanie układu. Po przełączeniu na LPG nie trzyma obrotów jałowych cały czas gaśnie bez względu jak jest regulowana instalacja, występuje objaw jak by silnik krokowy przestał działać, lecz jest sprawny.
posiadam to auto od roku i poszukuje rozwiązania problemu, tak wiec trochę już wgryzłem się w temat, próbowałem tez rozwiązań takiego typu.
1: po przełączeniu na LPG podaje masę do ECU za pomocą przekaźnika 2: lambda odłączona, te dwa rozwiązania nie przyniosły efektu, co prawda rozwiązanie 2 dało efekt na tydzień po tym czasie mapa wtrysku benzyny się rozjechała i zaczęły się falowania obrotami na BP po kilku dniach przestał trzymać obroty jałowe na LPG.
Po diagnostyce "vagiem" na BP brak błędów, gdy podłączam gaz pojawia się lambda zwarcie do masy.
Instalacja gazowa została wyczyszczona, wymieniony filtr, membrany reduktora, wyczyszczone elektrozawory.
Dolot szczelny sprawdzone.
potrzebuje sposobu jak sobie z tym poradzić żeby dało się jeździć tez na LPG, jedno co przychodzi mi na myśl to wymiana sterownika na taki z dobra emulacja żeby ECU nie głupiał ale pewnie to będzie droga zabawa, jeśli znacie inne rozwiązanie problemu pomóżcie.
Być możne sposoby zastosowane przeze mnie maja błąd, to proszę o sugestie.
liczę na pomoc, pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Nie miałem możliwości podłączenia się pod ten sterownik co był, założyłem bingo m tak jak doradzałeś i parę innych osób, ale "gazownik" oświecił mnie ze moja sonda nie działa jak trzeba, ponoć się wieszała. Została wymieniona, i już 3 dni jeżdżę, wszystko w normie. Lecz wolne obroty na gazie coś chodzą nie równo, ale od razu mi mechanik powiedział ze "parownik" do wymiany bo to przez to się dzieje i nie da rady lepiej ustawić. Wiec jeśli to jest prawdą to kiedyś i to się zmieni.
Teraz jestem cały happy ze pracuje motorek jak trzeba mam nadzieje ze będzie tak dalej.
Teraz jestem cały happy ze pracuje motorek jak trzeba mam nadzieje ze będzie tak dalej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 maja 2015, 00:57
Ja bylem w serwisie gdzie zakladaja gaz i sprawdzaja emulacje. I mowie im ze chodzi mi na gazie dobrze a po pewnym czasie ECU lapie zla emulacje z Bingo M. Szarpie wtedy na benzynie a nawet gasnie bo sie dlawi. I mowie im ze trzeba ustawic emulacje na wylaczona(jakos tak pisali na forach) a oni do mnie ze Bingo M nie ma nic do ECU. i teraz nie wiem co otym myslec. Tak pisal jeden z forumowiczów(sylwiasty) :
Witam!
Tak jak wyczytałeś w linku z forum Audi80 z emulacją musisz sam pokombinować (są tam też moje wypowiedzi z opisem testów). W ABT w B4 było o tyle łatwiej, że była możliwość podglądu bloków za pomocą VAG'a. Niestety w PM nie ma takiej możliwości więc musisz to sprawdzić metodą prób i błędów - dużo opcji nie masz. Charakterystycznym objawem, że mieszanka jest za bogata na benzynie po odpaleniu było takie "pyrkanie" silnika na wolnych obrotach i czarne końcówki wydechu. Dodatkowo niespalona benzyna dostawała się do oleju, po kilkunastu dniach po wyjęciu bagnetu olej śmierdział benzyną. Kumpla PM też zachowywało się tak samo na emulacji ustawionej na "masa". Po zmianie na odłączona problem znikł. Jego B3 PM było z ostatniego wypustu, jeśli dobrze pamiętam to był to rocznik '91. Pamiętaj, że jeśli na jakimś ustawieniu emulacji dojdzie do rozjechania mapy (wystarcza 3-4 dni), przed zmianą emulacji zrób reset sterownika benzynowego przez odłączenie zasilania. U mnie w ABT przez złą emulację mapa benzynowa tak się rozjeżdżała, że nawet kasowanie adaptacji za pomocą VAG'a nie pomagało - tylko odpięcie zasilania. Na emulacji "odłączona" auto jeździ do dzisiaj u mojego kumpla i nic się nie dzieje.
Nie wiem jak w przypadku innych marek ale w Audi emulacja "przebieg" się nie sprawdza.
A wy co tym myslicie ? Mechanicy kompletnie nie douczeni? Moj model to wlasnie ABT 2.0 B4
Witam!
Tak jak wyczytałeś w linku z forum Audi80 z emulacją musisz sam pokombinować (są tam też moje wypowiedzi z opisem testów). W ABT w B4 było o tyle łatwiej, że była możliwość podglądu bloków za pomocą VAG'a. Niestety w PM nie ma takiej możliwości więc musisz to sprawdzić metodą prób i błędów - dużo opcji nie masz. Charakterystycznym objawem, że mieszanka jest za bogata na benzynie po odpaleniu było takie "pyrkanie" silnika na wolnych obrotach i czarne końcówki wydechu. Dodatkowo niespalona benzyna dostawała się do oleju, po kilkunastu dniach po wyjęciu bagnetu olej śmierdział benzyną. Kumpla PM też zachowywało się tak samo na emulacji ustawionej na "masa". Po zmianie na odłączona problem znikł. Jego B3 PM było z ostatniego wypustu, jeśli dobrze pamiętam to był to rocznik '91. Pamiętaj, że jeśli na jakimś ustawieniu emulacji dojdzie do rozjechania mapy (wystarcza 3-4 dni), przed zmianą emulacji zrób reset sterownika benzynowego przez odłączenie zasilania. U mnie w ABT przez złą emulację mapa benzynowa tak się rozjeżdżała, że nawet kasowanie adaptacji za pomocą VAG'a nie pomagało - tylko odpięcie zasilania. Na emulacji "odłączona" auto jeździ do dzisiaj u mojego kumpla i nic się nie dzieje.
Nie wiem jak w przypadku innych marek ale w Audi emulacja "przebieg" się nie sprawdza.
A wy co tym myslicie ? Mechanicy kompletnie nie douczeni? Moj model to wlasnie ABT 2.0 B4
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To po co w niemal każdym sterowniku jest emulacja, która "leci" tylko do komputera benzyny to jakiego h... by coś takiego robili producenci.adrianjaro pisze:I mowie im ze trzeba ustawic emulacje na wylaczona(jakos tak pisali na forach) a oni do mnie ze Bingo M nie ma nic do ECU.
Jeśli masz nowsze ABT z "silniczkiem krokowy" na 6 pinów to nawet emulacja masy może nie pomóc. Jedynie odcięcie zasilania ECU po wyłączeniu zapłonu.
Właśnie tak jak pisze kolega wyżej, tez mam 6 minowy krokowiec, i ustawienie emulacji na masę lub odłączone nie dało rezultatu, mam ustawiony przebieg i pracuje dobrze.
Napisz ilu pinowy masz krokwoeic, i czy instalacja gazowa nie jest "przerobiona" jak niektórzy potrafią coś wywalić. Czy ktoś ci nie przerobił na I generacje na przykład wywalając aktuator.
Myślę ze możesz mieć źle ustawioną emulacje po prostu, lub któryś podzespół nie podaje dobrych odczytów, (u mnie lambda się wieszała ecu nie podawał błędu).
Polecam podłączyć się do ecu i sprawdzić na początku wszystko vagiem przed tym zrobić reset, i nie jeździć na gazie, zobaczysz czy wszystko będzie w normie.
Jeśli tak zrobiłeś już i wszystko gra, możesz poszukać info jak ustawić bingo i brać się do roboty.
Ps. gaziarze w moim przypadku od razu chcieli wkładać przekaźnik do resetu ecu, tez to jest jakieś rozwiązanie :roll:
Napisz ilu pinowy masz krokwoeic, i czy instalacja gazowa nie jest "przerobiona" jak niektórzy potrafią coś wywalić. Czy ktoś ci nie przerobił na I generacje na przykład wywalając aktuator.
Myślę ze możesz mieć źle ustawioną emulacje po prostu, lub któryś podzespół nie podaje dobrych odczytów, (u mnie lambda się wieszała ecu nie podawał błędu).
Polecam podłączyć się do ecu i sprawdzić na początku wszystko vagiem przed tym zrobić reset, i nie jeździć na gazie, zobaczysz czy wszystko będzie w normie.
Jeśli tak zrobiłeś już i wszystko gra, możesz poszukać info jak ustawić bingo i brać się do roboty.
Ps. gaziarze w moim przypadku od razu chcieli wkładać przekaźnik do resetu ecu, tez to jest jakieś rozwiązanie :roll:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 maja 2015, 00:57
No ja mam ten krokowiec wywalony. Zamiast tego mam pokretlo za 2.50 ;p a ile tych pinów to nie wiem nie jestem w stanie sprawdzic bo jestem za granica juz. Ale bez tego moge ustawic tak jak piszecie ze na przebieg. Bede chybal musial sam kupic ten kabel interfejs bo co kolejny mechanik to mądrzejszy. :-x
Witam tu adrianjaro(niestety pod nowym nickiem tamten usuniety) Powroce do tematu. Kupilem w koncu kabel interfejs. Ustawilem emulacje sondy tak jak pisaliscie na naszym forum na odlaczona gdzie wczesniej byla na masa. I dalej ten problem wystepuje(po resecie ECU gaz i PB chodzi ale po pewnym czasie mapa wtrysku dalej sie rozjezdza i na pb nie pojade). Wyczytalem na forum zeby dac na przebieg ale wiekszosc pisze ze to nie poskutkuje. Pisali tez ze Najepiej to dac przekaznik ktory po przekreceniu kluczyka bedzie resetowal ECU. Ale moje pytanie czy to nie uszkodzi czegos. Bo to nie jest tak jak powino byc. Aha i o dziwo jak dalem na benzyne odczyt sondy lamdy jest tzn pokazuje napiecia po przelaczeniiu na gaz wogole 0.00.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Na forum wszędzie pisze aby ustawiać na masę. Może próbować różnie, może trafisz na ustawienie, które będzie dobre.adrianos pisze:odlaczona gdzie wczesniej byla na masa.
ECU silnika w samochodzie z lat 90' to zazwyczaj bardzo odporne urządzenia, potrafią przetrwać przeskok iskry na przewody czujników idących do ECU.adrianos pisze:Wyczytalem na forum zeby dac na przebieg ale wiekszosc pisze ze to nie poskutkuje. Pisali tez ze Najepiej to dac przekaznik ktory po przekreceniu kluczyka bedzie resetowal ECU. Ale moje pytanie czy to nie uszkodzi czegos. Bo to nie jest tak jak powino byc.
Co do przekaźnika odcinającego to nawet zagraniczne firmy produkujące części LPG, np. BRC w swoich instrukcjach montażowych nakazuje robienie odcięcia zasilania ECU.
Najpewniej instalacja LPG jest źle ustawiona.adrianos pisze:. Aha i o dziwo jak dalem na benzyne odczyt sondy lamdy jest tzn pokazuje napiecia po przelaczeniiu na gaz wogole 0.00.
Zle ustawiona instalacja tzn chodzi ci o samo zamontowanie instalacji czy o emulacje w Bingo M. Pewnie uderze i zrobie ten przekaznik bo w zimie to szkoda mi parownika i silnika. A dzis zamontowalem dodatkowo atutator i na 1,2 i troche na 3 zamyka mi doplyw gazu i szarpal. I musze go usunac niestety ale o dziwo wczesniej dzialal normalnie jakies 5 lat temu. Jak powinne byc prawidlowe ustawienia w Bingo dla mojego auta. Moze ktos ma screny.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chodzi o ustawienia pracy krokowca od gazu. Emulacja nie ma wpływu na to jak sonda pracuje na gazie.adrianos pisze:Zle ustawiona instalacja tzn chodzi ci o samo zamontowanie instalacji czy o emulacje w Bingo M.
Przed zmianą ustawień krokowca zapisz sobie ustawienia z programu.
Poczytaj instrukcje od bingo i może poszukaj o regulacji bingo na lpg forum. U ciebie pewnie krokowiec doszedł do (ustawionego w programie) limitu otwarcia/zamknięcia. Zobacz czy po podniesieniu obrotów nie zacznie sonda pracować.
odgrzebie temat z przed roku. Po podniesieniu otwarcia krokowca mam ustawione PWA na 100 dalej nie pokazuje ze sonda pracuje. Jazda na samej benzie odpada bo lapie mi dopiero bledy po 300 km a ta audica troche pali Cos z gazem musi byc. Zobaczymy czy znajde dobrego gaziarza ale watpie musze sam dojsc. U mnie na mase i wyl nie sprawdza sie