[B4 ABT] Słabe ogrzewanie
Raczej nie będzie to wina np. spadniętej linii, czy coś w tym stylu. Dlatego, że ogrzewanie działa, ale temperatura powietrza nie jest taka gorąca jak powinna byc. Genmralnie dmucha, ale powietrze w mroźne dni jest mdłe. O ile w samochodzie w którym działa prawidłowo ogrzewanie nawiew powietrza jest gorący i wewnątrz jest cieplutko, o tyle w moim w czasie zimnych dni powietrze z nadmuchu jest letnie, mimo cały czas działającego ogrzewania. W związku z tym wewnątrz jest raczej mało przyjemnie
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Z tym octem to ostrożnie, Jak już się wleje octu (żeby odniosło to skutek to trzeba tam wlać przynajmniej ze dwa trzy litry) to po 24 godzinach jazdy trzeba to wszystko spuścić, przepłukać ze dwa, trzy razy czystą wodą i na koniec zalać normalny płyn (petrygo albo jakiś inny na bazie glikolu). Problem polega na tym, że jak ocet spowoduje odklejenie się farfocli od ścianek układu to może to skutecznie zablokować kanały wodne w głowicy i wtedy będzie większa bieda. Należy też pamiętać, że ocet nie jest całkiem obojętny dla aluminium. Jeśli już płukać układ, to specjalnym środkiem do czyszczenia układu. Tylko, że taki zabieg może rozszczelnić co nieco i nowa bieda gotowa.
. Nagrzewnica jest cały czas podgrzewana, tu nie ma zaworka zamykającego przepływ płynu. Ciepłem sterują klapki, które kierują strumień powietrza przez nagrzewnicę lub poza nią. Więc hipoteza CzarkaJ jest jak najbardziej możliwa.Magellan pisze:Raczej nie będzie to wina np. spadniętej linii, czy coś w tym stylu. Dlatego, że ogrzewanie działa, ale temperatura powietrza nie jest taka gorąca jak powinna byc.
Rozumiem, że chodzi Ci o mycie chłodnicy wewnątrz? W każdym razie akurat chłodnica niewiele ma wspólnego z ogrzewaniem bo to duży obieg, a nagrzewnica jest wpięta w mały i zanim termostat otworzy obieg to nagrzewnica już jest niemiłosiernie gorąca. Termostat też ma tu nie za wiele do gadania, bo co najwyżej nagrzewa się nieco dłużej ale ogrzewanie działa jak należy. Wiem, bo kiedyś miałem padnięty termostat (zawieszony na otwarciu), a nagrzewnica i tak dawała jak głupia.mrx1983 pisze:polecam wpierw podjechac gdzies na myjnie gdzie maja myjke cisnieniowa i umyc chlodnice....
ale jezeli mu sie termostat zawiesil tak jak mi ze tylko troche otwiera maly obieg albo jest zamknieta to w zyciu nie bedzie dobrze grzalo a czyszczenie chlodnicy z zewnatrz powoduje to ze caly uklad pracuje jak nalezy i powietrze przeplywa tak jak fabryka zalecila ale moze sie myle ale to na poczatku najtansza metoda....czyszczenie kosztuje chwile czasu a termostat pare groszy i 15 minut roboty a pozniej moze kupic nagrzewnice za wieksze pieniadze i sie bawic kilku dniowa wymiane co tez juz przerobilem i nikomu nie polecam...duuuuuuuuuzo roboty ogrzewanie po tym wszystkim dziala wysmienicie... zycze powodzenia......Danek pisze:Termostat też ma tu nie za wiele do gadania, bo co najwyżej nagrzewa się nieco dłużej ale ogrzewanie działa jak należy. Wiem, bo kiedyś miałem padnięty termostat (zawieszony na otwarciu), a nagrzewnica i tak dawała jak głupia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 lip 2007, 11:19
- Lokalizacja: kutno
Witam. Też miałem taki problem. Wymieniłem nagrzewnice i polepszyło się ale tylko trochę. Pojawił się też nowy problem. Sytuacja jest taka: temp 90 stopni, wszystkie przewody gorące 1000 obr na zegarze a z kratek leci letnie powietrze. Dopiero gdy obroty zwiększe do ponad 3000 leci cieplutkie powietrze.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Tak sobie myślę, że to może świadczyć o kończącej się pompie płynu . Dlaczego? Małe obroty=przy mało wydajnej pompie - słaby obieg, tym samym ciepły płyn wolno płynie przez nagrzewnicę i oddaje całe ciepełko zanim następna porcja gorącego płynu ją dogrzeje. Przy wyższych obrotach płyn szybciej krąży i nagrzewnica jest lepiej dogrzana. Oczywiście podobnie dzieje się przy zamulonym małym obiegu.radekwalczak pisze:Witam. Też miałem taki problem. Wymieniłem nagrzewnice i polepszyło się ale tylko trochę. Pojawił się też nowy problem. Sytuacja jest taka: temp 90 stopni, wszystkie przewody gorące 1000 obr na zegarze a z kratek leci letnie powietrze. Dopiero gdy obroty zwiększe do ponad 3000 leci cieplutkie powietrze.
Najlepiej zrób tak: odpal auto niech sie troche zagrzeje podczas jazdy, nastepnie zatrzymaj sie ale nie gaś auta i dotknij przewodów zasilajacych nagrzewnicę. Jeżeli bedą gorace to wina tkwi w zabrudzonj nagrzewnicy i powietrze słabo przepływa lub klapa sie nie otawiera do ko nca. Jeżeli bedą ciepłe to zapchana nagrzewnica lub termostat. Najprościej sprawdzić termostat po nocy odpal silnik i sprawdzaj czy dół chłodnicy robi sie lekko ciepły czy nie bo góra zawsze bedzie sie nagrzewać
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 lip 2007, 11:19
- Lokalizacja: kutno
Jedyne co możesz sprawdzić to ruch dźwigienki sterującej klapą regulacji temperatury. Aby zobaczyć tą dźwigienkę musisz wymontować panel regulacji nawiewu i temperatury. Jeżeli nawet to Ci się uda i zobaczysz że dźwigienka od klapy regulacji temperatury się przemieszcza to nie będzie to oznaczało, że przemieszcza się klapa. Czasami pęka dźwigienka w miejscu połączenia z klapą, co nie jest możliwe do zdiagnozowania bez zdjęcia deski rozdzielczej.Magellan pisze:A powiedzcie mi jeszcze jak można sprawdzić te klape czy się otwiera całkowicie, czy nie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 lip 2007, 11:19
- Lokalizacja: kutno