Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 coupe b3]wymiana przedniej zawiechy-efekty i problemy

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

[2.3 coupe b3]wymiana przedniej zawiechy-efekty i problemy

Post autor: hakanos007 » 06 cze 2010, 11:38

Witam Koledzy.W końcu znalazłem trochę czasu i zabrałem się za zawieszenie w swojej niuni...wymienione zostały amorki,sprężyny,sworznie wahaczy,wszystkie tuleje(wózka i wahaczy)łączniki stabilizatorów i końcówy drążków i chyba to wszystko..autko złożone,krótka droga testowa i oto efekty:
-brak jakichkolwiek stuków puków itp.
-dobry komfort jak na coupe(wiadomo że lincolna się z tego nie zrobi)
problemy:
-o wiele lżej chodząca fajera która daje wrażenie jak by kąt ustawienia kół był by mega zły i opony nie przywierały do ziemi tak jak powinny
-mniej pewne prowadzenie
-piszczenie z prawego koła przy przyspieszaniu dobiegające dopiero przy prędkości ok 60km/h(jest to dźwięk podobny do tego jaki wydaje opona w poślizgu)
Jutro chciał bym pojechać zrobić geometrie i zbieżność.Orientuję się ktoś ile może kosztować taka operacja w naszych niuniach??
Nie wiem czy jestem przedrażliwiony ale dziwnie mi się jeździ

murano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 04 cze 2009, 16:50

Post autor: murano » 06 cze 2010, 12:54

60-100 zł zależnie od danej stacji diagnostycznej

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 06 cze 2010, 12:58

zbieżność i geometria??
to chyba trójmiasto na głowę upadło...niżej 160zł jak dzwonie po warsztatach nie schodzą.
Czy naprawde ustawienie tego w naszych nie aż tak skomplikowanych autach jest tak problematyczne??

murano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 04 cze 2009, 16:50

Post autor: murano » 06 cze 2010, 13:12

u nas takie ceny sa. Według mnie w naszych autkach roznego typu naprawy sa proste a czesci w cenach rozsadnych a ustawienie zbieznosci i geometri tez nie powinno stanowic problemu dla mechanika

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 06 cze 2010, 13:17

Normalne że ci zbieżność uciekła tym bardziej że wymieniłeś wszystko. U mnie biorą od 40zł do 100zł. Aha i rozruszaj gwinty na drążkach bo jak będą zapieczone to jeszcze policzą z 50zł za rozkręcenie tego.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 06 cze 2010, 14:51

hakanos007 pisze:problemy:
-o wiele lżej chodząca fajera która daje wrażenie jak by kąt ustawienia kół był by mega zły i opony nie przywierały do ziemi tak jak powinny
-mniej pewne prowadzenie
-piszczenie z prawego koła przy przyspieszaniu dobiegające dopiero przy prędkości ok 60km/h(jest to dźwięk podobny do tego jaki wydaje opona w poślizgu)
Normalne objawy występujące po wymianie zawieszenia, kwalifikujące je do geometrii. Po ustawieniu wszystko wróci do normy niczym się nie przejmuj.
hakanos007 pisze:Czy naprawde ustawienie tego w naszych nie aż tak skomplikowanych autach jest tak problematyczne??
Zawieszenie 80- tek to zakała dla mechaników ustawiających geometrię z trzech powodów:
1- zapiekające się pierścienie zaciskowe na drążkach
2- zapiekająca się śruba rzymska w drążkach kierowniczych
3- brak dobrego dostępu do kręcenia śrubą rzymską
Także dobrze jest dla świętego spokoju przy naprawie zawiechy składać to na smar grafitowy
Bez ściemy, krótko i na temat.

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 06 cze 2010, 19:00

dzięki za zainteresowanie.Jutro wybieram się na jakiś warsztat.Powiedzcie mi jeszcze czy wybierac sie tylko na zbierznośc i geometrie komputerową czy do magików ??

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 06 cze 2010, 19:48

hakanos007 pisze:Powiedzcie mi jeszcze czy wybierac sie tylko na zbierznośc i geometrie komputerową czy do magików
W 80-tkach ustawia się tylko kąt pochylenia koła i zbieżność (nie mówię tu o quattro) kół przednich reszta wartości jest nieregulowana, więc jedź na geometrię komputerową a o magikach zapomnij.
Bez ściemy, krótko i na temat.

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 06 cze 2010, 22:53

przyprowadziłem własnie niunie z podwórka u znajomego na którym ja robiłem pod dom i powiem że trochę się zaniepokoiłem..nie jechałem szynciej niż 60 bo coś jak by lekko biło i piszczy czasami nawet na prostej..mam nadzieje że to jutro minie po zbieżności..

Awatar użytkownika
pawelja89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 09 maja 2010, 00:13

Post autor: pawelja89 » 07 cze 2010, 00:34

Jak ustawisz zbieżność i geometrie to będzie po problemie.

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 07 cze 2010, 19:52

witam Koledzy.Problemów ciąg dalszy.Byłem dziś na stacji diagnostycznej.Niestety nie mogli mi ustawić kąta pochylenia koła ze względu na jakąś awarie aparatury.Zrobili samą zbieżność.Większość problemów znikneło..został jeden poważny.Tłuczenie z prawego koła.
Diagnosta stwierdził że kąt pochylenia koła nie ma wpływu na wydobywanie się takich dźwięków.
Dodam że jest to dość dziwne zjawisko..:
-nie hałasuje to jak łożysko gdyż jest to pukanie względem obrotu koła(nie huczenie jak ma to miejsce przy łożysku)
-nie wygląda jak przegub bo przy dodawaniu gazu nic nie wali ani nic!!!
-pojawia się w miare nabierania prędkości..tak mniej więcej od 50-60 w górę..
-odnoszę wrażenie jak by ucichało przy skręcie w lewo..a nasilało przy skręcie w prawo i jeździe na wprost.
-nie cichnie w momencie wciśnięcia hamulca no chyba że wytraci już prędkość...
POMOCY BO ŁEB SOBIE URWĘ !!!!

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 07 cze 2010, 20:12

Dokręć koło :-) a jak nie to, to sprawdz czy wszystko pozadnie skreciles moze cos slabo dociagles i jest luz.

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 07 cze 2010, 21:33

heh z tym kołem to przesadziłeś!!!:P
Diagnosta przed zbieżnością sprawdzał luzy...BRAK!!
czy jest mozliwość że zbieżność została źle ustawiona??albo jest to brak ustawienia kąta koła??
Jeżeli tak to czemu reszta objawów ustała i zostało tylko to..

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 07 cze 2010, 22:20

sprawdź Kolego osłone blaszaną tarczy hamulcowej. Często przy remoncie zawiechy lubi sie gdzieś delikatnie zagiąć i potem ociera delikatnie o tercze.
Odegnij ja delikatnie od tarczy po całym obwodzie i powinno byc cicho.

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 07 cze 2010, 22:24

myślałem o tym...poodginałem ja trochę ale nie zdejmując koła (strasznie lało u nas).
Za dużego efektu to nie dało ale jutro zdejme koło i zobaczę
Tylko dla czego hałasuje tylko jak sie mocniej rozpędzi.i czemu mam wrażenie jak by przy skęcie w lewo zjawisko to znikało..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga