[80 B4 1.9TD AAZ] zapadający się pedał hamulca
[80 B4 1.9TD AAZ] zapadający się pedał hamulca
Przy włączonym silniku na postoju pedał hamulca pod naciskiem stopniowo powoli opada, prawie do podłogi. Przy zgaszonym silniku to raczej nie jest odczuwalne. Skuteczność hamowania pewnie jest troszkę słabsza ale na razie hamuje. Wydaje mi się że z czasem pedał opada coraz szybciej. Wymieniłem pompę hamulcową i nadal to samo. Serwo raczej działa ok. Może hamulce zapowietrzone?, ale po wymianie pompy były odpowietrzane. Nie obserwuję żadnych wycieków. Może znów trafiła mi się jakaś lewa pompa? Ale była kupiona nowa. Może ma ktoś jakieś sugestie? Samochód ma abs i tarcze z tyłu.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 10:52 przez bmarek, łącznie zmieniany 1 raz.
hamulce.....
A kiedy wymieniałeś pompę i czy przy wymianie pompy wymieniłeś/przepchałeś całość starego płynu hamulcowego :?: Kiedy ostatnio zmieniałes płyn hamulcowy :?: Jaki płyn jest zalany, ma być DOT-4 (polecam TEXTAR Super DOT-4 lub FERODO....) Czy dobrze odpowietrzyłes układ :?: Czy nie obserwujesz ubytków płynu w zbiorniczku :?: etc...
Pozdrawiam - Adam.
Pozdrawiam - Adam.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja mam małe pytanko co do wymiany. Mianowicie jak to sie robi??Czy spuszcza sie po prostu płyn pokolei z każdego koła tak jak to się robi przy odpowietrzaniu ukłądu i dolewa się jednocześnie nowego płynu do ukłądu?? Bo rozumie że chyba tylko w taki sposób płyn może zostać wymieniony w tych przewodach idących do każdego koła.
wymiana płynu hamulcowego...
Producenci zalecaja wymiane płynu hamulcowego nie rzadziej niż co 2 lata. Po tym okresie dość mocno spada jego temperatura wrzenia, co jest związane z pochłanianiem przez niego wilgoci...Jeżeli do danego układy hamulcowego jest dedykowany płyn DOT-4 to takim należy zalać układ, płyn DOT-5 szybciej sie starzeje, wymaga wymiany co rok...
Tak w skrócie jak to robię:
- wypompowanie starewgo płynu ze zbiorniczka, tak by danie troche zostało i pompa sie nie zapowietrzyła
-nalanie nowego płynu do zbiorniczka
- odkręcenie odpowietrznika zacisku koła tylnego prawego, na odpowietrznik rurka, rurka do naczyńka i spuszczam tak 1-1,2 l płynu (grawitacyjnie), potem 5 razy powtarzam czynność jak prz odpowietrzaniu...
-nastepnie analogicznie zaciski kół: lewego tylnego, prawego przedniego i lewego przedniego ( czyli od najdalej położonego od pompy do najbliższego pompy..)
-pamietamu ,że po przelaniu 1 l. przez zacisk koła prawego tylnego matu juz nowy płyn w
pompie, korektorze , tak że przy pozostałych kołach spuszczamu po ok. 0,2-0,3 l. płynu.
To tak w skrócie, jesli cos pominąłem prosze o uzupełnienie..
*pamietamy o dolewaniu płynu do zbiorniczka wyrównawczego...
Pozdrawiam - Adam.
Tak w skrócie jak to robię:
- wypompowanie starewgo płynu ze zbiorniczka, tak by danie troche zostało i pompa sie nie zapowietrzyła
-nalanie nowego płynu do zbiorniczka
- odkręcenie odpowietrznika zacisku koła tylnego prawego, na odpowietrznik rurka, rurka do naczyńka i spuszczam tak 1-1,2 l płynu (grawitacyjnie), potem 5 razy powtarzam czynność jak prz odpowietrzaniu...
-nastepnie analogicznie zaciski kół: lewego tylnego, prawego przedniego i lewego przedniego ( czyli od najdalej położonego od pompy do najbliższego pompy..)
-pamietamu ,że po przelaniu 1 l. przez zacisk koła prawego tylnego matu juz nowy płyn w
pompie, korektorze , tak że przy pozostałych kołach spuszczamu po ok. 0,2-0,3 l. płynu.
To tak w skrócie, jesli cos pominąłem prosze o uzupełnienie..
*pamietamy o dolewaniu płynu do zbiorniczka wyrównawczego...
Pozdrawiam - Adam.