Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0E Benzyna + Gaz] Nie chce zapalić.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
KarolK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 17 paź 2008, 19:41

[80 B4 2.0E Benzyna + Gaz] Nie chce zapalić.

Post autor: KarolK » 17 paź 2008, 19:45

Witam wszystkich forumowiczów,

Nabyłem niedawno Audi 80 2.0E, posiada instalację gazową.
Dziś podczas jechania nagle jakby z prawej strony usłyszałem "bum" po czym autko zgasło, udało mi się je odpalić wycofać i wrócić pod dom, jeszcze kilka razy było charakterystyczne "bum" jakby coś pękło lub spadło sam nie wiem jak ten dźwięk inaczej określić.
Dojechałem do domu zgasł i już nie chce się odpalić, ani na pych, ani na ciągnięcie na lince.
Po prostu umarł, podczas odpalania jest "pyr pyr pyr" ale nie chce zaskoczyć.

Dodam, że wlałem dziś z rana benzyny pod korek, ale na benzynie nie chce odpalać poprzedni właściciel wyjeździł do sucha i temu pewnie tak jest lub poszła pompka paliwa. Ale gazu tankowałem też dziś do pełna i zrobiłem tylko 50km.

Zupełnie nie wiem na co zwrócić uwagę jak jutro pojadę do mechanika, żeby mnie nie nabili w tube. Czy ktoś miał podobne problemy?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 17 paź 2008, 20:07

po prostu miałes wybuch gazu zapewne rozszczelniła się guma za przepływomierzem, nałóż ją z powrotem musisz zniwelować wybuchy bo inaczej bedziesz miał przepływke do wymiany i nie tylko. :-/
:evil:Life is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas :evil: Pal gumę nie duszę! <zly>

KarolK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 17 paź 2008, 19:41

Post autor: KarolK » 17 paź 2008, 20:35

Hej, dzięki za informację. Ale pogoda fatalna ciemno i deszcz leje taki, że aż strach wychodzić. Jutro to sprawdzę z samego rana, ale widzę że jednak będę musiał jeszcze chyba przewody wymienić.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 paź 2008, 20:37

KarolK pisze:Zupełnie nie wiem na co zwrócić uwagę jak jutro pojadę do mechanika,
My tym bardziej nie jesteśmy w stanie zgadnąć co zostało uszkodzone. Możemy co najwyżej podać co może być uszkodzone, co nie jest równoznaczne z tym, że tak jest na pewno.
W wyniku wybuchu mogło dojść do uszkodzenia (rozerwania) gumy, o której wspomniała Jagna, mógł zostać uszkodzony sam przepływomierz, a także obudowa filtra powietrza. Przyczyn wybuchu mogło być sporo różnych usterek, o których było już mnóstwo na forum zaczynając układu WN przez nieszczelny dolot, źle wyregulowaną instalację po niewłaściwe jej użytkowanie. Poczytaj w archiwum forum, dowiesz się więcej.

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 17 paź 2008, 20:39

Powodów strzałów jest dużo, może być do wymiany kopułka,palec, przewody, świece, przepływomierz, ja juz wszystko to wymieniałam i dalej strzela :-(
:evil:Life is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas :evil: Pal gumę nie duszę! <zly>

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 paź 2008, 20:45

jagna, Jaka to instalacja typ, generacja. Prawdopodobnie trzeba ją porządnie wyregulować.

KarolK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 17 paź 2008, 19:41

Post autor: KarolK » 20 paź 2008, 12:32

Guma faktycznie była lekko wykręcona, została poprawiona. Wymieniłem przewody i świecie i nadal nie chce zapalić. Czy jeszcze coś mogę sprawdzić samemu, czy już zostaje tylko warsztat?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 20 paź 2008, 18:05

Mi też strzelało do czasu gdy całkowicie odkręciłem talerz z przepływomierza-auto nie jeździ mi na benzynie więc nie było sensu abu dalej strzelało.Za każfym wybuchem ten "talerz"wyginał się i było jeszcze gorzej bo blokował przepływ powietrza.

KarolK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 17 paź 2008, 19:41

Post autor: KarolK » 20 paź 2008, 19:17

Ok udało się odpalić, puściłem gaz przez filterek gazu. Zostaje mi więc jeszcze wymiana filterka gazu i sprawdzenie i regulacja u gazownika jutro.
Mam więc jeszcze pytanie jak sprawdzić czy pompka paliwa jest uszkodzona.
Poprzedni właściciel wyjeździł do sucha zbiornik i nie tankował paliwa przez ponad pół roku, ostatnio zatankowałem do pełna dziś zmieniłem żeby mi jechał na benzynie, podjechał z 5-10 sekund i zgasł. Domyślam się, że jednak pompka może być walnięta ale też myślę, że być może nie chce benzyna załapać przez to że było sucho w zbiorniku tak długo.

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 20 paź 2008, 19:33

Podczas przekręcenia kluczyka do momentu zapalenia się konyrolek pompka powinna buczeć, tak jak pompuje paliwo jeśli podczas przekręcania kluczyka nic nie słychać to raczej padła pompka. :roll:

[ Dodano: 2008-10-20, 19:35 ]
Żeby zlikwidować strzały musisz wymienić elementy zapłonu:
świece
kopułka
palec
przewody
a przy okazji wymień odrazu filtr powietrza. <ok> <ok> <ok>
Audi 80 B4 sedan oceń :
- viewtopic.php?t=12597,
- http://www.youtube.com/watch?v=nFgyAfTGnzE
Szkolenie przewodników i tresura psów.
Masz problem ze swoim pupilem? dla mnie to nie problem 665-257-331 :-) certyfikat

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 paź 2008, 08:35

Dokładnie jak pisał kolego wyzej pompka powinna pracowac przez około 5 sek po przekręceniu kluczyka, jezeli nie słychać to zdejmij przewód zasilający listwe wtryskową i zobacz czy bedzie leciało paliwo po przekreceniu kluczyka. Mozliwe ze pompka zaciagnęł syfu i zapchał sie filtr paliwa lub pompka sie zablokowała. Na poczatek sprawdx czy podaje paliwo i potem bedziemy myslec dalej

Awatar użytkownika
robertg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 06 gru 2007, 21:19
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: robertg » 21 paź 2008, 09:22

Tez mam dokladnie 2.0E z LPG. Tez zdarzylo mi sie, ze gaz wybuchnal, ale tylko raz, w zimie, podczas wyjezdzania z domu. Bylo zimno, silnik zbyt szybko przelaczyl sie na gaz i wtedy nastapil wybuch. Podejrzewam, ze u Ciebie stalo sie to samo. Koniecznie musisz uruchomic "benzyne" u siebie, bo jak przyjda mrozy, zapalanie na gazie zupelnie nie wchodzi w gre.. Mozesz narobic sobie szkod.
robertg

Awatar użytkownika
maniekmac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 520
Rejestracja: 15 paź 2008, 17:41
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Kodeń

Post autor: maniekmac » 21 paź 2008, 23:06

chyba że będziesz jak co niektórzy druciarze, latał z czajnikiem z gorącą wodą i będziesz polewał parownik żeby go nie mroziło

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 22 paź 2008, 03:53

maniekmac pisze:chyba że będziesz jak co niektórzy druciarze, latał z czajnikiem z gorącą wodą i będziesz polewał parownik żeby go nie mroziło
no o takim patencie to jeszcze nie słyszałem <rotfl2> .
Kiedyś na praktykach mieliśmy Stara to lało się mu gorąca wodę i wkładało zapalona gazetę w kolektor.
U mnie były strzały, piękne prawie nowe błękitne kable "beru" :-/ dawały gdzieś przebicie. Nikt na nie nie stawiał a jednak.
Jeśli macie kumpla z identycznym silnikiem to warto spróbować na chwile podmienić jakąś część i sprawdzić.

brodekx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 lis 2008, 15:23
Lokalizacja: CHEŁM

Post autor: brodekx » 25 lis 2008, 22:32

witam
miałem podobny problem
elektryk powiedział, że po wybuchu oderwało dno od przepływomierza powietrza bosch
skleiłem , ale nic nie pomogło
jednak na przepływomierzu jest taka czarna, nierozbieralna kopułka połączona kablem z elektryką
rozebrałem ,przekręciłem 2 obroty do przodu , skleiłem i cacy
170 w kieszeni
mogę wytłumaczyć szczegółowo :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga