[80 b3 1.8s] rozrząd i zapłon
[80 b3 1.8s] rozrząd i zapłon
Witam wszystkich
Jezdzę audi 80 b3 1.8s w gazie (mono-wtrysk)
Proszę o nie kasowanie tematu ponieważ nie znalazłem w żadnym innym odpowiedzi na moje pytanie.Dzisiejszego dnia naszło mnie aby sprawdzić rozrząd chociaż samochó jezdził dobrze.Wydawało mi się że jest przesunięty o 1-2 ząbki.Wiec rozebrałem go i popełniłem chyba jeden błąd przekreciłem te koło zębate górne (przy głowicy) o 360C kluczem i dopiero ustawiłem na punkt przez zagadanie się :-| .Samochód nie chce zapalić tak jak by nie miał iskry a ma bo sprawdzałem ( niebieską). Czuć paliwem jak kręcę rozrusznikiem jak by go zalewało.Kręcić rozrusznikiem można tylko jakieś 3 obroty rozrusznika i staje rozrusznik tak jak by na tłoku coś było i tak ciągle..Nawet ustawiałem zapłon w różnych pozycjach i kręciłem ciągle to samo.Wspomnę jeszcze że zauważyłem że gdy górny tłok(od strony kabiny) znajduję się w górnym punkcie 1 i 4 to palec wskazuje że iskrę podaje na 2 komorę.Co zrobiłem zle? i czy trzeba zdejmować pokrywę zaworów ?Czy ten silnik jest kolizyjny? Proszę o szybką odpowiedz ponieważ pilnie potrzebuję samochodu
Jezdzę audi 80 b3 1.8s w gazie (mono-wtrysk)
Proszę o nie kasowanie tematu ponieważ nie znalazłem w żadnym innym odpowiedzi na moje pytanie.Dzisiejszego dnia naszło mnie aby sprawdzić rozrząd chociaż samochó jezdził dobrze.Wydawało mi się że jest przesunięty o 1-2 ząbki.Wiec rozebrałem go i popełniłem chyba jeden błąd przekreciłem te koło zębate górne (przy głowicy) o 360C kluczem i dopiero ustawiłem na punkt przez zagadanie się :-| .Samochód nie chce zapalić tak jak by nie miał iskry a ma bo sprawdzałem ( niebieską). Czuć paliwem jak kręcę rozrusznikiem jak by go zalewało.Kręcić rozrusznikiem można tylko jakieś 3 obroty rozrusznika i staje rozrusznik tak jak by na tłoku coś było i tak ciągle..Nawet ustawiałem zapłon w różnych pozycjach i kręciłem ciągle to samo.Wspomnę jeszcze że zauważyłem że gdy górny tłok(od strony kabiny) znajduję się w górnym punkcie 1 i 4 to palec wskazuje że iskrę podaje na 2 komorę.Co zrobiłem zle? i czy trzeba zdejmować pokrywę zaworów ?Czy ten silnik jest kolizyjny? Proszę o szybką odpowiedz ponieważ pilnie potrzebuję samochodu
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
to potwierdza tylko zasadę że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, jak chodził dobrze to po co było poprawiać, przeciez jak by był przestawiony choćby o 1 ząbek to byś miał co teraz masz. Niestety poprzestawiałeś wszystko, teraz musisz ustawić pokrycie się wszystkich znaków na nowo. wał silnika- 0 na kole zamachowym we wzierniku obudowy sprzęgła, wałek rozrządu -znaczek OT ,a wałek aparatu zapłonowego- palec w kierunku zapłonu tłoka 1 ( pierwszy jest ten od chłodnicy)
Duch, silnik PM jest bezkolizyjny.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS
Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS
Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.
Re: [80 b3 1.8s] rozrząd i zapłon
1. Czy po tej operacji musisz ręcznie cofnąć wał?Duch pisze:Kręcić rozrusznikiem można tylko jakieś 3 obroty rozrusznika i staje rozrusznik tak jak by na tłoku coś było i tak ciągle..
2. Czy ponowne przekręcenie kluczyka bez cofania wału i znów tylko 3 obroty rozrusznika?
Jeśli nr 1 to znaczy, że silnik jest kolizyjny!
80 B3 1.8 JN LPG+blos
shelby, silnik napewno jest niekolizyjny.
To moze znaczyc ze jest za bardzo przyspieszony zaplon, rozrusznik porusza tłok do gory i jeszcze w fazie sprezania nastepuje zaplon, i nie ma sily krecic dalej...
To moze znaczyc ze jest za bardzo przyspieszony zaplon, rozrusznik porusza tłok do gory i jeszcze w fazie sprezania nastepuje zaplon, i nie ma sily krecic dalej...
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS
Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS
Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.
Przeglądam forum już od ponad roku i często spotykam się z twierdzeniem, że silnik 1.8 jest bezkolizyjny. Jednocześnie nie znalazłem opisu np: "jechałem 140km/h, walnął mi pasek i nic się nie stało" albo "ustawiłem I tłok W GMP i przekręciłem o 720st wałek rozrządu".k44761 pisze:shelby, silnik napewno jest niekolizyjny.
Aby potwierdzić/zaprzeczyć zadałem właśnie dwa pytania koledze Duch'owi. Mam nadzieję, że mi odpowie.
80 B3 1.8 JN LPG+blos
To pierwsze kręciłem rozrusznikiem kiedy "tak jak by stawał" po prostu powtarzałem czynność z myślą że odpali ale już wszystko jest ok śmiga jak burza ustawiłem rozrząd na punkty i zapłon na ucho ) Tak jak pisałem miałem przestawiony kiedyś rozrząd o jakieś 6 ząbków przez długi czas po ustawieniu na punkt przybyło sporo koni aha PS: ja kreciłem wałkiem rozrządu gry tłok stał w GMP chyba z 6 obortów i śmiga no
czy ktoś może pokazać na fotce gdzie są znaki od rozrządu w silniku PM w B3 , kupiłem właśnie mini lampę stroboskopową i za chiny nie mogę wyszukać znaków do sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu.
Na obudowie rozrządu z przodu silnika od strony chłodnicy nie widzę żadnej podziałki. czy trzeba ściągnąć obudowę żeby stopnie były widoczne?
Na obudowie rozrządu z przodu silnika od strony chłodnicy nie widzę żadnej podziałki. czy trzeba ściągnąć obudowę żeby stopnie były widoczne?
Audi B3 1991r 1,8S PM. grafit.
Wspomag, LPG .szyberdach.
manuall.zegary.alusy
Wspomag, LPG .szyberdach.
manuall.zegary.alusy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga