Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ b4 1.9 TDI avant] Jakie sprężyny na tył?

Przemek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
Lokalizacja: Kielce

[ b4 1.9 TDI avant] Jakie sprężyny na tył?

Post autor: Przemek1984 » 04 sie 2009, 19:40

Witam,mam zamiar wymienić tylne sprężyny w moim avancie bo już są bardzo wygniecione i auto siedzi. Nie wiem jakie wybrać czy normalne czy wzmacniane i jakiej firmy. Może macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 16 sie 2009, 16:56

Odradzam szwedzkie wzmocnione z Poznania. Kupiłem i siadly bez obciążenia po trzech miesiącach. :cry:

Przemek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Przemek1984 » 17 sie 2009, 22:48

Ja juz się też przejechałem na szwedzkich sprężynach.Kupiłem nowe firmy lesjofors. Podobno dobra firma. Po założeniu jednej ze sprężyn auto obniżyło się o 2cm i od razu zadzwoniłem do sprzedawcy z allegro. Stwierdził ze to niemożliwe . Wziąłem się za zakładanie drugiej ale okazało się ze nie siada w dolnym mocowaniu amortyzatora. Po dokładnym obejrzeniu widać,że dolny zwój sprężyny jest krótszy o ok 3cm od sprężyny drugiej.Podsumowując auto sie obniżyło na nowych sprężynach o 2 cm i jedna z nich nie pasowała do amortyzatora.Czekam obecnie na reklamację bo to musi rzecoznawca niby stwierdzić czy mam rację a że to bardzo skomplikowana część samochodu może trwać to do miesiąca :-/ .Sprzedawca oczywiście umywa ręce i twierdzi że mu się to nie zdarzyło. Także ze swojego doświadczenia nie polecam tej firmy.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 23 mar 2010, 09:14

Pozwolę się podczepić pod temat. Przymierzam się do wymiany w mojej niuni (80 B3 1.8 PM `89) tylnych sprężyn bo z przodu mam już nowiutką serię a z tyłu zostały jeszcze nieszczęsne obniżające. Teraz kiedy wiem, że stare (bo jeszcze jare <ok> ) amortyzatory zostają, pozostaje rozglądanie się za sprężynami.
Reasumując moje pytanie odnosi się czy warto kupić sprężyny "GH" z aukcji poniżej?
http://www.allegro.pl/show_item.php?ite ... s%C5%82any.
Co by było warto jeszcze wymienić? Nie wymieniając odbojów bo to chyba oczywista sprawa.
Pozdrawiam
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 23 mar 2010, 13:38

a nie wolalbys kupic ori od kogos z forum kto obniza swoje b3?
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 23 mar 2010, 20:45

W sumie wolałbym mieć ori. Tylko różnie to bywa z używanymi elementami zawieszenia. Póki co muszę sprawdzić jaki mam rodzaj amorów z tyłu, a co za tym idzie czy seryjne sprężyny mi podejdą pod stare amory. Poniżej zamieszczam fotkę poglądową... czy to aby nie oryginał VW/Audi? Mam na myśli tą srebrną naklejkę z numerem. Czy można po tym wnioskować, że to ori?

Mentos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 14 wrz 2007, 14:11

Post autor: Mentos » 26 sie 2011, 12:45

to juz lepiej kupić sportowe np. 30 mm eibacha i miec swiety spokoj na lata a cena podobna co za zamienniki seryjne

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 27 sie 2011, 09:33

Mentos, :shock: ...ależ normalnie teraz kotleta sprzed lat odgrzał <ok>

Zawieszenie już dawno wymienione na nowe. Komplet amortyzatorów i sprężyn magnum. I muszę przyznać, że spełniło to moje oczekiwania. Auto ma wysoki prześwit i zawieszenie pracuje komfortowo.
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 16 mar 2013, 10:42

Panowie podlacze sie z takim pytaniem bo mam problem z obcierajacymi oponami o rant blotnika i chcialbym sie dowiedziec czy jak bym wsadzil wyzsze sprezyny niz orginalne to zalatwia sprawe?? a jak tak to jakie sprezyny proponujecie? czy od avanta jak wsadze sprezyny to beda wyrzsze chodzi o tyl??

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 16 mar 2013, 11:26

ja też chciałem wymienić sprężyny w moim avant, ale też nie wiem co wybrać, zwykłe czy wzmacniane, na szwedzkich też się już przejechałem, jak na razie mam po dwie gumy na stronę w sprężynach i jest OK
ABK + lpg I gen. :-) i ponad 400 tys. na liczniku :-)

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 16 mar 2013, 11:39

ja mam sprezyny wzmacnaiane CS GERMANY i tez po gumie ale te gumy mi nie pomagaja:P

adsense
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 10 paź 2010, 09:15
Lokalizacja: adsense

Post autor: adsense » 01 mar 2014, 15:42

Witam!
Koledzy mam taki problem ze moja B4 Sedan ma w bagazniku butle 70L i haka, tył siedzi bardzo nisko, za nisko zastanawiam sie nad założeniem spręzyn od kombi czy to dobry pomysł?
Czy sprezyny z kombi różnią się wysokością od tych z sedana? Wydaje mi sie ze wysokosc jest taka sama tylko kombi są twardsze.
Zastanawiam sie nad kupnem używanych może ktos z forum takie posiada?
Prosze o szybką odpowiedź!
Z góry dzieki:)

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 01 mar 2014, 20:55

Nie wiem jak z wysokością ale od kombi są grubsze, tzn pręt z jakiego zrobiona jest sprężyna, chyba o 0,25mm więc jest twardsza. Używane możą być już wypracowane i może nie być różnicy a jak ktoś woził ciężary w kombi to już w ogóle po założeniu może siedzieć.
ABK + lpg I gen. :-) i ponad 400 tys. na liczniku :-)

adsense
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 10 paź 2010, 09:15
Lokalizacja: adsense

Post autor: adsense » 02 mar 2014, 13:46

No tak, dokładnie.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez adsense, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 02 mar 2014, 20:21

Z katalogu sprężyn Lesjöfors:

Avant zwykłe 42 042 10 Audi grubość drutu 12,00mm, średnica 102mm, wysokość 370mm
Avant wzmocnione 42 042 22 Audi grubość drutu 13,00mm, średnica 104mm, wysokość 375mm

Sedan zwykłe 42 042 08 Audi grubość drutu 11,75mm, średnica 102mm, wysokość 375mm
Sedan wzmocnione 42 042 10 Audi grubość drutu 12,00mm, średnica 102mm, wysokość 370mm

Pytanie o ile będzie niższa wypracowana sprężyna bo tego nie wiem. Może się okazać że wymiary będą ok a po założeniu okaże się że jest jeszcze gorzej.
ABK + lpg I gen. :-) i ponad 400 tys. na liczniku :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie tylne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga