Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Słabe ogrzewanie

Magellan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 06 mar 2007, 16:58

Post autor: Magellan » 24 wrz 2007, 13:54

Raczej nie będzie to wina np. spadniętej linii, czy coś w tym stylu. Dlatego, że ogrzewanie działa, ale temperatura powietrza nie jest taka gorąca jak powinna byc. Genmralnie dmucha, ale powietrze w mroźne dni jest mdłe. O ile w samochodzie w którym działa prawidłowo ogrzewanie nawiew powietrza jest gorący i wewnątrz jest cieplutko, o tyle w moim w czasie zimnych dni powietrze z nadmuchu jest letnie, mimo cały czas działającego ogrzewania. W związku z tym wewnątrz jest raczej mało przyjemnie :-(

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 wrz 2007, 14:26

Odepnij węże od nagrzewnicy i wlej do niej octu. Czytałem gdzieś że może pomóc na kamień, bo prawdopodobnie to jest przyczynom. Jeśli nagrzewnica będzie zakamieniano to woda będzie wolniej przez nią przepływać w związku z tym nie będzie oddawała takich ilości ciepła jak powinna.
Części samochodowe online - Motostacja

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 24 wrz 2007, 14:45

polecam wpierw podjechac gdzies na myjnie gdzie maja myjke cisnieniowa i umyc chlodnice....kolejny etap to termostat a na samym koncu dopiero wymien nagrzewnice jak juz nic nie bedzie dzialac....

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 wrz 2007, 15:13

Z tym octem to ostrożnie, Jak już się wleje octu (żeby odniosło to skutek to trzeba tam wlać przynajmniej ze dwa trzy litry) to po 24 godzinach jazdy trzeba to wszystko spuścić, przepłukać ze dwa, trzy razy czystą wodą i na koniec zalać normalny płyn (petrygo albo jakiś inny na bazie glikolu). Problem polega na tym, że jak ocet spowoduje odklejenie się farfocli od ścianek układu to może to skutecznie zablokować kanały wodne w głowicy i wtedy będzie większa bieda. Należy też pamiętać, że ocet nie jest całkiem obojętny dla aluminium. Jeśli już płukać układ, to specjalnym środkiem do czyszczenia układu. Tylko, że taki zabieg może rozszczelnić co nieco i nowa bieda gotowa.
Magellan pisze:Raczej nie będzie to wina np. spadniętej linii, czy coś w tym stylu. Dlatego, że ogrzewanie działa, ale temperatura powietrza nie jest taka gorąca jak powinna byc.
. Nagrzewnica jest cały czas podgrzewana, tu nie ma zaworka zamykającego przepływ płynu. Ciepłem sterują klapki, które kierują strumień powietrza przez nagrzewnicę lub poza nią. Więc hipoteza CzarkaJ jest jak najbardziej możliwa.
mrx1983 pisze:polecam wpierw podjechac gdzies na myjnie gdzie maja myjke cisnieniowa i umyc chlodnice....
Rozumiem, że chodzi Ci o mycie chłodnicy wewnątrz? W każdym razie akurat chłodnica niewiele ma wspólnego z ogrzewaniem bo to duży obieg, a nagrzewnica jest wpięta w mały i zanim termostat otworzy obieg to nagrzewnica już jest niemiłosiernie gorąca. Termostat też ma tu nie za wiele do gadania, bo co najwyżej nagrzewa się nieco dłużej ale ogrzewanie działa jak należy. Wiem, bo kiedyś miałem padnięty termostat (zawieszony na otwarciu), a nagrzewnica i tak dawała jak głupia.

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 24 wrz 2007, 16:18

Danek pisze:Termostat też ma tu nie za wiele do gadania, bo co najwyżej nagrzewa się nieco dłużej ale ogrzewanie działa jak należy. Wiem, bo kiedyś miałem padnięty termostat (zawieszony na otwarciu), a nagrzewnica i tak dawała jak głupia.
ale jezeli mu sie termostat zawiesil tak jak mi ze tylko troche otwiera maly obieg albo jest zamknieta to w zyciu nie bedzie dobrze grzalo a czyszczenie chlodnicy z zewnatrz powoduje to ze caly uklad pracuje jak nalezy i powietrze przeplywa tak jak fabryka zalecila :-) ale moze sie myle ale to na poczatku najtansza metoda....czyszczenie kosztuje chwile czasu a termostat pare groszy i 15 minut roboty a pozniej moze kupic nagrzewnice za wieksze pieniadze i sie bawic kilku dniowa wymiane co tez juz przerobilem i nikomu nie polecam...duuuuuuuuuzo roboty :-) ogrzewanie po tym wszystkim dziala wysmienicie... zycze powodzenia......

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 wrz 2007, 17:15

mrx1983 pisze:ale jezeli mu sie termostat zawiesil tak jak mi ze tylko troche otwiera maly obieg
Termostat otwiera duży obieg, a nie mały. Mały obieg - w tym nagrzewnica - są cały czas chłodzone płynem.

radekwalczak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 18 lip 2007, 11:19
Lokalizacja: kutno

Post autor: radekwalczak » 25 wrz 2007, 12:35

Witam. Też miałem taki problem. Wymieniłem nagrzewnice i polepszyło się ale tylko trochę. Pojawił się też nowy problem. Sytuacja jest taka: temp 90 stopni, wszystkie przewody gorące 1000 obr na zegarze a z kratek leci letnie powietrze. Dopiero gdy obroty zwiększe do ponad 3000 leci cieplutkie powietrze.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 wrz 2007, 12:46

radekwalczak pisze:Witam. Też miałem taki problem. Wymieniłem nagrzewnice i polepszyło się ale tylko trochę. Pojawił się też nowy problem. Sytuacja jest taka: temp 90 stopni, wszystkie przewody gorące 1000 obr na zegarze a z kratek leci letnie powietrze. Dopiero gdy obroty zwiększe do ponad 3000 leci cieplutkie powietrze.
Tak sobie myślę, że to może świadczyć o kończącej się pompie płynu :-( . Dlaczego? Małe obroty=przy mało wydajnej pompie - słaby obieg, tym samym ciepły płyn wolno płynie przez nagrzewnicę i oddaje całe ciepełko zanim następna porcja gorącego płynu ją dogrzeje. Przy wyższych obrotach płyn szybciej krąży i nagrzewnica jest lepiej dogrzana. Oczywiście podobnie dzieje się przy zamulonym małym obiegu.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 wrz 2007, 13:16

Najlepiej zrób tak: odpal auto niech sie troche zagrzeje podczas jazdy, nastepnie zatrzymaj sie ale nie gaś auta i dotknij przewodów zasilajacych nagrzewnicę. Jeżeli bedą gorace to wina tkwi w zabrudzonj nagrzewnicy i powietrze słabo przepływa lub klapa sie nie otawiera do ko nca. Jeżeli bedą ciepłe to zapchana nagrzewnica lub termostat. Najprościej sprawdzić termostat po nocy odpal silnik i sprawdzaj czy dół chłodnicy robi sie lekko ciepły czy nie bo góra zawsze bedzie sie nagrzewać

radekwalczak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 18 lip 2007, 11:19
Lokalizacja: kutno

Post autor: radekwalczak » 25 wrz 2007, 14:09

OK. Dzięki za podpowiedź. Termostat i nagrzewnica są nowe. Myślę że problem tkwi w pompie płynu.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 wrz 2007, 14:15

Myślę że problem tkwi w pompie płynu.
Zanim dobierzesz się do pompy to sprawdź wszystkie cięgna przy regulacji ogrzewania. Mogły się rozregulować jak zmieniałeś nagrzewnicę.

Magellan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 06 mar 2007, 16:58

Post autor: Magellan » 25 wrz 2007, 20:55

A powiedzcie mi jeszcze jak można sprawdzić te klape czy się otwiera całkowicie, czy nie?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 26 wrz 2007, 17:01

Magellan pisze:A powiedzcie mi jeszcze jak można sprawdzić te klape czy się otwiera całkowicie, czy nie?
Jedyne co możesz sprawdzić to ruch dźwigienki sterującej klapą regulacji temperatury. Aby zobaczyć tą dźwigienkę musisz wymontować panel regulacji nawiewu i temperatury. Jeżeli nawet to Ci się uda i zobaczysz że dźwigienka od klapy regulacji temperatury się przemieszcza to nie będzie to oznaczało, że przemieszcza się klapa. Czasami pęka dźwigienka w miejscu połączenia z klapą, co nie jest możliwe do zdiagnozowania bez zdjęcia deski rozdzielczej.

radekwalczak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 18 lip 2007, 11:19
Lokalizacja: kutno

Post autor: radekwalczak » 27 wrz 2007, 12:11

Wydaje mi się że można wyczuć ręką czy ta linka pracuje

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 910
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 27 wrz 2007, 20:53

Ja mysle ze to zapowietrzony uklad chlodzenia jest dlatego jest slabe ogrzewanie. Odpowietrzyc jeszcze raz uklad.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga