Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,6 PP] Nierówne obroty silnika - gaźnik 2EE

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

[80 B3 1,6 PP] Nierówne obroty silnika - gaźnik 2EE

Post autor: Marcin_89 » 17 kwie 2009, 15:20

Auto ma przejechane już prawie 312 tys. km. Trzyma się bardzo dobrze. Jednak troszkę mnie denerwują te wolne obroty i trzęsawka autem. Auto pali cały czas "na dotyk". Przejechałem nim już 6 tys. km. Praktycznie nie bierze oleju i płynu chłodniczego (troszkę mam benzyny w oleju, ale to raczej przez to, że w zimę jeździłem mało i raczej tylko na krótkich dystansach). A więc po odpaleniu obroty wskakują na 1200-1400 na kilka sekund, potem spadają do około 1000 i zaczynają powoli falować od 900 do 1200, jak depnę pedał hamulca w podłogę to obroty spadną tak do <600 chwileczkę się podusi i znów wracają na swoje miejsce, później już nie spadają. Nie mam tych dwóch wężów powietrzych co odchodzą od obudowy filtra powietrza. W weekend podmieniłem przewody WN z Beru na jakieś Bremi (te mam z poprzedniej Audi). Zbytniej poprawy nie zauważyłem, można powiedzieć, że jest tak samo (ale równie dobrze i te i te mogą nadawać się do wymiany). Auto zanim się nagrzeje to trzyma te wolne obroty tak w granicach tego 1000 (czujnik temp. sprawdzaliśmy z kolegą i raczej wszystko gra). Po nagrzaniu od ok. 1200 do 1300 i tak falują, czasem trochę mniej. Jak go przegazuję lekko, to spadają czasem na 800-950 i trzęsie trochę całą budą (poduszki pod silnikiem obie wymieniałem po zakupie), a czasami jak trzyma te obroty, to jest całkowity spokój, nie odczuwa się żadnych drgań. Mam też wrażenie, że pali mi za dużo o ten litr, a jeżdżę max 90, bo po Pb drogie, zawsze mam pietra, że policja za mną jedzie, a po trzecie i najważniejsze - nie ma czym szaleć tak naprawdę (będę musiał sprawdzić Sondę Lambda, jeszcze tego nie robiłem).
Podsyłam filmik, jak to u mnie działa ten gaźnik, może ktoś coś zauważy?

Po odpaleniu obroty trzymały się około 1000, po lekkim przegazowaniu spadły trochę poniżej 800 i się lekko dusił i trzęsło budą, potem wskoczyły na ponad 1000.
Przeczytałem jakiś czas temu cały temat o problemach z tym gaźnikiem na forum golfa (wiem, że może być dużo przyczyn, jednak może ktoś, kto bardziej się zna, dopatrzy się czegoś).
Z tego, co wiem ("książeczka serwisowa" poprzednich właścicieli), to świece wymienione przy 296 tys., palec i kopułka przy 297. Jedynie nie wiem, co z tymi przewodami WN.

Pozdrawiam
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 17 kwie 2009, 15:48

https://audi80.pl/80b3-16-ppnierowna ... t22649.htm
W dziale Download jest Reguluje i naprawiam audi 80 ściągnij sobie jest opis gaznika 2EE co za co odpowiada .Jeżeli autkiem by szarpało tak rzucało na wolnych obrotach to wtedy jest wina układu zapłonowego czyli świece przewody,kopułka i palec ;-)

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 25 kwie 2009, 19:57

Dziś znów trochę grzebałem. Przeglądam również te książki i internet.
Dojrzałem, że ta guma przy podstawie gaźnika (o ile to jest ona) ma dosyć szerokie dwa pęknięcia (o ile nie więcej) tak więc stawiam na nią i na sondę lambda, bo dziś odpaliłem, to miałem obroty w granicach 950 (troszeczkę falowały) i nawet nie trzepało budą, chodziło tak jak ma chodzić, dopóki temp. nie przekroczyła 80 stopni. Po uzyskaniu tej temperatury obroty wskoczyły na 1100-1200 i takie już zostały.
A i jeszcze jedno, jak ruszałem obudową filtra powietrza, tak mocniej przechylałem, to w pewnym momencie zaczynało jakby zasysać porządnie powietrze, auto zaczęło tracić obroty i gasło, to raczej też wskazuje na tą gumę pod gaźnikiem ?
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 25 kwie 2009, 20:06

Wymień gumę może faktycznie zasysa lewe powietrze ;-)

Awatar użytkownika
melomarcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: melomarcin » 26 kwie 2009, 12:48

guma to podstawa nawet w aucie na podstawie gaźnika :mrgreen:
a tak swoją drogą, to też kiedyś walczyłem z niedoskonałością pierburga 2EE i w końcu kumpel dorobił mi podstawę chyba z kręgielitu czy czegoś takiego i założyłem pierburga 1E. znalazłem taki w dobrym stanie choć nie było to proste jakieś 5 lat temu, ale auto brykało dużo lepiej niż na oryginale, i mniej paliło bo 1E to jedno gardzielowy był.
pozdro
melo

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 26 kwie 2009, 15:38

Na forum VW Golfa jest cały długi temat o instalacji gaźnika od Poloneza/Fiata 125p zamiast Pierburga 2E2 i 2EE, niektórzy nawet zakładali go zamiast wtrysku.

:arrow: Dokładna instrukcja

:arrow: Strona z dyskusją na temat zmiany

Można też zamienić mniej skomplikowany gaźnik Pierburg 2E, który jest łatwiejszy do znalezienia i tańszy w zakupie na rynku wtórnym.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 26 kwie 2009, 17:28

Też o tym słyszałem, nawet ciekawa przeróbka się wydaje i za stosunkowo niewielkie pieniądze.
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga