Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1.8s] rozrząd i zapłon

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

[80 b3 1.8s] rozrząd i zapłon

Post autor: Duch » 22 kwie 2008, 21:45

Witam wszystkich
Jezdzę audi 80 b3 1.8s w gazie (mono-wtrysk)
Proszę o nie kasowanie tematu ponieważ nie znalazłem w żadnym innym odpowiedzi na moje pytanie.Dzisiejszego dnia naszło mnie aby sprawdzić rozrząd chociaż samochó jezdził dobrze.Wydawało mi się że jest przesunięty o 1-2 ząbki.Wiec rozebrałem go i popełniłem chyba jeden błąd przekreciłem te koło zębate górne (przy głowicy) o 360C kluczem i dopiero ustawiłem na punkt przez zagadanie się :-| .Samochód nie chce zapalić tak jak by nie miał iskry a ma bo sprawdzałem ( niebieską). Czuć paliwem jak kręcę rozrusznikiem jak by go zalewało.Kręcić rozrusznikiem można tylko jakieś 3 obroty rozrusznika i staje rozrusznik tak jak by na tłoku coś było i tak ciągle..Nawet ustawiałem zapłon w różnych pozycjach i kręciłem ciągle to samo.Wspomnę jeszcze że zauważyłem że gdy górny tłok(od strony kabiny) znajduję się w górnym punkcie 1 i 4 to palec wskazuje że iskrę podaje na 2 komorę.Co zrobiłem zle? i czy trzeba zdejmować pokrywę zaworów ?Czy ten silnik jest kolizyjny? Proszę o szybką odpowiedz ponieważ pilnie potrzebuję samochodu :-( :-(

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 23 kwie 2008, 06:02

to potwierdza tylko zasadę że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, jak chodził dobrze to po co było poprawiać, przeciez jak by był przestawiony choćby o 1 ząbek to byś miał co teraz masz. Niestety poprzestawiałeś wszystko, teraz musisz ustawić pokrycie się wszystkich znaków na nowo. wał silnika- 0 na kole zamachowym we wzierniku obudowy sprzęgła, wałek rozrządu -znaczek OT ,a wałek aparatu zapłonowego- palec w kierunku zapłonu tłoka 1 ( pierwszy jest ten od chłodnicy)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 23 kwie 2008, 07:10

Może to pomoże. Obrazek

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 23 kwie 2008, 08:37

mam przestawiony z tego co mi sie wydaje wałek aparatu zapłonu a do niego jest cięzkie dojscie bo pod plastkiem i trzeba koła zdejmować ajj dzięki za pomoc . Pytanie czy ten model jest kolizyjny?

[ Dodano: 2008-04-23, 10:23 ]
wydaje mi sie że temat można usunąć ;-) Audiczka już działa

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 23 kwie 2008, 11:10

Duch, silnik PM jest bezkolizyjny.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 23 kwie 2008, 16:05

Tak też mi się wydawało bo miałem kiedyś przestawiony rozrząd o chyba 6 ząbków i moc tylko słabsza była :) ok dzięki za odp ;-)

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: [80 b3 1.8s] rozrząd i zapłon

Post autor: shelby » 25 kwie 2008, 10:27

Duch pisze:Kręcić rozrusznikiem można tylko jakieś 3 obroty rozrusznika i staje rozrusznik tak jak by na tłoku coś było i tak ciągle..
1. Czy po tej operacji musisz ręcznie cofnąć wał?
2. Czy ponowne przekręcenie kluczyka bez cofania wału i znów tylko 3 obroty rozrusznika?

Jeśli nr 1 to znaczy, że silnik jest kolizyjny!
80 B3 1.8 JN LPG+blos

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 25 kwie 2008, 11:30

shelby, silnik napewno jest niekolizyjny.

To moze znaczyc ze jest za bardzo przyspieszony zaplon, rozrusznik porusza tłok do gory i jeszcze w fazie sprezania nastepuje zaplon, i nie ma sily krecic dalej...
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 25 kwie 2008, 12:46

k44761 pisze:shelby, silnik napewno jest niekolizyjny.
Przeglądam forum już od ponad roku i często spotykam się z twierdzeniem, że silnik 1.8 jest bezkolizyjny. Jednocześnie nie znalazłem opisu np: "jechałem 140km/h, walnął mi pasek i nic się nie stało" albo "ustawiłem I tłok W GMP i przekręciłem o 720st wałek rozrządu".
Aby potwierdzić/zaprzeczyć zadałem właśnie dwa pytania koledze Duch'owi. Mam nadzieję, że mi odpowie.
80 B3 1.8 JN LPG+blos

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 25 kwie 2008, 13:35

To pierwsze kręciłem rozrusznikiem kiedy "tak jak by stawał" po prostu powtarzałem czynność z myślą że odpali ale już wszystko jest ok śmiga jak burza ustawiłem rozrząd na punkty i zapłon na ucho :-P :)) Tak jak pisałem miałem przestawiony kiedyś rozrząd o jakieś 6 ząbków przez długi czas po ustawieniu na punkt przybyło sporo koni :P aha PS: ja kreciłem wałkiem rozrządu gry tłok stał w GMP chyba z 6 obortów i śmiga no ;-)

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 25 kwie 2008, 14:31

Ok. To potwierdza bezkolizyjność silnika 1.8. Dzięki.
80 B3 1.8 JN LPG+blos

Awatar użytkownika
comag
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 21 kwie 2007, 08:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: comag » 02 paź 2008, 15:16

czy ktoś może pokazać na fotce gdzie są znaki od rozrządu w silniku PM w B3 , kupiłem właśnie mini lampę stroboskopową i za chiny nie mogę wyszukać znaków do sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu.
Na obudowie rozrządu z przodu silnika od strony chłodnicy nie widzę żadnej podziałki. czy trzeba ściągnąć obudowę żeby stopnie były widoczne?
Audi B3 1991r 1,8S PM. grafit.
Wspomag, LPG .szyberdach.
manuall.zegary.alusy

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 02 paź 2008, 16:19

Znaki masz zrobione na kole zamachowym wystarczyło poczytac.

Awatar użytkownika
comag
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 21 kwie 2007, 08:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: comag » 02 paź 2008, 16:25

Obrazek




ps .

ok juz znalazłem , zapłon ustawiony.
Audi B3 1991r 1,8S PM. grafit.
Wspomag, LPG .szyberdach.
manuall.zegary.alusy

bajbus142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 18 paź 2007, 00:39

Post autor: bajbus142 » 14 mar 2010, 16:36

mam pytanie jak dokładnie wygladają znaki na kole zamachowym bo mam 0 ale do czego odniesc to 0 jak okienko jest dosyc duze pomocy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga