Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0] Brak ładowania, nie świecą kontrolki, gaśnie

Awatar użytkownika
hazy666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 mar 2007, 11:36
Lokalizacja: Warszawa

[80 B4 2.0] Brak ładowania, nie świecą kontrolki, gaśnie

Post autor: hazy666 » 09 kwie 2009, 20:38

Witam
Mam strasznie dziwny problem:
- podczas pracy silnika akumulator nie jest ładowany,
- gdy przekręcę kluczyk z zero na zapłon nie świeci kontrolka od aku i nie mrugają płyn hamulcowy, chłodnicy,
- pozostałe kontrolki działają, prędkościomierz działa,
- regulator napięcia nowy
- napięcie wzbudzenia 11,5V,
- napięcie na aku 12,5V,
- jak zwiększam obroty do ok. 3000 zaczyna ładować akumulator napięciem ok 14V i silnik zaraz gaśnie
Moje ulubione OOOO

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 10 kwie 2009, 09:40

hazy666 pisze:silnik zaraz gaśnie
Znaczyłoby to ,że alternator taki stawia opór,że silnik nie daje rady go "uciągnąć",powinien ładować od 1200 obrotów-na wałku alternatora(z pełną wydajnością).Podmiana alternatora wyjaśni sprawę(najszybszy sposób) lub demontaż na czynniki pierwsze i naprawa.Uszkodzenie może być na szczotkach i regulatorze również niestety gdyż nie świeci lampka ładowania w pozycji zapłon,z tego obwodu są zasilane te pozostałe dlatego też nie świecą(brak masy od strony alternatora,potem pojawia się tam plus i gasną).Lampka od ładowania jest potrzebna do startu ładowania,płynie przez nią minimalny prąd,ale wystarczający na wstępne podmagnesowanie i start ładowania,spotykałem alternatory które bez tej lampki wcale nie ruszały mimo sprawnych pozostałych elementów.
AUDI i wszystko jasne

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 10 kwie 2009, 18:27

Według mnie alternator na wolnych obrotach powinien dawać 14V jeszcze może kontrolka jest spalona lub się spaliła od ładowania dlatego nie świeci ;-)

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 11 kwie 2009, 12:44

goldi j51 pisze:może kontrolka jest spalona
Dobrze byłoby to sprawdzić,a jest to banalnie łatwe-niebieski przewód przy alternatorze dotknąć do masy przy włączonej stacyjce i powinna zaświecić.
AUDI i wszystko jasne

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 27 sie 2009, 23:35

Witam.
U mnie dziś po odpaleniu auta zaczęły migać kontrolki od płynu chłodniczego i hamulcowego. Podczas jazdy włączyła się awaria ABS. Potem przestały działać kierunkowskazy po czym zaczęło trzeszczeć i przerywać radio i spadła moc auta.
Padło ładowanie akumulatora.
Podładowałem aku i:
Po przekręceniu kluczyka kontrolki ładnie gasną lecz nie świeci się ładowanie.
Po odpaleniu auta ładowanie żarzy się a kontrolki płynów migają.

Pożyczyłem alternator przełożyłem i wszystko jest OK, teraz moje pytanie na co stawiacie i co zrobić czy padły diody czy regulator(szczotkotrzymacz)?

I przy okazji, dziwili się na szrocie że mam alternator Bosch 70A, mieli wszystko 90A i wyższe, czy ja mam poprawny?

Matek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 15 kwie 2007, 11:51
Lokalizacja: Opole

Post autor: Matek » 27 sie 2009, 23:46

Sprawdzałeś może jakie miałeś ładowanie na starym altenatorze? Najczęściej pada regulator napięcia, wiem bo 5 dni temu wymieniałem. U mnie łatowanie wynosiło 9 V więc do 14,1 - 14,2 mu brakowąło sporo. Wymiana regulatora jest banalna i koszt też nie duży, no chyba, że kupisz ori gdzies na necie widziałem do siebie (też bosch) za 100 zł. Natomiast ja kupiłem w sklepie specjalizującym się w takich częściach za 25 zł i teraz mam 14,2. Wymiana to wykręcenie dwóch śrub, wyjmujemy stary i zakładamy nowy u mnie było to możliwe bez wykręcania alternatora.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 sie 2009, 10:58

U mnie jak padł regulator było podobnie, cuda z tymi trzema kontrolkami.
A ABS wyłączył się przez zabezpieczenie spadku napięcia, bo on do zadziałania potrzebuje dużo prądu.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2011, 22:26 przez Multifonika, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja

Brzoza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 09 lis 2008, 17:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brzoza » 28 sie 2009, 15:22

Miałem podobne u mnie winą były szczotki alternatora wymieniłem i wszystko gra
Nowy :)

woody2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 20 gru 2007, 22:44

witam

Post autor: woody2 » 28 sie 2009, 18:47

zdejmnij pasek klinowy i sprawdz czy kolo o alternatora lekko chodzi po za tym sprawdzil bym caly uklad ladownai alternatora kable bezpicnziki itp

aha a tak wogole to wydajnosc alternatora sprawdza sie w poprzez mierzenie natezenia pradu a nie napiecia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 30 sie 2009, 02:23

wyciągnij regulator i sprawdź miejsce styku szczotek z bierznią
tj komutator jak ma rowki można wymienić lub też oddać dla tokarza niech pod czujnik ustawi i stoczy, co by zapobiec nierównemu ścieraniu sie szczotek jak i ich czestej bolączki zawieszania się.
jeżeli w którymś miejscu komutator jest juz wytarty do plastiku, automatycznie bedzie sie to objawiało brakiem kontrolki ładowania.
assai pisze:aha a tak wogole to wydajnosc alternatora sprawdza sie w poprzez mierzenie natezenia pradu a nie napiecia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nie odkryłeś nic nadzwyczajnego <ok> ale wiekszość ludzi ma dojście do miernika voltomierza i samemu może sobie sprawdzić. Po co ci sprawdzać natężenie jak zobaczysz 12v brak ładownia :-P tak samo mająć 14,5v nie sądze aby co kolwiek jeszcze bolało alternator ;-)
:arrow: za brak kontrolki ładownia odpowiada: komutator, szczotki i regulator napiecia.
brak kontrolki może być również przez śrube na którą zakładamy przewód niebieski ten cienki, otóż gdy mamy problem z odkreceniem nakretki (rdza,syf) śruba ta nam sie obkręcić może w plastiku dlatego nic na siłe :idea: w wypadku ukrecenia musimy dobrać do płytki prostowniczej i przylutować drucik który idzie z tej że naszej krecącej sie śruby na płytke prostowniczą. tj taka częsta mała usterka naszych alternatorków <ok> bo nie zawsze od ukrecenia ten drucik traci styk ale również od wibracji <ok>

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 30 sie 2009, 04:41

Grzegorzbielsko pisze:Witam.
...
I przy okazji, dziwili się na szrocie że mam alternator Bosch 70A, mieli wszystko 90A i wyższe, czy ja mam poprawny?
To jaki masz alternator zależy od wyposażenia samochodu w elektronike. Im więcej bajerów (elektryki) tym mocnijeszy alternator był montowany. Wg etki w b4 były: 70A, 90A, 110A alternatory.
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 10 wrz 2009, 09:31

u mnie dostać sie do alternatora to sztuka, :oops:
regulator jest zabudowany pod osłoną ???
w b3 jest na wierchu 2 śruby i po robocie w b4 koszmar

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 10 wrz 2009, 10:32

Fakt w B3 alternator jest na wierzchu, najlepszy dostęp w 1Z byłby z kanału od spodu. Regulator ze szczotko-trzymaczem jest właśnie pod tą osłoną i jest trochę inny niż w alternatorach boscha montowanych w B3.
Części samochodowe online - Motostacja

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 10 wrz 2009, 19:10

dziś wymontowałem regulator bez kanału,na podpórkach ,bez wyciagania alternatora

ale nie ma nigdzie takiego regulatora , ma być na jutro
w 1z jest bosh 120A

Awatar użytkownika
skt84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 sty 2010, 09:45
Lokalizacja: W-WO

Post autor: skt84 » 24 lut 2010, 11:20

Mam pytanie. W moim aucie (silnik ABK 2.0) migają kontrolki ABS.u (po chwili gaśnie) następnie temp płynu, akumulator, ew. ręczny. Brakuje w każdym razie kontrolki oleju w tym wszystkim. Kiedyś chyba świeciła przed wymianą oleju.

Czy to wszystkie kontrolki jakie powinny się włączać przy włączaniu zapłonu? Jeśli któraś nie zaświeci będe miał problem w czasie jazdy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga