Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,3 E NG] problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jerem5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 22:32
Lokalizacja: Reszel/Mrągowo

[2,3 E NG] problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Post autor: Jerem5 » 23 sie 2011, 15:52

Przeszukałem forum i nie znalazłem zadowalającej mnie odpowiedzi dlatego piszę nowy temat.
Z rana silnik pali od strzała.
Na rozgrzanym nie pali teraz już wcale.
jakiś czas temu to jeszcze po długim kręceniu odpalał.
A teraz już nawet do rozładowania sobie kręcić mogę.
Za to na ciepłym odpala na pych.
Czujnik temp sprawdzony - działa.
Co może być przyczyną?
Audi B3 - nie do zajechania :D

lasombra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 06 kwie 2010, 21:47
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: lasombra » 23 sie 2011, 23:48

Dziwna sprawa, moze wtrysk rozruchowy leje caly czas i zalewa na cieplym? chociaz dziwne ze z pychu odpala. Ewentualnie czujnik halla w aparacie zaplonowym?

Awatar użytkownika
Jerem5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 22:32
Lokalizacja: Reszel/Mrągowo

Post autor: Jerem5 » 24 sie 2011, 08:21

lasombra pisze:Dziwna sprawa, moze wtrysk rozruchowy leje caly czas i zalewa na cieplym? chociaz dziwne ze z pychu odpala. Ewentualnie czujnik halla w aparacie zaplonowym?
Nie zalewa silnika. Wykręcałem świece, suche są.
A gdzie umieszczony jest ten czujnik ?
Audi B3 - nie do zajechania :D

lasombra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 06 kwie 2010, 21:47
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: lasombra » 24 sie 2011, 09:31

umieszczony jest w aparacie zaplonowym - do niego podlaczasz to wtyczke, sprobuj podmienic aparat, a w kopulce nie masz oleju?

Awatar użytkownika
Jerem5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 22:32
Lokalizacja: Reszel/Mrągowo

Post autor: Jerem5 » 24 sie 2011, 14:56

lasombra pisze:umieszczony jest w aparacie zaplonowym - do niego podlaczasz to wtyczke, sprobuj podmienic aparat, a w kopulce nie masz oleju?
sprawdzona kopułka i jest ok.
zmieniony został również zawór podciśnienia magnetyczny. Ale to też nie skutkuje.
coś może się dzieje z ciśnieniem?
znajomy powiedział że miał takie objawy w Diesel'u jak wtryski mu poleciały.
Audi B3 - nie do zajechania :D

lasombra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 06 kwie 2010, 21:47
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: lasombra » 24 sie 2011, 22:46

a jak juz na pych odpali to chodzi dobrze? (rozno? na wszystkich cylindrach, buta ma?)

[ Dodano: 2011-08-24, 22:50 ]
aha a przypadkiem nie wymieniales przewodow zaplonowych?

Awatar użytkownika
Jerem5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 22:32
Lokalizacja: Reszel/Mrągowo

Post autor: Jerem5 » 25 sie 2011, 09:29

lasombra pisze:a jak juz na pych odpali to chodzi dobrze? (rozno? na wszystkich cylindrach, buta ma?)

[ Dodano: 2011-08-24, 22:50 ]
aha a przypadkiem nie wymieniales przewodow zaplonowych?
przewody i świece nowe.
Buta nie ma, zapomniałem wspomnieć że jest w gazie,
ale zawsze z benzyny startuje, nie mam możliwości startu z gazu bo jest komputerek który przełącza.
Audi B3 - nie do zajechania :D

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 26 sie 2011, 15:52

a pompa paliwa chodzi
coś moze być z centralka od gazu
ew jest niesprawny dolot i odma zacznij od tego
AUDI B4 CABRIO 2,3 20v 7a SPRZEDAM
coupe quattro 2,2 20v turbo 425KM 483NM

lasombra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 06 kwie 2010, 21:47
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: lasombra » 28 sie 2011, 00:08

to co napisze to moze byc smieszne ale sprawdz kolejnosc przewodow nie chodzi o to ze ktores zamieniles tylko ze moze 1 cylinder jest wpiety w niewlasciwym miejscu. W swoim NM tak zrobilem i co? Na zimno palila jak sie zagrzeje ani gadaj - na cieplym na pych owszem i wlasnie wtedy byla strasznie zamulona

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 28 sie 2011, 11:20

ale to by
chodził jak traktor
AUDI B4 CABRIO 2,3 20v 7a SPRZEDAM
coupe quattro 2,2 20v turbo 425KM 483NM

Awatar użytkownika
Jerem5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 22:32
Lokalizacja: Reszel/Mrągowo

Post autor: Jerem5 » 09 maja 2012, 09:14

Witam. wreszcie po bardzo długiej walce udało się. Przyczyną nie odpalania na ciepłym bym czujnik temp cieczy (który rzekomo działał - opinia oczywiście specjalisty). Miałem trochę zabawy i nerwów przy nim. powymieniałem: kopułkę , palec, świece, przewody - ufając że coś pomogą. W końcu przeprowadziłem test. Z rana palił na dotyk, wiec odpaliłem pojeździłem i rozgrzałem, zgasiłem i próbowałem odpalić - nic. odłączyłem czujnik temp i odpalił za pierwszym razem. Fakt że cały czas na ssaniu jedzie na benzynie, ale jak załączy się gaz nie ma już to znaczenia. Czujnik parę zł kosztuje, jak mi się zechce to go wymienię ale na razie nie przeszkadza mi on :mrgreen: Także wreszcie ulga. Po tylu miesiącach piłowania rozrusznika na ciepłym. Dobrze że to sprawdziłem bo w desperacji chciałem już aparat zapłonowy rozbierać i czujnik halla wymieniać. Pozdrowienia dla wszystkich który pomagali mi swoimi radami. 3majcie się.
Audi B3 - nie do zajechania :D

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 15 maja 2012, 18:32

Bo najlepiej jest go samemu sprawdzić ja nie ufam nikomu hehe ;> . Niekoniecznie musi być uszkodzony czujnik.

Awatar użytkownika
Jerem5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 22:32
Lokalizacja: Reszel/Mrągowo

Post autor: Jerem5 » 25 maja 2012, 15:09

zborek_k-kozle pisze:Bo najlepiej jest go samemu sprawdzić ja nie ufam nikomu hehe ;> . Niekoniecznie musi być uszkodzony czujnik.
Co masz na myśli jeszcze ?
Audi B3 - nie do zajechania :D

mortar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 wrz 2007, 19:10
Lokalizacja: Jasło

Post autor: mortar » 25 maja 2012, 21:50

o kurde to samo co u mnie https://audi80.pl/b4-23-ng-wtrysk-rozruchowy-vt67350.htm
myslalem ze to wtrysk rozruchowy a tu prosze :) jutro przetestuje u siebie, mi poki co odpala ale musze sporo meczyc rozrusznik, a rano jak zimny odpala od kopa, ja mam mozliwosc odpalania z LPG i wtedy zawsze odpali, ale nie chce tak robic bo do tej pory zawsze na PB odpalałem do nagrzania dam nac co i jak
bylo:
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 26 maja 2012, 08:49

Zmierz czujnik temperatury między 1 pinem i masą a potem między drugim pinem a masą . Wyniki powinny być podobne, przy 90st. ok 400Ohm .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga