Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Duże spalanie LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
ArasLDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:54

Post autor: ArasLDZ » 26 gru 2014, 11:59

wiec jest zła mieszanka lub nieprawidłowo spalana.
Przejedź się z podpiętym miernikiem do sondy. Bez tych odczytów to raczej zgadywanka.
Możesz też podjechać na stację diagnostyczną żeby sprawdzili skład spalin na analizatorze na wolnych obrotach i przy około 3.500tyś- musisz mieć szczelny układ wydechowy
Odczytaj parametr HC. - powyżej 250 świadczy o słabym stanie układu zapłonowego a wskazanie powyżej 600 może informować o problemie z ciśnieniem na którymś cylindrze.
Oczywiście wskazania należy odczytać gdy Lambda na analizatorze zbliżona jest do 1.000. (zbliżona to 0.900 a 1.100) choć to powinien wiedzieć każdy diagnosta. Przy zdrowym silniku który nie pobiera oleju nie będzie miało znaczenia czy auto ma katalizator czy już go nie ma. Odczytaj parametry i zapisuj je na kartce lub weź wydruk.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 26 gru 2014, 19:59

Aras jesteś gazownikiem?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 26 gru 2014, 21:42

Pokaz fotke z pod maski, masz jakąś elektronike do gazu, czy śruba? Nie trzeba być gazownikiem zeby ustawić zwykłą instalke 1,2 gen mająć podstawowe narzędzia.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 27 gru 2014, 01:09

Karol uwierz mi ze trzeba, chyba nie czytałeś na forum tematu z moimi problemami gazu, rok temu, 4 gazownikow nie mogło ustawić mi 2 gen w ABK, dopiero polecany na forum LPG ustawił mi tak ze to auto za.......la na 2 gen

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2014-12-27, 08:43 ]
Damian80b4LDZ, chyba nie czytałeś regulaminu że używasz takich słów aby to było ostatni raz :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony 27 gru 2014, 08:42 przez Damian80b4LDZ, łącznie zmieniany 1 raz.

zukreator

Post autor: zukreator » 27 gru 2014, 14:18

układ wydechowy przed sondą 100% szczelny ?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 27 gru 2014, 15:12

Nie mowimy o ABK tylko o ABT a tam w zasadzie jest tylko 1 kruczek jesli chodzi o wysterowanie lpg. Co do ABK to 2 gen w nim to pomyłka. Predzej czy pozniej przepływka dostanie strzała.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 27 gru 2014, 15:21

Jeżeli ktoś nie dba o układ WN i ma nieszczelnośc to Napewno dostanie

marcin320_13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 paź 2014, 20:42

Post autor: marcin320_13 » 27 gru 2014, 15:53

właśnie jest urwany chyba tłumik gdzieś przy kolektorze albo przy cylindrach jakaś nieszczelność, jutro to ogarnę, to aż takie duże znaczenie może mieć to ?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 27 gru 2014, 15:55

Nawet jeśłi dba, jest bardzo wysokie prawdopodobieństwo.

Kordas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2014, 16:53
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Kordas » 27 gru 2014, 16:00

Sprawdziłem odczyty sondy lambda, niestety przy najprostszym mierniku.
Na początku na biegu jałowym wartości skakały od 0-0,2 do 0,8-0,9 [V]
Przy drugim zapaleniu, jak miałem wyjeżdżać, wartość była w okolicach 0,8 ale również skakała co 0,2.
Jadąc do 60/70 km/h warości strasznie skakały od 0,2 do 0,8, dopiero powyżej 80 km/h wartości ustabilizowały się proporcjonalnie do prędkości, im wyższa tym bardziej stabilna watość.
Przy 90 km/h pokazywało 0,6 ale lekko też skakało (0,5-0,7).
Przy 100 km/h już pokazywało ok 0,6.
Przy 120 km/h nadal trzymało 0,6.
Jak wcisnąłem sprzęgło lub puściłem gaz spadało do 0.

Jak założyłem nową sondę, odpaliłem auto na kilka minut, jednak nie pamiętam czy się zagrzał silnik tak żeby wentylator się uruchomił.

Z tego co czytałem, te wartości, przynajmniej do 90km/h powinny być stałe, a strasznie skaczą.

Kiedyś mi gaziarze sprawdzali na analizatorze, podejrzewam, że ostatnio przy zakładaniu bingo-m też, i mówili, że wartości OK, również na przeglądzie rok temu sprawdził i też mówił, że OK.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 gru 2014, 16:13

Kordas pisze:Z tego co czytałem, te wartości, przynajmniej do 90km/h powinny być stałe, a strasznie skaczą.
hmm, a gdzie tak wyczytałeś :?:

Kordas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2014, 16:53
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Kordas » 27 gru 2014, 19:07

PieterB pisze:
Kordas pisze:Z tego co czytałem, te wartości, przynajmniej do 90km/h powinny być stałe, a strasznie skaczą.
hmm, a gdzie tak wyczytałeś :?:
Źle wywnioskowałem.
To jakie wskazania powinny być? Może przez VAG zaadoptować? Nie wiem czy tylko mam taką wersję.

Chyba, że ktoś zna jakiegoś gazownika z woj. małopolskiego, żeby rzeczywiście zna się na rzeczy.
Mogę jeszcze podjechać do znajomego mechanika, może on coś poradzi.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 gru 2014, 19:14

Kordas pisze:To jakie wskazania powinny być?
ma oscylować mniej więcej od 0,2 do 0,8

tomek1010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 20 gru 2014, 20:42
Lokalizacja: St-ce

Post autor: tomek1010 » 27 gru 2014, 19:43

Oscylacje zwykłym tzn. chińskim miernikiem nie sprawdzisz. Kup sobie za 30 zł tester sondy - taka linijka diodowa z jednym świecącym przesuwającym się punktem z diody (1 z dziesięciu) - będziesz wiedział dokładnie.
Jak do miernika podepniesz nie ekranowane długie kable to miernik może łapać zakłócenia od układu iskry (kable-kopułka) i odczyt będzie bardzo odbiegał od miarodajnego.
Miernik uniwersalny jest za wolny do tego, powiedzmy,że szybki mierzy (odświeża wynik na ekranie LCD) co 1,5-2 sek co sprawi,że pomiar nie będzie dostatecznie dokładny, a najpewniej zmierzy zakłócenia tak jak wcześniej pisałem.

[ Dodano: 2014-12-27, 19:44 ]
...tymbardziej,że pętla lambda (lambda-> ECU) działa chyba szybciej.
Prawidłowo powinno się sondę mierzyć oscyloskopem.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 27 gru 2014, 20:04

Masz bingo m to daj zrzuty z ustawień ji oscyloskopu. Masz tam jakieś bzdety ustawioni tak działa. Zrobić dobra emulację albo reset ECU po stacyjce i będzie działać. Jak nikt Ci nie może tego ogarnąć to ja to zrobię z przyjemnościa jeśli sam masz problemy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga