Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TD AAZ] zapadający się pedał hamulca

Awatar użytkownika
bmarek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 18 gru 2006, 07:23
Lokalizacja: Lubartów

[80 B4 1.9TD AAZ] zapadający się pedał hamulca

Post autor: bmarek » 30 kwie 2007, 06:33

Przy włączonym silniku na postoju pedał hamulca pod naciskiem stopniowo powoli opada, prawie do podłogi. Przy zgaszonym silniku to raczej nie jest odczuwalne. Skuteczność hamowania pewnie jest troszkę słabsza ale na razie hamuje. Wydaje mi się że z czasem pedał opada coraz szybciej. Wymieniłem pompę hamulcową i nadal to samo. Serwo raczej działa ok. Może hamulce zapowietrzone?, ale po wymianie pompy były odpowietrzane. Nie obserwuję żadnych wycieków. Może znów trafiła mi się jakaś lewa pompa? Ale była kupiona nowa. Może ma ktoś jakieś sugestie? Samochód ma abs i tarcze z tyłu.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 10:52 przez bmarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

hamulce.....

Post autor: Omen » 30 kwie 2007, 09:41

A kiedy wymieniałeś pompę i czy przy wymianie pompy wymieniłeś/przepchałeś całość starego płynu hamulcowego :?: Kiedy ostatnio zmieniałes płyn hamulcowy :?: Jaki płyn jest zalany, ma być DOT-4 (polecam TEXTAR Super DOT-4 lub FERODO....) Czy dobrze odpowietrzyłes układ :?: Czy nie obserwujesz ubytków płynu w zbiorniczku :?: etc...

Pozdrawiam - Adam.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 kwie 2007, 09:55

ja bym stawiał na zapowietrzony układ albo jakąś nieszczelność.sprawdź czy nie masz jakiegoś wycieku koło kół i sprawdź gumowe elementy przewodów.mogą byc też uszkodzone uszczelnienia w pompie hamulcowej jednak jak masz nową pompe to raczej nie to...a wymieniałeś płyn hamulcowy na nowy??

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 30 kwie 2007, 09:57

A nie ubywa Ci płynu w zbiorniczku?

Awatar użytkownika
bmarek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 18 gru 2006, 07:23
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: bmarek » 30 kwie 2007, 11:42

pompę wymieniałem jakieś 3 miesiące temu i układ był odpowietrzony, samochód był sprowadzony rok temu, ja płynu nie wymieniałem, tylko dolałem dot-4, wycieków żadnych nie ma, ubytku płynu nie obserwuję, tylko tyle co przy zużywaniu się klocków. przy starym płynie mogą być takie objawy?

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 30 kwie 2007, 12:07

Stary płyn może już nie mieć swoich właściwości.

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 30 kwie 2007, 12:08

bmarek pisze:pompę wymieniałem jakieś 3 miesiące temu i układ był odpowietrzony, samochód był sprowadzony rok temu, ja płynu nie wymieniałem,..... przy starym płynie mogą być takie objawy?
Wymień płyn/przepchnij cały układ ( 1-1,2 litra) a poczujesz różnicę....

Pozdrawiam -Adam.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 kwie 2007, 15:43

w starym płynie hamulcowym mogą twozyć się babelki powietrza przez co słabną hamulce.chłonie on wilgoć z powietrza przez co mogą rdzewieć metalowe elementy układu chamulcowego a co z kolei prowadzi równiez do osłabienia hamulców...

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 01 maja 2007, 06:49

Dokładnie jak to pisze HUDY.. Też chyba u siebie wymienie bo nie wiadomo ile ten płyn ma lat. A wogóle to co ile lat powinno się wymieniać ten płyn? Są jakieś zalecenia?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 maja 2007, 10:19

średnio powinno sie wymieniać płyn chamulcowy co 2 lata lub po przejechaniu ok 30 - 40 000 km. ja u siebie tez musze wymienic bo jeszcze tego nie zrobiłem a kto wie kiedy był wymieniany...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 maja 2007, 12:50

Ja mam małe pytanko co do wymiany. Mianowicie jak to sie robi??Czy spuszcza sie po prostu płyn pokolei z każdego koła tak jak to się robi przy odpowietrzaniu ukłądu i dolewa się jednocześnie nowego płynu do ukłądu?? Bo rozumie że chyba tylko w taki sposób płyn może zostać wymieniony w tych przewodach idących do każdego koła.

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

wymiana płynu hamulcowego...

Post autor: Omen » 01 maja 2007, 14:44

Producenci zalecaja wymiane płynu hamulcowego nie rzadziej niż co 2 lata. Po tym okresie dość mocno spada jego temperatura wrzenia, co jest związane z pochłanianiem przez niego wilgoci...Jeżeli do danego układy hamulcowego jest dedykowany płyn DOT-4 to takim należy zalać układ, płyn DOT-5 szybciej sie starzeje, wymaga wymiany co rok...
Tak w skrócie jak to robię:
- wypompowanie starewgo płynu ze zbiorniczka, tak by danie troche zostało i pompa sie nie zapowietrzyła
-nalanie nowego płynu do zbiorniczka
- odkręcenie odpowietrznika zacisku koła tylnego prawego, na odpowietrznik rurka, rurka do naczyńka i spuszczam tak 1-1,2 l płynu (grawitacyjnie), potem 5 razy powtarzam czynność jak prz odpowietrzaniu...
-nastepnie analogicznie zaciski kół: lewego tylnego, prawego przedniego i lewego przedniego ( czyli od najdalej położonego od pompy do najbliższego pompy..)
-pamietamu ,że po przelaniu 1 l. przez zacisk koła prawego tylnego matu juz nowy płyn w
pompie, korektorze , tak że przy pozostałych kołach spuszczamu po ok. 0,2-0,3 l. płynu.
To tak w skrócie, jesli cos pominąłem prosze o uzupełnienie..
*pamietamy o dolewaniu płynu do zbiorniczka wyrównawczego...

Pozdrawiam - Adam.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 maja 2007, 14:55

dokładnie tak jak napisał omen. a ile wchodzi u nas płynu do układu? czytałem ze 1.5 litra.prawda to jest??

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 01 maja 2007, 15:00

Ilość płynu w układzie jest zależna od położenia tłoczków/stanu zurzycia klocków..., przy wcisniętych tłoczkach w zacisk wejdzie ok. 1 litr, przy wypchnietych tłoczkach z acisku ok. 1,5 l.... Przy przepompowaniu przez ukła 1,5 litra mamy pewność że jest oki... ;-)

Pozdrawiam - Adam.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 maja 2007, 23:08

panowie mam jeszcze jedno pytanko.od dłuższego czasu ciagle charują mi klocki o tarcze podczas jazdy.nie charują bardzo bo nie grzeją mi się koła jednak słysze ciagle lekki szum.mam zamiar w najbliższym czasie z tym zrobic jednak nie chce wszystkiego po kolei sprawdzać.co to moze byc??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl