[80 B4 2.0] Brak ładowania, nie świecą kontrolki, gaśnie
[80 B4 2.0] Brak ładowania, nie świecą kontrolki, gaśnie
Witam
Mam strasznie dziwny problem:
- podczas pracy silnika akumulator nie jest ładowany,
- gdy przekręcę kluczyk z zero na zapłon nie świeci kontrolka od aku i nie mrugają płyn hamulcowy, chłodnicy,
- pozostałe kontrolki działają, prędkościomierz działa,
- regulator napięcia nowy
- napięcie wzbudzenia 11,5V,
- napięcie na aku 12,5V,
- jak zwiększam obroty do ok. 3000 zaczyna ładować akumulator napięciem ok 14V i silnik zaraz gaśnie
Mam strasznie dziwny problem:
- podczas pracy silnika akumulator nie jest ładowany,
- gdy przekręcę kluczyk z zero na zapłon nie świeci kontrolka od aku i nie mrugają płyn hamulcowy, chłodnicy,
- pozostałe kontrolki działają, prędkościomierz działa,
- regulator napięcia nowy
- napięcie wzbudzenia 11,5V,
- napięcie na aku 12,5V,
- jak zwiększam obroty do ok. 3000 zaczyna ładować akumulator napięciem ok 14V i silnik zaraz gaśnie
Znaczyłoby to ,że alternator taki stawia opór,że silnik nie daje rady go "uciągnąć",powinien ładować od 1200 obrotów-na wałku alternatora(z pełną wydajnością).Podmiana alternatora wyjaśni sprawę(najszybszy sposób) lub demontaż na czynniki pierwsze i naprawa.Uszkodzenie może być na szczotkach i regulatorze również niestety gdyż nie świeci lampka ładowania w pozycji zapłon,z tego obwodu są zasilane te pozostałe dlatego też nie świecą(brak masy od strony alternatora,potem pojawia się tam plus i gasną).Lampka od ładowania jest potrzebna do startu ładowania,płynie przez nią minimalny prąd,ale wystarczający na wstępne podmagnesowanie i start ładowania,spotykałem alternatory które bez tej lampki wcale nie ruszały mimo sprawnych pozostałych elementów.hazy666 pisze:silnik zaraz gaśnie
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
Witam.
U mnie dziś po odpaleniu auta zaczęły migać kontrolki od płynu chłodniczego i hamulcowego. Podczas jazdy włączyła się awaria ABS. Potem przestały działać kierunkowskazy po czym zaczęło trzeszczeć i przerywać radio i spadła moc auta.
Padło ładowanie akumulatora.
Podładowałem aku i:
Po przekręceniu kluczyka kontrolki ładnie gasną lecz nie świeci się ładowanie.
Po odpaleniu auta ładowanie żarzy się a kontrolki płynów migają.
Pożyczyłem alternator przełożyłem i wszystko jest OK, teraz moje pytanie na co stawiacie i co zrobić czy padły diody czy regulator(szczotkotrzymacz)?
I przy okazji, dziwili się na szrocie że mam alternator Bosch 70A, mieli wszystko 90A i wyższe, czy ja mam poprawny?
U mnie dziś po odpaleniu auta zaczęły migać kontrolki od płynu chłodniczego i hamulcowego. Podczas jazdy włączyła się awaria ABS. Potem przestały działać kierunkowskazy po czym zaczęło trzeszczeć i przerywać radio i spadła moc auta.
Padło ładowanie akumulatora.
Podładowałem aku i:
Po przekręceniu kluczyka kontrolki ładnie gasną lecz nie świeci się ładowanie.
Po odpaleniu auta ładowanie żarzy się a kontrolki płynów migają.
Pożyczyłem alternator przełożyłem i wszystko jest OK, teraz moje pytanie na co stawiacie i co zrobić czy padły diody czy regulator(szczotkotrzymacz)?
I przy okazji, dziwili się na szrocie że mam alternator Bosch 70A, mieli wszystko 90A i wyższe, czy ja mam poprawny?
Sprawdzałeś może jakie miałeś ładowanie na starym altenatorze? Najczęściej pada regulator napięcia, wiem bo 5 dni temu wymieniałem. U mnie łatowanie wynosiło 9 V więc do 14,1 - 14,2 mu brakowąło sporo. Wymiana regulatora jest banalna i koszt też nie duży, no chyba, że kupisz ori gdzies na necie widziałem do siebie (też bosch) za 100 zł. Natomiast ja kupiłem w sklepie specjalizującym się w takich częściach za 25 zł i teraz mam 14,2. Wymiana to wykręcenie dwóch śrub, wyjmujemy stary i zakładamy nowy u mnie było to możliwe bez wykręcania alternatora.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
U mnie jak padł regulator było podobnie, cuda z tymi trzema kontrolkami.
A ABS wyłączył się przez zabezpieczenie spadku napięcia, bo on do zadziałania potrzebuje dużo prądu.
A ABS wyłączył się przez zabezpieczenie spadku napięcia, bo on do zadziałania potrzebuje dużo prądu.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2011, 22:26 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
witam
zdejmnij pasek klinowy i sprawdz czy kolo o alternatora lekko chodzi po za tym sprawdzil bym caly uklad ladownai alternatora kable bezpicnziki itp
aha a tak wogole to wydajnosc alternatora sprawdza sie w poprzez mierzenie natezenia pradu a nie napiecia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
aha a tak wogole to wydajnosc alternatora sprawdza sie w poprzez mierzenie natezenia pradu a nie napiecia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wyciągnij regulator i sprawdź miejsce styku szczotek z bierznią
tj komutator jak ma rowki można wymienić lub też oddać dla tokarza niech pod czujnik ustawi i stoczy, co by zapobiec nierównemu ścieraniu sie szczotek jak i ich czestej bolączki zawieszania się.
jeżeli w którymś miejscu komutator jest juz wytarty do plastiku, automatycznie bedzie sie to objawiało brakiem kontrolki ładowania.
nie odkryłeś nic nadzwyczajnego <ok> ale wiekszość ludzi ma dojście do miernika voltomierza i samemu może sobie sprawdzić. Po co ci sprawdzać natężenie jak zobaczysz 12v brak ładownia tak samo mająć 14,5v nie sądze aby co kolwiek jeszcze bolało alternator
za brak kontrolki ładownia odpowiada: komutator, szczotki i regulator napiecia.
brak kontrolki może być również przez śrube na którą zakładamy przewód niebieski ten cienki, otóż gdy mamy problem z odkreceniem nakretki (rdza,syf) śruba ta nam sie obkręcić może w plastiku dlatego nic na siłe :idea: w wypadku ukrecenia musimy dobrać do płytki prostowniczej i przylutować drucik który idzie z tej że naszej krecącej sie śruby na płytke prostowniczą. tj taka częsta mała usterka naszych alternatorków <ok> bo nie zawsze od ukrecenia ten drucik traci styk ale również od wibracji <ok>
tj komutator jak ma rowki można wymienić lub też oddać dla tokarza niech pod czujnik ustawi i stoczy, co by zapobiec nierównemu ścieraniu sie szczotek jak i ich czestej bolączki zawieszania się.
jeżeli w którymś miejscu komutator jest juz wytarty do plastiku, automatycznie bedzie sie to objawiało brakiem kontrolki ładowania.
assai pisze:aha a tak wogole to wydajnosc alternatora sprawdza sie w poprzez mierzenie natezenia pradu a nie napiecia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nie odkryłeś nic nadzwyczajnego <ok> ale wiekszość ludzi ma dojście do miernika voltomierza i samemu może sobie sprawdzić. Po co ci sprawdzać natężenie jak zobaczysz 12v brak ładownia tak samo mająć 14,5v nie sądze aby co kolwiek jeszcze bolało alternator
za brak kontrolki ładownia odpowiada: komutator, szczotki i regulator napiecia.
brak kontrolki może być również przez śrube na którą zakładamy przewód niebieski ten cienki, otóż gdy mamy problem z odkreceniem nakretki (rdza,syf) śruba ta nam sie obkręcić może w plastiku dlatego nic na siłe :idea: w wypadku ukrecenia musimy dobrać do płytki prostowniczej i przylutować drucik który idzie z tej że naszej krecącej sie śruby na płytke prostowniczą. tj taka częsta mała usterka naszych alternatorków <ok> bo nie zawsze od ukrecenia ten drucik traci styk ale również od wibracji <ok>
To jaki masz alternator zależy od wyposażenia samochodu w elektronike. Im więcej bajerów (elektryki) tym mocnijeszy alternator był montowany. Wg etki w b4 były: 70A, 90A, 110A alternatory.Grzegorzbielsko pisze:Witam.
...
I przy okazji, dziwili się na szrocie że mam alternator Bosch 70A, mieli wszystko 90A i wyższe, czy ja mam poprawny?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mam pytanie. W moim aucie (silnik ABK 2.0) migają kontrolki ABS.u (po chwili gaśnie) następnie temp płynu, akumulator, ew. ręczny. Brakuje w każdym razie kontrolki oleju w tym wszystkim. Kiedyś chyba świeciła przed wymianą oleju.
Czy to wszystkie kontrolki jakie powinny się włączać przy włączaniu zapłonu? Jeśli któraś nie zaświeci będe miał problem w czasie jazdy.
Czy to wszystkie kontrolki jakie powinny się włączać przy włączaniu zapłonu? Jeśli któraś nie zaświeci będe miał problem w czasie jazdy.