Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

2.6 a 2.8 - dlaczego aż taka różnica mocy??

Wszystko co tyczy się silników V6
Arcan84

2.6 a 2.8 - dlaczego aż taka różnica mocy??

Post autor: Arcan84 » 01 sie 2009, 14:15

cześć.

czy moglibyscie mi wytłumaczyć dlaczego jest aż taka różnica miedzy silnikami 2.6 a 2.8 ?
2.6 - 150 PS
2.8 - 174 PS

niby tylko 0.2 litra pojemności różnicy a moc o 24 konie wieksza :shock:

bde wdzieczny za odpowiedzi:)

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 01 sie 2009, 15:48

Ciekawe pytanie.
2.8 ma inny dolot, poza tym na pewno inna elektronika.
2.6 to nowsza konstrukcja od 2.8, pewnie dlatego konstruktorzy zdławili motor, żeby była różnica ale co dokładnie i skąd taka różnica mocy to nie wiem.

Arcan84

Post autor: Arcan84 » 02 sie 2009, 15:26

to 2.6 jest nowsza konstrukcja niz 2.8 ??

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 02 sie 2009, 18:41

Zgadza się, 2.8 powstały chyba pod koniec 91 r., a 2.6 ok. 93 r.
2.6 to V-ka uproszczona do granic możliwości ale dzięki temu bezawaryjna :mrgreen:

Arcan84

Post autor: Arcan84 » 03 sie 2009, 00:25

mhm... czyli 2.8 bardziej awaryjne? a jak ta różnca 24 koni i w sumie nie wiem ilu NM przekłąda sie na jazde?

Awatar użytkownika
LU_ANGEL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 17 maja 2009, 02:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: LU_ANGEL » 03 sie 2009, 06:10

2.6 225Nm
2.8 250Nm

O dziwo to jednak czuc te 24KM i 25Nm.. Jest roznica..

Arcan84

Post autor: Arcan84 » 03 sie 2009, 11:45

hmmm interesujące... czekam na dalsze opinie i wypowiedzi niezywkle dla mnie cenne...

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 03 sie 2009, 14:54

Po pierwsze to inna elektronika sterujaca ( np. w 2,6 nie ma przepływomierza tylko czujnik podcisnienia,w 2,8 jest lmm), inna kostrukcja układu dolotowego ( w 2,8 jest zmiana długosci dolotu). Generalnie obie jednoski nie sa wysilone wiec zywotne o ile sie dba o silnik.

Arcan84

Post autor: Arcan84 » 03 sie 2009, 15:25

czyli jak sie znajdzie 2.6 to brac a jak sie trafi 2.8 to super - tak mam to rozumiec?
w 2.6 zrobic cały wydech bez katalizatorów i z tego co czytałem juz mamy tyle samo momentu co 2.8 czyli ok 250 NM... a silnik jak piszecie mniej awaryjny niz 2.8...

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3851
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 03 sie 2009, 17:11

... inne ciśnienie sprężania, 2.8 powinno jeździć na pb98, do tego koledzy resztę dodali, dolot inny ze zmienną geometrią, inny komputer. I tyle.
I to nie jest jakaś straszna różnica, te 24 konie.

aha, 2.8 jest mniej awaryjny od 2.6 , możecie mi wierzyć na słowo, miałem wiem.

Arcan84

Post autor: Arcan84 » 03 sie 2009, 19:11

a 2.6 na PB95 ?

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 03 sie 2009, 20:11

Tak,
co do awaryjności to kwestia egzemplarza.
W 2.6 jest mniej rzeczy, które mogą się zepsuć.

Arcan84

Post autor: Arcan84 » 04 sie 2009, 07:10

mhm... teraz jedni mowia ze az tak duzej róznicy nie ma, inni natomiast ze jest odczuwalna... może ktoś jeszcze sie wypowie kto np miał takowe silniki? ;) chciałem sobie jakos poukładac wszystkie informacje...

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 04 sie 2009, 07:19

widze że zależy Ci na mocy,bo 2.6 to za mało chyba dla Ciebie,zrób swap na ACK czyli 2.8 30v,to jest najlepsza opcja,silnik lepszy do diagnostyki i nowszy kontrukcyjnie no i moc 192 ps.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3851
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 04 sie 2009, 07:20

a co tu układać. Bierz 2.8 , pali tyle samo co 2.6 a jedzie lepiej. No i bierz quattro.
2.6 to wymysł niemiaszków bo do 150 KM mieli niższe ubezpieczenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl