Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Wymiana tulei tylnego zawieszenia

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 18 maja 2009, 20:38

Nie jest tak tragicznie,wymieniałem sam,zajeło mi to godzinę,może dlatego że stare szybko się poddały,nowe,tez nie tak źle,śruba+młotek,i poszło gładko,dłużej bawiłem sie z rozruszaniem ręcznego,kurna jak w starym polonezie się pozapiekało.

wawrzon5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 sty 2009, 18:40
Lokalizacja: dolnyśląsk

Re: [B4 1Z] Wymiana tulei tylnego zawieszenia

Post autor: wawrzon5 » 01 lip 2009, 12:57

Stan. pisze:Jestem zmuszony wymienić tuleje tylnego zawieszenia.Podbudowę teoretyczną już zdobyłem czytając posty na ten temat.Jednak aby przystąpić do wymiany potrzebna będzie praska do wyciśnięcia starej tulei.Może ktoś już skonstruował taką praskę jeżeli tak to prosiłbym o jej wymiary i rysunek.Jeżeli takowej nikt nie ma to prosiłbym o podanie wymiarów tej tulei,będę próbował skonstruować taką praskę.Doradźcie jeszcze z jakiej firmy kupić tą tuleję.
Jeszcze nie kupiłem tych tulei ponieważ w sklepie gdzie pytałem były tylko firmy SWAK.
Sprzedawca bardzo zachwalał tą firmę jednak ja nigdzie się nie natknąłem na jakiś komentarz odnośnie tej firmy.Proszę o porady.
Kolego polecam tuleje firmy LEMFORDER, ja za sztukę zapłaciłem 65zł. Tuleja warta polecenia , jest również montowana fabrycznie w audi. ;-)

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 03 lip 2009, 09:14

Wczoraj zmieniłem (znowu) tuleje tylnej belki. Już prawie miałem dać do warsztatu ale szkoda mi było kasy. Tym razem nauczony doświadczeniem sięgnąłem po tuleje Lemforder (68zł szt). Szok. Po wyjęciu starej tulei, czas jaki był potrzebny do wprasowania nowej to jakieś 15min, śruba + zestaw podkładek i tulejek i młotek 2kg (poprzednim razem tuleje firmy MEYLE - ponad 4h). W poprzednich tulejach musiałem zdzierać farbę zabezpieczającą i szlifować papierem ściernym powierzchnię, żeby chciała wejść. W Lemforderach nic takiego nie ma miejsca, wszystko idealnie pasuje.
Podsumowując: JAK TULEJE TYLNEJ BELKI TO TYLKO LEMFORDER.
Było:
B4 2.0 ABK + sekwencja :') (waldemary, alaska, stag300)
Jest:
Volvo V40 2.0 16V + sekwencja :') (H2000, Zavoli S, Stag300+)

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 09 lip 2009, 16:59

Mogę opisać co i jak nie dawno to robiłem. Nie trzeba demontować całej belki. Wystarczy odkręcić ją właśnie z tych uchwytów obie strony, nie odkręcałem przewodów hamulcowych, ale po odkręceniu belki trzeba uważać aby belka nie wisiała na tych przewodach. lepiej ją czymś podeprzeć. Demontaż tulejek jest prosty, gorzej z wciśnięciem nowych. Otóż ja zrobiłem to tak: stare tulejki były dość mocno zapieczone (dawno nie wymieniane), wiertarką rozwierciłem gumę i pozbyłem się tej małej centralnej tulejki tak abym mógł przesadzić piłkę do metalu, przeciąłem tulejkę (trzeba uważać aby nie uszkodzić gniazda belki). Przeciętą tulejkę jest prosto wybić.
Co do wciśnięcia nowych tulei to bez odpowiedniego przyrządu chyba nie da rady. Ja taki przyrząd zrobiłem sobie sam w pracy. Wygląda on mniej więcej tak: jest to taka rura o średnicy trochę większej niż tuleja i również długości minimalnie większej tak, aby cała tulejka mogła się schować. Z jednej strony jest zaślepiona dosyć grubą podkładką (z blachy 8mm) z otworem fi 12 (jeśli dobrze pamiętam). Potrzebny tez będzie gwintowany pręt M 12 najlepiej utwardzany (10.9) o długości 250mm. I jeszcze podkładka również o średnicy takiej jak tulejka (oczywiście mówię o średnicy tulejki z tej strony co jest kołnierz) z otworem fi 12 i również dość gruba. I to wszystko jeśli chodzi o przyrząd.
Gniazdo belki najlepiej posmarować olejem przed wciskaniem.
Wygląda to mniej więcej tak: po prostu się to wszystko skręca, jak ciężko idzie od czasu do czasu dobrze jest puknąć młotkiem w pręt.

Tym przyrządem również można wycisnąć tuleje.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 09 lip 2009, 21:17

tez tak wymieniłem jak Kolega wyzej <ok>
takim sposobem każdy sobie wymieni tuleje i zaoszczedzi trochę grosza i bedzie spokojniejszy ze ma porzadnie zrobione i odpowiednio założone!!! No i że ma to co chce ...

ja tylko na poczatku nie chciałem uzywac wcale młotka do wciskania tuleji i moje śrubu nie wytrzymywały natężenia i pękały, kupiłem lepsze ( kilka) i jakoś sie udało ale z drugiej strony już pomogłem sobie młotkiem i było szybciej. Robiłem to pierwszy raz i jestem zadowolony i tak. Drugim razem już wiem od czego zacząc i za co sie łapac <ok>

oprócz odkrecenia belki z uszu odkrecałem również korektor siły hamowania ;-)
LENIO )oooo(

zapraszam https://audi80.pl/b4-abk-sedan-by-lenio-vt29065.htm

poprzednia 80'tka wciąż w rodzinie, obecnie A4 B5 w quattro.

slay5555
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 28 gru 2008, 17:20
Lokalizacja: warm-mazurskie

Post autor: slay5555 » 01 sie 2009, 23:22

witam . ja tuleje tylnej belki wymieniałem dokładnie rok temu własnie w taki sposób jak śruba 2 nakrętki podkładka ale ja nie o tym kupiłem tuleje jakiejś marnej firmy bo wytrzymały rok i po nich znowu muszę wymieniać i już wiem ze nie ma co tu oszczędzać a co do wbijania pomagania młotkiem słyszałem od pewnego mechanika ze żadna tuleja nie powinna byc lana młotkiem bo to juz ją osłabia a im większy młot i więcej uderzen tym gorzej bo wybijamy to góme no ale nie wiem ile w tym prawdy

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 02 sie 2009, 09:46

jak to z każdą tuleją metalowo-gumową, bynajmniej ja tak uważam i też nie używałem młotka, dłużej ale lepiej. a tuleje polecam Lemfordera!
LENIO )oooo(

zapraszam https://audi80.pl/b4-abk-sedan-by-lenio-vt29065.htm

poprzednia 80'tka wciąż w rodzinie, obecnie A4 B5 w quattro.

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 02 sie 2009, 13:27

Ponieważ całe auto mam złożone na Lemforderze nawet najmniejsza gumeczka, Tuleje tylniej belki zamowiłem tez z Lemfordera. W Audi 80 B3 postanowiłem zrobić to tak:
1) tyła auta powędrował do góry i został oparty na kobyłkach
2) zdjąłem bebny hamulce i wyjąłem linke recznego z wahacza poprzecznego belki
3) odkęciłem przewody miedziane od hamulców
4)Odkreciłem drażek poprzeczny od belki
5)odkręciłem amory i i mocowanie belki do podwozia
6)wybicie tuleji przyt pomocy młotka i pobijaka
7)czyszczenia otworu pod tulejke i lekkie przesmarowanie
8)wbicie tuleji czas około 3 minuty na strone
9)załozenie belki

Czasu roboty nie podam bo nie sprawdzałem.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 28 sie 2009, 13:00

Jaki jest wymiar tulei do ABK, na tyl?

Bo mam cos takiego:

- srednica wew. (pod srube): 12,0mm
- srednica zew. (pod belke): 57,0mm
- dlugosc: 90,0mm

Rozumiem ze przy tej dlugosci wystarcza 2 tuleje na cala tylna os, po 1 szt. na strone.
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

woody2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 20 gru 2007, 22:44

tuleja

Post autor: woody2 » 28 sie 2009, 18:27

jesli ktos ma problem z wybiciem tuleji to najlepiej podgrzac choc by nagrzewnica czy palinikiem i polac woda no ale wiadomo najlepiej miec sciagacz

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 28 sie 2009, 18:36

przy wybijaniu nie ma co się rozczulać, uważać trzeba tylko na gniazdo tuleji :mrgreen:
Dobrze jest rozwiercić gumę dookoła środkowej tuleji, wyjąć ją i przeciąć brzeszczotem zewnętrzną tuleję po czym użyć młotka i wychodzi bez problemu <ok>
do zakładania polecam tylko ściągacz, najlepiej własnej roboty <ok>
LENIO )oooo(

zapraszam https://audi80.pl/b4-abk-sedan-by-lenio-vt29065.htm

poprzednia 80'tka wciąż w rodzinie, obecnie A4 B5 w quattro.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 sie 2009, 10:10

Lenio21 pisze:Dobrze jest rozwiercić gumę dookoła środkowej tuleji, wyjąć ją i przeciąć brzeszczotem zewnętrzną tuleję po czym użyć młotka i wychodzi bez problemu
Zawsze stosuje tą metodę i jak na razie nie było tulei która by stawiła mi opór.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 29 sie 2009, 15:26

Czy te tuleje to jedyny gumowy element ktory trzeba wymienic w tylnym zawieszeniu? Czy moze jest cos jeszcze, nie licze amortyzatorow.
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 29 sie 2009, 20:54

monkahead pisze:Czy te tuleje to jedyny gumowy element ktory trzeba wymienic w tylnym zawieszeniu? Czy moze jest cos jeszcze, nie licze amortyzatorow.
jeśli chodzi o B4 to tylko te tuleje, nie wiem jak w innych 80-tkach ale powinno byc podobnie.
Zawieszenie proste i łatwe w obsłudze.
Ewentulanie można dodać odboje na amory, gumy podtrzymujące układ wydechowy itp
co innego jak masz napęd na 4 koła <ok>
LENIO )oooo(

zapraszam https://audi80.pl/b4-abk-sedan-by-lenio-vt29065.htm

poprzednia 80'tka wciąż w rodzinie, obecnie A4 B5 w quattro.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 30 sie 2009, 20:16

Dzisiaj bylem na kanale, obadac sytuacje przed wymiana tulei, faktycznie tylko je trzeba wymienic aby belka sie nie tlukla. Macie moze jakis patent na zapieczone sruby?
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie tylne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga