Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 B4 2.3 NG] Instalacja lpg

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 31 mar 2008, 08:28

ghost2255 pisze:Widzę, że zawsze na moje posty Danek odpowiada pierwszy
Zbieg okoliczności :-)
ghost2255 pisze:Ale jak się nie uda, to zostanie sam gaz, bo nie po to płaciłem za instalację, żeby teraz ją wywalać.
Coś za coś.
Nie po to płaciłeś za instalację, żeby potem szukać pobłażliwego diagnosty.
Z całym szacunkiem ale polecasz coś co jest niezgodne z przepisami więc jeśli już to robisz to zaznacz proszę również jakie potencjalne skutki to może pociągnąć.

dziedzictom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: dziedzictom » 31 mar 2008, 20:57

Koledzy mam jeszcze takie jedno pytanko: czy do tego zestawu co napisalem wczesniej warto jest zamontowac Modół-starter do wypalania mieszanki? koszt ok 120 zl. pozdro

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 31 mar 2008, 21:57

dziedzictom pisze:czy do tego zestawu co napisalem wczesniej warto jest zamontowac Modół-starter do wypalania mieszanki? koszt ok 120 zl
Nie wiem czy to czasem nie chodzi o urządzenie pod nazwą "start-petrol" kosztujące ok 60-70 zł. Jest to specjalny elektrozawór gazu w fazie lotnej zamykający natychmiast dopływ gazu do miksera z chwilą zgaszenia silnika. Jeśli tak, to sam widzisz czy warto za tą cenę :-) .

dziedzictom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: dziedzictom » 31 mar 2008, 22:01

to instalowac to czy nie? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 31 mar 2008, 22:35

Jeśli to jest to o czym myślę to przy pojemnych dolotach i długich przewodach reduktor mikser lub/i reduktorach pneumatycznych warto to zastosować bo nie dopuszcza w pewnym stopniu do zalegania gazu w dolocie. Zaleganie gazu w dolocie może być przyczyną strzału przy ponownym odpalaniu lub problemów z odpaleniem.
Ale za tą cenę, którą podałeś (120 zł) to lekkie przegięcie sam montaż to prostsze niż budowa cepa i zajmuje 5 minut.

dziedzictom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: dziedzictom » 31 mar 2008, 22:40

Gosc mi tak napisal:

"Modół-starter do wypalania mieszanki stosuje się do samochodów,gdzie kolektor ssący ma dość zawiłą konstrukcje i gaz po wyłączeniu stacyjki znajduje się w kolektorze ssącym"

Nie wiem co mial namysli :-P

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 31 mar 2008, 23:12

Czyli chyba jednak dobrze wyczułem o co biega: http://www.sklep.ekocar.pl/?lang=pl&act ... 9&idsa=149.

dziedzictom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: dziedzictom » 01 kwie 2008, 08:05

danek chyba jednak to tez zamontuje porozmawiam z gosciem o cenie moze w jakims stopniu zmniejszy to ryzyko wystrzalow :mrgreen: znasz jakies jeszcze dobre zabezpieczenia??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 kwie 2008, 09:03

Nie ma 100% skutecznego zabezpieczenia przed strzałem. Podstawowa sprawa to doskonały montaż, idealne dobranie miksera, jego umiejscowienie i wyregulowanie całej instalacji. Można dołożyć klapy p-wybuchowe lub tzw. gwizdki przy mikserze ale to tylko zabezpieczy Cię przed delikatnym "kichnięciem" i ewentualnie troszeczkę ograniczy skutki porządnego strzału. Reszta to już po stronie użytkownika. Tzn. bezwzględne dbanie o układ WN. Wymiany świec, przewodów, palca, kopułki bez czekania na zużycie tylko wtedy kiedy przychodzi ich czas, a nawet nieco wcześniej. Jazda bez ekstremalnych zachowań typu nagłe wciśnięcie gazu do podłogi, ruszanie z piskiem itp. Wtedy można mieć nadzieję, że nic nie strzeli i będziemy tanio jeździć.

ghost2255
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:25

Post autor: ghost2255 » 01 kwie 2008, 10:36

To raczej chodzi o "Start Protect", czyli takie urzadzenie, ktore powoduje, że po wyłączeniu stacyjką silnika zamyka się zawór na reduktorze a iskra jest jeszcze podawana przez chwilę i motor chodzi jeszcze przez chwilę do wypalenia całego gazu z dolotu. Zapobiega to zaleganiu gazu w dolocie i przez to problemom z rozruchem na benzynie przez zalewanie gazem.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 kwie 2008, 11:54

ghost2255, możesz coś bliżej? Bo nigdy nie słyszałem o takich urządzeniach, które podtrzymują iskrę po wyłączeniu zapłonu. Jeśli rzeczywiście jest coś takiego to byłoby to dość niebezpieczne urządzenie. W przypadku jego awarii autka nie można by było zgasić w normalny sposób. Google też nic nie wypluło :-( . Podejrzewam jednak, że piszesz dokładnie o tym samym urządzeniu, o którym wspomniałem kilka postów wyżej tyle, że tam nie ma podtrzymania iskry tylko gaz jest natychmiast odcinany po wyłączeniu zapłonu i to co zostanie w dolocie jest zasysane do cylindra i ewentualnie jeszcze wydmuchane przez wydech.

ghost2255
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:25

Post autor: ghost2255 » 01 kwie 2008, 15:49

na pewno się nie mylę, to urządzenie podtrzymuje iskrę przez chwilę, także nie ma obawy o gaszenie.
Znajomy miał to w BMW 320, bo się uparł, żeby założyć tanią mikserówkę zamiast sekwencji a tam jest duży, plastikowy kolektor.
Miał problem, bo nikt nie chciał się podjąć, aż w końcu znalazł gazownika i ten zabezpieczył kolektor m.in. właśnie takim urządzeniem. Miał też jakieś klapki antywybuchowe i oprócz tego, że chodziło kiepsko i prychało, to kolektor przeżył. Ale podczas zapalania nie strzelało i paliło na gazie i benzynie bez problemu, więc urządzenie spełniało swoją rolę.

Można sobie coś takiego samemu wystrugać, dla elektronika to nie powinien być żaden problem- po przekręceniu stacyjki odłącza zawór gazowy a po kilku sekundach napięcie na zapłonie.

dziedzictom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: dziedzictom » 01 kwie 2008, 16:08

Dzieki koledzy duzo sie od was dowiedziałem o lpg :-D jak beda mi zakładac instalcje to na co patrzec ?? bo napewno nie pojde sobie do baru posiedziec i czekac na gotowe. ja lubie patrzec komus na rece :mrgreen: pozdro

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 kwie 2008, 22:10

Przede wszystkim czy montaż jest staranny, połączenia elektryczne lutowane i izolowane koszulkami termokurczliwymi, a nie na skrętkę i zawinięte taśmą. Dolot ma być szczelny, a mikser dopasowany do średnicy dolotu. Dobrze by było, żeby reduktor znajdował się poniżej zbiorniczka wyrównawczego i w miarę blisko miksera. Elektronika jak najdalej od cewki WN i w miejscu najmniej narażonym na wilgoć i wysoką temperaturę. Reduktor równolegle do kierunku jazdy. Przewody prowadzone w dodatkowych rurkach izolujących. Żadne przewody nie mogą dotykać bloku silnika, bo może dojść do stopienia izolacji i zwarcia. Po montażu regulacja i jazda próbna z laptopem na kolanach dla sprawdzenia jak instalacja zachowuje się pod obciążeniem.

dziedzictom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: dziedzictom » 02 kwie 2008, 11:59

Dzieki :mrgreen: teraz juz jestem troche przygotowany na spotkanie z gazownikiem :-P mysle ze jak ktos bedzie chceil zakladac gaz do ng to mu nasze posty pomoga :-) pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga