Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT + LPG] wysokie obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
markich
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 kwie 2007, 12:20
Lokalizacja: SzTuM

[80 B4 2.0 ABT + LPG] wysokie obroty

Post autor: markich » 21 lis 2007, 13:27

Witam...

Moim problemem od niedawna są wysokie obroty na biegu jałowym, oraz podczas zmiany biegu przy wciśniętym sprzęgle po przejechaniu kilka KM.
Trzyma wysokie obroty na LPG, jak przełączę na benzynę to równomiernie skaczą wysokie-niskie. Po przełączeniu z powrotem na LPG ponownie wskakują wysokie obroty.
Gdy wyłączę silnik i włączę go, wszystko wraca do normy, ale po paru kilometrach znowu go bierze <buu>

Z góry dziękuję za odpowiedzi....

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 lis 2007, 13:30

Podejrzewam, że albo czujnik temp. (niebieski) albo nastawnik przepustnicy padł.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 lis 2007, 13:38

To raczej nastawnik gdyby czujnik był uszkodzony to trzymałby wyzsze obroty ale stabilnie

Artur530
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 04 lis 2007, 19:37
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Artur530 » 21 lis 2007, 18:05

Ja miałem to samo w swoim.Okazał się uszkodzony silniczek krokowy.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 lis 2007, 18:20

Artur530 pisze:Okazał się uszkodzony silniczek krokowy
czyli właśnie nastawnik przepustnicy.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 21 lis 2007, 19:17

Dokładnie nastawnik wolnych obrotów ci szwankuje- zacina się. Niedlugo pewnie padnie na amen i zatrzyma się w ktorymś miejscu, mi padł juz dwa razy i zatrzymał się na najniższych obrotach ok 600- 700obr/min. Bedziesz go musiał poprostu pewnie zmienić. Jak chcesz to dokladnie opisze co się w moich obu przypadkach wysypało.

markich
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 kwie 2007, 12:20
Lokalizacja: SzTuM

Post autor: markich » 22 lis 2007, 07:39

KorNoLio pisze:Dokładnie nastawnik wolnych obrotów ci szwankuje- zacina się. Niedlugo pewnie padnie na amen i zatrzyma się w ktorymś miejscu, mi padł juz dwa razy i zatrzymał się na najniższych obrotach ok 600- 700obr/min. Bedziesz go musiał poprostu pewnie zmienić. Jak chcesz to dokladnie opisze co się w moich obu przypadkach wysypało.
Jak możesz to opisz kolego jak to było u Ciebie.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 22 lis 2007, 15:35

No więc tak, pierwszym razem jak się rozpadł to były bardzo podobne objawy jak u ciebie, zaczęły wieszać się obroty a potem spadły na bardzo niskie i tak już pozostały, po rozebraniu urządzenia okazało się, że spalił się silniczek, ale za sprawą tego, że w jego wnętrzu pękła na pół podkładka między komutatorem a obudową. Ta która jest założona na wałek. Następnie jej części dostały się dalej i blokowały silniczek, co uniemożliwiało jego obracanie, a dalej wiadomo spalił się. Wiec jego miejsce zajął nowy, oryginał. Który z kolei pojeździł ok 60tys, km.

Który także zacinał się na wyższych obrotach, czasem na niższych, i padł. Ale w jego przypadku przypaliła się jedna z blaszek mikrostyku, i przy próbie jej reanimacji pękła i cały nastawnik poszedł znowu na śmietnik i znowu jeździ nowy.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 22 lis 2007, 17:24

Ja też mam problem z obrotami a dokładniej z falowaniem obrotów. Na benzynie i na gazie, zimny silnik i ciepły - dzieje się to samo - falują obroty. Wcześniej miałem bardzo niskie obroty na biegu jałowym na zimnym silniku, więc wymieniłem czujnik (niebieski), wymieniłem świece. Wyciągnąłem też tą wtyczkę od silniczka krokowego i ją przeczyściłem i się zaczęło. Miałem do wymiany uszczelkę pod głowicą więc za bardzo się tym nie przejmowałem, bo myślałem że jest to jakaś pośrednia przyczyna problemu. Uszczelka wymieniona, filtr powietrza wymieniony i nic. Kupiłem jakiś sprej do czyszczenia przepustnicy, pofukałem (nie wyjmując silniczka) i nic.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 22 lis 2007, 21:48

Bastek, sprawdzałeś sondę?

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 22 lis 2007, 22:05

A u mnie znowu tylko na benzynie jak jadę puszcze gaz to zostają obroty na 2 tysiącach. Po kilku sekundach spadają albo czasem dodam lekko gazu puszczę i spadają do 1000 obr. :-/. Na gazie wydaje sie dobrze czasem tam zostaną obroty na chwile na 1.5 tysiąca ale to rzadko :roll:.Dodam też że auto jakoś nie ma przyśpieszenia dobrego na np 3-4.. w ogóle z niskich obrotów a od 3 tysiecy nawet sie zbiera .Co to może być? :-(

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 23 lis 2007, 17:25

Sondy nie sprawdzałem, ale stało mi się to po tym jak pofukałem tym sprejem do czyszczenia przepustnicy. Nie wiem czy ją zatkało na amen czy co. Odpala super, ale na benzynie nie da rady jechać. Wciskam gaz i zaczyna jechać, po czym dławi go (jakby ktoś wciskał hamulec) i znowu jedzie :-( Nie wiem od czego zacząć. Do sprawdzenia sondy potrzebna jest wizyta na stacji diagnostycznej a to przy najmniej kolejna stówa wydana. Jak trzeba będzie to pojadę ale najpierw chciałbym wykluczyć wszystko co tylko możliwe. Wygląda na to, że nagar, który wymyłem z zewnątrz przepustnicy spłynął gdzieś do środka, głębiej i tam blokuje.
Na gazie już teraz jedzie ok.

[ Dodano: 2007-11-24, 13:43 ]
Przeczyściłem dokładniej przepustnicę (nie odkręcając jej) i nic. Nadal to samo. Na benzynie przy ok 1800 obrotów go muli. Na gazie jedzie w miarę dobrze.

Awatar użytkownika
Damu$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 217
Rejestracja: 16 paź 2007, 01:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Damu$ » 24 lis 2007, 18:17

Podpinam się pod temat. U mnie na gazie jak się już silnik trochę zagrzeje (po paru kilometrach) to obroty nie chcą spaść poniżej 2000, na benzynie jest oki. Czy ktoś próbował tak porządnie czyścić silnik krokowy (wyjąć rozebrać ) i czy dało to jakieś rezultaty?

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 30 lis 2007, 22:00

Jaka powinna być wartość obrotów dla biegu jałowego (zimnego i ciepłego silnika)? Czy na gazie i na benzynie będzie taka sama? Jak można obroty wyregulować?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 lis 2007, 22:29

Damu$ pisze:U mnie na gazie jak się już silnik trochę zagrzeje (po paru kilometrach) to obroty nie chcą spaść poniżej 2000, na benzynie jest oki
Jesteś pewien, że na benzynie w tych samych warunkach jest ok.? Jeśli tak to napisz jeszcze co to za instalacja LPG. Nie bardzo mi to pasuje, że na benie obroty są ok, a tylko na LPG się wieszają. Za obroty odpowiada nastawnik przepustnicy i gdyby był padnięty to na benie też by świrował. Natomiast na gazie nie ma innego urządzenia, które mogłoby otworzyć przepustnicę do tego stopnia, że obroty zawisłyby na 2000.
Bastek pisze:Jaka powinna być wartość obrotów dla biegu jałowego (zimnego i ciepłego silnika)?
Dla rozgrzanego ABT 750-1000 obr/min Dla zimnego niestety nie wiem ile powinno być u mnie jest ok. 1100-1200.
Bastek pisze:Czy na gazie i na benzynie będzie taka sama? Jak można obroty wyregulować?
Powinna być taka sama, obrotów się nie reguluje - przynajmniej tak pisze w książce i Autodacie - bo są pilnowane przez ECU i nastawnik przepustnicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl