Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 20V 7a] nie odpala gdy cieply

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
michalwielun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 02 sty 2008, 15:24
Lokalizacja: wielun

[2.3 20V 7a] nie odpala gdy cieply

Post autor: michalwielun » 20 maja 2008, 17:46

mam klopoty czasami cos mojej audiczce odbija i nie chce odpalic gdy jest ciepla tzn zaraz po zgaszeniu odpali zawsze jak jest zimna tez ale jak troszke postoi i trzyma jeszcze temperature to za cholere kopulka palec swiece przewody wymienialem tak ze to odpada gdy sprawdzalem ostatnio jak mi sie tak dzialo to iskra jak by znikla na kilka obrotow walu a poxniej autko odpalilo znajomy twierdzi ze moe to byc cewko modol mial ktos cos podobnego

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 20 maja 2008, 19:08

znajomy kiedyś miała podobne objawy z tą różnicą że jak sie nagrzał to sam gasł i nieszło go zapalić, dopiero jak ostygł to odpalał.
Był to co prawda OPEL i przyczyna był czujnik położenia wału!!!
Audi 80 B4 ABT+LPG - BYŁO
Golf III 1,4 - BYŁO

Audi A4 B5 1.8 Avant - JEST
Audi A4 B6 1.8T(BEX) Quattro Avant - JEST

michalwielun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 02 sty 2008, 15:24
Lokalizacja: wielun

Post autor: michalwielun » 22 maja 2008, 11:21

sprawdzilem wczoraj gdy nei chce zapalic ginie jej iskra po 2 godzinach odpala normalnie

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 22 maja 2008, 21:48

Dla mnie to co napisales wskazuje na czujnik halla w aparacie zaplonowym... Mozna go przelutowac na nowke za cos ok 50 zl. Sciagnij kopulke i sprawdz czy ci przypadkiem nie masz sladu oleju pod metalowym kolem miedzy placem zaplonowym a aparatem. Czasami wlascie pada uszczeleczka w aparacie i przesacza sie przez nia olej... JANOWIDZEM NIE JESTEM wiec najlepiej dokladnie obejzyj sobie aparat przewody i cewke...

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 22 maja 2008, 23:55

Marcys_s pisze:Dla mnie to co napisales wskazuje na czujnik halla w aparacie zaplonowym... Mozna go przelutowac na nowke za cos ok 50 zl. Sciagnij kopulke i sprawdz czy ci przypadkiem nie masz sladu oleju pod metalowym kolem miedzy placem zaplonowym a aparatem. Czasami wlascie pada uszczeleczka w aparacie i przesacza sie przez nia olej... JANOWIDZEM NIE JESTEM wiec najlepiej dokladnie obejzyj sobie aparat przewody i cewke...
Hmmm u mnie wlasnie zaciaga olej do aparatu, jedyna dostepna w ASO uszczelka zakupiona i nic to nie dało, bierze go jakoś przez tuleje :-/
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 23 maja 2008, 06:29

jmm zaowaz ze jak rozbierzesz aparat to w srodku sa jeszcze kawalki materialu cos jakby wata i mysle ze wlasnie to ma utrzymac olej w aparacie.

Awatar użytkownika
gibalohio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gibalohio » 23 maja 2008, 13:09

Marcys_s pisze:jmm zaowaz ze jak rozbierzesz aparat to w srodku sa jeszcze kawalki materialu cos jakby wata i mysle ze wlasnie to ma utrzymac olej w aparacie.
Ja ostatnio rozbierałem aparat na części i żadnej waty tam nie miałem?
Koszt nowego czujnika halla to jakieś 120 zł też bym na niego stawiał skoro ginie ci iskra.Moja rada jedź na jakiś auto złom i wymontuj cały aparat ,podmień na chwilę i zobacz co się będzie działo.Jak będzie poprawa to wiesz co jest.

michalwielun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 02 sty 2008, 15:24
Lokalizacja: wielun

Post autor: michalwielun » 23 maja 2008, 15:40

kolego aparat do 7a to nie cos co wexmiesz z pierwszego lepszego zlomu w uzywce zaczynaja sie od 300zl ja bynajmniej taniej nie widzialem a nie znam w okolicy nikogo kto ma taki silnik jak ja

jugawrc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 2008, 20:12
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: jugawrc » 23 maja 2008, 16:03

Panowie, a ja zapytam przy okazji tematu o aparacie zaplonowym. Czy można wymienić jedynie samą zębatkę, czy stanowi ona zintegrowaną część a.z. ? Chodzi o silnik 7A

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 23 maja 2008, 17:17

Co do czujnika Halla to kupilem (orginal dalem na wzor) w Łomiankach pod warszawai jestem calkowice pewine za zaplacilem za niego ok 35 zl. gdzies jeszcze powinienem miec kwit wiec poszukam...


Co do zebatki to mozna ja sciagnac, trzba tylko wybic klin. Zebatki w 2.3 20v byly 2 rodzaje:
-Metalowa (to ta ktora halasuje)
-z plastiku (cicha ale sie szybko zuzywa)

Wiem ze ktos z forum pka80 albo AKP dorobil sobie taka z mosiadzu

jugawrc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 2008, 20:12
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: jugawrc » 23 maja 2008, 17:36

Marcys_s pisze:Co do czujnika Halla to kupilem (orginal dalem na wzor) w Łomiankach pod warszawai jestem calkowice pewine za zaplacilem za niego ok 35 zl. gdzies jeszcze powinienem miec kwit wiec poszukam...


Co do zebatki to mozna ja sciagnac, trzba tylko wybic klin. Zebatki w 2.3 20v byly 2 rodzaje:
-Metalowa (to ta ktora halasuje)
-z plastiku (cicha ale sie szybko zuzywa)

Wiem ze ktos z forum pka80 albo AKP dorobil sobie taka z mosiadzu
Czyli tymi metalicznymi odgłosami nie mam się przejmować ??
No i pytanie, czy można te zębatki gdzieś kupić ?? W IC miły Pan stwierdził, że jest to część nie dostępna...

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 23 maja 2008, 18:31

najlepiej dorobic... zdejmujesz stara jediesz do tokarza i jesli zna sie na robocie powinien ci dorobic... Jesli chcesz usunac ten dzwiek (takie rzezenie) to rozbierz aparat i staraj sie dobrac podkladke miedzy te cienkie stalowe podkladki ktore tam sa. Mam zamiar tez to zmienic ale poczekam az bede robil generalke (czyt. na dniach)

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 24 maja 2008, 16:10

Marcys_s pisze:najlepiej dorobic... zdejmujesz stara jediesz do tokarza i jesli zna sie na robocie powinien ci dorobic... Jesli chcesz usunac ten dzwiek (takie rzezenie) to rozbierz aparat i staraj sie dobrac podkladke miedzy te cienkie stalowe podkladki ktore tam sa. Mam zamiar tez to zmienic ale poczekam az bede robil generalke (czyt. na dniach)
Hmm jakbyś się za to zabierał to zrób foto-story, moj ostatnio chałasuje juz nawet na wolnych obrotach :-/
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

michalwielun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 02 sty 2008, 15:24
Lokalizacja: wielun

Post autor: michalwielun » 01 cze 2008, 12:07

problemem okazal sie czujnik polozenia walu a przy okazji mechanik sprawdzil zebatke na aparacie i okazalo sie ze za bogata to nie jest

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 17 paź 2008, 13:41

U mnie też zębatka hałasowała. Myślałem, że mam metalową. Do czasu aż auto zgasło i nie chciało odpalić. Okazało się, że zębatka musiała być pozbawiona już zęba, może kilku i dlatego rzęziła. Teraz mam drugą, mosiężną, która wcale nie rzęzi. Na początku hałasowała zanim się dotarła.
Co do nie odpalania na ciepłym. Również przez to przechodziłem. Posprawdzałem wszystko co było możliwe (czujnik temperatury z tyłu głowicy, czujnik położenia wału). Winowajcą okazał się Hall. Zamówiłem nowy z ASO, jednak ja u siebie mam stary aparat zapłonowy, a w ASO sprzedają sam HAll do nowego już aparatu który zastąpił stary jako część zamienną chyba w 2001roku.
No więc mając aparat na wierzchu wyczyściłem go dokładnie, odtłuściłem, skasowałem luz wzdłużny podkładkami i teraz jak ręką odjął. Pali ciepły, zimny, letni i gorący. :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga