Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8S NE] silnik spala duże ilości oleju!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Bartiss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 16 gru 2007, 00:11
Lokalizacja: Miłków/Parczew/Wwa

[b3 1.8S NE] silnik spala duże ilości oleju!

Post autor: Bartiss » 16 gru 2007, 00:22

Witam wszystkich maniaków Audi 80!

Mam pewien problem. Mój silnik spala duże ilości oleju, średnio wychodzi jakiś litr oleju na 1200 km. to jest według mnie bardzo dużo. Co ciekawe silnik nie kopci cały czas niebieskim dymem, tylko jak odpalę go jak jest zimny, to puści "dymka" przez chwilę, lub gdy go mocno wkręcę na obroty. Co zrobić z tym fantem, czy wymiana tylko uszczelniaczy coś pomoże, czy to jest głębszy problem ?? :evil:
Ostatnio zmieniony 10 lis 2009, 16:35 przez Bartiss, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 gru 2007, 00:42

Po pierwsza niech kolega nie pisze takim wytłuszczonym drukiem bo władze się dopatrzą :mrgreen:

Rozumie że wycieków nie ma. Jeśli chodzi o uszczelniacze czasami ich sama wymiana pomaga, jeśli prowadnice są w dobrym stanie. Jeśli natomiast prowadnice są w kiepskim stanie to wymiana samych uszczelniaczy za dużo nie da. To znaczy da ale na pewien czas. Więc w takim przypadku trzeba by było zdjąć głowicę i zrobić ją konkretnie.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2007, 02:17 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Bartiss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 16 gru 2007, 00:11
Lokalizacja: Miłków/Parczew/Wwa

Post autor: Bartiss » 16 gru 2007, 00:47

Dziękuje kolego za radę, a wymiana prowadnic to droga inwestycja, bo uszczelniacze to praktycznie tyle co nic, więc tak mniej więcej chciałbym wiedzieć na jaką kwotę muszę się przyszykować ;)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 gru 2007, 01:07

Kurcze ile prowadnice kosztują to też nie wiem. No ale w takim przypadku to na bank nowa uszczelka pod głowice (coś koło 50 zł), w zależności czy głowica będzie prosta czy nie to planowanie (coś w granicach 50-100). No i te prowadnice które nie wiem ile kosztują. Do tego robocizna chyba że sam kolega by to robił. Nie chce teraz kolegi kłamać ale (mogę się mylić bo nie jestem pewien) ale chyba w granicach 200-300 złotych z robocizną kosztuje taki zabieg.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4623
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 16 gru 2007, 02:03

Jak puszcza dymka nagrzany przy większych obrotach, to czuję, że już pierścionki nie zgarniają.
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

qterek18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 kwie 2007, 00:07
Lokalizacja: Studniska

Post autor: qterek18 » 16 gru 2007, 12:06

u mnie było tak że jak przejechałem około 100km to rura wydechaowa była mokra od oleju...kopcił jak dodawałem mocnij gazu...w spalinach było czuć spalony olej...wymieniłem prowadnice i usczelniacze...ale dałem troche drożej za niemieckie...i mam spokój...trzeba było sciągać głowice...rzecz oczywista:P

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 16 gru 2007, 12:19

witam ja bym zaczoł od sprawdzenia ciśnienia w cylindrach jak jest w porządku to sama wymiana uszczelniaczyu powinna pomóc a jak nie to głowica do roboty ostatnio robiłem w reno clio 1 to koszt 600 zł powodzenia :-D

Awatar użytkownika
Bartiss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 16 gru 2007, 00:11
Lokalizacja: Miłków/Parczew/Wwa

Post autor: Bartiss » 16 gru 2007, 15:16

qterek18 pisze:u mnie było tak że jak przejechałem około 100km to rura wydechaowa była mokra od oleju...kopcił jak dodawałem mocnij gazu...w spalinach było czuć spalony olej...wymieniłem prowadnice i usczelniacze...ale dałem troche drożej za niemieckie...i mam spokój...trzeba było sciągać głowice...rzecz oczywista:P
U mnie to nie kopci cały czas tylko własnie jak nagle dodam gazu, czasami jak ruszam na krzyżówce, ale nie występuje tak jak u Ciebie że rura jest mokra od oleju. ale to co mówisz może być prawdą, czasami też czuję w spalinach przepalony olej. Boję się, że jeszcze mogę mieć pierścienie zjechane olejowe, bo wydaje mi się że mój silnik zanim kupiłem moją kólkę, był przegrzany. :-? ale coś chcę właśnie z tym zrobić, bo już to ciągłe dolewanie oleju mnie irytuje. Tyle co już przez trzy lata od kąd mamy to autko wlałem oleju, to już bym zrobił ten silnik :-(

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 16 gru 2007, 17:34

Ja raczej będę obstawiał uszczelniacze dlatego że jak auto postoi to puszcza dymka. Przy żużytych pierścionkach kopciłby cały czas. Na początek można wymienić same uszczelniacze koszt nieweilki i można samemu to zrobić a to chyba lubi każdy z nas. Grzebanie przy niuni to frajda. Jak nie pomoże to zawsze się zdąży zrobić resztę a czasami kasy można zaoszczędzić.

qterek18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 kwie 2007, 00:07
Lokalizacja: Studniska

Post autor: qterek18 » 16 gru 2007, 17:52

dokładnie...trzeba zacząć od tych tańszych rzeczy...można same uszczelniacze...swoje stare jak brałem do ręki to były bardzo twarde...czyli skostniały od temperatury...
u mnie poszły na każdym wydechowym...jak ściągłem głowice to były zawory wydechowe czarne a ssące nie....

Awatar użytkownika
Bartiss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 16 gru 2007, 00:11
Lokalizacja: Miłków/Parczew/Wwa

Post autor: Bartiss » 16 gru 2007, 20:15

no przyszłość pokaże, zacznę od uszczelniaczy

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 17 gru 2007, 19:29

Zalecam jak już jeden z porzedników dodał sprawdzenie ciśnienia na cylindrach. bedziesz miał od razu odpwoiedź czy to tylko uszczelniacze zaworowe czy niestety ale juz pierścienie... COprawda jest to taki typow objaw dla naszych silników kiedy to sparciały właśnie uszczelniacze zaworowe. Co do prowadnic to z pewnością sa okey. gdyby były juz zmęczone to olej dawałby juz oznaki przy niższych obrotach.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Awatar użytkownika
Bartiss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 16 gru 2007, 00:11
Lokalizacja: Miłków/Parczew/Wwa

Post autor: Bartiss » 17 gru 2007, 20:46

bloku pisze:Zalecam jak już jeden z porzedników dodał sprawdzenie ciśnienia na cylindrach. bedziesz miał od razu odpwoiedź czy to tylko uszczelniacze zaworowe czy niestety ale juz pierścienie... COprawda jest to taki typow objaw dla naszych silników kiedy to sparciały właśnie uszczelniacze zaworowe. Co do prowadnic to z pewnością sa okey. gdyby były juz zmęczone to olej dawałby juz oznaki przy niższych obrotach.
Jak tak kolego mówisz, to w takim razie chyba tylko uszczelniacze musze wymienić, bo w tamtym roku sprawdzałem ciśnienie na cylindrach, na stacji kontroli to ciśnienie miał dobre.

audik21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 14 sty 2008, 09:49

Post autor: audik21 » 16 sty 2008, 21:55

Ja powiem tak. czytałem kilka ksiazek o audi i ich silnikach i z tego co pamietam Audii dopuszcza norme 1.5 l oleju na 1000km. tylko ze w twoim przypadku dym leci i to troche martwiace. I obstawiam na pierscienie na tlokach do wymiany. Jakbys mial uszczelniacze siadniete to by dymu nie bylo widac.. :!:

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 16 sty 2008, 22:12

audik21 pisze:dopuszcza norme 1.5 l oleju na 1000km
To dosyc sporo dopuszczaja, jest kolega pewien ze gdzies zera nie zgubil :?:
audik21 pisze:tylko ze w twoim przypadku dym leci i to troche martwiace. I obstawiam na pierscienie na tlokach do wymiany. Jakbys mial uszczelniacze siadniete to by dymu nie bylo widac.
A moim zdaniem to uszczelniacze, kolega napisal ze nie caly czas mu kopci, tylko z rana i jak mocno przydusi, swoja droga to mi by non stop kopcil :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga