Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Duże spalanie lpg

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 gru 2015, 20:29

nazteer pisze:Ma to jakieś znaczenie?
jeśli chodzi o spalanie to raczej nie ale jest ciut za mały

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 gru 2015, 22:17

Mikser od zwykłego gazu spokojnie go zdławi do tych 100KM :lol:

nazteer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 gru 2015, 12:47
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: nazteer » 20 sty 2016, 21:25

maciek889 pisze:Mikser od zwykłego gazu spokojnie go zdławi do tych 100KM :lol:
dzis wpadł mi w rece reduktor BRC MTM TECNO 100KW 136KM. Mój to TOMASETTO AG AGC ASTERIK AT-07 100HP. Można je wymienić bez nskutków ubocznych?? Czy to zbyt ryzykowne??

[ Dodano: 2016-01-20, 21:25 ]
wymniniłem wszystko co mozliwe -kable, swiece, kopułkę, reduktor, sonde lambda itd i nnic!!! Ale... troszke zacząłem sie troszke bawic reduktorem i wężami od gazy i co??? i mam duży problem. Auto czasem dławi po przełączeniu na gaz a problem polega na tym żże silnik dostaje benzyne i gaz jednoczesnie. Co z tym zrobic??

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 sty 2016, 08:11

nazteer pisze:Auto czasem dławi po przełączeniu na gaz a problem polega na tym żże silnik dostaje benzyne i gaz jednoczesnie. Co z tym zrobic??
Cały czas czy tylko przez chwilę.

Zależy jak masz zrobione odcięcie benzyny. Możesz mieć po prostu dołożony taki przekaźnik: http://www.multielektronik.pl/produkty/ ... 1037_d.jpg gdzieś pod maską w obwodzie zasilanie wtryskiwaczy. Może mieć podłączony zewnętrzny emulator: https://www.google.pl/search?q=emulator ... lindry+lpg a także może być wykorzystane odcięcie wbudowane w sterownik lpg (pudełko podobne do emulator wyżej).

nazteer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 gru 2015, 12:47
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: nazteer » 21 sty 2016, 15:22

maciek889 pisze:
nazteer pisze:Auto czasem dławi po przełączeniu na gaz a problem polega na tym żże silnik dostaje benzyne i gaz jednoczesnie. Co z tym zrobic??
Cały czas czy tylko przez chwilę.
po odpaleniu auto przełącza sie na gaz i albo bedzie ok albo nie. Jak nie chce jeździć, wyłączam gaz i uwłaczam, i albo zaskoczy albo nie. kiedys zdarzało sia to rzadko ale teraz już w ogóle nie chce jeżdzic na gazie, no może czasem... :-(

[ Dodano: 2016-01-21, 14:59 ]
tak to wygląda

[ Dodano: 2016-01-21, 15:22 ]
nie widac przekaźnika itp

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 sty 2016, 18:16

Nie mogę nigdzie znaleźć schematu od tego sterownika ale podejrzewam że skoro jest na nim nalepka z zaznaczoną opcją dla 4 i 6 cylindrów to pewnie ma wbudowany emulator.
Najtaniej by było to naprawić odłączając go od wtryskiwaczy i włączając w ich obwód zwykły przekaźnik sterowany z zaworu lpg.

Jak czujesz się na siłach i chcesz to przerabiać na przekaźnik to narysuje jak to popdłączać i napisze jaki przekaźnik musisz kupić.

nazteer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 gru 2015, 12:47
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: nazteer » 21 sty 2016, 20:32

maciek889 pisze:Nie mogę nigdzie znaleźć schematu od tego sterownika
ten sterownik jest nie osiągalny, szukałem wszedzie, nawet w serwisach lpg jest nieznany/zapomniany
maciek889 pisze: Najtaniej by było to naprawić odłączając go od wtryskiwaczy i włączając w ich obwód zwykły przekaźnik sterowany z zaworu lpg.

Jak czujesz się na siłach i chcesz to przerabiać na przekaźnik to narysuje jak to popdłączać i napisze jaki przekaźnik musisz kupić.
mysle że sobie poradze, kiedys bawiłem sie prądem,
będe wdzięczny za schemat

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 sty 2016, 16:41

Musisz na początek odłączyć kable idące z tego sterownika do poszczególnych wtryskiwaczy i połączyć je fabrycznie. Kable mogą być podłączone inaczej niż to narysowałem. Monter mógł wiedząc że wszystkie wtryskiwacze w ABK pracują razem mógł podłączyć to jak przekaźnik czyli podłączyć te 8 przewodów przed rozgałęzieniem się kabli na pojedyncze wtryskiwacze. Wtedy możesz w tym miejscu wpiąć się przekaźnikiem.

Przekaźnik potrzebujesz taki który ma nóżkę oznaczoną 87a bo są też w sprzedaży bez tego albo z dwoma 87. Po prostu trzeba patrzeć aby miał styk NC (zwarty w stanie bez zasilania): http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... owy+12v+nc

nazteer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 gru 2015, 12:47
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: nazteer » 22 sty 2016, 23:18

serdeczne dzieki
zaraz bede kombinował

[ Dodano: 2016-01-22, 23:18 ]
nie chce kwestionowac tego co mówisz ale zastanawia mnie jedna rzecz... czy napewno "zielony" kabel ma być podłączony pod styk 87a ??? Moze pod 87 bo przy przełączeniu na gaz wtryski powinno sie wyłączyc. ???

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 sty 2016, 10:45

nazteer pisze: czy napewno "zielony" kabel ma być podłączony pod styk 87a ??? Moze pod 87 bo przy przełączeniu na gaz wtryski powinno sie wyłączyc. ???
Podłącz po swojemu się przekonasz.

Jest dobrze, jak elektrozawory gazu nie dostają zasilania to przekaźnik łączy obwód wtryskiwaczy. Jak elektrozawory dostaną zasilanie to rozłączy benzynę.

[ Dodano: 2016-01-23, 10:45 ]
Co prawda niektóre sterowniki mają wyjście odwróconego sygnału specjalnie dla odcięcia na przekaźniku. Czyli przy pracy na benzynie przekaźnik dostaje zasilanie, wtedy trzeba podłączyć tak jak mówisz. Przy takim podłączeniu do elektrozaworu LPG po włączeniu na gaz dostawałby dwa paliwa a na benzynie nic by nie dochodziło.

nazteer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 gru 2015, 12:47
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: nazteer » 23 sty 2016, 17:01

quote="maciek889"]
nazteer pisze:Czyli przy pracy na benzynie przekaźnik dostaje zasilanie,
sorki, nie doczytałem nie dopatrzyłem
maciek889 pisze:
nazteer pisze: po włączeniu na gaz dostawałby dwa paliwa a na benzynie nic by nie dochodziło.
właśnie teraz tak jest i jest d..a

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 sty 2016, 19:12

A nic nie przekładałeś pod maską? Może masz już ten przekaźnik a ten altis tylko kontroluje silniczek krokowy bo ktoś może nie podłączał wszystkich kabli.

nazteer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 gru 2015, 12:47
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: nazteer » 23 sty 2016, 21:23

UDAŁO SIE!!!!!!!!
DZIEKI SERDECZNE
ps. bylem z tym u dwóch mechaników, jeden powiedział mi 600zł, drugi 500zł, a koszty jakie poniosłem to 0,00zł bo przekaznik znalazłem w garażu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga