Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3/b4 all]Brak ogrzewania

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fronek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 07 mar 2009, 02:12
Lokalizacja: Lipsko

Post autor: Fronek22 » 01 paź 2009, 01:14

Witam
Mam problem z ogrzewaniem tzn.
Coś przestało dmuchać i zimne i ciepłe powietrze zaraz po odpaleniu samochodu jak silnik jeszcze zimny, dopiero po dłuższej rozgrzewce jak samochód dłużej pochodzi zaczyna chodzić dmuchawa zimnego i ciepłego powietrza i słychać jak działa wentylator czy jak to się tam zwie. Kręcenie pokrętłami nic nie daje, samochód musi sie rozgrzać i wtedy dopiero mam albo ciepłe albo zimne powietrze, obiło mi się co nie co o uszy, że to może być jakiś rezystor nagrzewnicy, ale czy to prawda to nie wiem może miał ktoś taki dziwny przypadek. Prosiłym was o jakieś wskazówki bo zima za pasem.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 10 paź 2009, 21:27

Koledzy podepnę się pod temat. Nie mam grzania, znaczy leci lekko ciepłe powietrze a powinno gorące na tym stopniu nagrzania silnika. Ale już mówię cała historię bo kupiłem ostatnio proszek do uszczelniania chłodnic i wsypałem cała zawartość i czy to może być powodem zapchania się czegoś :?: dodam że wszystkie przewody są gorące i ten od nagrzewnicy zarówno dopływ jak i odprowadzenie i od silnika i od termostatu. czy teraz wymiana płynu na nowy coś pomoże bo ten ma kolor taki strasznie ciemny(czyli taki jak kolor proszku do uszczelniania). Podkreślę jeszcze raz że powietrze leci ale tylko symbolicznie ciepłe. i to nie jest na pewno wina żadnych linek ani nic bo jak wezmę na zimne to wyraźnie jest powietrze zimno jak lód.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 10 paź 2009, 22:54

ysiul, nagrzewnica ma bardzo małe przegrody i raczej ją trochę przytkało. Spróbuj ją przepłukać. Odepnij węże chłodzące i podłącz do jednego króćca wąż z wodą a do drugiego wąż i włóż koniec do jakiegoś wiadra żebyś widział co wyleci. Woda bieżąca ma dużo większą prędkość przepływu i powinna zabrać ze sobą syf ze środka.
Swoją drogą będziesz widział czy nagrzewnica hamuje przepływ czy nie.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 10 paź 2009, 23:11

dziękuje to bardzo dobry pomysł, ale najpierw chyba muszę wymienić płyn chłodzący bo ten co mam to jest z tym badziewiem uszczelniającym i wraz ja zatka jak nie wymienię, dobrze mówię :?:

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 10 paź 2009, 23:30

Wychodzi na to że nagrzewnice też Ci uszczelniło

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 10 paź 2009, 23:53

No tak widocznie za dużo dosypałem proszku, w ostateczności druga nagrzewnica nie jest taka droga tylko więcej zachodu z jej wymiana niż sama jest warta, aczkolwiek miejmy nadzieję że Twoja sugestia o przepłukaniu pomoże, jeszcze raz dzięki <ok>

kolczu

Post autor: kolczu » 11 paź 2009, 08:46

Lepiej jest wymienc nagrzewnice na nowa. Sam zmienialem troche czasu mi zeszlo bo az 5 godzin ale efekt jest powalający. Zero smrodu i grzeje juz po przejechaniu 1 km :)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 11 paź 2009, 12:21

To sobie załatwiłeś tym proszkiem myślę że jak przepłukasz nagrzewnice powinno pomóc ;-)

Awatar użytkownika
Fronek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 07 mar 2009, 02:12
Lokalizacja: Lipsko

Post autor: Fronek22 » 11 paź 2009, 19:54

Panowie a co z moim tematem nikt nie wie o co chodzi z tym tematem:

"Witam
Mam problem z ogrzewaniem tzn.
Coś przestało dmuchać i zimne i ciepłe powietrze zaraz po odpaleniu samochodu jak silnik jeszcze zimny, dopiero po dłuższej rozgrzewce jak samochód dłużej pochodzi zaczyna chodzić dmuchawa zimnego i ciepłego powietrza i słychać jak działa wentylator czy jak to się tam zwie. Kręcenie pokrętłami nic nie daje, samochód musi sie rozgrzać i wtedy dopiero mam albo ciepłe albo zimne powietrze, obiło mi się co nie co o uszy, że to może być jakiś rezystor nagrzewnicy, ale czy to prawda to nie wiem może miał ktoś taki dziwny przypadek."

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 11 paź 2009, 20:32

Tak Jarek już przepłukane a taki był syf że szok, ale udało się jakoś dzięki waszej pomocy :-) <ok>

[ Dodano: 2009-10-11, 20:34 ]
A może tak być że jak przychodzisz po nocy to jakieś kabelki są mokre i nic nie działa i dopiero jak złapie temp nagrzewnica to wtedy wszystko zaczyna chodzić. A jak w środku dnia zgasisz samochód i odpalisz to jest ok :?: Albo jak jest rozgrzany to na wyłączonym silniku spróbuj włączyć coś

Awatar użytkownika
Fronek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 07 mar 2009, 02:12
Lokalizacja: Lipsko

Post autor: Fronek22 » 15 paź 2009, 17:45

No więc dzisiaj po rozgrzaniu silnika wiatrak się nie załączył jakieś ciepłe powietrze leciało aby że aby lecz wiadomo nie usatysakcjonowało mnie to w dodatku że za oknem zima, szyby zaparowane korek jak sam skurwys....n więc zdecza podniosło mi ciśnienie i uderzyłem w dechę rozdzielczą od strony pasażera i ot wiatrak zaczął śmigać, że hoho lecz po chwili przestał, czynność tą powtórzyłem ze 3 razy:-) aż w końcu załapał i już się nie wyłączył, a wnętrze samochodu nagrzało mi się dosłownie w góra 5minut. I teraz mam do was pytanie czy jest to wina wentylatora który już wysiada czy też może jakieś kabelki mi nie łączą. P.S. Mile widziany jakiś manual jak się do tego zabrać ewentualnie jakiś opis. Z góry dziękuje za wszelkie pomocne mi informacje

skifa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 18 sty 2009, 19:29
Lokalizacja: Łódzkie

opornica lub styki na włączniku

Post autor: skifa » 16 paź 2009, 18:35

fronek więc tak jęsli piszesz że raz działa nawiew a raz nie (zalezy jak kiedy tak?) to według mnie to mogą ci styki nie łączyc na pokrętle od włączania nawiewu lub przy dmuchawie co sie znajduje nad schowkiem przegrzewa ci sie opornica lub juz wysiadła koszt niewielki do 10 zl opornica tylko dobrze w lutować żeby sie nie rozmontowała ,prosta robota

Awatar użytkownika
Fronek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 07 mar 2009, 02:12
Lokalizacja: Lipsko

Re: opornica lub styki na włączniku

Post autor: Fronek22 » 19 paź 2009, 13:03

skifa pisze:fronek więc tak jęsli piszesz że raz działa nawiew a raz nie (zalezy jak kiedy tak?) to według mnie to mogą ci styki nie łączyc na pokrętle od włączania nawiewu lub przy dmuchawie co sie znajduje nad schowkiem przegrzewa ci sie opornica lub juz wysiadła koszt niewielki do 10 zl opornica tylko dobrze w lutować żeby sie nie rozmontowała ,prosta robota
No więc zdjąłem pokrętła wykręciłem dwie śrubki pod lewym i prawym pokrętłem później 2 które trzymają popielniczkę i 4 od tego mechanizmu tam gdzie są styki na lewym pokretle od szybkości obrotów wiatraka delikatnie docisnąłem tą środkową blaszkę i wiatrak nabrał obrotów, że hoho wcześniej takich nie miałem. Udało mi się zdjąć kostkę doprowadzająca prąd to tegoż styku i na tym poprzestałem i teraz mam pytanko jak się dobrać do tego ustrojstwa żeby te styki przeczyścić np. papierem ściernym, lub wymienić na nowe te styki, ewentualnie podgiąć te blaszki bo nawet po wyciągnięci radia ciężko było tam cokolwiek zrobić.

oloz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 08 paź 2009, 19:59

Post autor: oloz » 19 paź 2009, 14:00

Witam, chciałbym się też podpiąć pod temat , jak wyjąć to całe sterowanie nawiewami ? jak wyregulować linki otwierające zapadki , bo nie całkiem zamyka nawiew ciepłego powietrza.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 20 paź 2009, 09:17

Linek nie wyregulujesz bo nie ma tam regulacji, byc moze masz ułamane mocowania linek lub rozpadły sie uszczelnienia na klapach dlatego sie nie domykają. Zeby wyjąc mechanizm sterowania wejdź do działu warsztat i tam znajdź mój post " wymiana nagrzewnicy"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga