Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.6 a 2.8 - dlaczego aż taka różnica mocy??

Wszystko co tyczy się silników V6
Arcan84

2.6 a 2.8 - dlaczego aż taka różnica mocy??

Post autor: Arcan84 » 01 sie 2009, 14:15

cześć.

czy moglibyscie mi wytłumaczyć dlaczego jest aż taka różnica miedzy silnikami 2.6 a 2.8 ?
2.6 - 150 PS
2.8 - 174 PS

niby tylko 0.2 litra pojemności różnicy a moc o 24 konie wieksza :shock:

bde wdzieczny za odpowiedzi:)

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 01 sie 2009, 15:48

Ciekawe pytanie.
2.8 ma inny dolot, poza tym na pewno inna elektronika.
2.6 to nowsza konstrukcja od 2.8, pewnie dlatego konstruktorzy zdławili motor, żeby była różnica ale co dokładnie i skąd taka różnica mocy to nie wiem.
Były: 80 B3 1.6 D
80 B3 1.8 S
100 C4 2.0 E
Są: A6 C4 2.5 TDI automat
SPRZEDAM Coupe V6 https://audi80.pl/viewtopic.php?t=10880

Arcan84

Post autor: Arcan84 » 02 sie 2009, 15:26

to 2.6 jest nowsza konstrukcja niz 2.8 ??

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 02 sie 2009, 18:41

Zgadza się, 2.8 powstały chyba pod koniec 91 r., a 2.6 ok. 93 r.
2.6 to V-ka uproszczona do granic możliwości ale dzięki temu bezawaryjna :mrgreen:
Były: 80 B3 1.6 D
80 B3 1.8 S
100 C4 2.0 E
Są: A6 C4 2.5 TDI automat
SPRZEDAM Coupe V6 https://audi80.pl/viewtopic.php?t=10880

Arcan84

Post autor: Arcan84 » 03 sie 2009, 00:25

mhm... czyli 2.8 bardziej awaryjne? a jak ta różnca 24 koni i w sumie nie wiem ilu NM przekłąda sie na jazde?

Awatar użytkownika
LU_ANGEL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 17 maja 2009, 02:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: LU_ANGEL » 03 sie 2009, 06:10

2.6 225Nm
2.8 250Nm

O dziwo to jednak czuc te 24KM i 25Nm.. Jest roznica..

Arcan84

Post autor: Arcan84 » 03 sie 2009, 11:45

hmmm interesujące... czekam na dalsze opinie i wypowiedzi niezywkle dla mnie cenne...

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 03 sie 2009, 14:54

Po pierwsze to inna elektronika sterujaca ( np. w 2,6 nie ma przepływomierza tylko czujnik podcisnienia,w 2,8 jest lmm), inna kostrukcja układu dolotowego ( w 2,8 jest zmiana długosci dolotu). Generalnie obie jednoski nie sa wysilone wiec zywotne o ile sie dba o silnik.

Arcan84

Post autor: Arcan84 » 03 sie 2009, 15:25

czyli jak sie znajdzie 2.6 to brac a jak sie trafi 2.8 to super - tak mam to rozumiec?
w 2.6 zrobic cały wydech bez katalizatorów i z tego co czytałem juz mamy tyle samo momentu co 2.8 czyli ok 250 NM... a silnik jak piszecie mniej awaryjny niz 2.8...

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 03 sie 2009, 17:11

... inne ciśnienie sprężania, 2.8 powinno jeździć na pb98, do tego koledzy resztę dodali, dolot inny ze zmienną geometrią, inny komputer. I tyle.
I to nie jest jakaś straszna różnica, te 24 konie.

aha, 2.8 jest mniej awaryjny od 2.6 , możecie mi wierzyć na słowo, miałem wiem.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Arcan84

Post autor: Arcan84 » 03 sie 2009, 19:11

a 2.6 na PB95 ?

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 03 sie 2009, 20:11

Tak,
co do awaryjności to kwestia egzemplarza.
W 2.6 jest mniej rzeczy, które mogą się zepsuć.
Były: 80 B3 1.6 D
80 B3 1.8 S
100 C4 2.0 E
Są: A6 C4 2.5 TDI automat
SPRZEDAM Coupe V6 https://audi80.pl/viewtopic.php?t=10880

Arcan84

Post autor: Arcan84 » 04 sie 2009, 07:10

mhm... teraz jedni mowia ze az tak duzej róznicy nie ma, inni natomiast ze jest odczuwalna... może ktoś jeszcze sie wypowie kto np miał takowe silniki? ;) chciałem sobie jakos poukładac wszystkie informacje...

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 04 sie 2009, 07:19

widze że zależy Ci na mocy,bo 2.6 to za mało chyba dla Ciebie,zrób swap na ACK czyli 2.8 30v,to jest najlepsza opcja,silnik lepszy do diagnostyki i nowszy kontrukcyjnie no i moc 192 ps.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 04 sie 2009, 07:20

a co tu układać. Bierz 2.8 , pali tyle samo co 2.6 a jedzie lepiej. No i bierz quattro.
2.6 to wymysł niemiaszków bo do 150 KM mieli niższe ubezpieczenie.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga