Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK 94] Nowa Instalacja LPG trzęsie! nie rozwiązany!

Wszystko co związane z LPG
GHX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 17 lis 2007, 02:56
Lokalizacja: Warszwa

Post autor: GHX » 09 mar 2009, 03:43

Witam tak jak pisałem już wcześniej mam ten sam problem, czyli trzęsie sie na wolnych.
Już od ponad roku (od momentu montażu) sie z tym bujam byłem u 3 gazowników i nic nie pomogli. Moj gazownik też rozkłada ręce.
Wkładaliśmy żółte valteki to chodził jeszcze gorzej, Zmienialiśmy kilka razy dysze -bez efektu, wtryski były czyszczone i kalibrowane, wymieniałem parownik na mocniejszy, bo założył mi na początku tą alaskę do 115km teraz mam kme silver do 200km- jak już pewnie się domyślacie nic to nie pomogło. Mój gazownik robił nawet taki patent (w innej 80 z tymi samymi objawami) że wkładał miedziane rurki w kolektor aby doprowadzić gaz bliżej zaworów i to też nie zdało egzaminu (rozwiązanie znane przy przerabianiu aut z długimi kanałami dolotowymi) Ja już chyba sobie odpuszczę i założę II generacje oczywiście w ramach gwarancji. Bronie się jak mogę od 2g ale niestety to trząchanie na wolnych mnie strasznie irytuje i do celu dojeżdżam wkur......zony.
Moja instalacja to:
sterownik KME
czerwone valteki
reduktor KME silver

Niestety będę musiał wybrać zło konieczne, czyli podciśnienie, jakie instalacje polecacie i jak to tak naprawdę jest z tym blosem? Słyszałem, że na blosie dużo potrafi gazu spalić?
Nareszcie 4 kółka .............na masce
QP

quessakh

Post autor: quessakh » 09 mar 2009, 08:45

GHX pisze:Bronie się jak mogę od 2g ale niestety to trząchanie na wolnych mnie strasznie irytuje i do celu dojeżdżam wkur......zony.
Ja na razie się nie poddaję, spróbuję jeszcze wycyganić od gazownika screeny ustawień, na razie zrobił mi taki patent, że na wolnych obrotach idzie PB (choć czujnik z diodami mi tego nie pokazuje). Jeżdżę cały czas po mieście, więc stania na światłach trochę jest. Na razie (po tygodniu codziennego jeżdżenia) ubytek PB jest minimalny. Biorąc pod uwagę, że i tak odpala się na benzynie i trzeba kawałek przejechać zanim przestawi się na LPG, to jak dotąd jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania. Komfort jazdy, hamowania, postoju, ruszania, super <ok>

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 09 mar 2009, 09:21

GHX, Zaglądnij na www.lpg.info.pl . Poczytaj. Zadaj pytanie.
Jak się domyślam zapewne napiszą żebyś zmienił: reduktor na jakiś eg lub skorpion, wtryski na magiki i elektronikę na staga :). Na tym forum jest gość o nicku: NikośWariat (chyba założyciel forum) ma on w Warszawie warsztat i myślę, że wizyta u niego powinna rozwiązać Twoje problemy.
Co do zmiany na II gen to się nie wygłupiaj.

Co do trzęsienia u mnie po wymianie na żółte walteki trzęsie dużo rzadziej i generalnie bardzo ładnie autko chodzi .... ale niestety nie zawsze. :-/ .
Było:
B4 2.0 ABK + sekwencja :') (waldemary, alaska, stag300)
Jest:
Volvo V40 2.0 16V + sekwencja :') (H2000, Zavoli S, Stag300+)

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 09 mar 2009, 09:44

Nikoś nie ma aktualnie warsztatu w Warszawie, będziesz musiał i tak zamieścić fotki instalacji i zrobić screany ustawień, bez tego ani rusz.
KorNoLio

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 09 mar 2009, 13:02

Ja nie długo jadę do wuja gaziarza do Olsztyna ma tez firmę w Niemczech i tez tam zakłada lpg może on coś wymyśli i dam wam znać jest w tym temacie już od kilku nastu lat obcykany!
Plany i zmiany tylko to mam w myślach a wszyscy mówią zostaw już go!

https://audi80.pl/viewtopic.php?t=21104

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 10 mar 2009, 20:51

Jeszcze jedno pytanko podepnę pod temat.
Wczoraj po zrobieniu autokalibracji pojechałem pozbierać mapy benzynowe i gazu. Jak pisze instrukcja po przejechaniu ok 4 km na wykresie powinna pojawić się linia ciągła uśredniająca kropki. Ja wyjeździłem dużo więcej i linia się nie pojawiła :-/ zostały same kropki (na gazie i na benzynie) no i gazownik korygował mnożnik na kropkach.. Przy wcześniejszej kalibracji (jakieś 2 tyg temu) linia się pojawiła... co jest nie tak ?
Było:
B4 2.0 ABK + sekwencja :') (waldemary, alaska, stag300)
Jest:
Volvo V40 2.0 16V + sekwencja :') (H2000, Zavoli S, Stag300+)

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 11 mar 2009, 11:23

Żeby pojawiła się linia uśredniająca wartość kropek musi być zebrana wystarczająco duża liczba kropek, jeżeli będzie za mała linia nie pojawi się.

Trzeba tak operować pedałem gazu, i dobierać obciążenia aby kropki były zbierane w całym zakresie, na początek robimy pełną mapę benzynową z linią w całym zakresie czasów wtrysku (dolna linia) a potem dopiero zabieramy się za gaz.

Tak wygląda mapa którą robiłem w którymś tam s6:

Obrazek Obrazek

Żeby zrobić te mapy przejechaliśmy nie 4 kilometry ale 35- 40.

Choć te mapy także nie są idealne, mnożnik spada pod koniec czasu wtrysku poniżej zera, ale na tych gratach co są założone, nie da się uzyskać cudów niestety.

Jeżeli gazownik, jak piszesz ustawił ci mapę po samych kropkach, to niestety ale nie jest to poprawna regulacja.
KorNoLio

quessakh

Post autor: quessakh » 11 mar 2009, 23:38

Dzisiaj znajomy mechanik samochodowy postawił tezę, którą można spróbować udowodnić. Mam do niego podjechać, jak tylko u gazownika przestawię auto, żeby wolne obroty były na LPG. Otóż wspomniał, że trzeba sprawdzić szczelność układu wspomagającego hamowanie. Jeżeli układ jest choć odrobinę nieszczelny, to silnik może zaciągać odrobinę powietrza, co przy benzynie nie przeszkadza, ale przy gazie może być widoczne w postaci telepania silnika. Co wy na to?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 mar 2009, 08:25

quessakh, wszelkie nieszczelności i zasysanie tzw. lewego powietrza (nie uwzględnianego w pomiarze przepływu) mogą oczywiście powodować nierówną pracę silnika, tyle, że jest to odczuwalne zarówno na gazie jak i na benzynie.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 12 mar 2009, 13:59

Możemy próbować tak gdybać, ale bez prawidłowej diagnozy, podpięcia kompów, nie bardzo jesteśmy w stanie coś poradzić niestety.
KorNoLio

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 08 kwie 2009, 17:16

Co myślicie o wtryskiwaczach REG niebieskie?
Plany i zmiany tylko to mam w myślach a wszyscy mówią zostaw już go!

https://audi80.pl/viewtopic.php?t=21104

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 11 kwie 2009, 09:04

newerafan pisze:Co myślicie o wtryskiwaczach REG niebieskie?
Strasznie wolne, wolniejsze niż valtek.


Co do tego trzęsienia, możecie spróbować założyć mniejsze dysze do wtrysków, i podnieść mnożnik, co podniesie czasy wtrysku LPG.
KorNoLio

szubi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 20 lip 2009, 16:06
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: szubi » 03 sie 2009, 11:38

Witam Panów
Czytam to i czytam i powiem, krótko ,ze da sie to "poprawnie" na Valtkach zestawić (komp Sirocco) reszta jak wcześniej.
Podstawa to podłączenie pod kompa i sprawdzenie ustawień itd, i przegląd założonej pod maska instalki.
Dysze przy tej konfiguracji według mnie najbardziej optymalne to 1,9mm.

Mario26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mario26 » 05 sie 2009, 22:07

ja polecam instalacje BRC nie ma z nimi zadnych problemow maj juz 3 instalacje w trzecim samochodzie tej firmy i nigdy nie miałem z nia zadnych klopotow ,nie oszczedzajcie na instalacjach bo oczywiscie mozna zrobic to w tanszych wersjach ale potem to dziala bo dziala albo i nie dziala
szybkosc jest bogiem,nitro nałogiem,wyscig podstawa, tuning zabawa...

quessakh

Post autor: quessakh » 06 gru 2009, 22:48

Witam, dzisiaj udało się rozwiązać problem z moim autem :). Poznałem człowieka, który prowadzi warsztat gazowniczy i miał trochę czasu, żeby ze mną posiedzieć przy aucie (przypominam: ABK 2.0E, STAG 4, czerwone Valteki). Trzęsienie na jałowym biegu to po części błędy samego założenia instalacji gazowej (długie, nierówne przewody, różne odległości nawierceń od wlotu kolektora), po drugie braku znajomości ustawień mapy i procentowej korekty podawania gazu przez poszczególne wtryskiwacze. Gazownik poprawił przewody i zrobił odpowiednie korekty - przy czym rzeczywiście zajmuje to sporo czasu, który przecież można poświęcić na innego klienta, ha! Po każdej korekcie trzeba było przejechać się autem, aż w końcu dobrał takie parametry, że trzęsienie gazu ustało. Wniosek: wśród gazowników jest dużo dyletantów, a ABK chodzi świetnie na gazie!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga