[2,3 7A] Brak mocy
[2,3 7A] Brak mocy
Witam, kupiłem nie dawno Audi z silnikiem 7A, niestety silnik był padnięty więc nie miałem możliwości sprawdzenia. Okazał się zatarty na wale, po remoncie (wymiana bloku, wału, korbowodów, pompy oleju, oczywiście panewek i uszczelek, głowicy nie ruszałem, blok pochodził z silnika NG, po małej modyfikacji się nadał znakomicie) silnik nie ma mocy, na sucho słabo się wkręca, nie dochodzi do odcinki, w czasie jazdy ma problem z przyspieszeniem do 100.
Z tym silnikiem nie miałem jeszcze do czynienia i nie wiem od czego zacząć, prosił bym o pomoc.
Z tym silnikiem nie miałem jeszcze do czynienia i nie wiem od czego zacząć, prosił bym o pomoc.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2010, 10:07 przez witek88, łącznie zmieniany 1 raz.
Ciśnienia sprężania nie sprawdzałem, ale chyba warto od tego zacząć, pierścienie zmienione, ogólnie wszystko co było podejrzane zostało wymienione, głowicy nie ruszałem gdyż była robiona 6msc prędzej przez poprzedniego właściciela, rozrząd, znaczy pasek jest dobrze, łańcuszka nie ruszałem, co myślicie o tym gdyby był przestawiony o ząb??
-zapłon sprawdzony
-dolot, przy składaniu starałem się uszczelnić jak najlepiej można, ale słyszę w kolektorze dźwięk zasysanego powietrza, te silniki tak mają?
-nastawnik ciśnienia, gdzie jest i jak go sprawdzić?
-zapłon sprawdzony
-dolot, przy składaniu starałem się uszczelnić jak najlepiej można, ale słyszę w kolektorze dźwięk zasysanego powietrza, te silniki tak mają?
-nastawnik ciśnienia, gdzie jest i jak go sprawdzić?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nastawnik ciśnienia? Hmmm ciekawe. Pewnie chodzi o regulator ciśnienia paliwa. czasem on przepuszcza w dolot paliwo z listwy, można to sprawdzić.
Obawiam się, że reanimujesz trupa. Do sprawdzenia: Ustawienie rozrządu, wyglad wałków (zatarty silnik często też zaciera wałki) ... Ciśnienie sprężania jak najbardziej do sprawdzenia, sprawdź też, czy knocksensory sa dobrze podłączone, sprawdź też oporność resistor packa za jednym zamachem, sprawdź czy odma jest dobrze popodłączana... to są pierdoły, bo jeśli auto nie wkręca się nawet na luzie, to albo źle go złożyliście, i się zaciera znowu, albo coś jest nie tak z rozrządem, zapłonem i paliwem.
Kolego, nie chcę Cię martwić, ale ten silnik jest specyficzny, byle mechanik go nie zrobi. Skąd jesteś, może znajdzie się ktoś w pobliżu, kto mógłby Tobie pomóc?
Obawiam się, że reanimujesz trupa. Do sprawdzenia: Ustawienie rozrządu, wyglad wałków (zatarty silnik często też zaciera wałki) ... Ciśnienie sprężania jak najbardziej do sprawdzenia, sprawdź też, czy knocksensory sa dobrze podłączone, sprawdź też oporność resistor packa za jednym zamachem, sprawdź czy odma jest dobrze popodłączana... to są pierdoły, bo jeśli auto nie wkręca się nawet na luzie, to albo źle go złożyliście, i się zaciera znowu, albo coś jest nie tak z rozrządem, zapłonem i paliwem.
Kolego, nie chcę Cię martwić, ale ten silnik jest specyficzny, byle mechanik go nie zrobi. Skąd jesteś, może znajdzie się ktoś w pobliżu, kto mógłby Tobie pomóc?
Złe złożenie silnika można chyba wykluczyć, na co dzień się tym zajmuje i wiem o co w tym chodzi, tyle że sprzęt innej maści naprawiam, poświęciłem mu bardzo wiele czasu, przygotowałem wszystko tak jak trzeba a ciśnienie na wale nie spada poniżej 2 na rozgrzanym przy wolnych obrotach, wiec jest dobrze. A mieszkam w okolicach Czerska, woj Pomorskie.
Rozrząd sprawdzony, zapłon również, sprawdziłem kolektor ssący, szczelny, ale jeden element mnie zaciekawił, no i na pewno nie jest to oryginał. Mianowicie w przepustnicy, tej mniejszej, powinna być śruba do regulacji, dokładnie nie wiem czego, ale po prostu jej tam nie ma, w zamian tego była w to miejsce wciśnięta śruba 8mm zasmarowana silikonem, no a tak zdecydowanie nie powinno być, tylko nie wiem co w tym miejscu powinno się znajdować.
ta śruba to kolek i zaślepia dodatkowy kanał powietrzny(bajpas) ,sruba ta ogólnie fabrycznie jest dokręcona na maksa,ktoś ją zamienił bo albo zgubił orginał albo robił wiejski tuning:)ogólnie można ją zamienić na śrubę z gażnika webera 2b5,dwu gardzielowy.a czy samochód jak się nagrzał pływał lekko na obrotach??
[ Dodano: 2010-09-28, 07:44 ]
wiejski tuning przez ten silikon:P
[ Dodano: 2010-09-28, 07:44 ]
wiejski tuning przez ten silikon:P
No faktycznie silnik po rozgrzaniu zaczyna lekko falować, choć myślałem że to kwestia silniczka krokowego, bo jest i był odłączony, a jak go podłącze to obroty są za wysokie, ale i tak wtedy dobrze nie chodzi, no to muszę coś z tą śrubą dzisiaj wykombinować, złożyć kolektory itd
[ Dodano: 2010-09-28, 20:43 ]
Dolot uszczelniony, syczenie zniknęło, ale moc się nadal nie pojawiła, choć już lepiej chodzi, równiej i stabilniej, może jakieś pomysły?
Może macie jakieś propozycje co sprawdzić, jeśli tak to jak? bo pomysły to mi się już dawno skończyły. Mechanicznie sprawdzony. Dodam że ma też 2 auto, B4 z silnikiem NG, na tym samym odcinku drogi NG osiąga 170Km/h a teoretycznie mocniejszy 7A ok 130Km/h, to raczej nie jest normalne.
Hmm, może być to jedna z tych rzeczy??
-czujniki stukowe
-czujniki obrotu wału
-pompa paliwa
-czujniki temperatury
-przepływomierz
-przepustnice
-sonda
-silniczek krokowy
-sterownik silnika
-instalacja wysokiego napięcia
[ Dodano: 2010-10-09, 23:15 ]
Prosił bym o pomoc bo już mi się pomysły doszczętnie skończyły, wymieniłem
-pompa paliwa
-przepustnice
-silniczek krokowy
-przepływomierz
-komputer
-wtryskiwacze
-czujniki stukowe
-nawet licznik
-sprawdzone ciśnienie sprężania
-sprawdzony rozrząd
-zapłon
-dolot
-ciśnienie sprężania
No i nic to nie pomogło w działaniu mojego autka, a sprawa wygląda tak że silnik wkręca się do 6tyś i zaczyna parskać, strzelać delikatnie w tłumik i oczywiście straci moc, do ok 5,5tyś obr jest stosunkowo dobrze, ale później to już nie bardzo, zaczyna mnie już to irytować, pomocy!
[ Dodano: 2010-09-28, 20:43 ]
Dolot uszczelniony, syczenie zniknęło, ale moc się nadal nie pojawiła, choć już lepiej chodzi, równiej i stabilniej, może jakieś pomysły?
Może macie jakieś propozycje co sprawdzić, jeśli tak to jak? bo pomysły to mi się już dawno skończyły. Mechanicznie sprawdzony. Dodam że ma też 2 auto, B4 z silnikiem NG, na tym samym odcinku drogi NG osiąga 170Km/h a teoretycznie mocniejszy 7A ok 130Km/h, to raczej nie jest normalne.
Hmm, może być to jedna z tych rzeczy??
-czujniki stukowe
-czujniki obrotu wału
-pompa paliwa
-czujniki temperatury
-przepływomierz
-przepustnice
-sonda
-silniczek krokowy
-sterownik silnika
-instalacja wysokiego napięcia
[ Dodano: 2010-10-09, 23:15 ]
Prosił bym o pomoc bo już mi się pomysły doszczętnie skończyły, wymieniłem
-pompa paliwa
-przepustnice
-silniczek krokowy
-przepływomierz
-komputer
-wtryskiwacze
-czujniki stukowe
-nawet licznik
-sprawdzone ciśnienie sprężania
-sprawdzony rozrząd
-zapłon
-dolot
-ciśnienie sprężania
No i nic to nie pomogło w działaniu mojego autka, a sprawa wygląda tak że silnik wkręca się do 6tyś i zaczyna parskać, strzelać delikatnie w tłumik i oczywiście straci moc, do ok 5,5tyś obr jest stosunkowo dobrze, ale później to już nie bardzo, zaczyna mnie już to irytować, pomocy!
- wojtek_gtx
- Forum Audi 80
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: