[80 b3 1.8s] rozrząd i zapłon
[80 b3 1.8s] rozrząd i zapłon
Witam wszystkich
Jezdzę audi 80 b3 1.8s w gazie (mono-wtrysk)
Proszę o nie kasowanie tematu ponieważ nie znalazłem w żadnym innym odpowiedzi na moje pytanie.Dzisiejszego dnia naszło mnie aby sprawdzić rozrząd chociaż samochó jezdził dobrze.Wydawało mi się że jest przesunięty o 1-2 ząbki.Wiec rozebrałem go i popełniłem chyba jeden błąd przekreciłem te koło zębate górne (przy głowicy) o 360C kluczem i dopiero ustawiłem na punkt przez zagadanie się :-| .Samochód nie chce zapalić tak jak by nie miał iskry a ma bo sprawdzałem ( niebieską). Czuć paliwem jak kręcę rozrusznikiem jak by go zalewało.Kręcić rozrusznikiem można tylko jakieś 3 obroty rozrusznika i staje rozrusznik tak jak by na tłoku coś było i tak ciągle..Nawet ustawiałem zapłon w różnych pozycjach i kręciłem ciągle to samo.Wspomnę jeszcze że zauważyłem że gdy górny tłok(od strony kabiny) znajduję się w górnym punkcie 1 i 4 to palec wskazuje że iskrę podaje na 2 komorę.Co zrobiłem zle? i czy trzeba zdejmować pokrywę zaworów ?Czy ten silnik jest kolizyjny? Proszę o szybką odpowiedz ponieważ pilnie potrzebuję samochodu
Jezdzę audi 80 b3 1.8s w gazie (mono-wtrysk)
Proszę o nie kasowanie tematu ponieważ nie znalazłem w żadnym innym odpowiedzi na moje pytanie.Dzisiejszego dnia naszło mnie aby sprawdzić rozrząd chociaż samochó jezdził dobrze.Wydawało mi się że jest przesunięty o 1-2 ząbki.Wiec rozebrałem go i popełniłem chyba jeden błąd przekreciłem te koło zębate górne (przy głowicy) o 360C kluczem i dopiero ustawiłem na punkt przez zagadanie się :-| .Samochód nie chce zapalić tak jak by nie miał iskry a ma bo sprawdzałem ( niebieską). Czuć paliwem jak kręcę rozrusznikiem jak by go zalewało.Kręcić rozrusznikiem można tylko jakieś 3 obroty rozrusznika i staje rozrusznik tak jak by na tłoku coś było i tak ciągle..Nawet ustawiałem zapłon w różnych pozycjach i kręciłem ciągle to samo.Wspomnę jeszcze że zauważyłem że gdy górny tłok(od strony kabiny) znajduję się w górnym punkcie 1 i 4 to palec wskazuje że iskrę podaje na 2 komorę.Co zrobiłem zle? i czy trzeba zdejmować pokrywę zaworów ?Czy ten silnik jest kolizyjny? Proszę o szybką odpowiedz ponieważ pilnie potrzebuję samochodu
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
to potwierdza tylko zasadę że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, jak chodził dobrze to po co było poprawiać, przeciez jak by był przestawiony choćby o 1 ząbek to byś miał co teraz masz. Niestety poprzestawiałeś wszystko, teraz musisz ustawić pokrycie się wszystkich znaków na nowo. wał silnika- 0 na kole zamachowym we wzierniku obudowy sprzęgła, wałek rozrządu -znaczek OT ,a wałek aparatu zapłonowego- palec w kierunku zapłonu tłoka 1 ( pierwszy jest ten od chłodnicy)
Re: [80 b3 1.8s] rozrząd i zapłon
1. Czy po tej operacji musisz ręcznie cofnąć wał?Duch pisze:Kręcić rozrusznikiem można tylko jakieś 3 obroty rozrusznika i staje rozrusznik tak jak by na tłoku coś było i tak ciągle..
2. Czy ponowne przekręcenie kluczyka bez cofania wału i znów tylko 3 obroty rozrusznika?
Jeśli nr 1 to znaczy, że silnik jest kolizyjny!
Przeglądam forum już od ponad roku i często spotykam się z twierdzeniem, że silnik 1.8 jest bezkolizyjny. Jednocześnie nie znalazłem opisu np: "jechałem 140km/h, walnął mi pasek i nic się nie stało" albo "ustawiłem I tłok W GMP i przekręciłem o 720st wałek rozrządu".k44761 pisze:shelby, silnik napewno jest niekolizyjny.
Aby potwierdzić/zaprzeczyć zadałem właśnie dwa pytania koledze Duch'owi. Mam nadzieję, że mi odpowie.
To pierwsze kręciłem rozrusznikiem kiedy "tak jak by stawał" po prostu powtarzałem czynność z myślą że odpali ale już wszystko jest ok śmiga jak burza ustawiłem rozrząd na punkty i zapłon na ucho ) Tak jak pisałem miałem przestawiony kiedyś rozrząd o jakieś 6 ząbków przez długi czas po ustawieniu na punkt przybyło sporo koni aha PS: ja kreciłem wałkiem rozrządu gry tłok stał w GMP chyba z 6 obortów i śmiga no
czy ktoś może pokazać na fotce gdzie są znaki od rozrządu w silniku PM w B3 , kupiłem właśnie mini lampę stroboskopową i za chiny nie mogę wyszukać znaków do sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu.
Na obudowie rozrządu z przodu silnika od strony chłodnicy nie widzę żadnej podziałki. czy trzeba ściągnąć obudowę żeby stopnie były widoczne?
Na obudowie rozrządu z przodu silnika od strony chłodnicy nie widzę żadnej podziałki. czy trzeba ściągnąć obudowę żeby stopnie były widoczne?