[B4 2.0 ABT] Duże spalanie LPG
wiec jest zła mieszanka lub nieprawidłowo spalana.
Przejedź się z podpiętym miernikiem do sondy. Bez tych odczytów to raczej zgadywanka.
Możesz też podjechać na stację diagnostyczną żeby sprawdzili skład spalin na analizatorze na wolnych obrotach i przy około 3.500tyś- musisz mieć szczelny układ wydechowy
Odczytaj parametr HC. - powyżej 250 świadczy o słabym stanie układu zapłonowego a wskazanie powyżej 600 może informować o problemie z ciśnieniem na którymś cylindrze.
Oczywiście wskazania należy odczytać gdy Lambda na analizatorze zbliżona jest do 1.000. (zbliżona to 0.900 a 1.100) choć to powinien wiedzieć każdy diagnosta. Przy zdrowym silniku który nie pobiera oleju nie będzie miało znaczenia czy auto ma katalizator czy już go nie ma. Odczytaj parametry i zapisuj je na kartce lub weź wydruk.
Przejedź się z podpiętym miernikiem do sondy. Bez tych odczytów to raczej zgadywanka.
Możesz też podjechać na stację diagnostyczną żeby sprawdzili skład spalin na analizatorze na wolnych obrotach i przy około 3.500tyś- musisz mieć szczelny układ wydechowy
Odczytaj parametr HC. - powyżej 250 świadczy o słabym stanie układu zapłonowego a wskazanie powyżej 600 może informować o problemie z ciśnieniem na którymś cylindrze.
Oczywiście wskazania należy odczytać gdy Lambda na analizatorze zbliżona jest do 1.000. (zbliżona to 0.900 a 1.100) choć to powinien wiedzieć każdy diagnosta. Przy zdrowym silniku który nie pobiera oleju nie będzie miało znaczenia czy auto ma katalizator czy już go nie ma. Odczytaj parametry i zapisuj je na kartce lub weź wydruk.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
Karol uwierz mi ze trzeba, chyba nie czytałeś na forum tematu z moimi problemami gazu, rok temu, 4 gazownikow nie mogło ustawić mi 2 gen w ABK, dopiero polecany na forum LPG ustawił mi tak ze to auto za.......la na 2 gen
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2014-12-27, 08:43 ]
Damian80b4LDZ, chyba nie czytałeś regulaminu że używasz takich słów aby to było ostatni raz :!: :!: :!:
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2014-12-27, 08:43 ]
Damian80b4LDZ, chyba nie czytałeś regulaminu że używasz takich słów aby to było ostatni raz :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony 27 gru 2014, 08:42 przez Damian80b4LDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 paź 2014, 20:42
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Sprawdziłem odczyty sondy lambda, niestety przy najprostszym mierniku.
Na początku na biegu jałowym wartości skakały od 0-0,2 do 0,8-0,9 [V]
Przy drugim zapaleniu, jak miałem wyjeżdżać, wartość była w okolicach 0,8 ale również skakała co 0,2.
Jadąc do 60/70 km/h warości strasznie skakały od 0,2 do 0,8, dopiero powyżej 80 km/h wartości ustabilizowały się proporcjonalnie do prędkości, im wyższa tym bardziej stabilna watość.
Przy 90 km/h pokazywało 0,6 ale lekko też skakało (0,5-0,7).
Przy 100 km/h już pokazywało ok 0,6.
Przy 120 km/h nadal trzymało 0,6.
Jak wcisnąłem sprzęgło lub puściłem gaz spadało do 0.
Jak założyłem nową sondę, odpaliłem auto na kilka minut, jednak nie pamiętam czy się zagrzał silnik tak żeby wentylator się uruchomił.
Z tego co czytałem, te wartości, przynajmniej do 90km/h powinny być stałe, a strasznie skaczą.
Kiedyś mi gaziarze sprawdzali na analizatorze, podejrzewam, że ostatnio przy zakładaniu bingo-m też, i mówili, że wartości OK, również na przeglądzie rok temu sprawdził i też mówił, że OK.
Na początku na biegu jałowym wartości skakały od 0-0,2 do 0,8-0,9 [V]
Przy drugim zapaleniu, jak miałem wyjeżdżać, wartość była w okolicach 0,8 ale również skakała co 0,2.
Jadąc do 60/70 km/h warości strasznie skakały od 0,2 do 0,8, dopiero powyżej 80 km/h wartości ustabilizowały się proporcjonalnie do prędkości, im wyższa tym bardziej stabilna watość.
Przy 90 km/h pokazywało 0,6 ale lekko też skakało (0,5-0,7).
Przy 100 km/h już pokazywało ok 0,6.
Przy 120 km/h nadal trzymało 0,6.
Jak wcisnąłem sprzęgło lub puściłem gaz spadało do 0.
Jak założyłem nową sondę, odpaliłem auto na kilka minut, jednak nie pamiętam czy się zagrzał silnik tak żeby wentylator się uruchomił.
Z tego co czytałem, te wartości, przynajmniej do 90km/h powinny być stałe, a strasznie skaczą.
Kiedyś mi gaziarze sprawdzali na analizatorze, podejrzewam, że ostatnio przy zakładaniu bingo-m też, i mówili, że wartości OK, również na przeglądzie rok temu sprawdził i też mówił, że OK.
Źle wywnioskowałem.PieterB pisze:hmm, a gdzie tak wyczytałeś :?:Kordas pisze:Z tego co czytałem, te wartości, przynajmniej do 90km/h powinny być stałe, a strasznie skaczą.
To jakie wskazania powinny być? Może przez VAG zaadoptować? Nie wiem czy tylko mam taką wersję.
Chyba, że ktoś zna jakiegoś gazownika z woj. małopolskiego, żeby rzeczywiście zna się na rzeczy.
Mogę jeszcze podjechać do znajomego mechanika, może on coś poradzi.
Oscylacje zwykłym tzn. chińskim miernikiem nie sprawdzisz. Kup sobie za 30 zł tester sondy - taka linijka diodowa z jednym świecącym przesuwającym się punktem z diody (1 z dziesięciu) - będziesz wiedział dokładnie.
Jak do miernika podepniesz nie ekranowane długie kable to miernik może łapać zakłócenia od układu iskry (kable-kopułka) i odczyt będzie bardzo odbiegał od miarodajnego.
Miernik uniwersalny jest za wolny do tego, powiedzmy,że szybki mierzy (odświeża wynik na ekranie LCD) co 1,5-2 sek co sprawi,że pomiar nie będzie dostatecznie dokładny, a najpewniej zmierzy zakłócenia tak jak wcześniej pisałem.
[ Dodano: 2014-12-27, 19:44 ]
...tymbardziej,że pętla lambda (lambda-> ECU) działa chyba szybciej.
Prawidłowo powinno się sondę mierzyć oscyloskopem.
Jak do miernika podepniesz nie ekranowane długie kable to miernik może łapać zakłócenia od układu iskry (kable-kopułka) i odczyt będzie bardzo odbiegał od miarodajnego.
Miernik uniwersalny jest za wolny do tego, powiedzmy,że szybki mierzy (odświeża wynik na ekranie LCD) co 1,5-2 sek co sprawi,że pomiar nie będzie dostatecznie dokładny, a najpewniej zmierzy zakłócenia tak jak wcześniej pisałem.
[ Dodano: 2014-12-27, 19:44 ]
...tymbardziej,że pętla lambda (lambda-> ECU) działa chyba szybciej.
Prawidłowo powinno się sondę mierzyć oscyloskopem.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok