Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Odpalanie na "kable".

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DairoSilva5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 paź 2008, 18:21
Lokalizacja: Jarosław

[1.9TDI 1Z] Odpalanie na "kable".

Post autor: DairoSilva5 » 24 paź 2008, 22:33

Jakie macie zdanie, czy można odpalać ropniaka, na kable oraz czy można inne auta odpalać kablami, bo słyszałem że można przekaźnik jakiś nadpalić , napiszcie czy ktoś do tej pory spotkał się z czymś takim?
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 09:40 przez DairoSilva5, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 - i wszystko jasne :p

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 25 paź 2008, 08:35

Wg mnie nie ma ku temu żadnych przeciwwskazań. <ok>

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 25 paź 2008, 09:51

Jest przeciwskazanie ale tylko jedno. Nie podłączać do instalacji 24V :mrgreen:

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 26 paź 2008, 20:31

Nie wiem jakie Wy macie doświadczenia, ale benzynę z kabli idzie odpalić bez większych problemów, ale diesla próbowałem 4 razy i lipa, raz kolega podpinał mnie, ja 1.6D on 1.9 TDI po 5 minutach 1.9 na wkręconych obrotach mój nawet nie przekręcił a kable gorące no nic stary klekot może ciężko go rozpalić przy dużym mrozie, ale ostatnio u kolegi o TDI w roverze też po ok. 5 min,. nawet nie zagadał a ciepło było tylko alternator mu nie ładował i padł aku, a u siebie mam dobre ładowanie. Benzynę paliłem w duże mrozy z kabli i dało rade, nie wiem może są jakieś sposoby na odpalenie Diesla ale mnie się nie udało, kable się grzeją mało nie potopią a rezultat żaden :-/

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 26 paź 2008, 20:33

rczopik2 pisze:Jest przeciwskazanie ale tylko jedno. Nie podłączać do instalacji 24V :mrgreen:
ani do :lol: ciągników :lol: bo czasem regulatory napięcia różnie działają i można coś spalić <lol>

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 26 paź 2008, 20:58

M@rcus a może te kable byłu do d..y. Ja ubiegłej zimy miałem taki problem że akumulator w moim autu nadawał się na jedno zakręcenie. Jak nie odpalił to koniec i trzeba było odpalać od taty passata. Tata odpalał autko, podpinaliśmy kable, ja przekręcałem kluczyk, włączałęm podgrzewanie świec na 10-15sek(mam podgrzewanie świec na przełącznik bo przekaźnik mi padł) i po tych 10-15sek kręciłem rozrusznikiem i odpalał od pierwszego -drugiego obrotu wała, ale jak ja odpalałem to było słychać że taty silnik w pasku stawiało (tata ma 110KM). Paliliśmy tak kilkanaście razy ubiegłej zimy. Jednak podstawą tego wszystkiego są dobre kable (nie z marketów), bo tata kupił takie i był problem z odpalaniem. Okazało się że kable były szajskie (prawie wogóle nie było przejścia pomiędzy kablem a końcówkami (zaciskami).
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 26 paź 2008, 22:56

sporo zależy od kabli .... zwykle na kablach pisze jakie maksymalne prądy rozruchu mogą puścić, jak są za słabe to będzie za duży spadek napięcia na nich i autko drugie nie zakręci....
Ten sam parametr mają akumulatory więc też warto spojrzeć żeby swojego nie zajechać.

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 26 paź 2008, 23:48

Kable do odpalania diesla powinny mieć średnicę rdzenia (linki miedzianej!) nie mniejszą jak 5mm choć zalecałbym 10mm. Widziałem kabel z marketu, który z izolacją miał około 7mm, a w środku linka 2mm:). Przy tych prądach jakie płyną w czasie rozruchu bardzo istotne jest też połączenie kabel-krokodylek. Jeśli akumulator całkowicie nie padł te prądy są nieco mniejsze.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 27 paź 2008, 08:20

A ja dopisze Wam coś jeszcze ciekawego, mianowicie jest grupa aut w których przy podłączeniu kabli masę do auta z rozładowanym akumulatorem nie podłancza się do aku tylko do budy bo inaczej auto nie odpali, kiedyś się zastanawiałem dla czego tak jest ale jakoś nie wpadłem na pomysł, doda iż w instrukcji audi b3 1.8 PM była o tym wzmianka ale niestety po niemiecku jedynie "rozczytałem" obrazek :mrgreen:

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 27 paź 2008, 16:54

no też tak mam w instrukcji do kabli... Nie wiem czym to jest spowodowane, słyszałem różne opinie (że mniejsza rezystancja jak się podpinamy odrazu do masy silnika niż przez kabel masy, że niby chroni aku dawcy - choć tu akurat rozumiem że wtedy gdyby aku był całkiem rozładowany, no ale skoro tak by było to wtedy chyba nawet to by wiele nie pomogło...).

Są też różne opinie na temat tego czy auto dawcy ma być załączone czy też nie... Jedni twierdza że powinno chodzić na minimalnie wyższych obrotach niż jałowe, inni że powinno się aku dawcy w ogóle odłączyć żeby nie uszkodzić sobie alternatora i elektroniki...
Ja zawsze odpalałem na włączonym silniku dawcy, a u biorcy masa do bloku silnika. Wydaje mi się że jeżeli auto biorcy ma sprawną instalację to raczej, alternatorowi i elektronice dawcy nic nie powinno się stać bo to z aku będzie brana "największa ilość prądu"... Aczkolwiek nigdy tego nie mierzyłem więc pewności nie mam:P

Swoją drogą można by kiedyś zmierzyć cęgami jak rośnie prąd pobierany z alternatora podczas rozruchu innego auta:>

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 27 paź 2008, 19:00

robi się tak dlatego żeby rozładowany akumulator nie zabierał prądu potrzebnego do rozruchu. + najlepiej jest podłączyć do szpilki rozrusznika jednak w wielu pojazdach z braku takiej możliwości fizycznej (rozrusznik gdzieś pod autem albo za silnikiem) podpina się do +akumulatora natomiast masę powinno się podpiąć do nadwozia lub silnika. Eliminuję się przez to bezpośredni styk z rozładowanym akumulatorem który zżerał by prąd potrzebny rozrusznikowi.

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 27 paź 2008, 21:24

A ja myślę, że jest to podyktowane skróceniem drogi przepływu prądu, który przy dużym natężeniu ma olbrzymie straty na samych kablach rozruchowych a do tego dochodzi jeszcze droga którą musi przebyć od padniętego aku do rozrusznika. Najlepiej byłoby podłączyć jak najkrótszymi przewodami rozruchowymi bezpośrednio pod rozrusznik, co często jest niemożliwe.

Awatar użytkownika
DairoSilva5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 paź 2008, 18:21
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: DairoSilva5 » 29 paź 2008, 02:22

Dzięki za wypowiedzi,
pozdrowienia
AUDI 80 - i wszystko jasne :p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga