[b3/b4 all]Brak ogrzewania
Witam
Mam problem z ogrzewaniem tzn.
Coś przestało dmuchać i zimne i ciepłe powietrze zaraz po odpaleniu samochodu jak silnik jeszcze zimny, dopiero po dłuższej rozgrzewce jak samochód dłużej pochodzi zaczyna chodzić dmuchawa zimnego i ciepłego powietrza i słychać jak działa wentylator czy jak to się tam zwie. Kręcenie pokrętłami nic nie daje, samochód musi sie rozgrzać i wtedy dopiero mam albo ciepłe albo zimne powietrze, obiło mi się co nie co o uszy, że to może być jakiś rezystor nagrzewnicy, ale czy to prawda to nie wiem może miał ktoś taki dziwny przypadek. Prosiłym was o jakieś wskazówki bo zima za pasem.
Mam problem z ogrzewaniem tzn.
Coś przestało dmuchać i zimne i ciepłe powietrze zaraz po odpaleniu samochodu jak silnik jeszcze zimny, dopiero po dłuższej rozgrzewce jak samochód dłużej pochodzi zaczyna chodzić dmuchawa zimnego i ciepłego powietrza i słychać jak działa wentylator czy jak to się tam zwie. Kręcenie pokrętłami nic nie daje, samochód musi sie rozgrzać i wtedy dopiero mam albo ciepłe albo zimne powietrze, obiło mi się co nie co o uszy, że to może być jakiś rezystor nagrzewnicy, ale czy to prawda to nie wiem może miał ktoś taki dziwny przypadek. Prosiłym was o jakieś wskazówki bo zima za pasem.
Koledzy podepnę się pod temat. Nie mam grzania, znaczy leci lekko ciepłe powietrze a powinno gorące na tym stopniu nagrzania silnika. Ale już mówię cała historię bo kupiłem ostatnio proszek do uszczelniania chłodnic i wsypałem cała zawartość i czy to może być powodem zapchania się czegoś :?: dodam że wszystkie przewody są gorące i ten od nagrzewnicy zarówno dopływ jak i odprowadzenie i od silnika i od termostatu. czy teraz wymiana płynu na nowy coś pomoże bo ten ma kolor taki strasznie ciemny(czyli taki jak kolor proszku do uszczelniania). Podkreślę jeszcze raz że powietrze leci ale tylko symbolicznie ciepłe. i to nie jest na pewno wina żadnych linek ani nic bo jak wezmę na zimne to wyraźnie jest powietrze zimno jak lód.
ysiul, nagrzewnica ma bardzo małe przegrody i raczej ją trochę przytkało. Spróbuj ją przepłukać. Odepnij węże chłodzące i podłącz do jednego króćca wąż z wodą a do drugiego wąż i włóż koniec do jakiegoś wiadra żebyś widział co wyleci. Woda bieżąca ma dużo większą prędkość przepływu i powinna zabrać ze sobą syf ze środka.
Swoją drogą będziesz widział czy nagrzewnica hamuje przepływ czy nie.
Swoją drogą będziesz widział czy nagrzewnica hamuje przepływ czy nie.
Panowie a co z moim tematem nikt nie wie o co chodzi z tym tematem:
"Witam
Mam problem z ogrzewaniem tzn.
Coś przestało dmuchać i zimne i ciepłe powietrze zaraz po odpaleniu samochodu jak silnik jeszcze zimny, dopiero po dłuższej rozgrzewce jak samochód dłużej pochodzi zaczyna chodzić dmuchawa zimnego i ciepłego powietrza i słychać jak działa wentylator czy jak to się tam zwie. Kręcenie pokrętłami nic nie daje, samochód musi sie rozgrzać i wtedy dopiero mam albo ciepłe albo zimne powietrze, obiło mi się co nie co o uszy, że to może być jakiś rezystor nagrzewnicy, ale czy to prawda to nie wiem może miał ktoś taki dziwny przypadek."
"Witam
Mam problem z ogrzewaniem tzn.
Coś przestało dmuchać i zimne i ciepłe powietrze zaraz po odpaleniu samochodu jak silnik jeszcze zimny, dopiero po dłuższej rozgrzewce jak samochód dłużej pochodzi zaczyna chodzić dmuchawa zimnego i ciepłego powietrza i słychać jak działa wentylator czy jak to się tam zwie. Kręcenie pokrętłami nic nie daje, samochód musi sie rozgrzać i wtedy dopiero mam albo ciepłe albo zimne powietrze, obiło mi się co nie co o uszy, że to może być jakiś rezystor nagrzewnicy, ale czy to prawda to nie wiem może miał ktoś taki dziwny przypadek."
Tak Jarek już przepłukane a taki był syf że szok, ale udało się jakoś dzięki waszej pomocy <ok>
[ Dodano: 2009-10-11, 20:34 ]
A może tak być że jak przychodzisz po nocy to jakieś kabelki są mokre i nic nie działa i dopiero jak złapie temp nagrzewnica to wtedy wszystko zaczyna chodzić. A jak w środku dnia zgasisz samochód i odpalisz to jest ok :?: Albo jak jest rozgrzany to na wyłączonym silniku spróbuj włączyć coś
[ Dodano: 2009-10-11, 20:34 ]
A może tak być że jak przychodzisz po nocy to jakieś kabelki są mokre i nic nie działa i dopiero jak złapie temp nagrzewnica to wtedy wszystko zaczyna chodzić. A jak w środku dnia zgasisz samochód i odpalisz to jest ok :?: Albo jak jest rozgrzany to na wyłączonym silniku spróbuj włączyć coś
No więc dzisiaj po rozgrzaniu silnika wiatrak się nie załączył jakieś ciepłe powietrze leciało aby że aby lecz wiadomo nie usatysakcjonowało mnie to w dodatku że za oknem zima, szyby zaparowane korek jak sam skurwys....n więc zdecza podniosło mi ciśnienie i uderzyłem w dechę rozdzielczą od strony pasażera i ot wiatrak zaczął śmigać, że hoho lecz po chwili przestał, czynność tą powtórzyłem ze 3 razy:-) aż w końcu załapał i już się nie wyłączył, a wnętrze samochodu nagrzało mi się dosłownie w góra 5minut. I teraz mam do was pytanie czy jest to wina wentylatora który już wysiada czy też może jakieś kabelki mi nie łączą. P.S. Mile widziany jakiś manual jak się do tego zabrać ewentualnie jakiś opis. Z góry dziękuje za wszelkie pomocne mi informacje
opornica lub styki na włączniku
fronek więc tak jęsli piszesz że raz działa nawiew a raz nie (zalezy jak kiedy tak?) to według mnie to mogą ci styki nie łączyc na pokrętle od włączania nawiewu lub przy dmuchawie co sie znajduje nad schowkiem przegrzewa ci sie opornica lub juz wysiadła koszt niewielki do 10 zl opornica tylko dobrze w lutować żeby sie nie rozmontowała ,prosta robota
Re: opornica lub styki na włączniku
No więc zdjąłem pokrętła wykręciłem dwie śrubki pod lewym i prawym pokrętłem później 2 które trzymają popielniczkę i 4 od tego mechanizmu tam gdzie są styki na lewym pokretle od szybkości obrotów wiatraka delikatnie docisnąłem tą środkową blaszkę i wiatrak nabrał obrotów, że hoho wcześniej takich nie miałem. Udało mi się zdjąć kostkę doprowadzająca prąd to tegoż styku i na tym poprzestałem i teraz mam pytanko jak się dobrać do tego ustrojstwa żeby te styki przeczyścić np. papierem ściernym, lub wymienić na nowe te styki, ewentualnie podgiąć te blaszki bo nawet po wyciągnięci radia ciężko było tam cokolwiek zrobić.skifa pisze:fronek więc tak jęsli piszesz że raz działa nawiew a raz nie (zalezy jak kiedy tak?) to według mnie to mogą ci styki nie łączyc na pokrętle od włączania nawiewu lub przy dmuchawie co sie znajduje nad schowkiem przegrzewa ci sie opornica lub juz wysiadła koszt niewielki do 10 zl opornica tylko dobrze w lutować żeby sie nie rozmontowała ,prosta robota