Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 coupe b3]wymiana przedniej zawiechy-efekty i problemy

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

[2.3 coupe b3]wymiana przedniej zawiechy-efekty i problemy

Post autor: hakanos007 » 06 cze 2010, 11:38

Witam Koledzy.W końcu znalazłem trochę czasu i zabrałem się za zawieszenie w swojej niuni...wymienione zostały amorki,sprężyny,sworznie wahaczy,wszystkie tuleje(wózka i wahaczy)łączniki stabilizatorów i końcówy drążków i chyba to wszystko..autko złożone,krótka droga testowa i oto efekty:
-brak jakichkolwiek stuków puków itp.
-dobry komfort jak na coupe(wiadomo że lincolna się z tego nie zrobi)
problemy:
-o wiele lżej chodząca fajera która daje wrażenie jak by kąt ustawienia kół był by mega zły i opony nie przywierały do ziemi tak jak powinny
-mniej pewne prowadzenie
-piszczenie z prawego koła przy przyspieszaniu dobiegające dopiero przy prędkości ok 60km/h(jest to dźwięk podobny do tego jaki wydaje opona w poślizgu)
Jutro chciał bym pojechać zrobić geometrie i zbieżność.Orientuję się ktoś ile może kosztować taka operacja w naszych niuniach??
Nie wiem czy jestem przedrażliwiony ale dziwnie mi się jeździ

murano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 04 cze 2009, 16:50

Post autor: murano » 06 cze 2010, 12:54

60-100 zł zależnie od danej stacji diagnostycznej

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 06 cze 2010, 12:58

zbieżność i geometria??
to chyba trójmiasto na głowę upadło...niżej 160zł jak dzwonie po warsztatach nie schodzą.
Czy naprawde ustawienie tego w naszych nie aż tak skomplikowanych autach jest tak problematyczne??

murano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 04 cze 2009, 16:50

Post autor: murano » 06 cze 2010, 13:12

u nas takie ceny sa. Według mnie w naszych autkach roznego typu naprawy sa proste a czesci w cenach rozsadnych a ustawienie zbieznosci i geometri tez nie powinno stanowic problemu dla mechanika

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 06 cze 2010, 13:17

Normalne że ci zbieżność uciekła tym bardziej że wymieniłeś wszystko. U mnie biorą od 40zł do 100zł. Aha i rozruszaj gwinty na drążkach bo jak będą zapieczone to jeszcze policzą z 50zł za rozkręcenie tego.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 06 cze 2010, 14:51

hakanos007 pisze:problemy:
-o wiele lżej chodząca fajera która daje wrażenie jak by kąt ustawienia kół był by mega zły i opony nie przywierały do ziemi tak jak powinny
-mniej pewne prowadzenie
-piszczenie z prawego koła przy przyspieszaniu dobiegające dopiero przy prędkości ok 60km/h(jest to dźwięk podobny do tego jaki wydaje opona w poślizgu)
Normalne objawy występujące po wymianie zawieszenia, kwalifikujące je do geometrii. Po ustawieniu wszystko wróci do normy niczym się nie przejmuj.
hakanos007 pisze:Czy naprawde ustawienie tego w naszych nie aż tak skomplikowanych autach jest tak problematyczne??
Zawieszenie 80- tek to zakała dla mechaników ustawiających geometrię z trzech powodów:
1- zapiekające się pierścienie zaciskowe na drążkach
2- zapiekająca się śruba rzymska w drążkach kierowniczych
3- brak dobrego dostępu do kręcenia śrubą rzymską
Także dobrze jest dla świętego spokoju przy naprawie zawiechy składać to na smar grafitowy

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 06 cze 2010, 19:00

dzięki za zainteresowanie.Jutro wybieram się na jakiś warsztat.Powiedzcie mi jeszcze czy wybierac sie tylko na zbierznośc i geometrie komputerową czy do magików ??

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 06 cze 2010, 19:48

hakanos007 pisze:Powiedzcie mi jeszcze czy wybierac sie tylko na zbierznośc i geometrie komputerową czy do magików
W 80-tkach ustawia się tylko kąt pochylenia koła i zbieżność (nie mówię tu o quattro) kół przednich reszta wartości jest nieregulowana, więc jedź na geometrię komputerową a o magikach zapomnij.

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 06 cze 2010, 22:53

przyprowadziłem własnie niunie z podwórka u znajomego na którym ja robiłem pod dom i powiem że trochę się zaniepokoiłem..nie jechałem szynciej niż 60 bo coś jak by lekko biło i piszczy czasami nawet na prostej..mam nadzieje że to jutro minie po zbieżności..

Awatar użytkownika
pawelja89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 09 maja 2010, 00:13

Post autor: pawelja89 » 07 cze 2010, 00:34

Jak ustawisz zbieżność i geometrie to będzie po problemie.

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 07 cze 2010, 19:52

witam Koledzy.Problemów ciąg dalszy.Byłem dziś na stacji diagnostycznej.Niestety nie mogli mi ustawić kąta pochylenia koła ze względu na jakąś awarie aparatury.Zrobili samą zbieżność.Większość problemów znikneło..został jeden poważny.Tłuczenie z prawego koła.
Diagnosta stwierdził że kąt pochylenia koła nie ma wpływu na wydobywanie się takich dźwięków.
Dodam że jest to dość dziwne zjawisko..:
-nie hałasuje to jak łożysko gdyż jest to pukanie względem obrotu koła(nie huczenie jak ma to miejsce przy łożysku)
-nie wygląda jak przegub bo przy dodawaniu gazu nic nie wali ani nic!!!
-pojawia się w miare nabierania prędkości..tak mniej więcej od 50-60 w górę..
-odnoszę wrażenie jak by ucichało przy skręcie w lewo..a nasilało przy skręcie w prawo i jeździe na wprost.
-nie cichnie w momencie wciśnięcia hamulca no chyba że wytraci już prędkość...
POMOCY BO ŁEB SOBIE URWĘ !!!!

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 07 cze 2010, 20:12

Dokręć koło :-) a jak nie to, to sprawdz czy wszystko pozadnie skreciles moze cos slabo dociagles i jest luz.

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 07 cze 2010, 21:33

heh z tym kołem to przesadziłeś!!!:P
Diagnosta przed zbieżnością sprawdzał luzy...BRAK!!
czy jest mozliwość że zbieżność została źle ustawiona??albo jest to brak ustawienia kąta koła??
Jeżeli tak to czemu reszta objawów ustała i zostało tylko to..

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 07 cze 2010, 22:20

sprawdź Kolego osłone blaszaną tarczy hamulcowej. Często przy remoncie zawiechy lubi sie gdzieś delikatnie zagiąć i potem ociera delikatnie o tercze.
Odegnij ja delikatnie od tarczy po całym obwodzie i powinno byc cicho.

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 07 cze 2010, 22:24

myślałem o tym...poodginałem ja trochę ale nie zdejmując koła (strasznie lało u nas).
Za dużego efektu to nie dało ale jutro zdejme koło i zobaczę
Tylko dla czego hałasuje tylko jak sie mocniej rozpędzi.i czemu mam wrażenie jak by przy skęcie w lewo zjawisko to znikało..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl