Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 AAD] jaki płyn chłodniczy ????

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ant

[80 B3 AAD] jaki płyn chłodniczy ????

Post autor: ant » 07 paź 2008, 14:34

Witam, mam pytanie co do płynu chłodniczego w moim audi, wiem że było już dużo postów na ten temat ,jednak na żadnym nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie,. A mianowicie, kupiłem 80-ke kilka dni temu i chciałem dolać płynu chłodniczego, czy mogę dolać dowolny typ czy muszę dowiedzieć się jakim był zalany i dolać tego samego ???



Z góry dzięki,,,, POZDRAWIAM


Używanie wilokrotnie znaków interpunkcyjnych jest niezgodne z regulaminem.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2016, 10:39 przez ant, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 07 paź 2008, 14:41

poprostu kupując płyn sprawdź czy jest on mieszalny z innymi. szkoda, że nie wiesz jaki masz zalany bo najlepiej dolewać tego płynu, który jest zalany. pamiętaj, że płyn ma się nadawać do chłodnic aluminiowych

jednak przy zakupie używane auta warto chyba wymienić płyny - poprzedni właściciel nosząc sie z zamiarem sprzedaży samochodu na pewno dawno ich nie wymieniał...

tak na marginesie, to mam wrażenie, że obok znajduje się podobny temat :-/

ant

Post autor: ant » 07 paź 2008, 14:59

heh, inny ten temat :mrgreen:

dzięki za pomoc ,biegnę wymienić ten płyn :-)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 07 paź 2008, 20:59

A ja bym spuścił przed zimą bo nie wiadomo co zalane i kupił G12+

AMEN. <piwo>

ant

Post autor: ant » 07 paź 2008, 21:34

a mam jeszcze pytanie, ile wchodzi płynu do zbiornika ??

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 07 paź 2008, 21:39

ant pisze:ile wchodzi płynu do zbiornika ??
do układu powinno Ci wejść ok. 6,5 L płynu
ale ile do zbiorniczka, to akurat nie wiem, bo zazwyczaj zalewa się cały układ :mrgreen:

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 08 paź 2008, 22:43

grze pisze:
ant pisze:ile wchodzi płynu do zbiornika ??
do układu powinno Ci wejść ok. 6,5 L płynu
ale ile do zbiorniczka, to akurat nie wiem, bo zazwyczaj zalewa się cały układ :mrgreen:
nie pamiętam ile ale 6,5 to wchodzi chyba do V6

jak kupisz 2 opakowania koncentratu G12+ po 1,5L i uzupełnisz wodą destylowaną to wystarczy

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 paź 2008, 23:23

minon1 pisze:grze napisał/a:
ant napisał/a:
ile wchodzi płynu do zbiornika ??

do układu powinno Ci wejść ok. 6,5 L płynu
ale ile do zbiorniczka, to akurat nie wiem, bo zazwyczaj zalewa się cały układ


nie pamiętam ile ale 6,5 to wchodzi chyba do V6
otóż Kolego minon1 informuję Cię, że pojemnośc układu chłodzenia w ABT i ABK wynosi 7,0L
natomiast w AAD i 3A po 7,2L
i bynajmniej nie są to V6 :-P

a.milewski.mm

Post autor: a.milewski.mm » 09 paź 2008, 11:08

Ja polecam PETRYGO Orlenowskie, tylko i wyłącznie i wymień cały!!!

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 09 paź 2008, 11:37

a.milewski.mm pisze:Ja polecam PETRYGO
a długo już jeździsz na tym płynie? ja zastanawiam się nad zalaniem Prestone, bo dostałem od kumpla cały 4L

a.milewski.mm

Post autor: a.milewski.mm » 09 paź 2008, 11:51

Drugi rok jeżdżę i jestem bardzo zadowolony. Kiedyś też myślałem o Prestone, ale cena jest trochę za duża, jak wlewać na ewentualną dolewkę to ten sam płyn, i dostępność, wszędzie, każdy sklep motoryzacyjny, każda stacja paliw. Zakres temperatur też jest spoko. Przed zmianą, wylej stary, kup wcześniej jakiś specyfik co pomaga w usuwaniu syfu i zalej wg wskazówek na etykiecie. Przelej później wodą, z tego co pamiętam to chyba my gorącą przelewaliśmy ze 2-3-4 razy, żeby syf wypłynął. Później zalej nowy, odpal niunię i poczekaj z 15-20 minut i sprawdź czy wszystko jest ok.
Pozdro

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 09 paź 2008, 12:03

a.milewski.mm pisze:Przed zmianą, wylej stary
dokładnie tak zamierzam zrobic ale najpierw musze kupic waz gomowy, ktory powoli sie konczy a dopiero jak po wymianie węża uklad bedzie ok, to wymiana płynu
a.milewski.mm pisze:Przed zmianą, wylej stary, kup wcześniej jakiś specyfik co pomaga w usuwaniu syfu i zalej wg wskazówek na etykiecie
to troche ryzykowna metoda, bo może wypłukac się nie to, co trzeba i wtedy układ zacznie cieknąc :roll:
a.milewski.mm pisze:Przelej później wodą, z tego co pamiętam to chyba my gorącą przelewaliśmy ze 2-3-4 razy, żeby syf wypłynął
niebardzo rozumiem jak to przelałeś wodą. cały układ pod ciśnieniem? zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem ale nie wiem jak do tego podejśc

a.milewski.mm

Post autor: a.milewski.mm » 09 paź 2008, 12:24

grze pisze:to trochę ryzykowna metoda, bo może wypłukać się nie to, co trzeba i wtedy układ zacznie cieknąc
ale będziesz miał oczyszczone, a jeżeli chodzi o specyfiki to one usuwają coś jak rdza, wylatuje ceglasto bury syf

A wodę gotowaliśmy i przelewaliśmy, w zbiorniczek wyrównawczy się wlewało np 5-7 litrów i na bieżąco na dole chłodnicy wypływało, żeby ją dobrze przepłukać.

Do tej pory "odpukać" a już są dwa lata, nie ma żadnych przecieków, wszystko w jak najlepszym porządku.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 09 paź 2008, 15:47

a.milewski.mm pisze:ale będziesz miał oczyszczone, a jeżeli chodzi o specyfiki to one usuwają coś jak rdza, wylatuje ceglasto bury syf
a pamiętasz może nazwę tego specyfiku?
a.milewski.mm pisze:A wodę gotowaliśmy i przelewaliśmy, w zbiorniczek wyrównawczy się wlewało np 5-7 litrów i na bieżąco na dole chłodnicy wypływało, żeby ją dobrze przepłukać.
rozumiem, że to na wyłączonym silniku? ten patent dobry - też zamierzam tak zrobić więc jeśli masz jeszcze jakieś doświadczenia w tej materii, to chętnie poczytam zanim sam się za to wezmę

a.milewski.mm

Post autor: a.milewski.mm » 09 paź 2008, 15:54

Właśnie nie pamiętam, ale w sklepie motoryzacyjnym się zapytaj o jakiś środek do oczyszczania chłodnicy porzy zmianie płynu i powinni ci podpowiedzieć, ja raczej używam środków K2, STP itp, żadne "no name" np. STP ma taki środek Radiator Flush

A przelewanie odbywało się juz z tego co dobrze pamiętam na wyłączonym silniku.

Nie ma co się bać, jak masz nieszczelną chłodnicę to i tak będziesz musiał wymienić, a płyn raz na np 4-5 lat całkowicie zmienić to raczej dobrze, bo i pewniejszy jesteś o motor.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga