Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,3 7A] Brak mocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
witek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:55
Lokalizacja: Pomorskie

[2,3 7A] Brak mocy

Post autor: witek88 » 24 wrz 2010, 22:01

Witam, kupiłem nie dawno Audi z silnikiem 7A, niestety silnik był padnięty więc nie miałem możliwości sprawdzenia. Okazał się zatarty na wale, po remoncie (wymiana bloku, wału, korbowodów, pompy oleju, oczywiście panewek i uszczelek, głowicy nie ruszałem, blok pochodził z silnika NG, po małej modyfikacji się nadał znakomicie) silnik nie ma mocy, na sucho słabo się wkręca, nie dochodzi do odcinki, w czasie jazdy ma problem z przyspieszeniem do 100.
Z tym silnikiem nie miałem jeszcze do czynienia i nie wiem od czego zacząć, prosił bym o pomoc.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2010, 10:07 przez witek88, łącznie zmieniany 1 raz.

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 24 wrz 2010, 22:39

na poczatek zmierz ciśnienie na cylindrach,sprawdz rozrząd,zapłon,szczelność dolotu,nastawnik ciśnienia:)Ale głównie skup się na ciśnieniu,jeśli dół był zajeżdżony to i góra będzie,pierścienie zmieniałeś?Ogólnie silnik zatarty nadaje się do generalnego remontu :-P a nie połowicznego.
pozdrawiam
Kupowanie prezentów świątecznych? Tylko na forum Audi80.PL

witek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:55
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: witek88 » 24 wrz 2010, 22:49

Ciśnienia sprężania nie sprawdzałem, ale chyba warto od tego zacząć, pierścienie zmienione, ogólnie wszystko co było podejrzane zostało wymienione, głowicy nie ruszałem gdyż była robiona 6msc prędzej przez poprzedniego właściciela, rozrząd, znaczy pasek jest dobrze, łańcuszka nie ruszałem, co myślicie o tym gdyby był przestawiony o ząb??
-zapłon sprawdzony
-dolot, przy składaniu starałem się uszczelnić jak najlepiej można, ale słyszę w kolektorze dźwięk zasysanego powietrza, te silniki tak mają?
-nastawnik ciśnienia, gdzie jest i jak go sprawdzić?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 24 wrz 2010, 23:18

nastawnik ciśnienia? Hmmm ciekawe. Pewnie chodzi o regulator ciśnienia paliwa. czasem on przepuszcza w dolot paliwo z listwy, można to sprawdzić.

Obawiam się, że reanimujesz trupa. Do sprawdzenia: Ustawienie rozrządu, wyglad wałków (zatarty silnik często też zaciera wałki) ... Ciśnienie sprężania jak najbardziej do sprawdzenia, sprawdź też, czy knocksensory sa dobrze podłączone, sprawdź też oporność resistor packa za jednym zamachem, sprawdź czy odma jest dobrze popodłączana... to są pierdoły, bo jeśli auto nie wkręca się nawet na luzie, to albo źle go złożyliście, i się zaciera znowu, albo coś jest nie tak z rozrządem, zapłonem i paliwem.

Kolego, nie chcę Cię martwić, ale ten silnik jest specyficzny, byle mechanik go nie zrobi. Skąd jesteś, może znajdzie się ktoś w pobliżu, kto mógłby Tobie pomóc?
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

witek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:55
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: witek88 » 24 wrz 2010, 23:31

Złe złożenie silnika można chyba wykluczyć, na co dzień się tym zajmuje i wiem o co w tym chodzi, tyle że sprzęt innej maści naprawiam, poświęciłem mu bardzo wiele czasu, przygotowałem wszystko tak jak trzeba a ciśnienie na wale nie spada poniżej 2 na rozgrzanym przy wolnych obrotach, wiec jest dobrze. A mieszkam w okolicach Czerska, woj Pomorskie.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 wrz 2010, 07:51

_uwaga

witek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:55
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: witek88 » 26 wrz 2010, 15:50

Sprawdziłem ciśnienie sprężania, jest prawidłowe, chciałbym żeby napisał mi użytkownik takiego auta czy słychać w nim dość wyraźne syczenie, właściwie brzmi to jak zasysanie powietrza w kolektorze ssącym, bo to może być przyczyną.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 26 wrz 2010, 16:17

nie słychać. Sprawdź czy masz wszystkie wężyki odmy popodłączane z tyłu głowicy, oraz czy nie ma innych nieszczelności.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

witek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:55
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: witek88 » 26 wrz 2010, 16:37

Podejrzewałem że problem może być w łapaniu fałszywego powietrza, odma jest szczelna i wszystkie wężyki też, nawet tempomat odłączyłem żeby wykluczyć tę możliwość, w poniedziałek zdejmę kolektor, no i wydech muszę wymienić bo jest jak sito

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 27 wrz 2010, 07:52

sprawdz szczelnosc gumy łączącej filtr powietrza z kolektorem
Kupowanie prezentów świątecznych? Tylko na forum Audi80.PL

witek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:55
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: witek88 » 27 wrz 2010, 21:43

Rozrząd sprawdzony, zapłon również, sprawdziłem kolektor ssący, szczelny, ale jeden element mnie zaciekawił, no i na pewno nie jest to oryginał. Mianowicie w przepustnicy, tej mniejszej, powinna być śruba do regulacji, dokładnie nie wiem czego, ale po prostu jej tam nie ma, w zamian tego była w to miejsce wciśnięta śruba 8mm zasmarowana silikonem, no a tak zdecydowanie nie powinno być, tylko nie wiem co w tym miejscu powinno się znajdować.

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 28 wrz 2010, 07:06

ta śruba to kolek i zaślepia dodatkowy kanał powietrzny(bajpas) ,sruba ta ogólnie fabrycznie jest dokręcona na maksa,ktoś ją zamienił bo albo zgubił orginał albo robił wiejski tuning:)ogólnie można ją zamienić na śrubę z gażnika webera 2b5,dwu gardzielowy.a czy samochód jak się nagrzał pływał lekko na obrotach??

[ Dodano: 2010-09-28, 07:44 ]
wiejski tuning przez ten silikon:P
Kupowanie prezentów świątecznych? Tylko na forum Audi80.PL

witek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:55
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: witek88 » 28 wrz 2010, 09:07

No faktycznie silnik po rozgrzaniu zaczyna lekko falować, choć myślałem że to kwestia silniczka krokowego, bo jest i był odłączony, a jak go podłącze to obroty są za wysokie, ale i tak wtedy dobrze nie chodzi, no to muszę coś z tą śrubą dzisiaj wykombinować, złożyć kolektory itd

[ Dodano: 2010-09-28, 20:43 ]
Dolot uszczelniony, syczenie zniknęło, ale moc się nadal nie pojawiła, choć już lepiej chodzi, równiej i stabilniej, może jakieś pomysły?
Może macie jakieś propozycje co sprawdzić, jeśli tak to jak? bo pomysły to mi się już dawno skończyły. Mechanicznie sprawdzony. Dodam że ma też 2 auto, B4 z silnikiem NG, na tym samym odcinku drogi NG osiąga 170Km/h a teoretycznie mocniejszy 7A ok 130Km/h, to raczej nie jest normalne.
Hmm, może być to jedna z tych rzeczy??
-czujniki stukowe
-czujniki obrotu wału
-pompa paliwa
-czujniki temperatury
-przepływomierz
-przepustnice
-sonda
-silniczek krokowy
-sterownik silnika
-instalacja wysokiego napięcia

[ Dodano: 2010-10-09, 23:15 ]
Prosił bym o pomoc bo już mi się pomysły doszczętnie skończyły, wymieniłem
-pompa paliwa
-przepustnice
-silniczek krokowy
-przepływomierz
-komputer
-wtryskiwacze
-czujniki stukowe
-nawet licznik
-sprawdzone ciśnienie sprężania
-sprawdzony rozrząd
-zapłon
-dolot
-ciśnienie sprężania

No i nic to nie pomogło w działaniu mojego autka, a sprawa wygląda tak że silnik wkręca się do 6tyś i zaczyna parskać, strzelać delikatnie w tłumik i oczywiście straci moc, do ok 5,5tyś obr jest stosunkowo dobrze, ale później to już nie bardzo, zaczyna mnie już to irytować, pomocy!

Awatar użytkownika
wojtek_gtx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2010, 10:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: wojtek_gtx » 28 paź 2010, 12:27

Witaj udało ci się może okiełznać twój wóz - mam taką samą jazdę z 7A
Twórca Forum - www.gtrproject.pl - Forum MAZD 323 Turbo i nie tylko ;-)
Audi Coupe Quattro B4 V8 AEC - Moc 300+ - to chyba jakieś Audi S80 ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 28 paź 2010, 12:34

macie pecha z tymi 7A...
nigdzie nie widziałem czy mierzone było ciśnienie paliwa, oraz czy działa jego korekcja po podciśnieniu z kolektora.


czy części były podmieniane w stylu używane na używane?
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga