Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Poprawne konfiguracje gazu - bingo m

Wszystko co związane z LPG
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 lip 2016, 17:33

adrianos pisze:no dobra to jak dam srube na calkowicie odkrecona to jakie parametry PWA wrzucic?? I co to jest czujnik tps mam ustawiona na brak
Możesz ustawić jakie tylko chcesz, bo to nic nie zmieni (to są parametry pracy krokowca od gazu którego nie masz podłączonego).
adrianos pisze:I co to jest czujnik tps mam ustawiona na brak
Czujnik położenia przepustnicy (bez krokwego od gazu też ta opcja nie będzie wpływu na cokolwiek). Jest to funkcja zwiększania dawki paliwa zależnie od otwarcia przepustnicy.

Jak pisałem wcześniej 90% opcji w programie jest powiązana z krokowcem.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

adrianos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 24 maja 2016, 15:21

Post autor: adrianos » 21 lip 2016, 18:51

sorki zapomnialem powiedziec ze mam ten krokowiec wiadomo nie pytalbym o PWA jakbym nie mial tego :) rotfl
Ale odziwo tps na odczycie jest bo jak daje gazu to wtedy Tps jest albo nazielonym albo na zoltym itd tylko w opcjach mam ustawione na brak

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 lip 2016, 20:13

adrianos pisze:no dobra to jak dam srube na calkowicie odkrecona to jakie parametry PWA wrzucic?? I co to jest czujnik tps mam ustawiona na brak
adrianos pisze:sorki zapomnialem powiedziec ze mam ten krokowiec wiadomo nie pytalbym o PWA jakbym nie mial tego :) rotfl
To masz w końcu śrubę czy krokowy na wężu? Czy masz krokowy ze śrubą (taki nie powinien być montowany do bingo m).
adrianos pisze:Ale odziwo tps na odczycie jest bo jak daje gazu to wtedy Tps jest albo nazielonym albo na zoltym itd tylko w opcjach mam ustawione na brak
Pewnie ktoś tak ustawił aby nie wpływał na pracę krokowego.

Ustaw PWA na 100 i daj screen z osyloskopu z podniesionymi i obrotami biegu jałowego.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, 09:38 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lip 2016, 21:17

adrianos, kurde jakiś zamęt tu robisz - raz masz śrubę a raz krokwca bezradny_
WRC is for boys.
Group B was for men.

adrianos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 24 maja 2016, 15:21

Post autor: adrianos » 22 lip 2016, 14:18

no mam srube osobno a troche dalej na jednym wezu silniczek od gazu sorki ;p

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 lip 2016, 14:46

Masz tak pomodzone i jeszcze chcesz wykorzystywać czyjeś ustawienia.

To wywal śrubę albo wykręć na max (tak aby nie wypadła) i wtedy reguluj w programie.

Po prostu musisz znaleźć wartość przy której zmienia się napięcie sondy i ustawić jako PWA.

Najlepiej zacznij od ustawienia dużego zakresu pracy krokowca (np. +/- 70) na biegu jałowym i pod obciążeniem to samo znajdzie ci PWA przy którym będzie w stanie wymusić pracę sondy. Jeśli obroty będą falować w rytm pracy sondy to sondę masz śmietnik. Jeśli sonda będzie falować przy zakresie np. 120 to ustaw takie PWA i zmniejsz zakres pracy do +/- 20.

Możesz też próbować włączyć naukę to samo znajdzie zakres przy którym faluje sonda. Pierszy etap to trzymasz silnik na 3000 obrotów (nie zmieniał położenia pedału gazu jeśli w trakcie kalibracji obroty same spadną). Później na wolnych regulujesz napięciem membrany na parowniku + ewentualnie bypassem aby krokowy mógł wywołać falowanie sondy. Zresztą to opisane jest w instrukcji.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 31 lip 2016, 23:34

Witam. Regulacja bingo M jest banalnie prosta, pod warunkiem, że jest w układzie silnik krokowy gazu. Na początek po podłączeniu kompa, śrubę na parowniku ustawiamy tak, aby sonda lambda przemieszczała się z prawej strony na lewą bez zacięć, czyli, żeby zbyt długo nie stała po którejś ze stron. Gdy sonda lambda na wolnych obrotach będzie się przemieszczać z ubogiej na bogatą mieszankę płynnie, to znaczy, że wstępną regulację mamy zakończoną. Teraz dodajemy gazu i utrzymujemy obroty między 2500-3000 obr. i wciskamy przycisk nauka. Utrzymujemy te obroty, aż wyświetli się napis "adaptacja zakończona" bądź "nauka zakończona". już nie pamiętam. To na tyle. Aha, jeżeli filtr powietrza będzie brudny, to lipa, bo nie da się wyregulować przemieszczania sondy lambda na wolnych obrotach. Będzie stała po stronie bogatej. Na koniec sprawdzamy, czy sonda lambda na wolnych obr i przy 3000 obr. biega sobie ze strony ubogiej na bogatą i z powrotem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga