[2.3 coupe b3]wymiana przedniej zawiechy-efekty i problemy
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
[2.3 coupe b3]wymiana przedniej zawiechy-efekty i problemy
Witam Koledzy.W końcu znalazłem trochę czasu i zabrałem się za zawieszenie w swojej niuni...wymienione zostały amorki,sprężyny,sworznie wahaczy,wszystkie tuleje(wózka i wahaczy)łączniki stabilizatorów i końcówy drążków i chyba to wszystko..autko złożone,krótka droga testowa i oto efekty:
-brak jakichkolwiek stuków puków itp.
-dobry komfort jak na coupe(wiadomo że lincolna się z tego nie zrobi)
problemy:
-o wiele lżej chodząca fajera która daje wrażenie jak by kąt ustawienia kół był by mega zły i opony nie przywierały do ziemi tak jak powinny
-mniej pewne prowadzenie
-piszczenie z prawego koła przy przyspieszaniu dobiegające dopiero przy prędkości ok 60km/h(jest to dźwięk podobny do tego jaki wydaje opona w poślizgu)
Jutro chciał bym pojechać zrobić geometrie i zbieżność.Orientuję się ktoś ile może kosztować taka operacja w naszych niuniach??
Nie wiem czy jestem przedrażliwiony ale dziwnie mi się jeździ
-brak jakichkolwiek stuków puków itp.
-dobry komfort jak na coupe(wiadomo że lincolna się z tego nie zrobi)
problemy:
-o wiele lżej chodząca fajera która daje wrażenie jak by kąt ustawienia kół był by mega zły i opony nie przywierały do ziemi tak jak powinny
-mniej pewne prowadzenie
-piszczenie z prawego koła przy przyspieszaniu dobiegające dopiero przy prędkości ok 60km/h(jest to dźwięk podobny do tego jaki wydaje opona w poślizgu)
Jutro chciał bym pojechać zrobić geometrie i zbieżność.Orientuję się ktoś ile może kosztować taka operacja w naszych niuniach??
Nie wiem czy jestem przedrażliwiony ale dziwnie mi się jeździ
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Normalne objawy występujące po wymianie zawieszenia, kwalifikujące je do geometrii. Po ustawieniu wszystko wróci do normy niczym się nie przejmuj.hakanos007 pisze:problemy:
-o wiele lżej chodząca fajera która daje wrażenie jak by kąt ustawienia kół był by mega zły i opony nie przywierały do ziemi tak jak powinny
-mniej pewne prowadzenie
-piszczenie z prawego koła przy przyspieszaniu dobiegające dopiero przy prędkości ok 60km/h(jest to dźwięk podobny do tego jaki wydaje opona w poślizgu)
Zawieszenie 80- tek to zakała dla mechaników ustawiających geometrię z trzech powodów:hakanos007 pisze:Czy naprawde ustawienie tego w naszych nie aż tak skomplikowanych autach jest tak problematyczne??
1- zapiekające się pierścienie zaciskowe na drążkach
2- zapiekająca się śruba rzymska w drążkach kierowniczych
3- brak dobrego dostępu do kręcenia śrubą rzymską
Także dobrze jest dla świętego spokoju przy naprawie zawiechy składać to na smar grafitowy
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
W 80-tkach ustawia się tylko kąt pochylenia koła i zbieżność (nie mówię tu o quattro) kół przednich reszta wartości jest nieregulowana, więc jedź na geometrię komputerową a o magikach zapomnij.hakanos007 pisze:Powiedzcie mi jeszcze czy wybierac sie tylko na zbierznośc i geometrie komputerową czy do magików
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
witam Koledzy.Problemów ciąg dalszy.Byłem dziś na stacji diagnostycznej.Niestety nie mogli mi ustawić kąta pochylenia koła ze względu na jakąś awarie aparatury.Zrobili samą zbieżność.Większość problemów znikneło..został jeden poważny.Tłuczenie z prawego koła.
Diagnosta stwierdził że kąt pochylenia koła nie ma wpływu na wydobywanie się takich dźwięków.
Dodam że jest to dość dziwne zjawisko..:
-nie hałasuje to jak łożysko gdyż jest to pukanie względem obrotu koła(nie huczenie jak ma to miejsce przy łożysku)
-nie wygląda jak przegub bo przy dodawaniu gazu nic nie wali ani nic!!!
-pojawia się w miare nabierania prędkości..tak mniej więcej od 50-60 w górę..
-odnoszę wrażenie jak by ucichało przy skręcie w lewo..a nasilało przy skręcie w prawo i jeździe na wprost.
-nie cichnie w momencie wciśnięcia hamulca no chyba że wytraci już prędkość...
POMOCY BO ŁEB SOBIE URWĘ !!!!
Diagnosta stwierdził że kąt pochylenia koła nie ma wpływu na wydobywanie się takich dźwięków.
Dodam że jest to dość dziwne zjawisko..:
-nie hałasuje to jak łożysko gdyż jest to pukanie względem obrotu koła(nie huczenie jak ma to miejsce przy łożysku)
-nie wygląda jak przegub bo przy dodawaniu gazu nic nie wali ani nic!!!
-pojawia się w miare nabierania prędkości..tak mniej więcej od 50-60 w górę..
-odnoszę wrażenie jak by ucichało przy skręcie w lewo..a nasilało przy skręcie w prawo i jeździe na wprost.
-nie cichnie w momencie wciśnięcia hamulca no chyba że wytraci już prędkość...
POMOCY BO ŁEB SOBIE URWĘ !!!!
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk